تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814600585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه که قرضاوی افسرده می کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در پی نزدیکی مصر و قطر؛
آنچه که قرضاوی افسرده می کند
نزدیکی مصر و قطر در این اواخر و ممنوعیت پخش مستقیم شبکه خبری الجزیره قطر در مصر، شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسمان را در این اواخر دچار افسردگی کرده است.




به گزارش سرویس دینی جام نیوز،  با وجود اینکه یوسف قرضاوی ملیت قطری دریافت کرده و با وجود رابطه ی حسنه ی او با خاندان حاکم در قطر، تحولات اخیر از قبیل قرارداده شدن در فهرست اینترپل و همچنین سازش بین قاهره و دوحه باعث شده است تا رییس به اصطلاح اتحادیه جهانی علمای مسلمان به شدت احساس افسردگی کند.

در همین حال منابع نزدیک به قرضاوی می گویند که شیخ در روزهای گذشته تلاش کرده است با مسئولان قطری تماس بگیرد و در صورت اجرای شرایط سازش، از جزییات تحولات اخیر این کشور با مصر و همینطور اوضاع اخوان المسلمین در دوحه باخبر شود که قطعا هدف وی تلاش برای حمایت از اخوان المسلیمن به جای تکرار سناریوی اخراج هفت تن از اعضای این جماعت در ماه سپتامبر گذشته توسط قطر خواهد بود اما گویا این تماس ها بی نتیجه بوده است.

به گفته این منابع، قرضاوی به دنبال سازش مصر و قطر به دستور پادشاه عربستان، در نوعی حالت ترس از سرنوشت خود به سر می برد.

از طرف دیگر «ربیع الغزالی» کارناس امور گروههای اسلامی می گوید: وضعیت شیخ یوسف قرضاوی در قطر بویژه پس از برداشتن گام هایی از سوی قطر برای نزدیک شدن به مصر و همچنین توقف پخش مستقیم شبکه الجزیره در مصر، بسیار دشوار شده است.

او در گفتگو با الیوم السابع می افزاید: قرضاوی باوجود رابطه حسنه با خاندان حاکم قطر و دریافت ملیت قطری، در آینده با نوعی افسردگی در این کشور به زندگی ادامه خواهد داد اما سازش با مصر برای قطر مهمتر از رابطه با رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواهد بود.

این کارشناس امور اسلامی اضافه می کند: قرضاوی از چند ماه پیش از سخنرانی در مساجد ممنوع شده و گفتگوهای تلویزیونی او که در واقع هویت او محسوب می شود، نسبت به گذشته کمتر شده است.

 شفقنا



۰۳/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن