تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831084834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

من چشم به راهم ...


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مهدویت؛
من چشم به راهم ...
امربه معروف ونهی ازمنکر را ترک نکنیدکه در این صورت ،اشرار شما قدرت را به دست می گیرند،آن گاه هرچه علیه آنان دعا کنید،به اجابت نمی رسد.



  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، انتظار همواره درآدمی حسی دوگانه می آفریند واو را در میان این دوحس بی قرار می کند؛احساس بیم و امید.ازیک سو دلش درآرزوی دیدار یار سفرکرده می تپد وهیجان سراسر وجودش را متلاطم می کند وازدیگرسو،نگران است مبادا مسافرش ازراه نیاید،دیر بیاید یا بیاید واو آماده نباشد.ازاین رو،انسان منتظر،خواب و خوراک ندارد؛آرام وقرار ندارد؛چشمش به پیچ کوچه است و گوشش به آواز در،که چه هنگام دق الباب شود و یار درآید.یک پایش درخانه است وپای دیگرش در کوچه وگذر.   انتظار تعبیری کودکانه برای خواب های پریشان نیست،انتظاررؤیایی برای دل خوش بودن بیچارگان وستم دیدگان دنیا نیست،انتظار نشستن ودست بردست ساییدن برای ظهور انسانی خارق العاده نیست بلکه راهی برای رفتن و انگیزه ای برای حرکت است تاآدمی خود را از زیربارطاغوت ها برهاند وبا خود سازی وخدا باوری ،زنجیرهای ستم را ازدست وپای خود وجامعه خود بگسلاند و زمینه رویش درخت ایمان وعدالت را در زمین انسانیت فراهم آورد.   آدم منتظرچگونه می تواند بیکاروبی تفاوت باشد؟آیا رواست تنها به دعا وادعا،به اشک وناله بسنده کند وآرام باشد ،وقتی پیرامونش لبریزازبیداد وستم است؟امام صادق(علیه السلام)می فرمایند:«باید هر یک ازشما،اگرچه یک تیربرای قیام قائم آماده کنید».(1)   نمی توان سر در گریبان خود فرو برد و برای برآورده شدن مدینه فاضله،کاری نکرد واین همه را وظیفه یک تن دانست که باید از آسمان براید وکاری کند.نمی توان مانند قوم بنی اسراییل،پاروی پا انداخت و همه بارها را بردوش موسی و خدایش گذاشت.«گفتند:ای موسی!تاوقتی آنان درآن شهرند،ما هرگزپادرآن ننهیم،تووپروردگارت برو وجنگ کنید،ما همین جا می نشینیم ».(2)
فرهنگ انتظار هیچ نسبتی با نشستن وگریستن یالاابالی گری وبی تفاوتی ندارد.انتظار،جامه ای است که برقامت مجاهدین دوخته شده است.امام خمینی (ره)می گوید:«بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که درمسجد،در حسینیه ودر منزل بنشینندو دعا کنندو فرج امام زمان(عج)را ازخدا بخواهند...فکر این که یک کاری بکنند،نبودند.بعضی هم می گفتندباید عالم پراز معصیت شود تا حضرت بیاید.ما نباید نهی ازمنکر کنیم .امربه معروف هم نکنیم تامردم هرکاری می خواهند بکنندباید گناهان زیاد بشودتا فرج نزدیک شود.یک دست از این هم بالاتر می گفتند:باید دامن زد به گناهان،دعوت کرد مردم را به گناه ،تا دنیا پرازظلم وجور شودو حضرت زودتر تشریف بیاورد...».(3)   انتظار،مدالی است برسینه آنان که وضع موجود را بر نمی تابندو پنجه در پنجه ستم گران و کژاندیشان می افکنند وموعود را،نه برای هواهای دنیایی خود،که برای کمال ایمان خود وجامعه انسانی می خواهند و می دانند که با بی تفاوتی راه به جایی نخواهند بردو هر روز به بیدادی تازه تن خواهند داد.   امام علی(ع)در وصیت نامه خویش می فرمایند:«امربه معروف ونهی ازمنکر را ترک نکنیدکه در این صورت ،اشرار شما قدرت را به دست می گیرند،آن گاه هرچه علیه آنان دعا کنید،به اجابت نمی رسد».(4)   اینکه در روایت داریم:«برترین اعمال امت من،انتظارفرج است»نشان می دهد انتظار بی عملی و بی تفاوتی نیست،که عمل است و جنبه ایجابی و فعال دارد.ظهور حضرت هم چون قله ای سر به فلک کشیده است که برای فتح آن باید رنج بردو عرق ریخت،باید حرکت کرد تا به آن دست یافت.این ماییم که باید بالابرویم ،وگرنه قله پایین آمدنی نیست.هیچ انقلابی بزرگ تر ودامنه دار تراز انقلاب جهانی نیست و هرچه این انقلاب بزرگ تروآرمان هایش فراگیرتروجهان شمول تر،سخت تر وپررنج تر.   باید به گونه ای زیست کنیم که دراین راه،آماده گذشتن ازجان ومال وآبرو در یک کلمه ایثارگر باشیم.باید دانست مهم ترین ثمره ظهور،تغییر واصلاح در همه زمینه هاست؛در زمینه دینی،اجتماعی ،اقتصادی،سیاسی،فرهنگی ودرهمه زوایای زندگی.بنابراین ،انسان منتظرنمی توانددر جهت این تغییر بنیادین کاری نکند ورنجی نبردو حرکتی نکندو تنها به ادعای زبانی بسنده کند.راه همیشه هست،آن چه کمیاب است،رهروست.کارهای بزرگ،مردان بزرگ می خواهد.   هر کس می خواهد دل به دریا بزندو تن به امواج خروشان آب بسپارد،باید دل از همه چیز بکند و سبک بار شودکه هر چه در آب،عریان ترو بی تعلق تر باشی،کم تربه رنج می افتی وپرشتاب تر به ساحل امن می رسی.دریایی شدن،خیس شدن دارد،رفتن و شکستن دارد،غرق شدن دارد.   امام باقر(علیه السلام)در پاسخ کسی که می گفت،مردم بر این باورند در وقت ظهورمهدی(عج)،همه چیز خود به خود درست وروبه راه می شود،فرمود؛«به خدایی که جانم درقبضه قدرت اوست،چنین نیست.اگر بنا بود مشکلات فراروی مهدی،بدون هزینه و رنج برطرف شود،این امربرای رسول خدا(ص)که سرآمد همه بندگان است ،تحقق می یافت،در حالی که دندان های مبارک پیامبرباضربه های دشمن شکست و ازپیشانی مبارکش خون جاری شد» .(5).
پیشینیان باما درکاراین دنیا چه گفتند؟ گفتند:بایدسوخت گفتند:بایدساخت گفتیم :بایدسوخت، امانه بادنیا که دنیارا! گفتیم:باید ساخت، امانه با دنیا که دنیا را! (قیصرامین پور)     پی نوشت ها : 1.غیبت نعمانی،ص320،ح10. 2.مائده:24. 3.صحیفه نور،ج20،صص 196-197. 4.نهج البلاغه،نامه47. 5.بحارالانوار،ج52،ص358.  
 




۱۹/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن