محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843110080
تشریح حدیث امام حسن عسکری(ع) راجع به علما - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به روایت علامه طهرانی/ بخش دوم
تشریح حدیث امام حسن عسکری(ع) راجع به علما
شناسهٔ خبر: 2477608 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
علمای فاسد شرار خلق خدا هستند؛ چون آنها بهجای بیان حقایق، اباطیل را اظهار میکنند و اظهار باطل میکنند؛ و بهجای بیان حقایق، حقایق را مکتوم میدارند، میدانند امّا نمیگویند و مخفی میکنند. به گزارش خبرنگار مهر، این روایتی است که اگر به قیمت طلا باشد، انسان باید آن را با آب طلا بنویسد. روایتی است که باید با طلا بر روی گونههای حوریههای بهشتی نوشت، اگر این روایات با نور به روی گونههای حوریههای بهشتی نوشته بشود، آن حوریه شرف پیدا کرده است و آن نور شرف پیدا کرده است.علامه آیت الله سیدمحمدحسین حسینی طهرانی (ره) در روز ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) در تفسیر حدیثی از آن حضرت به نقل از کتاب احتجاج بیاناتی داشتند که عین آن بیانات از جلسه سوم کتاب «سالک آگاه» از نظر خوانندگان میگذرد: اکنون بخش دوم این مطلب را با هم می خوانیم.اقسام افرادی که از ائمّه کسب علم کردهاندو إنّما کَثُرَ التخلیطُ فیما یُتحمَّلُ عنّا أهل البیت لذلک؛ لِأنّ الفَسَقةَ یتحمّلون عنّا فیحرِّفونه بِأسرِه بِجَهلِهم، و یَضَعون الأشیاءَ علی غیرِ وجهِها لقلّةِ معرفتهم. اینجا دیگر حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام نالهاش بلند است و میفرماید: «ما از دست این مردم چه کار کنیم؟ واقعاً ما را خسته کردهاند! مردم [در برابر] این علوم صافی، این اسرار، این حِکَم و این آیاتی که ما برای آنها بیان میکنیم، چند دستهاند:دستۀ اوّل: دستۀ جَهَله هستند که میآیند و این علوم را از ما میگیرند و تحریف میکنند و برمیگردانند و احکام و اشیاء را بر غیر وجه خود قرار میدهند و به خورد مردم میدهند. ”لِقلّة معرفتهم“؛ معرفتشان کم است، اینها اشخاصی هستند که غرضی ندارند، ولی معرفتشان کم است. افرادی هستند که احکامی را از ما میگیرند، ”بِأسرِه“ و بجمیعها تحریف میکنند و برای مردم نقل میکنند. از ما یک مطلبی میشنوند و با افکار خودشان مخلوط میکنند و میگویند: حضرت صادق اینطور گفت! درحالیکه ما بیزاریم از آنچه که به ما نسبت میدهند.»و آخَرون یَتَعمّدون الکِذْبَ علینا لِیَجُرّوا مِن عَرَضِ الدّنیا ما هو زادُهم إلی نارِ جهنّم؛ «دستۀ دوّم: دستۀ دیگر مردمانی مُغرض، فاسق، فاجر، ناصبی و دشمن ما هستند ـ مانند بسیاری از اهل تسنّن ـ که عمداً به ما دروغ میبندند؛ برای اینکه به یک حُطامی از حطامهای دنیا و به یک عَرَضی از عَرَضهای دنیا برسند. این عرضهای دنیا آنها را به واسطۀ افعالشان ـ مثل این دروغ ـ به نار جهنّم نزدیکتر میکند. (مثلاً دروغ میگویند تا از دربار معاویه رشوه بگیرند.)»ضرر علمای منافقصفت بر شیعیان، از لشکر یزید بر امام حسین علیه السّلام، بیشتر استو مِنهم قومٌ نُصّابٌ ـ لا یَقدِرون علی القَدحِ فینا ـ یتعلَّمون بعضَ علومِنا الصّحیحَةِ، فیَتوَجَّهون به عند شیعَتِنا، و یَنتَقِصون بنا عند نُصّابِنا؛ ثّم یُضیفون إلیه أضعافَ و أضعافَ أضعافِه مِنَ الأکاذیبِ علینا الّتی نحنُ بُرَآءٌ منها، فیَتقَبَّله المُستَسلمون من شیعتِنا علی أنّه مِن علومِنا، فضَلّوا و أضلّوا. و هم أضَرُّ علی ضُعفاءِ شیعَتِنا مِن جَیش یزیدَ علی الحسین بن علیّ علیه السّلام و أصحابِه!«دسته سوّم: جماعتی هستند که نمیتوانند به ما ایراد کنند و به ما نسبت بدی و نسبت دروغ بدهند؛ (اگر به ما نسبت دروغ بدهند، از آنها خریدار ندارد. اگر بگویند حضرت صادق دروغ گفت یا فلان کار را کرد، کسی از آنها نمیپسندد! در یک جایی هستند که همه حضرت صادق را میشناسند؛ یک جای دورتری نیست که بتوانند هرچه میخواهند از طرف حضرت دروغ بگویند؛ یک جایی است که مردم حضرت را میشناسند و آنها نمیتوانند به حضرت صادق و ائمّه دروغ ببندند.)اینها پیش ما یا شاگردان ما میآیند و بعضی از علوم صحیحۀ ما را تعلّم میکنند. وقتی این علوم صحیحۀ شیعه را تعلّم کردند، پیش شیعیان میروند و نقل میکنند که ما از حضرت صادق اینطور شنیدیم و آنطور شنیدیم؛ بعد اینها در نزد شیعه موجّه میشوند و میگویند: راوی حدیث است! این از یک طرف. امّا پیش دشمنان ما میروند و این مطالبی را که نقل کردیم، با کم و زیادش تحویل آنها میدهند و از آنها رشوه میگیرند. دو پهلو کار میکنند؛ در نزد عوام شیعه خودشان را عالم متّقی صد در صد جلوه میدهند، و در نزد دشمنان ما خودشان را [طور دیگری] جلوه میدهند و میگویند: من که پیش حضرت صادق میروم برای این است که اسرار آنها را دربیاورم و بر علیه آنها کتاب بنویسم، نه اینکه حرف آنها را قبول دارم.مطالب را از ما خوب میگیرند، سپس به آنچه از ما گرفتند اضافه میکند أضعاف (چندین برابر) و أضعافَ أضعاف (چندین برابر برابر)، از دروغهایی که بر ما میبندند و ما بریء هستیم! و این دروغها را با علوم صحیح ما مخلوط میکنند، دو کلمۀ حق میگویند و چهارتا باطل، که کسی نتواند جدا کند و با هم اشتباه شود. آنوقت مردمان بیچاره و مُستَسلِمون از شیعیان ما حرفهای اینها را قبول میکنند. میگویند: او قال الصادق میگوید، لذا حرفهای اینها را قبول میکنند؛ بنابراین خیال میکنند که همۀ حرفهایشان از علوم ماست!پس خود این جماعت همه گمراه میشوند و جماعت مردم را هم گمراه میکنند. این علما أضرّ هستند؛ یعنی ضررشان بیشتر است بر ضعفای شیعۀ ما، از ضرر جیش یزید بن معاویه بر حسین بن علی و اصحابش؛ چه اندازه جیش یزید بن معاویه بر حسین بن علی و اصحابش ضرر داشت، اینها ضررشان بیشتر است!» فإنّهم یَسلُبونَهم الأرواحَ و الأموال، و هٰؤلاء علماءُ السّوءِ النّاصبونَ المُتشبِّهون بِأنّهم لنا مُوالون و لأعدائنا مُعادون، و یُدخِلون الشَّکَّ و الشّبهةَ علی ضُعفاء شیعَتِنا، فَیُضِلّونَهم و یَمنَعونَهم عن قَصدِ الحقِّ المُصیب.چرا ضرر اینها بر امّت بیشتر است از جیش یزید بن معاویه بر امام حسین و اصحابش؟«برای این جهت که: آنها آمدند ارواح حسین بن علی و اصحابش را بردند و اموال را غارت کردند؛ امّا این علمای سوء که ناصبی و دشمن ما هستند، احکام را تغییر میدهند و خودشان را شبیه دوستان و موالیان واقعی ما میکنند، و اینچنین به مردم نشان میدهند که اینها موالی با ائمّه هستند، نشان میدهند که دشمن دشمن اهل بیت هستند، امّا مطالب بیجا و غلطی را با شکّ و شبهه و با نهایت تردستی در قلوب ضعفای شیعۀ ما داخل میکنند، پس آنها را اضلال میکنند و از قصد حق گمراه میکنند، یعنی آنها از ارادۀ راه حق ـ که مسبّب است تا انسان را به واقع برساند ـ منع و جلوگیری میکنند و نمیگذارند که این بیچارهها راه پیدا کنند.»کیفیّت هدایت و دستگیری خداوند از طالب واقعی راه حقلا جَرَمَ أنّ مَن عَلِم اللهُ من قَلبه مِن هٰؤلاء القومِ أنَّه لا یریدُ إلّا صیانةَ دینِه و تعظیمَ ولیِّه، لم یَترُکهُ فی یدِ هذا المتلبِّس الکافر.وقتی اینها به جان مردم میافتند، هریک از مردم را به این طرف و آن طرف میبرند، و مردم هم دلشان میخواهد و به دنبالشان میروند و به معارف قلوبشان مراجعه نمیکنند!«امّا اگر در بین مردم آدم دلسوختهای باشد، آدمی که طالب حق باشد و به دنبال امامش بگردد، و حکم واقعی خدا گمشدۀ او باشد و بخواهد آن را بهدست بیاورد؛ لا جرم آن افرادی که خدا بداند آنها در قلبشان قصدی ندارند الاّ اینکه دین خود را حفظ کنند و اطاعت ولیّ خدا را ترک نکنند، خدا این افراد را در دست این علمای متلبّس کافر باقی نمیگذارد و بیرونشان میآورد.»و لکنّه یُقَیِّضُ له مؤمنًا یَقِفُ به علی الصّواب؛ «یک مؤمنی را میگمارد که آنها را از بین این علمای سوء بیرون بکشد و راه صلاح را به آنها تعلیم کند.»ثّم یُوَفِّقُه اللهُ للقبول منه؛ «آنوقت خداوند علیّ أعلی آن عوام را هم موفّق میکند که از این مؤمن حرف بشنود.»فَیَجمَعُ الله له بِذلک خیرَ الدّنیا و الآخرة؛ «و نتیجه این است که خداوند علیّ أعلی برای آن مؤمن خیر دنیا و آخرت را جمع کرده است.»و یَجمَعُ علی مَن أضلّه لعنًا فی الدُّنیا و عذابَ الآخرة؛ «و در آن کسی که میخواست گمراه کند (آن علمای سوء)، لعن دنیا و آخرت را جمع کرده است.»خوب توجّه کردید؟!صفات بدترین علمای امّتثمّ قال: «قال رسولُ الله صلّی الله علیه و آله و سلّم: ”أشرارُ علماءِ أُمّتنا المُضِلّون عنا، القاطعونَ لِلطُّرُق إلینا، المُسَمّون أضدادَنا بأسمائِنا، المُلَقِّبون أندادَنا بألقابِنا، یُصَلّون علیهم و هم لِلّعن مُستحِقّون، و یَلعَنونا و نحنُ بِکَراماتِ الله مَغمورون، و بصلواتِ الله و صلواتِ ملائکتِهِ المقرَّبینَ عَلَینا عن صَلَواتهم مُستَغنون.“»«سپس حضرت صادق علیه السّلام فرمودند که: حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودهاند: شرورترین و بدترین علمای امّت ما آن کسانی هستند که مردم را از راه خدا منحرف میکنند، مردم را از ما منحرف میکنند، رابطۀ مردم را با خانۀ پیغمبر و امام میبندند.»[علمای سوء میگویند]: کلام پیغمبر را شنیدی، دیگر برو عمل کن، چرا هر روز میخواهی بروی خانۀ پیغمبر؟! پیغمبر از دار دنیا رفت و کتاب و سنّت گذاشت! دیگر این علی کیست؟! یکی از افراد مردم است که سؤال کرده و روایات را از پیغمبر جمع کرده است! او چه کرده است؟!این اشرار علمای امّت من هستند!القاطعون للطُّرُق إلینا؛ «راهی را که مردم میخواهند با ما باز کنند، اینها میآیند میبُرند.»المُسَمّون أَضدادَنا بأسمائنا؛ «اسم ما را بر ضدّ ما میگذارند.»اسم ما چیست؟ امیرالمؤمنین! اسم امیرالمؤمنین را روی ضدّ ما و دشمن ما میگذارند. اسم ما چیست؟ ولیّ الله! به آن دشمن ما میگویند: ولیّ الله؛ به او میگویند: امیرالمؤمنین؛ به او میگویند: حاکم عدل؛ به او میگویند: فلان... .المُلَقِّبون أندادَنا بألقابنا؛ «أندادِ ما را که شریک ما هستند (شریک در اینجا یعنی مخالف نه شریکِ موافق)، به اسماء ما لقب میدهند.»«بر آنها صلوات میفرستند، تعریف میکنند، تمجید میکنند، خطبه میخوانند؛ درحالتیکه آنها مستحقّ لعن هستند! به ما لعن میکنند و ما را تکذیب میکنند، درحالتیکه ما مستحقّ صلوات هستیم و به کرامات خدا مقرونیم و به او نزدیکتریم.امّا ما به اینها چه احتیاجی داریم؟ صلوات خدا و سلام ملائکۀ مقرّبین بر ماست! وقتی خداوند علیّ أعلی و ملائک مقربین بر ما صلوات میفرستند، دیگر ما از صلوات آنها مستغنی هستیم. (صلوات آنها اگر بر ما باشد به درد خودشان میخورد نه به درد ما!)»بعد از ائمّه، علمای صالح بهترین افراد روی زمیناندثمّ قال: «قیل لأمیرالمؤمنین علیه السّلام: مَن خَیرُ خلقِ الله بعد أئمّةِ الهُدی، و مصابیحِ الدّجی؟ قال: ”العلماءُ إذا صَلَحوا.“»حضرت صادق علیه السّلام بعد از اینکه این روایت و این روایات اخیر را از رسول خدا نقل کردند، فرمودند: «از امیرالمؤمنین علیه السّلام سؤال شد: بعد از ائمّۀ هدی بهترین افراد روی زمین چه کسانی هستند که آنها چراغهای هدایت بشرند؟حضرت فرمود: آنها علما هستند اگر صالح باشند. عالمِ صالح چراغ راه هدایت مردم است.»علمای فاسد شرار خلق خدا هستند«قیل: فَمَن شِرارُ خلق الله بعدَ إبلیسَ و فرعونَ و نمرودَ، و بعدَ المُتَسَمّین بأسمائکم، المُتَلقِّبین بألقابکم، و الآخذین لأمکِنَتِکم، و المتأمّرین فی ممالِکِکُم؟قال: ”العلماء إذا فَسَدوا، هم المُظهِرون لِلأباطیل، الکاتمون للحقائق، و فیهم قال الله عزوّجلّ: «اولئک یَلعَنهُم الله و یَلعَنهُم اللّاعِنون * الا الذین تابوا». (سوره بقره (۲) آیه ۱۵۹ و ۱۶۰.)«از حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام سؤال کردند: پس بیان بفرمایید که بدترین خلق خدا بعد از ابلیس و نمرود و فرعون و بعد از آن اشخاصی که اسماء شما را به خود نسبت میدهند و خود را امیرالمؤمنین میدانند و القاب شما را گرفتند و دزدیدند، و بعد از آن کسانی که شما را از خانههای خود بیرون کردند و مکانهای شما را غضب کردند، و بعد از آن کسانی که در ممالک شما امر و نهی میکنند؛ شرارترین خلق خدا بعد از آنها کیست؟امیرالمؤمنین فرمودند: علما هستند اگر فاسد بشوند. علمای فاسد شرار خلق خدا هستند؛ چون آنها بهجای بیان حقایق، اباطیل را اظهار میکنند و اظهار باطل میکنند؛ و بهجای بیان حقایق، حقایق را مکتوم میدارند، میدانند امّا نمیگویند و مخفی میکنند. خدای عزّوجلّ دربارۀ آنها فرموده است: «اولئک یَلعَنهُم الله و یَلعَنهُم اللّاعِنون»؛ ”این افراد را خدا لعنت میکند، و لعنتکنندگان هم آنها را لعنت میکنند.“»واقعاً این روایتی است که اگر به قیمت طلا باشد، انسان باید آن را با آب طلا بنویسد. امّا اگر انسان [در مقام تعریف بگوید]: «این روایت اینقدر قیمت دارد که آن را باید با آب طلا بنویسیم» این روایت را تعریف نکرده است، بلکه طلا را تعریف کرده است نه روایت را! روایتی که باید با طلا بر روی گونههای حوریههای بهشتی نوشت، یا «أن یُکتب بِالنور علیٰ خُدود الحور» یعنی با نور روی گونههای حوریههای بهشتی نوشت. اگر این روایات با نور به روی گونههای حوریههای بهشتی نوشته بشود، آن حوریه شرف پیدا کرده است و آن نور شرف پیدا کرده است، نه این مطالب!إنشاءالله امیدواریم که این مطالب را خداوند علیّ أعلی با آن نور حقیقت خودش در قلبهای ما و در سِرّ ما بنویسد، و ما را [در حریم خود] وارد کند. و تعمّق کنیم تا این روزهای دنیای ما همینطور نگذرد، که دست بلند کنیم و ببینیم دستمان خالی است، عمرمان گذشت و کاری نکردیم و همینطور امروز به امید فردا، فردا به امید پسفردا، و امروز به امید دیروز و فردا به امید امروز! این غلط است.واقعاً اگر ما امروز از حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام، پدر امام زمان بخواهیم عیدی ما را فقط فهمیدن حقایق همین روایتی که از آن حضرت برای ما بیان شده است قرار بدهد، برای ما کافی است. إنشاءالله امیدواریم که عیدی ما را همین قرار بدهد. عیدی، عیدی مادّی نیست!! عیدیِ ما درجات و مراتب دارد؛ با این کارها همینطور به ما عیدی میدهند، میدهند، میدهند تا آنجایی که آن عیدی از همۀ عیدیها بالاتر است!امیدواریم که إنشاءالله خداوند از آن عیدیها نصیب ما کند، و ما را از شیعیان خُلّص حضرت امام حسن عسکری قرار بدهد. و در احوالمان، در اقوالمان، در اهدافمان، در مطالباتمان، در افعالمان، هویٰ و هوس و خیالات باطل و اوهام و تکالب به دنیا و مالطلبی و زیادهطلبی و حُبّ ریاست و حُبّ شخصیت و هرچه را که ما را از راه خدا دور میکند، در ما قرار ندهد؛ و آنچه را هم که در ما هست، به برکت این خاندان، بزداید و بسوزاند و ببرد و ما را وارد در عالم نور کند، از آنجا هم وارد در عالم نور دیگر؛ «نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء و یضرب الله الامثال للناس.» (سوره نور (۲۴) آیه ۳۵)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]
صفحات پیشنهادی
راهکار تحقق عزتمندی در آموزههای امام حسن عسکری(ع) - اخبار ایران و جهان |
به مناسبت میلاد پیشوای یازدهم راهکار تحقق عزتمندی در آموزههای امام حسن عسکری ع شناسهٔ خبر 2477170 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷ ۵۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی در این نگاشته چگونگی راهکارهای عزتمندی واقعی انسان با بهره گیری از آموزه های امام حسن عسکری ع برای عموم پجشن ميلاد امام حسن عسگری(ع) درگرجستان - اخبار ایران و جهان |
جشن ميلاد امام حسن عسگری ع درگرجستان شناسهٔ خبر 2476864 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۰ دین و اندیشه > اسلام در جهان مراسم جشنی به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسن عسگری ع با مشارکت رایزنی فرهنگی كشورمان در شهرهای مارنئولی و گاردبانی گرجستان برگزار شد به گزارش خبرگزاری مهرنگاهی به زندگانی وشخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی/ گفتار علما درباره حضرت - اخبار ایران و جهان |
به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی نگاهی به زندگانی وشخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی گفتار علما درباره حضرت شناسهٔ خبر 2473336 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی ستایشهایی كه ائمه معصومین ع از وی به عمل آورده اند نشان دهنده شخصیت علمی و مورد اعتماطلاعيه سازمان دارالقرآن درباره تجديد بيعت جامعه قرآنی با امام و رهبری - اخبار ایران و جهان |
اطلاعيه سازمان دارالقرآن درباره تجديد بيعت جامعه قرآنی با امام و رهبری شناسهٔ خبر 2474074 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۸ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی سازمان دارالقرآنالكريم با صدور اطلاعيهای از تمامی فعالان قرآنی و عموم مردم قرآنی كشورمان برای حضور در مراسم تجديد ميثاق با آرتجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام(ره) - اخبار ایران و جهان |
تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام ره شناسهٔ خبر 2475531 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۱۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی Loading دریافت 54 MB مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام خمینی ره امروز در حرم مطهر امام امت انجام شد به گزارش خبرگزاری مهرتجلیل از بانوان برگزیده مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) - اخبار ایران و جهان |
تجلیل از بانوان برگزیده مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی ع شناسهٔ خبر 2473075 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۹ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی آئین پایانی هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی ع در بخش بانوان سوم بهمنماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد به گزارشباید بودجه سالانه برای احیا و ترمیم امامزادگان اختصاص یابد - اخبار ایران و جهان |
یک نماینده مجلس باید بودجه سالانه برای احیا و ترمیم امامزادگان اختصاص یابد شناسهٔ خبر 2476703 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص بودجه سالانه در قالب کمک به احیا و ترمیم امامزمعرفی منتخبین هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان - اخبار ایران و جهان |
پایان رقابت ۹۰۰ بانوی قاری و حافظ قرآن معرفی منتخبین هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی ع در بخش بانوان شناسهٔ خبر 2473068 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی هشتمین مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی ع در گروه بانوان جمعه شب سوم بهمنماه در مجموعه فرراهیابی ۹ اثر در گروه حدیث و فقه و اصول به مرحله دوم جایزه کتاب سال - اخبار ایران و جهان |
راهیابی ۹ اثر در گروه حدیث و فقه و اصول به مرحله دوم جایزه کتاب سال شناسهٔ خبر 2474065 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی دبیرخانه سی ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شش اثر راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه علوم حدیث و سه اثر راه یافته در گروه فقحدیث جالب از امام حسن عسکری (علیه السلام)
بمناسبت ایام ولادت حضرت حدیث جالب از امام حسن عسکری علیه السلام امام حسن عسکری علیهالسلام در حدیثی گرانبها معیار انسانهای مکتبی در دوستی و دشمنی را بیان فرمودهاند به گزارش سرویس دینی جام نیوز امام حسن عسکری علیهالسلام در حدیثی گرانبها معیار انسانهای مکتبی در دفیلم/ تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام(ره) - اخبار ایران و جهان |
فیلم تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام ره شناسهٔ خبر 2475531 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۱۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی Loading دریافت 54 MB مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام خمینی ره امروز در حرم مطهر امام امت انجام شد به گزارش خبرگزارانتشار کتاب «نظریه شناخت»آیت الله محسن اراکی - اخبار ایران و جهان |
انتشار کتاب نظریه شناخت آیت الله محسن اراکی شناسهٔ خبر 2474077 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۸ دین و اندیشه > اندیشمندان کتاب نظریه شناخت تألیف آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همت دفتر نشر معارف منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر کتاب نظریه شناخت &nbsپيام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امريكای شمالی در زاگرب تشریح شد - اخبار ایران و جهان |
پيام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امريكای شمالی در زاگرب تشریح شد شناسهٔ خبر 2473838 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۱ دین و اندیشه > اسلام در جهان پيرو پيام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امريكای شمالی رايزنی فرهنگی ايران در كرواسی ضمن ترجمه نامه به انتشار اين مطلب در شبكهپیامبری که ۳۵هزار مرده رازنده کرد/ مناظره امام رضا(ع) با جاثلیق نصرانی - اخبار ایران و جهان |
پیامبری که ۳۵هزار مرده رازنده کرد مناظره امام رضا ع با جاثلیق نصرانی شناسهٔ خبر 2475637 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۵ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی امام رضا ع در بخشی از مناظره خطاب به جاثلیق میفرمایند ای نصرانی اگر من از انجیلت دلیل بیاورم قبول میکنی و بدیامام جمعه شهر مانهایم مورد حمله قرار گرفت - اخبار ایران و جهان |
امام جمعه شهر مانهایم مورد حمله قرار گرفت شناسهٔ خبر 2473313 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۳ دین و اندیشه > اسلام در جهان امام جمعه شهر مانهایم آلمان توسط گروه های ضد اسلامی در آلمان مورد حمله قرار گرفت و راهی بیمارستان شد به گزارش خبرگزاری مهر امام جمعه شهر مانهایم آلمان توسط گشعبه جدید دارالقرآن امام علی(ع) در منزل شهید مدرس تأسیس میشود - اخبار ایران و جهان |
مسئول دارالقرآن امام علی ع خبر داد شعبه جدید دارالقرآن امام علی ع در منزل شهید مدرس تأسیس میشود شناسهٔ خبر 2473089 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی مسئول دارالقرآن امام علی ع تهران گفت این دارالقرآن درصدد افزایش شعب خود توانسته منزل شهید مدرستنها راه نجات بشر کاربرد شیوه امامت است - اخبار ایران و جهان |
غلامرضا جمشیدیها تنها راه نجات بشر کاربرد شیوه امامت است شناسهٔ خبر 2476858 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۰۸ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه به عقیده من تنها راه نجات بشر کاربرد شیوه امامت است گفت دولت در واقع صورت بیرونی یک نظام اجتماعی است-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها