تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798507804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوع موج نخست این بیماری در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: شیوع موج نخست این بیماری در کشور

شیوع موج نخست این بیماری در کشور

در صورتی که سرمای هوا ادامه داشته باشد، موج سوم این بیماری از فروردین ماه آغاز شده و تا زمان افزایش دما ادامه می‌یابد.


معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار نسبت به موج اول آنفلوآنزا با عنوان آنفلوآنزای B تاکید کرد: گروه‌های پر خطر حتی اگر مبتلا به آنفلوآنزا شدند واکسن بزنند تا از موج‌های بعدی در امان باشند.

دکتر محمود نبوی ضمن هشدار نسبت به اپیدمی فصلی آنفلوآنزا گفت: در حال حاضر آنفلوآنزا در مرحله اپیدمی فصلی با عنوان آنفلوآنزا B و مقداری هم H3N2 قرار دارد. مهم آن است که مورد غیرعادی از این بیماری مشاهده نشده و میزان شیوع آنفلوآنزا در کشور حتی نسبت به سال قبل کمتر است. وی ضمن تاکید بر آنکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم ضروری نیست، افزود: مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و ریوی لازم است که نسبت به واکسیناسیون آنفلوآنزا اقدام کنند. این افراد اگر تا کنون به تزریق این واکسن اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با تزریق آن برای موج‌های بعدی در امان باشند.

نبوی ادامه داد: معمولا در سال دو تا سه موج آنفلوآنزا را مشاهده می‌کنیم؛ یک موج با عنوان A، دیگری موج H3N2 و موج سوم B است. اکنون در ایران در مرحله موج B قرار داریم و احتمالا بعد از آن موج H3N2 آغاز می‌شود. موج‌های آنفلوآنزا برحسب فصل و سال تفاوت دارند. از آنجا که کشور ما در نیمکره شمالی قرار دارد، حدود اواخر آذر ماه و اوایل دی‌ماه که همزمان با سرد شدن هوا، موج اول آغاز و موج دوم نیز از بهمن آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین در صورتی که سرمای هوا ادامه داشته باشد، موج سوم این بیماری از فروردین ماه آغاز شده و تا زمان افزایش دما ادامه می‌یابد. اما مسلم آن است که سالانه حداقل دو موج آنفلوآنزا در کشور را داریم. به همین دلیل تاکید می‌کنم گروه‌های پرخطر از جمله مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی، دیابت با تزریق انسولین، برونشیت حاد، بیماران ریوی و قلبی و افرادی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند حتی اگر دچار آنفلوآنزا شده‌اند، لازم است که واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند تا از موج‌های بعدی این بیماری در امان باشند. سایر افراد برای زدن واکسن ضرورتی ندارند و همین که بهداشت عمومی را رعایت کنند، کافی است و مشکلی پیش نمی‌آید.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توصیه‌هایی را در خصوص این بیماری مطرح کرد و گفت: توصیه کلی این است که مردم هنگام خروج از منزل دست‌هایشان را خوب شسته و همراه با خودشان دستمال داشته باشند تا هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن جلوی دهان بگیرند. همچنین کسانی که دچار سرماخوردگی شدند از دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و باید در دوران سرماخوردگی مراعات کنند. همچنین توصیه می‌شود در صورت بیمار شدن استراحت کرده و به پزشک مراجعه کنند و اگر بعد از مراجعه به پزشک تا سه روز بهبود نیافتند مجددا به پزشک مراجعه کنند.

نبوی افزود: با توجه به اینکه در فصل سرما هستیم، افراد باید مراقب باشند تا سرد و گرم نشوند. مثلا در صورت حمام رفتن وارد هوای سرد نشوند، زیرا این مسائل بیماری را تشدید می‌کند. متاسفانه مردم به یکسری از مسائل مانند شست‌و‌شوی مرتب دست توجه ندارند؛ این درحالیست که ویروس در فصول سرد روی سطوح مانده و اگر شست‌وشو انجام نگیرد و دست‌ها به چشم و صورت مالیده شود، افراد مبتلا به بیماری می‌شود.

وی گفت: دو راه عمده انتقال بیماری یکی از راه تنفس و دیگری از راه دست است و به همین دلیل است که بر شست‌وشوی دست تاکید می‌کنیم. اخلاق تنفسی نیز مهم است به این معنی که مردم باید احساس مسوولیت داشته و هنگام سرماخوردگی از دست دادن، روبوسی کردن و سرفه کردن بدون دستمال خودداری کنند. این مراعات‌ها باعث کمتر شدن بار بیماری می‌شود اما با این حال مسلم است که موارد بیماری صفر نمی‌شود. به همین دلیل تاکید می‌کنم کسانی که ضعف سیستم ایمنی یا بیماری‌های قبلی و ریوی دارند باید واکسن بزنند.






1393/10/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن