محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832094521
ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاء(ع) همانند ضرورت بعثت است - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمد رهدار در نشست «انبیاء؛ حلقه مفقوده تاریخ»؛
ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاء(ع) همانند ضرورت بعثت است
شناسهٔ خبر: 2472219 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در نشست «انبیاء؛ حلقه مفقوده تاریخ» از نگاه ما تاریخ بشر با یک نبی شروع میشود و با یک ولی ختم میشود، گفت: ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاء در واقع همان ضرورت بعثت انبیاء است. به گزارش خبرنگار مهر، عد از ورود اندیشه های استعماری و نقش استعمارگران و جماعت منورالفکر در تربیت و تدوین نیروی انسانی و محتوای مورد نظر غرب و استعمار غربی در ایران؛ عملاً علوم انسانی از مبدأ «خدامحوری و تفکر اسلامی» فاصله گرفت و علومی با مبدأ انسان محوری (اومانیسم) در دانشگاه ها و مدارس کشور جایگزین شد. اتفاقی که در طول یک قرن و نیم گذشته صدمات فرهنگی بسیاری به ایران و ایرانی زده است.در این میان علم تاریخ هم از این سیل خانمان برانداز در امان نمانده و با آموزه های استعماری به دام «انسان محوری» و فاصله گرفتن از تفکر اسلامی افتاد. به طوریکه تاریخ نگاری که قبل از دوره قاجار مبتنی بر تفکر اسلامی بود و مبدأ شروع روایت هر مورخ از هبوط حضرت آدم بر روی زمین و سپس بیان تاریخ انبیاء و احوال ایشان آغاز میشد؛ بعد از چاپ کتاب «تاریخ ایران» نوشته سرجان ملکم ـ وابسته نظامی انگلیس در ایران ـ، الگوی تاریخ نویسی به تبعیت از وی تغییر کرد و به جای مبدأ شدن تاریخ انبیاء الهی، تاریخ موهوم باستان از مرحله ورود آریائیها به ایران مبدأ روایتگری تاریخ شد. اتفاقی که نتیجه آن حذف فلسفه تاریخ از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) در مقابل مبنا قرار گرفتن فلسفه تاریخ غربی شد.بر این اساس به همت کارگروه تاریخ بانوان مؤسسه اشراق نشست تخصصی «انبیاء؛ حلقه مفقوده تاریخ» برگزار شد. سخنرانان این نشست تخصصی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه و دکتر محمدهادی همایون استاد دانشگاه امام صادق(ع) بودند.در ابتدای این برنامه، میرمرعشی دبیر علمی این نشست تخصصی با تبیین ضرورت برگزاری چنین نشستهایی عنوان کرد: خلأهای موجود در تاریخنگاری مرسوم کشور که نتیجه نگاه اومانیستی حاکم بر دانشگاهها است، انگیزه ما را برای برگزاری چنین نشستی تقویت نمود تا به بررسی مبدا و فلسفه تاریخنگاری با نگرش اسلامی بپردازیم و لذا این نشست با این هدف برگزار شد.ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاءدر ادامه نشست، دکتر احمد رهدار در جوابی به سؤال ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاء اظهار داشت: ضرورت پرداختن به تاریخ انبیاء در واقع همان ضرورت بعثت انبیاء است. یک تفاوتی بین ما و اهل سنت وجود دارد و آن اینکه اهل سنت ختم نبوت را ختم حجت میدانند، ولی ما ختم نبوت را ختم حجت نمیدانیم. بلکه سراسر تاریخ را تاریخ حجج الهی می دانیم. از نگاه ما تاریخ بشر با یک نبی شروع میشود و با یک ولی ختم میشود. اولین انسانی که مکلف میشود در زمین نبی هست و آخرین انسانی هم که از دنیا میرود ولی هست. بر این اساس کل تاریخ بشر میشود تاریخ حجج، تاریخ قدسی. مبانی روایی ما زیادی این تعبیر را تایید میکند. تعابیر روایی داریم که اگر یک لحظه حجت خدا در زمین نباشد، زمین از هم میپاشد. شبیه این تعبیر را حضرت زهرا(س) دارند که اگر ما اهل بیت نباشیم، نظام عالم از هم میپاشد.وی بیان کرد: ما البته خیلی با تاخیر و در پس یک تاریخ طولانی متوجه شدیم که یک کلاهی بر سر ما رفته است و آن اینکه چرا ما بر مبنای تاریخ اهل بیت و مبنای تاریخ حجج و انبیا، تحلیل تاریخ را استوار نکردیم؟!اولین انسان پیامبر استدر ادامه این نشست دکتر محمدهادی همایون با اشاره به سخنان رهدار گفت: تصور ما این است که بشر در روی زمین قرار گرفت و بدون هیچ چیزی رها شد و در کنار رودخانهها کمکم به عنوان یک حیوان هوشمند زندگی را شروع کرد و به اعتبار این رودخانهها در مکانهای مختلف پخش شده است و این بشر کمکم با خدا آشنا میشود و خدا تازه به فکر ارسال هادیان برای بشر میافتد. بعد این اقوام یا مطیع این هادیان بودند یا نبودند ودر ادامه عذاب آمده و ماجرا تمام شده است!«این تازه نگاه خیلی از دینمداران است نه منکران خدا!»وی افزود: متاسفانه کسی بر این مبنا فکر نمیکند که اولین انسان پیامبر است. این بحث خیلی از مباحث عقلی و کلامی ما را حل میکند. من بارها در عمق مباحث استدلالی رفته و متوجه میشوم که هر چه عمیقتر میشویم، پشتوانه بحث به جایی نمیرسد و در ادامه وقتی به این نکته فائق میآییم که اولین انسان نبی بوده است، بسیاری از نقاط تاریک ذهنی چه در مسائل تاریخی و چه در مسائل غیرتاریخی روشن میشود.وی در ادامه به سیر انبیاء اشاره کرد و افزود: نکته بعدی اتصال و سلسه انبیا است. اینکه یک ماموریت واحدی بوده و پیامبان هر کدام در یک مقطع تاریخی، مامور به اجرای بخشی از برنامه بودند، نکته بسیار مهمی است. اینکه چند وقت پیش یک بحثی صورت گرفت که آیا انبیا موفق بودند یا نه، کاملا تابع این است که ما نقشه و برنامه را چی و چگونه ببینیم. من فکر میکنم که منشا انحراف در سایر علوم تاریخ است. از تاریخ این انحراف شروع شد و در ادامه روش تحقیق به کمک علوم گوناگون میآید.تغییر منزلتها با نزول شریعتها تعیین میشده استدر ادامه این نشست، حجت الاسلام دکتر رهدار با اشاره به بحث سلسله انبیاء افزود: گزارشی که قرآن از نسبت انبیاء ارائه میدهد، دو کلمه مبشر و مصدق است، یعنی هر نبی، مصدق نبی قبل و مبشر نبی بعد از خود بوده است. به وضوح این اتصال را قرآن نشان میدهد. تعبیر مأموریتی که دکتر همایون بیان نمودند زیبا بود. این مأموریت مناسب با ظرف رشد تاریخی بشر برنامهاش پیاده میشود.وی افزود: این نکته مهم است که چرا مأموریتهای سنگین انبیاء، به قسمت اواخر حضور انبیاء افتاده است. حضور نبی باعث رشد میشود، البته ما معتقد هستیم که فاعلیت فعل در مورد انبیاء کامل بوده و قابلیت قابل ناقص بوده، یعنی نبی اول همه داشتههای هدایت مردم را در اختیار داشته است ولی ظرف جامعه و زمانه محدود بوده است. لذا نبی باید این ظرف فهم را گسترش بدهد.وی بیان داشت: نبی اول یک کار میکند و نبی دوم کار را پیش میبرد. تصویری که از نسبت انبیاء در ذهن دارم این است که شما در نظر بگیرید ارتقای مقاطع تحصیلی را که مثلا فرد از دبیرستان به دوره کارشناسی و بعد ارشد و الی آخر بالا میرود. این منزلتهای تحصیلی با چه عقلانیتی به عنوان یک مقطع عوض میشود. چرا نمیگویند کلاس سیزدهم، چهاردهم و الی آخر. به نظر من تغییر مقاطع در اصل تغییر منزلتهای فهم است.وی افزود: در تاریخ، تغییر منزلتها با نزول شریعتها تعیین میشده است. گاهی اوقات از کلاس اول تا پنجم، ما چند درس و معلم را تجربه میکنیم. در تغییر منزلتهای شرایع نیز همین اتفاق میافتد. همیشه این طوری نبوده که یک شریعت بر دوش یک نبی به جلو آمده باشد. مثلا فرض کنید صد نبی بنیاسرائیلی میآمدند و شریعت حضرت موسی(ع) را جلو میآوردند.شریعت آخرین، آخرین گنجینههای خداوند روی زمین استدکتر رهدار افزود: چه زمانی شریعت عوض میشود و شریعت بعدی میآید؟ به نظر بنده زمانی شرایع در تاریخ عوض میشود که همه بالقوههای یک شریعتی، نه توسط تکتک افراد بلکه توسط مجموعه جامعه بالفعل شود. یعنی این شریعت در عالم عین به تمامیت رسیده باشد. در این زمان شریعت جدید با داشتههای جدید و البته در تداوم همان ماموریت قبلی با رسولانی جدید میآید. تا زمانی که همهی داشتههای یک شریعت در روی زمین به تحقق نرسد، شریعت بعدی نمیآید حتی زمانی که این کار به طول انجامد و انبیای زیادی بر روی زمین مبعوث شوند و در نهایت میرسیم به شریعت آخرین.وی با اشاره به اینکه شریعت آخرین، آخرین گنجینههای خداوند روی زمین است، گفت: بطنهای گوناگون دارد و زمینه معرفتی خداوند روی زمین است. دیگر بعد از این، شریعتی نمیآید و هر چه هم عقول رشد کند، لایههای جدید همین شریعت کشف میشود. نزول شریعت در واقع پیچهای تاریخیِ، تاریخ قدسی خداست. معنی این حرف این است که گاهی شما در زمان حرکت میکنید لکن سطح حرکت ثابت است ولی در زمان تغییر شریعت، سطح حرکت بالا میآید و در اصل تغییر منزلت رخ داده است. همین طور ما جلو آمدیم تا استعداد هم صحبتی با شریعت آخرین خدا را پیدا کردیم.در ادامه این نشست رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با پاسخ به سؤال مواجه با اسرائیلیات و عدم وجود احادیث ثقه در مواردی خاص افزود: من از شاگردان شهید مطهری شنیدم که ایشان عقیده داشتند، گذشته به طور کلی به دو بخش تقسیم میشود: دوره ما قبل تاریخ و دوره ما بعد تاریخ. دوره ماقبل تاریخ از آغاز هست تا بعثت پیغمبر خاتم و دوره تاریخ بشر از بعثت پیغمبر به این سمت شروع میشود. چرا شهید مطهری چنین حرفی را میزند؟ چون ایشان معتقد است که از زمانی تاریخ بشر آغاز میشود که، شریعت بشر کامل میشود.وی افزود: تمام شرایع پیش از شریعت آخرین در اختیار بشر نیست و تحریف شده است. تاریخشان هم تحریف شده است. هم تاریخشان و هم نص شریعتشان تحریف شده است. در اسلام نه تاریخ تحریف میشود و نه شریعت. بزرگوارانی مثل علامه امینی و علامه عسگری اسرار داشتند که ما میتوانیم از دل تاریخ اهل سنت، حقایق شیعه را در بیاوریم و درآوردند. یعنی تاریخ با این همه پیچیدگیهایی که دارد، گم نیست و فقط پیداکردنش زحمت دارد. تاریخ اسلام تحریف نشده و نمیتواند تحریف شود. چون شریعت ، شریعت تحریف نشده است، تاریخش را محافظت کرده.270 سال تحت قضاوت پیوسته معصومین(ع) قرار گرفته استوی افزود: تاریخ ۲۷۰ ساله صدر اسلام از بعثت پیامبر(ص) تا غیبت کبری امام زمان(عج)، تنها تاریخی است که تحت قضاوت پیوسته معصومین(ع) قرار گرفته است. هر اتفاقی که در این ۲۷۰ سال افتاده است در معرض قضاوت معصوم قرار گرفته است، لذا تاریخ ۲۷۰ ساله اهل بیت(ع) یک منبع به حجیت رسیده معرفتی است. بسیاری از کتب غربی تاریخی موجود در خیلی از موارد ناگزیر به حدس زدن تاریخ در مقاطعیاند. این کتب اگر بخواهند تاریخ برای ما بنویسند ناگزیرند تا حلقههای مفقوده را ببافند! خود آنها متواضعانه هم اعلام کردند که بافتیم!وی اظهار کرد: فقط ما به منبعی وصل هستیم که نه فقط حلقههای مفقوده تاریخ را بلکه لایههای باطنی آنها را نیز برای ما توضیح داده است. به طور مثال امام صادق(ع) میگویند که موسی بی عمران(ع) در کوه طور به خدا چنین گفت و خدا چطور پاسخ داد. مناجات یک امر پنهان است. چند قرن بین امام صادق(ع) و حضرت موسی(ع) فاصله است؟ در اینجا یک کسی از یک لایه باطنی در یک عقبه تاریخی گزارش میدهد و فقط همان میتواند گزارش بدهد. ما باید کل تاریخ را از منظر این ۲۷۰ سال زندگانی معصومین نگاه کنیم.رهدار در پایان سخنانش اظهارداشت: معصومین(ع) حسب اعتقاد شیعه یک وجود در زمانی دارند و یک وجود برزمانی. نسبت زمان و زمانه آدمها بعضی وقتها منطبق بر هم نیست. خیلی به ندرت آدمهایی پیدا میشوند که زمانهشان از زمانشان بزگتر است. مثل انبیا و اولیای الهی. مثل حضرت امام(ره). الان اگر جایی بگوییم عصر امام خمینی، کسی به ما نمیخندد. زمان امام تمام شده ولی زمانه امام تمام نشده است. زمانه یک فرد هنگامی تمام میشود که وقتی مسائل زمان را به گفتمان میزنید پاسخی نگیرید. مثلا الان وقتی نیازمندیهای جسمیمان را به طب بوعلی میزنیم جواب نمیگیریم. حداقل بخشی از پاسخهای ما در طب بوعلی یافت نمیشود. پس زمانه، زمانه بوعلی نیست. تا زمانی که ما مسائلمان را به گفتمان حسین بن علی(ع) زدیم و پاسخ گرفتیم، زمانه زمانه امام حسین(ع) است. ائمه(ع) طوری سخن گفتند که سخنان آنان از گذشته تا انتهای تاریخ آیینه فهم ما میشود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]
صفحات پیشنهادی
تاکید عضو جامعه مدرسین بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در قبال نقشههای دشمنان
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۹ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مردم تشنه شنیدن آموزه های دینی هستند گفت منابع و آموزههای دینی باید از سوی روحانیت برای مردم تبیین شود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در همایضرورت توجه حوزههای علمیه به مباحث قرآنی
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۱ آیتالله ناصر مکارمشیرازی گفت حوزههای علمیه به هر میزان با قرآن آشنا شوند برکات آنها بیشتر میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم این مرجع تقلید چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب زن در تفسیر نمونه با تبریک میلاد مسعود نبی اکضرورت تبارشناسی معرفتی معتزله/ رونمایی از کتاب پنج جلدی در نقد اعتزال -
در همایش ملی نقد اعتزال نو مطرح شد ضرورت تبارشناسی معرفتی معتزله رونمایی از کتاب پنج جلدی در نقد اعتزال شناسهٔ خبر 2461791 شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸ ۰۰ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها در این همایش علاوه بر سخنرانی محمد علی تسخیری علی اکبر رشاد و خسروپناه و برگزاری نشست علمیضرورت بازنگری بنیاد شهید بر عملکرد خود |اخبار ایران و جهان
ضرورت بازنگری بنیاد شهید بر عملکرد خود کد خبر ۴۶۸۶۴۰ تاریخ انتشار ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۸ - 21 January 2015 رئیس فراکسیون شاهد مجلس٬ با تاکید بر ضرورت بازنگری بنیاد شهید بر عملکرد خود٬ گفت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ارایه خدمت به جامعه هدف را مدنظر قرار داده و از سایر امورایرانشناسان در طول تاریخ سفیران فرهنگی ایران در كشور خودشان بودهاند -
ابراهیمی ترکمان در اختتاميه دوره دانشافزايی اساتيد ايرانشناس ایرانشناسان در طول تاریخ سفیران فرهنگی ایران در كشور خودشان بودهاند شناسهٔ خبر 2467208 یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۹ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت ايرانشناسان در طولنشست کمیته رسانه و تأکید بر ضرورت ایجاد اتحادیه رسانه های اسلامی -
نشست کمیته رسانه و تأکید بر ضرورت ایجاد اتحادیه رسانه های اسلامی شناسهٔ خبر 2460621 پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها فرهیختگان و اصحاب رسانه های اسلامی در کمیته رسانه که در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت برگزار شد بر ضرورت تشکیل اتحادیه رسانه هاضرورت ارتقای تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی |اخبار ایران و جهان
ضرورت ارتقای تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی راهکار مقابله با این تهدید توسعه مشارکت مراکز راهبردی در تصمیم سازی و ارتقای سطح تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی است کد خبر ۴۶۸۳۸۸ تاریخ انتشار ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۴ - 20 January 2015 علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالیفرمايشات آقا درباره مشروعيت رأي مردم يك ضرورت بود
فرمايشات آقا درباره مشروعيت رأي مردم يك ضرورت بود مقام معظم رهبري در طول سال به تناسب حوادث و وقايع ديدگاهها و مواضعي دارند كه داراي منزلت و ارج است نویسنده سيد محسن شفيعي اما با مروري بر بيانات ايشان در سالروز رحلت امام ميتوان دريافت كه بحثها همه بدون فرضرورت فرهنگسازی استفاده از داروهای گیاهی و سنتی |اخبار ایران و جهان
ضرورت فرهنگسازی استفاده از داروهای گیاهی و سنتی کد خبر ۴۶۸۶۳۸ تاریخ انتشار ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۶ - 21 January 2015 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور در رادیو گفتوگو گفت تا اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت فاصله زیادی داریم به گزارش باشگاه خبرنگاران احمد آریایینژاد در برمولودي خواني به مناسبت ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) |اخبار ایران و جهان
مولودي خواني به مناسبت ولادت پیامبر ص و امام صادق ع شده هفده ربیع ان شا الله همچین شبی ذکر یاعلی بگیریم توی مسجد النبی با مداحی سیدمهدی میرداماد کد خبر ۴۶۴۸۴۵ تاریخ انتشار ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۳ - 08 January 2015 دانلود لینک را کپی کنید لینک را کپی کنید دانلودوحدت جوامع اسلامی یک ضرورت است |اخبار ایران و جهان
وحدت جوامع اسلامی یک ضرورت است کد خبر ۴۶۸۹۵۷ تاریخ انتشار ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۸ - 22 January 2015 رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ضرورت ارتقاء موضوع وحدت بین کشورهای اسلامی گفت انتظار این است که کشورهای اسلامی با قدرت بیشتر و به صورت هماهنگ تر در مسائل بین المللی عمل کنمناسبات ايرانيان با حجاز در دوره های مختلف تاريخ اسلامی منتشر شد -
مناسبات ايرانيان با حجاز در دوره های مختلف تاريخ اسلامی منتشر شد شناسهٔ خبر 2471715 پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۰۲ دین و اندیشه > سایر مناسبات ايرانيان با حجاز در دوره های مختلف تاريخ اسلامی تألیف سيدمحمود سامانی در گروه تاريخ و سيره پژوهشكده حج و زيارت انجام شده و توسط نشر مشعرضرورت شفافسازی دارایی مسئولان |اخبار ایران و جهان
ضرورت شفافسازی دارایی مسئولان کد خبر ۴۶۴۳۱۶ تاریخ انتشار ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۰ - 06 January 2015 عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با مثبت ارزیابی کردن طرح رسیدگی به دارایی مقامات مسئولان و کارگزاران نظام٬ گفت در صورت اجرای این طرح شاهد افزایش شفافیت در اموال مسئولان نهدفمندی به زندگی ضرورت میبخشد -
همایش فلسفه دین معاصر هدفمندی به زندگی ضرورت میبخشد شناسهٔ خبر 2459665 چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها هدایت علوی تبار گفت هدفمندی به زندگی ضرورت میبخشد اخلاق میتواند به زندگی معنا دهند و سوم اینکه حیات اخروی و زندگی پس از مرگ زندگی را باجهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است |اخبار ایران و جهان
جهاد نکاح تکفیریها همان جهاد فحشا است آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت جهاد نکاح تکفیریها در حقیقت همان جهاد فحشا است کد خبر ۴۶۴۶۸۰ تاریخ انتشار ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳ ۰۷ - 07 January 2015 آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت جهاد نکاح تکفیریها در حقیقت همترانه یا محمد ( ص ) در سبک پاپ |اخبار ایران و جهان
ترانه یا محمد ص در سبک پاپ آهنگساز محمد بیگلری پور شاعر محمدسعید میرزایی خواننده علی تفرشی - گروه کر ایرانصدا کد خبر ۴۶۴۸۳۶ تاریخ انتشار ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۹ - 08 January 2015 خوشا دمی که مثل خورشیددمیدی از حرا محمددر این جهان تیرگی هابه شام ما بر آ محمدسر من است ولقب امامصادق(ع) را چهکسی بهایشان عطا کرد؟ |اخبار ایران و جهان
لقب امامصادق ع را چهکسی بهایشان عطا کرد حضرت صادق در زمینه فضایل و مکارم اخلاقی سرآمد بود و با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی خود بسیاری از افراد را به راه صحیح هدایت فرمود کد خبر ۴۶۴۹۸۵ تاریخ انتشار ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۶ - 09 January 2015 حضرت صادق در زمینه فضایل و مکارم اخ-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها