تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835692740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت، واکنش طبیعی اعتقاد به توحید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰




444-37.jpg

یک استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) به‌عنوان خلیفه الهی بهترین منادی بودند، منادی توحیدی که همه انسان‌ها را گرداگرد توحید جمع می‌کند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، درباره هفته‌ وحدت ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیامبر(ص) پیامبر رحمت بودند و همان‌طور که گفته‌ شده‌ است «ما رحمت را برای بندگان فرستادیم» و بالاترین مصادیق رحمت، عطوفت، محبت، مودت و وحدت بین انسان‌ها است و رحمت هیچ‌زمانی با تضاد، جدایی و دشمنی ایجاد نمی‌شود. وی ادامه داد: رحمت داشتن در واقع یعنی دل‌ها را جلب و حول نقطه‌ی واحدی جمع کردن تا انسان‌ها به خود بیایند و به خدا برسند و اگر همه به این مرتبه رسیدند، به وحدت واقعی که همان نور توحید است رسیده‌اند. لواسانی خاطرنشان کرد: در حقیقت با پیدا کردن توحید در اعماق جان، تضاد، خشونت و مخالفت‌های مقطعی و محدود دنیوی کنار می‌رود و وحدت بین مسلمانان ایجاد می‌شود. این استاد حوزه‌ علمیه تصریح کرد: در اینجا لازم نیست افراد به‌طور ظاهری با هم اتحاد پیدا کنند، بلکه وقتی مسلمانان به نور توحید آگاهی پیدا می‌کنند، این نور به اعماق جان آن‌ها نفود کرده و به خودشناسی و بعد خداشناسی پی می‌برند که این همان محور وحدت است. وی عنوان کرد: افراد، وحدت صوری که دارای منافع مقطعی است را کنار می‌گذارند، چون حقیقتی ندارد و از بین می‌رود، اما اگر براساس توحید استوار شود این امر استمرار می‌یابد و این مدیون آن اعتقادی است که شخص پیدا می‌کند. لواسانی افزود: در اعتقاد درونی تضارب و خشونت کنار می‌رود و چون انسان به خدا نزدیک می‌شود از کبر و غرور دوری و حق را جایگزین می‌کند و در این زمان هیچ‌گاه به عنوان مثال به سرزنش برادر مومن خود نمی‌پردازد و او را برای خود نگه می‌دارد. این استاد حوزه‌ علمیه خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد بین مسلمانان باعث می‌شود بر مشترکاتی که دارا هستند، استوار شوند و بر طبل اختلاف نکوبند که اگر بر همان مشترکات تکیه کنند مشکلات حل می‌شود و از جدایی‌ها که منافع دنیوی و حتی اخروی را از بین می‌برند دوری کنند. وی افزود: عدم وحدت باعث می‌شود دشمن از این فرصت سوءاستفاده کند و به منافعی که می‌خواهد برسد. اما اگر مسلمانان بر محور توحید و مشترکات، همان چیزی که پیامبر بر آن تاکید می‌کردند تکیه کنند، نیروها مضاعف می‌شود. لواسانی اضافه کرد: اما اهانت به اعتقادات، جز اینکه موجب تفرقه می‌شود چیزی ندارد. در واقع اهانت به اعتقادات به دلیل اینکه اعتقادات جزیی از وجود شخص است، اهانت به خود شخص است و این توهین یعنی طرف را زمین زدن و با فرد وارد جنگ شدن که جنگی نفسانی و خودی است. این استاد حوزه‌ علمیه خاطرنشان کرد: حتی اهل تسنن قائل هستند که پیامبر(ص) دوازده امام را بعد از خود وصی قرار داده‌ است و این به طور مکرر در کتاب‌هایشان ذکر شده‌ است. لواسانی عنوان کرد: اگر کسی این موضوع را پذیرفت، بر سر وحدت جمع شده‌ است و عدم پذیرش به‌معنای دشمنی با او نیست. روش ائمه(ع) نیز مدارا بوده تا از این رهگذر افراد اعتقاد پیدا کرده و هدایت شوند. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن