محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843079288
چه شرایطی امام رضا (ع) را به مناظره های پی در پی می کشاند؟/ نشانه های عقل و خرد از نگاه امام هشتم
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
چه شرایطی امام رضا (ع) را به مناظره های پی در پی می کشاند؟/ نشانه های عقل و خرد از نگاه امام هشتم فرهنگ > دین و اندیشه - آخرین روز ماه صفر با شهادت امامی به پایان می رسد که خاک خراسان میزبان او است. او که چون خورشیدی بی غروب بر مشرق ایران زمین طلوع کرد./ پرونده خبرآنلاین برای سالروز شهادت امام هشتم (که درود خدا بر او باد)
تبلیغات و شرایط حاکم در زمان زندگی امام هستم
چرا امام رضا با مسائل کلامی مواجه بود و دائم مناظره می کرد؟ دوران امام رضا از دوران هایی است که بحث های کلامی از ناحیه جریانات گوناگون فکری به سرعت رو به رشد و توسعه گذاشته و در هر زمینه اختلاف نظر پدید آمده است. دو گروهی که ما آنها را به نام های «معتزله» و «اهل حدیث» می شناسیم، در برپایی این جدال ها و کشمکش های فکری، بیشترین سهم را دارا بودند. خلفای عباسی نیز هرکدام به نحوی در این مسائل مشارکت می کردند، اما هیچ کدام با مامون قابل مقایسه نیستند. در برابر این دو گروه، که یکی عقل را بر نقل ترجیح می داد و دیگری (اهل حدیث) به عکس، امام رضا می کوشید تا موضع خود را بیان کند. از این روست که بخش عمده روایاتی که از آن حضرت نقل شده، در موضوعات کلامی آن هم در شکل پرسش و پاسخ و یا احیانا مناظرات است. در میان این مباحث آن چه که از همه بیشتر مطرح می شد، بحث های مربوط به امامت بود که یک پایه آن بر عقل و پایه دیگرش بر نقل استوار بود. البته مباحث مختلف مربوط به توحید، به ویژه مبحث صفات خداوند، از جمله صفت عدل که ارتباط مستقیمی با موضوع جبر و اختیار داشت، از داغ ترین بحث های کلامی در طول چندین قرن در میان مسلمانان بود. جعل حدیث برای جبری نشان دادن امامان/ درخواست امام برای طرد احادیث غلات محدودیت هایی که عباسیان برای علویان و شیعیان فراهم کرده بودند، غالبا باعث دوری شیعیان از ائمه بوده و از نظر فراگیری اعتقادات، مشکلاتی برای آنها فراهم می کرد. مشکل مهم تر از ناحیه اهل حدیث بود، کسانی که تنها خود را متعهد به قبول ظواهر آیات و روایات دانسته و تحت تاثیر برخی از سوء تفسیرهای مغرضانه ای که از طرف امویان و یا یهودیان سرچشمه گرفته و ترویج شده بود، قرار می گرفتند و ظاهر آیات و روایات را که دال بر تشبیه بود، می پذیرفتند. این افراد هرگز حاضر به جمعبندی کلی از آیات و تکیه به محکمات، که می توانست متشابهات را تفسیر کرده و مشکل تشبیه را حل کند، نبودند. حسین بن خالد می گوید به امام عرض کردم: عامه ما را معتقد به تشبیه و جبر می دانند و این به دلیل روایاتی است که از پدران شما نقل شده است. امام پاسخ بسیار جالبی داده و فرمدند: ای پسر خالد! روایاتی که می گویی از پدران من درباره تشبیه و جبر آمده زیادتر است یا آن چه که در این زمینه از خود پیامبر روایت شده؟ گفتم: آنچه از رسول خدا نقل شده بیشتر است. امام فرمود: پس باید بگویید رسول خدا قائل به تشبیه و جبر بوده است. گفتم: آنها می گویند رسول خدا این کلمات را نفرموده است، بلکه به دروغ به او بسته اند. امام فرمودند: به مردم بگویید پدران من نیز چنین نفرموده اند بلکه این روایات را به نام آنها جعل کرده اند. بعد امام فرمود: هر کس قائل به تشبیه و جبر باشد کافر و مشرک می شود و ما در دنیا و آخرت از او بیزاریم. امام پس از بیان این مطالب، آن روایات را ساخته دست غلات دانسته و از شیعیان خواست تا آنها را از خود طرد کنند. امام رضا(ع) قضیه جبر و اختیار انسان در انجام نیکی ها و بدی ها را چگونه توضیح داد؟ همین شبهات سبب شد که امام رضا به طور روشنی ضدیت موضع شیعه با اهل حدیث را برملا کند و در تعابیر گوناگونی با استفاده از فرمایشات امیرمومنان و یا خودش عقیده تنزیه را تشریح فرمود. امام به نقل از پدرانش و آنها از رسول خدا روایت کرده اند: «هرکس که خدا را به آفریدگانش تشبیه کند او را نشناخته و کسی که گناهان بندگان را به او نسبت دهد او را عادل نداسته است.» این روایت در نفی هر دو اعتقاد (تشبیه و جبر) گویا و روشن است. حسن بن علی الوشاء می گوید از ابوالحسن پرسیدم: «آیا خدا اختیار انجام کارهای بندگانش را به دست خودشان سپرده است؟ فرمود: خداوند اجل از آن است که چنین کند. عرض کردم: پس خدا آنها را اجبار به انجام معاصی می کند، فرمود: خدا عادل تر و حکیم تر از آن است که چنین کند. سپس فرمود: خدا خطاب به بندگانش چنین می گوید: ای فرزند آدم! من به کارهای خوب تو، از خود تو شایسته ترم و تو به کارهای بدت شایسته تر از من هستی، با نیرویی که من به تو داده ام، مرا نافرمانی کردی.» تبلیغات ضد علویان / می گفتند علویان مردم را برده خود می دانند یکی از شیوه های تبلیغاتی عباسیان بر ضد علویان- که احتمالا مروج اصلی آن هارون الرشید بود و یا در دوران او شایع کردند- این بود که می گفتند: «علویان آنچنان حقی برای خود قائلند که سایر مردم را «عبید» و برده خود می دانند.» آنها این مفهوم را از روایاتی که درباره برتری اهل بیت یا مفهوم امامت و برتری و برگزیدگی (اصطفاء) از خود پیامبر و ائمه شیعه نقل است، گرفته و در تبلیغات خود از آن سوء استفاده می کردند. امام رضا (ع) نیز با این شایعات و تبلیغات ضدعلوی مواجه بود و با آنها مبارزه می کرد. در روایتی از محمد بن زید طبری آمده که می گوید: «من بالای سر امام رضا ایستاده بودم در حالی که گروهی از بنی هاشم از جمله اسحاق بن حسین عباسی در کنار ایشان بودند. امام رو به اسحاق کرده و فرمود: ای اسحاق به من خبر رسیده که مردم می گویند ما آنها را بردگان خود می پنداریم، نه؛ قسم به قرابتی که با رسول خدا دارم نه من خود چیزی گفته ام و نه از یکی از اجدادمم شنیده ام که چنین بگوید و نه یکی از پدرانم به من چنین روایتی رسیده است. ولی من می گویم مردم در این که اطاعت ما بر آنها واجب است فرمانبردار ما و از نظر دینی موالیان و دوستان ما هستند. این مطلب را حاضران به غایبان بگویند.» در روایت دیگری از ابوصلت آمده است: «به امام عرض کردم مردم چیزهایی از شما نقل می کنند. امام فرمود: چه چیزی از ما نقل می کنند؟ گفتم: می گویند شما ادعا دارید که مردم بردگان شما هستند.
امام فرمود: ای پروردگاری که آسمان ها و زمین را گستردی و دانای پنهان و آشکاری، تو شاهدی که من چنین نگفته ام، از پدران خود نیز هرگز نشنیده ام چنین بگویند، تو آگاهی از ستم هایی که از این مردم به ما روا داشته می شود که این هم یکی از آنها است. پس از آن امام رو به من کرد و فرمود: اگر چنان که از ما حکایت می کنند ما همه مردم را بردگان خود می دانیم، پس به چه کسی آنها را می فروشیم؟ گفتم: راست می فرمایید ای فرزند رسول خدا. سپس امام به فرق میان ولایت و برده دانستن مردم پرداخته و فرمود: ای عبدالسلام! آیا تو منکر ولایتی هستی که خدا به ما عطا فرموده؟ گفتم: نه به خدا پناه می برم، من ولایت شما را قبول دارم.» (برگرفته از کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، دکتر رسول جعفریان) ******* گلچینی از فرهنگ رضوی *اعتدال و اسراف در زندگی از نگاه امام رضا* 1) آیا خرج کردن زیاد برای خانه و خانواده اسراف است؟ در کتاب الخصال شیخ صدوق، روایتی درباره پرهیز از اسراف و بخل ورزی و رعایت اعتدال در مدیریت خانه و خانواده از امام رضا (که درود خدا بر او باد)، نوشته شده است: «شخصی به نام عباسی می گوید، از امام رضا درباره خرج خانواده پرسیدم، فرمود: "بین المکروحین، میان دو حد ناپسند باشد." گفتم، فدایت شوم، سوگند به خدا نمی دانم دو حد ناپسند کدام است.
فرمود: "خدایت بیامرزد. آیا نمی دانی که خدای بزرگ اسراف و اقتار (تنگ گیری در خرج و مصرف) هر دو را مکروه و ناپسند خوانده است؟ " سپس امام این آیه را از سوره فرقان خواند: " والَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتُرُوا وَکَانَ بَیْنَ ذَلِکَ قَوَاما." و کسانى که چون خرج مى کنند اسراف نکنند و بخل نورزند و میان این دو معتدل باشند.» 2) این میوه نیمخورده برای چه کسی است؟ درحکایتی خواندنی از نحوه برخورد امام رضا (که درود خدا بر او باد) با اسراف کردن آمده است: « نسیم خنکی میوزید. گنجشکها روی درخت بزرگ بلوط شلوغ کرده بودند. چند نفر از دوستان و آشنایان در خانه امام رضا مهمان بودند. امام از اتاق بیرون آمد. دقایقی سپری شد. مهمانها منتظر برگشتن امام بودند و از دیر کردن ایشان نگران شدند. یکی از دوستان جوان امام که از لای در متوجه آمدن امام شد، بیرون آمد. ـ سرورم! چرا داخل نمیشوید؟ چیزی شما را ناراحت کرده است؟ امام سیب نیمخوردهای را نشان داد و گفت: این میوه را چه کسی این گونه خورده؟ مرد جوان صدایش را بلند کرد: این میوه نیمخورده کیست؟ مهمانها از اتاق بیرون آمدند. مرد جوان سیب نیمخورده را از امام گرفت و باز حرفش را تکرار کرد. یکی از مهمانان دست بر سینه گذاشت و گفت: مولایم! از شما عذر میخواهم، این سیب را من خوردهام. امام رو به او کرد و فرمود: چرا اسراف میکنی؟ چرا قدر نعمتهای خدا را نمیدانی و به آن بیاعتنایی، مگر نمیدانی که خدا اسرافکاران را به سختی عذاب میدهد؟ امام با مهمانان به اتاق برگشت. وقتی همه در جای خود نشستند، امام رو به آنها کرد و فرمود: دوستان من! وقتی به چیزی نیاز ندارید، بیهوده آن را تلف نکنید و اگر خودتان به آن احتیاج ندارید به کسانی بدهید که به آن نیازمندند.» 3) اعتدال در شوخ طبعی/ مرز شوخی بیجا و مزاح با دیگران کجاست؟ شوخ طبعی را از ویژگی های دین داران دانسته اند. وقتی از اخلاق رسول خدا یاد می شود، گشاده رویی و نرم خویی و خوش خلقی را از اوصاف ایشان بر می شمارند. پیامبر با دوستان خود، به قصد آنکه شادمانشان کنند شوخی می کردند تا با سرور و شادابی خستگی ها و فشارهای زندگی را برای آنها کمتر کند. در کتاب اصول کافی، جلد دوم روایتی در این باره از امام رضا (که درود خدا بر او باد) نوشته شده است: معبر بن خلاد می گوید: « به ابوالحسن الرضا گفتم: جانم به قربانت. وقتی در جمعی می نشینی، ممکن است سخنی به میان آید و مزاح کنند و همه بخندند، آیا ایرادی ندارد؟ امام فرمود: مانعی ندارد، اگر چیزی نباشد. من تصور کردم که منظور آن حضرت، حرف های ناشایست در میان مزاح بود. بعد از این سخن، امام رضا فرمود: یک نفر اعرابی از صحرا می آمد و برای رسول خدا هدیه می آورد و هنوز از جایش برنخاسته بود می گفت، ای رسول خدا پول هدیه را لطفا بپردازید. پیامبر از سخن او می خندید. هر زمان که رسول خدا غمناک بود از او یاد می کرد و می گفت:آن مرد اعرابی چه شد؟ کاش می آمد و ما را می خنداند.»
*نشانه خردورزان از نگاه امام رضا(ع)* امام هشتم(ع) نشانه خردمندان واقعی را معرفی کرده و می گوید: «خرد مرد مسلمان کامل نمی شود مگر آنکه ده ویژگی در او باشد: 1ـ به نیکی او امید رود (و دست خیر او در جامعه مورد امید نیازمندان باشد.)
2ـ از بدی او آسودگی باشد (و کسی از شر او بر خود بیم نداشته باشد.)
3ـ نیکی اندک دیگری را بسیار شمارد.
4ـ نیکی بسیار خویش را ناچیز داند.
5 ـ از نیازخواهی (دیگران) نزد او دلگیر و خسته نمی شود.
6ـ از علم جویی در طول عمرش دلخسته نمی گردد.
7 ـ تهدیستی در راه خدا را بیشتر از توانگری دوست می دارد.
8 ـ خواری (ظاهری) در راه خدا را از بزرگمندی در نزد دشمن خدا خوشتر دارد.
9ـ گمنامی برای او رغبت انگیزتر از بلند آوازگی و شهرت است.
10 ـ کسی را نبیند مگر آن که گوید او از من بهتر و پارساتر است. در ادامه آن حضرت فرمود: به راستی مردم دو دسته اند: بهتر و پارساتر از او و بدتر و پائین تر، پس خردمند، هر گاه مردی بدتر از خود را ملاقات کند می گوید شاید نیکی و خوبی او در درون و باطن اوست که این به سود اوست، ولی نیکی من آشکار است و شاید این به زیان من است. و هرگاه بهتر و پارساتر از خویش را ببیند در برابرش فروتنی کند تا همپای او گردد، پس چنانچه این گونه کند بی گمان بزرگمندی اش فراز گیرد و نیکی اش پاکیزه شود و یاد او نیک گردد و سرور مردم دوران خویش باشد.تعقل، برترین عبادت امام هشتم(ع) عبادت اصلی را در زیادی اندیشیدن و بهره وری از خرد می داند آنجا که فرمود: «عبادت فقط زیادی روزه و نماز نیست، بلکه بسیار اندیشیدن در امر خداوند است.» ایشان همچنین می فرماید: «دوست هر مرد و انسانی خرد اوست و دشمنش نادانی او.» /6262
کلید واژه ها: امام رضا(ع) - حدیث -
دوشنبه 1 دی 1393 - 19:52:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]
صفحات پیشنهادی
نمای هوایی از زائران پیاده بارگاه امام رضا (ع) |اخبار ایران و جهان
نمای هوایی از زائران پیاده بارگاه امام رضا ع کد خبر ۴۵۹۹۸۴ تاریخ انتشار ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۷ - 21 December 2014امام رضاهرگز نیازمندی راکه میتوانست نیازش را برآورده سازد رد نمیکرد -
به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه امام رضا ع امام رضاهرگز نیازمندی راکه میتوانست نیازش را برآورده سازد رد نمیکرد شناسهٔ خبر 2447343 دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی هیچ گاه امام رضا ع در سخن بر کسی جفا نورزید و نیزسخن کسی را پیش از تمام شدنتوصیه های آیت الله سید رضا صدر به زائران امام رضا(ع)/ گردیدن دور ضریح از آداب زیارت نیست
توصیه های آیت الله سید رضا صدر به زائران امام رضا ع گردیدن دور ضریح از آداب زیارت نیست فرهنگ > دین و اندیشه - آیت الله صدر در توصیه به زائران امام رضا می نویسد اگر با حضرتش سخنی گفته شود و یا از وجود مقدسش حاجتی خواسته شود باید با ادب سخن گفتن و پس از انجام زیارزائران پیاده امام رضا (ع) |اخبار ایران و جهان
زائران پیاده امام رضا ع به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری آخر ماه صفر وفات رسول اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع و شهادت امام رضا ع زائران از شهرها و روستاهای اطراف خراسان رضوی با پای پیاده خود را به بارگاه امام هشتم ع میرسانند عکس محسن بخشنده کد خبر ۴۵۹۹۸۳ تاریخ انتشچرا امام رضا (ع) را امام رئوف می نامند؟/ توضیحات آیت الله شبیری زنجانی
چرا امام رضا ع را امام رئوف می نامند توضیحات آیت الله شبیری زنجانی فرهنگ > دین و اندیشه - شفقنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شبیری زنجانی نوشت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی جنبه علمی زندگی امام رضا علیه السلام را از سایر جنبه های زندگی آن حضرتزیارت و صلوات امام رضا(ع) را بخوانیم
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷ ۲۰ امشب شب سیام صفر شب شهادت حضرت امام رضا ع است همان بزرگی که کمالات و فضایل اخلاقی او در چنان مرتبهای قرار داشته که نه تنها دوستان و پیروان بلکه دشمنان نیز ایشان را ستودهاند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا امام هشتم علیه السلام را میتوانآموزه هاي اخلاقي امام رضا عليه السلام
به مناسبت شهادت امام رضا ع آموزه هاي اخلاقي امام رضا عليه السلام اگرچه ما توان عبادت كردن به اندازه ائمه معصومين ع را نداريم ولي هر يك به قدر طاقت خود مكلفيم به عبادت بپردازيم به گزارش سرویس دینی جام نیوز امام رضا عليه السلام بنا به مشهور روايات در روز يازدهم ذي القعده سال 1این ختم را هدیه به امام رضا(ع) کنید تا حاجت بگیرید
این ختم را هدیه به امام رضا ع کنید تا حاجت بگیرید برای مقصود عظیم ۷ روز ۷ مرتبه سوره یس را بخواند و از روز شنبه شروع کندتا روز جمعه ختم نماید و در وقت خواندن با کسی حرف نزند و در خلوت باشد و ثوابش را به روح امام رضا برای مقصود عظیم ۷ روز ۷ مرتبه سوره یس را بخواند و از روز شنبشعر خوانی سید حمیدرضا برقعی در شهادت امام حسن علیه السلام |اخبار ایران و جهان
شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی در شهادت امام حسن علیه السلام زیر پایش خدا غزل می ریخت غزلی را که از ازل می ریخت آن امامی که تا سحر امشب روی لب های من غزل می ریخت شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی در شهادت امام حسن علیه السلام کد خبر ۴۵۹۹۴۲ تاریخ انتشار ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵ ۲۱ - 21 Deحرم امام رضا(ع) میزبان 700 هزار زائر غیر ایرانی
مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی حرم امام رضا ع میزبان 700 هزار زائر غیر ایرانی مراسمات عزاداری ویژه زائران غیر ایرانی در رواقهای دارالرحمه کوثر و غدیر در سه نوبت صبح ظهر و عصر برگزار میشود به گزارش سرویس دینی جام نیوز حجتالاسلام علی باقری در گفت وگو باروایت امام رضا(ع) از سر بریده سیدالشهدا(ع) در مجلس یزید -
روایت امام رضا ع از سر بریده سیدالشهدا ع در مجلس یزید شناسهٔ خبر 2440805 چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی امام رضا ع روایت می کند رسول خدا ص فرمود لباس دشمنانم را نپوشید غذایشان را نخورید و راه آنان را نروید که در این صورت مانند آنانراهپیمایی زیارتی امام رضا (ع)، نشانگر ریشه جریانهای دینی
ضرغامی راهپیمایی زیارتی امام رضا ع نشانگر ریشه جریانهای دینی رئیس سابق رسانه ملی گفت راهپیمایی گسترده مردمی برای زیارت امام رضا ع بعد از راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر ریشهدار بودن جریانهای دینی در میان مردم است به گزارش جام نیوز عزتالله ضرغامی در مشهد مقدس وخطبه خوانی خدام حرم رضوی در شب شهادت امام رضا(ع)
خطبه خوانی خدام حرم رضوی در شب شهادت امام رضا ع فرهنگ > دین و اندیشه - مراسم خطبهخوانی در یکم دیماه و همزمان با شب شهادت امام رضا ع در بارگاه رضوی برگزار میشود به گزارش خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری ویژه برنامههای دهه آخر صفر آستان قدس رضوی خطبه&کلیپ تصویری/ حاج مهدی میرداماد- شهادت امام رضا(ع)
کلیپ تصویری حاج مهدی میرداماد- شهادت امام رضا ع دانلود لینک ۰۱ ۱۰ ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۴ختم سوره یس برای هدیه به امام رضا(ع) و حاجت روایی
ختم سوره یس برای هدیه به امام رضا ع و حاجت روایی آثار دهگانه قرائت سوره یس و نحوه ختم آن برای مقصود عظیم ۷ روز ۷ مرتبه سوره یس را بخواند و از روز شنبه شروع کندتا روز جمعه ختم نماید و در وقت خواندن با کسی حرف نزند و در خلوت باشد و ثوابش را به روح امام رضا علیه السلام قربت کند البخلافت و امامت در کلام اسلامى
خلافت و امامت در کلام اسلامىبرقراری نظم عمومی به گونه ای که در برگیرنده ی مصالح دنیوی و دینی مردم باشد نیازمند رهبری عمومی در عرصه ی امور دینی و دنیوی است 1- امامت مهم ترین جایگاه بحث های کلامی بحث و گفت و گو درباره ی خلافت و امامت یکی از مهم ترین و دیرین ترین بحث ها و گفت وزن مشهور هالیوودی در حرم امام رضا/عکس
زن مشهور هالیوودی در حرم امام رضا عکس سامان مقدم کارگردان سینما و تلویزیون تصویری از الیزابت تیلور را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرده است و نوشت الیزابت تیلور سال ۱۹۷۶ در ایران الیزابت تیلور در سال ۱۹۷۶ به دعوت اردشیر زاهدی سفیر وقت ایران در ایالات متحده به ایران آم-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها