تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799621867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موریانه‌ات را قورت بده!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: موریانه‌ات را قورت بده!


زن و شوهری خارجی که جانورشناسی خوانده بودند، سال‌های سال توی بیابان‌های آفریقا تشنگی و گرسنگی می‌کشند تا از شیرهای وحشی آفریقایی فیلم و عکس مستند تهیه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از سال‌ها تحقیق و جست‌وجو یک‌بار که محل استراحت شیرها را پیدا می‌کنند دل به دریا می‌زنند و تا آنجا که ممکن است با دوربین‌هایشان به آنها نزدیک می‌شوند. عدم‌واکنش شیرها و مناسب دیدن موقعیت و فضا باعث می‌شود تا خودشان را به چند قدمی شیرها برسانند. دوربین‌های آنها صحنه‌های هیجان‌انگیزی از زندگی شیرها را ضبط می‌کند و آنها غرق در شور ثبت این تصاویر، متوجه حمله یکی از شیرها نمی‌شوند. یکی از شیرها به مرد جانورشناس حمله می‌کند و او را به چنگ و دندان می‌گیرد. صحنه، بسیار فجیع و در عین حال بی‌نظیر است؛ شیری در حال خوردن یک انسان فرهیخته! زن جانورشناس اما بدون هیچ‌گونه واکنشی به‌کار خود ادامه می‌دهد و یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های فیلم‌های مستند حیات وحش جهان را ضبط می‌کند. فیلم مذکور در فستیوال‌های بزرگ جهانی به نمایش در می‌آید و تحسین و تشویق همگان را برمی‌انگیزد.

 نمی دانم این داستان را کجا شنیده یا خوانده‌ام. حتی نمی‌دانم واقعا واقعی هست یا نه، اما هیچ‌کدام اینها مهم نیستند. مهم دانه‌ای است از معنا که در این پیمانه نهفته است. هیچ‌کس با دیدن آن فیلم کذایی به غیرانسانی‌ترین اتفاقی که در پشت دوربین می‌افتد توجهی نمی‌کند؛ زنی که تیکه پاره شدن همسرش را می‌بیند و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. فقط سعی می‌کند فرصت ثبت و ضبط این صحنه بی‌نظیر را از دست ندهد. حالا بازگردیم به جامعه خودمان؛ چند مورد از حوادث تلخ سال‌های اخیر را با خودتان مرور کنید.

پربیننده‌ترین مطالبی که از این حوادث در فضای رسانه‌های مجازی وجود دارد مربوط به صحنه‌هایی است که از این حوادث ضبط شده است. آیا رفتار آنهایی که ماجرای قتل سعادت‌آباد را با موبایل‌هایشان ضبط کردند تفاوتی با کار آن زن جانورشناس دارد؟ جدیدترین واقعه هم مربوط می‌شود به فیلم غم‌انگیز غرق‌شدن آن 2دختر دانشجو در دریاچه شورابیل در همین هفته. چه چیزی باعث می‌شود تا فیلمبردار این فیلم کذایی، موبایل‌اش را به کناری ننهد و به کمک غرق‌شدگان نشتابد؟ چرا جان آدم‌هایی که جلوی چشم او در آب بالا و پایین می‌روند برای او اهمیتی کمتر از ثبت آن لحظه اتفاقی دارد؟ اصلا چه لزومی دارد با انتشار فیلم چنین لحظه‌ای نمک بر زخم خانواده‌های قربانیان بپاشد؟ آیا کسی دوست دارد فیلم لحظه جان باختن عزیزترین نزدیکانش، کنجکاوی دیگران را برطرف کند؟

موبایل- به‌عنوان یک ابزار پرقدرت و عمومی برای تولید و توزیع پیام‌های رسانه‌ای- یکی از موریانه‌های عظیمی است که به جان بنیان اخلاق در جامعه امروز بشری افتاده است. برای ثبت یک لحظه هیجان‌انگیز، برای جذب مخاطب، لایک و دیده شدن بیشتر، برای جلب تحسین و تشویق دیگران و در یک کلام برای ارضای این حس پست غیرانسانی از این ابزار اسرارآمیز هر چه بگویید برمی‌آید. اگر فکری به حال این موریانه مدرن نکنیم، پای بست زندگی انسانی را پوک و ویران می‌کند.


پنج شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن