تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلسوزی برای حیوانات، یا بروز دشمنی با دین!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سیاه نمایی علیه دین؛
دلسوزی برای حیوانات، یا بروز دشمنی با دین!
البته این خانم و امثال او، که نمی توانند بغض و دشمنی خود با اسلام و احکام اسلام را در پشت مواضع دلسوزانه و حقوق بشری و حیوانی خود مخفی کنند، در مورد کشتار روزانه ای که در دنیا انجام می شود و اکثرا هم علیه مسلمانان است، هیچ نظری نداشتند.



    به گزارش سرویس دینی جام نیوز، دادستان مصر یک نویسنده مصری را به خاطر توهین به اسلام و مسخره کردن مراسم عید قربان به دادگاه فراخوانده است.  
رسانه‌های این کشور از قول یک مقام قضایی نوشته‌اند که دادستان مصر، "فاطمه ناعوت" یک نویسنده مصری را به توهین به اسلام و تمسخر عید قربان متهم کرده و خواهان محاکمه او شده است.  
خانم ناعوت که خود مسلمان است در عید قربان گذشته در صفحه فیسبوکش از این آیین اسلامی با عنوان "کشتار" نام برده و نوشته بود "کشتار مبارک".  
او نوشته بود که "ده قرن است انسان‌ها به این کشتار دست می‌زنند و هر سال هم با لبخند و شادی به این کار ادامه می‌دهند."  
خانم ناعوت ادامه داده بود که "دلیل این کشتار سالانه، کابوس شبانه مردی درباره پسرش است. هر چند آن کابوس تمام شده و گذشته اما حیوانات بیچاره هر سال با جان خود تقاص این کابوس مقدس را می‌پردازند."  
جنجال ناشی از انتشار سخنان باعث شد خانم ناعوت این نوشته‌هایش را از صفحه فیسبوکش پاک کند اما یک مقام قضایی مصر گفته که او در طول بازجویی‌هایش تایید کرده که چنین مطالبی نوشته است.   خانم ناعوت ۵۰ ساله، بعد از این جنجال‌ها به بی‌بی‌سی گفته "من به خود آیین قربانی‌ کردن اعتراض نکرده‌ام بلکه اعتراضم به شیوه ذبح این حیوانات و شکل ناپسند خیابان‌ها بعد از این خون‌ریزی‌ها بوده است."   البته سایت انگلیسی "بی بی سی فارسی BBCPersian" هم با عکسی که از این خبر گذاشت، و نوع تنظیم این مطلب، نظرات این نویسنده را تأیید و همصدایی خود با او را اعلام کرد.  

  لازم به ذکر است، توجیه همیشگی نویسندگانی که معمولا بر ضد مبانی دینی مطلب می نویسند، از آنجهت که مورد هجمه متدینین و ادیان مختلف قرار می گیرند و خودشان هم هیچ امر مقدس و خط قرمزی ندارند که، بتوان برای تلافی به آن حمله کرد، همان آزادی بیان و دموکراسی از جهت ابراز عقائد و نقد عقائد است.   البته این خانم و امثال او، که نمی توانند بغض و دشمنی خود با اسلام و احکام اسلام را در پشت مواضع دلسوزانه و حقوق بشری و حیوانی خود مخفی کنند، در مورد کشتار روزانه ای که در دنیا انجام می شود و اکثرا هم علیه مسلمانان است، هیچ نظری نداشتند.  



  نکته مهم بعدی، کشته شدن روزانه چندین میلیون حیوان در کشتار گاه های دنیاست که وسیله بقاء نسل انسان ها هستند و اصلا خلق شده اند که قوت انسان ها را تأمین کنند و البته کشته شدن حیوانات مختلف در اعیاد و مراسمات نقاط مختلف دنیا که گاهی هم جلوی چشم حیوانات دیگر انجام می شود و به شدت، فجیع تر و درد ناک تر از کشته شدن در روز عید قربان است. اینها دلیل محکمی بر کوری و در اصل، عناد این نویسنده و امثال او با دین و اسلام است، نه دلسوزی برای حیوانات.  



    البته لازم به ذکر است که اسلام حق بیهوده کشتن حیوانات را به کسی نمی دهد و در مورد نوع کشتن حیوانات و ذبح حیواناتی که آن را جایز دانسته است، دستوراتش به گونه ایست که حیوانات کمترین زجر را متحمل شوند. بنا بر تحقیقات اخیر دانشمندان و بر مبنای نوع شکار حیوانات وحشی و خفه کردن شکار از ناحیه گلو، حیوانی که به یک مرتبه و با چاقویی تیز، چهار رگ اصلی گلوی او قطع شود، از درد و رنچ هیچ چیز را متوجه نمی شود.      



۰۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن