تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش و آتش زدن عبدالله بن سبأ+ ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بغض شبکه وهابی "کلمه" نسبت به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)؛
داعش و آتش زدن "عبدالله بن سبأ"+ ویدئو
در نسخه اصلی ویدئوی منتشر شده از خود داعش، در توجیه آتش زدن خلبان اردنی، جمله‌ای از «ابن تیمیه» آورده شده است که جواز مثله کردن (قطعه قطعه کردن) با هدف تبلیغ اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام را صادر کرده است و در این ویدئو هیچ اشاره ای به آتش زدن "عبدالله بن سبا" به دست امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نشده است.



    به گزارش سرویس دینی جام نیوز، کارشناس شبکه وهابی "کلمه" ادعا کرد که تروریست های"داعش" برای سوزاندن خلبان اردنی، به سوزانده شدن "عبد الله بن سبأ" توسط امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) استناد کرده اند.   دانلود   در اینجا چند نکته برای روشن شدن موضوع لازم به ذکر است: 1- در نسخه اصلی ویدئوی منتشر شده از خود داعش، در توجیه آتش زدن خلبان اردنی، جمله‌ای از «ابن تیمیه» آورده شده است که جواز مثله کردن (قطعه قطعه کردن) با هدف تبلیغ اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام را صادر کرده است و در این ویدئو هیچ اشاره ای به آتش زدن "عبدالله بن سبا" به دست امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نشده است. نه تنها در این فیلم، بلکه داعش در هیچ تریبون دیگری در فضای مجازی و یا شبکه های ماهواره ای، اعمال امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) را مستمسک اعمال و جنایات خود قرار نداده است.   پس ادعای شبکه وهابی "کلمه" در محمل قرار دادن عمل امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) برای آتش زدن انسان ها ادعایی کاذب و نشانه عداوت و بغض آنها نسبت به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) است. در حقیقت ابراز بغض نسبت به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در گلوی دست اندرکاران این شبکه گیر کرده بود که از این فرصت استفاده کرده و آن را ابراز کردند. این کار، شبیه همان کاریست که رسانه های فرانسوی و دیگر رسانه های معاند با اسلام انجام می دهند تا رفتار داعش را به گردن اسلام و قرآن و پیغمبر بیندازند.     2- مجریان این شبکه با جملاتی با این مضمون که ( این عمل اگر هم از علی صادر شده باشد اشتباه است و نباید به آن استناد کرد و آن را الگو قرار داد) و یا اینکه ( علی هم انسان بود و اشتباه می کرد)، ظاهرا داعش را تخریب می کنند ولی هجمه اصلی به امیرالمؤمنین است. آنها هم به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) توهین می کنند و او را ظالم جلوه می دهند، هم سلب عصمت از حضرت می کنند.   اگر خطایی در تاریخ به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نسبت داده شده باشد به استقبال آن رفته و آن را بزرگ می کنند اما کوچکترین شبهه ای نسبت به صحابه و خصوصا خلفای سه گانه را بر نمی تابند و هر طور که می توانند توجیه می کنند و دلایل مختلف برایش می آورند.    اگر در برنامه ها و تماس ها به این شبکه، مدحی از امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) گفته شود که دلالت بر برتری حضرت بر دیگر صحابه داشته باشد، آن را با ضعف سند و ضعف راوی و با تمام قوا تخطئه می کنند. آیا اینها بغض نسبت به خاندان پیامبر نیست؟     3- اما موضوع اصلی، افسانه "عبد الله بن سبأ" است: در بعضی کتب تاریخی نقل شده است که این فرد یهودی بود و بعد مسلمان شد و امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) را خدا خواند و حضرت هم او را توبه داد و وقتی توبه نکرد به همراه 70 نفر از هم فکرانش او را آتش زد. در حقیقت، این داستان تاریخی، مستمسکی برای تخریب شیعه بوده است و به طرق مختلف، شیعه و شیعگی را به این فرد نسبت داده و می دهند و به این ترتیب، موضوعی به نام شیعه را از مذاهب اسلام جدا دانسته و فرقه ای جعلی معرفی می کنند.   اما در مورد اینکه این داستان ساختگی است و یا حقیقت دارد، کاربران محترم را ارجا می دهیم به کتاب "علامه عسکری" با عنوان "افسانه عبد الله بن سبأ" که ایشان در این کتاب سه جلدی به دلایل افسانه ای و جعلی بودن داستان عبد الله بن سبأ پرداخته اند. برای دریافت خلاصه ای از این کتاب، به اینجا مراجعه کنید.                


لینک

لینک


۱۹/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن