محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831155017
بیشتر پژوهشهای هنر موضوع محور هستند نه مساله محور -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: درنشست تخصصی روش های پژوهش هنر بیان شد:
بیشتر پژوهشهای هنر موضوع محور هستند نه مساله محور
شناسهٔ خبر: 2446758 شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
دین و اندیشه > اندیشکده ها
کشاورز در نشست تخصصی روش های پژوهش هنرگفت:یكی از مسایلی كه طی دوسال اخیر بسیار فراگیر شده ست، این است كه بیشتر پژوهشها در زمینه هنر موضوع محور هستند نه مسالهمحور. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «روشهای پژوهش هنر» در عصر دوشنبه ۲۴ اذر ماه با حضور اساتید، پژوهشگرانو علاقهمندان در فرهنگستان هنر برگزار شد. در این نشست دكتر مهدی كشاورز افشار، دكتر اضغر فهیمی فر، دكتر مریم لاری، دكتر اصغر ایزدی جیران و میثم یزدی به بررسی روش های پژوهش در هنر و آسیب شناسی آن و ارائه مقاله پرداختند.در ابتدای نشست، میثم یزدی، دبیر علمی همایش گزارشی از سیر تاریخی روش های پژوهش و تحقیق در هنر از ابتدای دهه ۷۰ تا به امروز بیان كرد.دكتر مهدی كشاورز افشار اولین سخنران مراسم بود كه ضمن تبریك هفته پژوهش به پژوهشگران حاضر به بررسی آسیب شناسی وضعیت پژوهش هنر در ایران پرداخت و توضیح داد: آسیب های پژوهش در ایران به حوزه های مختلف تقسیم میشوند كه از آن جمله میتوان به پژوهشگر، مراكز پژوهشی، عوامل مادی و اجتماعی، عوامل مالی و... اشاره كرد. از میان همه این آسیبها ما به آسیبهای وارده به فرآیند پژوهش وقتی پژوهشگر شروع به پژوهش میكند، میپردازیم.وی با اشاره به این كه آسیب هایی كه مطرح میكنم حاصل مشاهدات شخصی من به عنوان مدیر چندین مجله علمی پژوهشی و داور پایاننامه های تحصیلات تكمیلی در زمینه هنر است، اضافه كرد: یكی از مسایلی كه طی دوسال اخیر بسیار فراگیر شده ست، این است كه بیشتر پژوهشها در زمینه هنر موضوع محور هستند نه مسالهمحور. كار پژوهشگر این بوده كه به سراغ كتابها رفته و دادههای فراوانی را جمع آوری كند و گاهی این حجم عظیم داده نكته مثبت تحقیق او محسوب میشود و انتظار میرود پایان نامه ای با این ویژگی نمره خوبی دریافت كند یا مقاله پذیرفته شود. در حالی كه این پژوهش ها با حجم انبوه اطلاعات و دادهها بیشتر كاربردی نمیشوند و در كتابخانه ها میمانند و منتظر میمانند تا دوباره پژوهشگر بعدی همان را انجام بدهد و بدین تریتیب به همان گویی ها و تكرار و ...در پژوهش های هنر میرسیم كه به شكل نگرفتن مسایل جدید منتج میشود. این موضوع محوری به دلیل ساختار فكری پاسخ محور ماست كه ذهن ما اساسا از مسائل دوری میكند و ترجیح میدهیم با داشتن پاسخ ها در ساحل امن و آرامش فكری باشیم. این پاسخ محور بودن باعث میشود پژوهش های ما بیشتر تالیفی باشند، یعنی تالیف به معنای الفت ایجاد كردن بین دادههای مختلف و در نهایت اثباتی باشند كه این اثباتی بودن راه پژوهش را میبندد.سخنران بعدی مراسم دكتر علی اصغر فهیمی فر استادیار دانشگاه تربیت مدرس بود كه به بررسی رویكرد های مختلف در مورد نقد رسانه با تاكید بر نقد زیبایی شناختی پرداخت.وی در آغاز با بیان این كه تلقی ای كه ما از رسانه های مدرن داریم رسانه های الكترونیكی هستند، توضیح داد: این رسانه ها پس از اختراع برق در اروپا و آمریكا شكل گرفته اند، پیش از آن هم رسانه هایی داشتیم ولی به آنها رسانه های مدرن نمیگفتیم. آنچه رسانه های مدرن را از سنتی متمایز میكند؛ سرعت در انتشار، گسترش سطح انتشار پیام و حجم بسیار زیاد پیام است. این رسانه ها در دنیا وجود دارند و تنها واسطه انتقال پیام بدون دخالت در آن نیستند. بلكه ماهیت ویژگی های زیبایی شناختی خاص خود را دارند. خیلی از این رسانهها هنریاند. بعضی از این رسانهها مثل تلوزیون، سینما و رادیو ...از یك نظر رسانه اند و از یك نظر واجد معنای زیبایی شناختی اند. ما به دنیال ایجاد یك ادبیات انتقادی، نظری و فلسفی درباره رسانه های مدرن هستیم. این ادبیات باعث می شود ما آگاهانه تر و عمیق تر در این رسانه ها تصرف كنیم.وی ادامه داد: در این زمینه نظریه های مختلفی به وجود آمده ست كه هدف آنها این است تا از طریق مطالعه در جزییات رسانه، قوانین عمومی حاكم بر رسانه ها را درك كنیم و متوجه نسبت این رسانهها با جهانبینی و فرهنگ خودی شویم، آینده رسانه ها را پیشبینی كنیم و راههای بومی سازی رسانه ها را بدانیم. در ۱۰ سال آینده انقدر تكنولوژی به وجود میآید كه مفهوم زیباییشناختی ما از تلویزیون تغییر خواهد كرد.این پژوهشگر به انتقال تجربیات زیباییشناختی سنتیمان در رسانههای مدرن اشاره كرد و به عنوان مثال از سینما یاد كرد و ادامه داد: سینما نور و میزانسن و ...را از تاتر گرفته ست، نحوه پرزنت كردن بصری صحنه را از نقاشی گرفته است و از همه مهم تر الگوهای روایت و داستان است كه امتداد پیدا كرده ست و به فیلمنامه رسیده ست. پس آنچه ما از رسانه علاوه بر سازه ارتباطی میبینیم، رسانه به عنوان یك سازه زیبایی شناختی است. تقریبا سهم ما در شكل گیری اش خیلی نیست البته هنرمندانی از سینمای ما ادعاهایی دراینباره دارند اما نتوانستند ادعایشان را تبدیل به یك مكتب كنند. وقتی اینترنت را باز میكنیم تصویر میبینیم، این یعنی گرافیك، نقاشی و طراحی امتداد پیدا می كند و به این مدیوم جدید میرسد.وی در انتها بحث خود را با این سوال به پایان برد كه روش های متعددی برای مطالعه رسانه های مدرن وجود دارد و این روش ها از نظر زیبایی شناختی بسیار مطرح است و تمام آنها به یك سوال در انتها میرسد كه سهم ما در امتداد دادن سنت های هنری ما در رسانه های مدرن چیست؟دكتر مریم لاری به عنوان سخنران بعد به روش نقد پسا استعماری در نقد هنری پرداختو توضیح داد كه به دلیل حضور گروهك های تروریسیتی مثل داعش و ...ضرورت نقد به این روش بسیار بهتر قابل درك است.دكتر لاری با ذكر بیوگرافیای از ادوارد سعید و نظر او در باره شرق بحث خود را با این پرسش آغاز كرد كه: اساسا شرق یعنی چه؟ آیا این شرق حدود و ثغوری دارد و با شواهد ومدارك استدلال میكنند كه این حدود درمتون معلوم نیست و میگوید: سرزمین های واقع در شرق اروپا از زمانهای پیش مشرق زمین نامیده میشدند كه ریشه آن نام گذاری نظری، سیاسی و تخیلی بود وهیچ ارتباط واقعی بین شرق و یك مكان جغرافیایی خاص وجود ندارد و بیشتر به صورت یك تصویر یا image محسوب میشده ست تا واقعی و مطالعات شرق شناسی غرب با شروع فعالیت های استعماری غرب آغاز شد و ایدئولوژی شرق شناسی كاملا با منافع استعماری همخوانی دارد و این تصویر وظیفه تمدن سازی را برای غرب به وجود آورد كه عده ای هستند كه همیشه ثابت اند و حركت رو به جلو ندارند و غرب موظف به پیشبرد آنها و تمدن سازی برای آنهاست.لاری با بیان این كه ادوارد سعید معتقد است غربی ها به این نتیجه رسیده بودند كه شرق در دوردست دارای تمدن باشكوهی بوده است افزود: ولی به تدریج این تمدن با شكوه از میان رفته و شرق شناسی همیشه تاكید بر این دارد كه در گذشته شرق خوبی وجود داشته ست. نكته مهم دیگر مسئله other است كه خطرناك است.این محقق درمورد روشنفكران دولتی میگوید: منشیان و كاتبان مردم را رها كرده و با حكومت بیعت كرده اند و برای روشنفكر استقلال نسبی را در نظر میگیرد كه از پیش شرطهای نقد دموكراتیك و اومانیستی دارا بودن استقلال است.به نظر دكتر لاری، ادوارد سعید بسیار بر مسئله زبان تاكید داشته به این دلیل كه میتوان لایه های پنهان متن را از آن درآورد و متعقد است: خوانشی فعال است كه آنچه را كه در متون پنهان و یا تحریف شده و یا ناقص بیان گردیده هویدا میكند و خواننده با پوششی تطبیقی وارد زبان میشود تا دریابد كه چرا خالق اثر چنین شیوه ویژه ای را برگزیده است.میثم یزدی دبیر علمی جلسه سخنران بعدی بود كه ویژگی روش شناختی هنری را در دوران معاصر یك ماهیت كلاژی میداند. چون انسان در یك فضای كلاژی زندگی میكند فضایی كه تكه هایی را به دلیل تعاملات با دنیای بیرون و رسانه از فرهنگ های دیگر حتی میگیرد.وی تاكید داشت: بافت پژوهش هنرمند معاصر بسیار پیچیده تر از هنرمندان سنتی ست چون تعاملات فرهنگیشان بسیار بیشتر است. از این طریق رویكرد روششناسیهای هنری، تكثری و تركیبی ست و اساسا از نوع پژوهشهای كیفیاند.این پژوهشگر با ذكر این نكته كه از ۱۹۹۹ این نظریه مطرح شد كه از خود رشته های هنری روش شناسی را استخراج كنیم و روش های هنری میتواند بر بین رشته ای ها مسلط شود به روش كلاژ پرداخت و توضیح داد از نظر پیكاسو دو نوع Reserchوجود دارد كه یكی جستجو كردن است و دیگری پرسش داشتن و كشف كردن كه پیكاسو خود را پرسشگر و جستجو گر به این معنا میداند.وی ادامه داد. كلاژ در فرانسه به معنای به هم چسبیده شده است ودر سال ۱۹۱۱-۱۳ به عنوان یك تكنیك هنری در مكتب كوبیسم آغاز میشود. اولمر كلاژ را یك شیوه معرفت شناسی می داند و میگوید: آیا انقلاب كلاژ یا مونتاژ در حوزه بازنمایی در نگارش های آكادمیك مورد پذیرش خواهد گرفت؟ آیا به گفتمان دانش وارد خواهد شد؟ و ...در حوالی سالهای ۱۹۸۹ است كه این چالش را به پیش میكشند كه آیا میتوانكلاژ را به عنوان یك روش وارد پژوهش های آكادمیك كرد.این پژوهشگر ادامه داد: از ویژگی هایكلاژ این است كه پژوهشگر یك هنرمند است. مجاورت، پیوستگی و طنین از دیگر ویژگیهای كلاژ است.آخرین سخنران این نشست دكتر اصغر ایزدی جیران بود كه به ارائه مقاله «غوطه وری انسانشناس در رخداد هنری» پرداخت.این انسان شناس بحث خود را با این نكته آغاز كرد كه پروژه انسان شناسی هنر پروژه روش شناختی ست و ادامه داد: هنر در قالب زندگی ست كه قابل فهم وكاربرد برای افرادی ست كه با آن درگیر هستند و همین نیز باید راهنمای كار پژوهشگر هنر باشد، ردیابی تعقیب و همراهی با هنر و زمینه هایی كه در آن حضور میابد. هنر نیز مثل انسان ها زندگی میكند و حیاتی در ذهن ها حس ها و زمان ها دارد و كار انسان شناس سر خوردن و رها شدن در حیاتی ست كه هنر در آن رخ میدهد. درگیری تام با لحظات شدن هنر همان آرمانی ست كه انسان شناس با آن درگیر است.وی ادامه داد: پروژه انسان شناختی بیشتر از آن كه درگیر شیوه های تحلیل باشد درگیر شیوههای ارتباط پژوهشگر با آن موضوع است. خزیدن پژوهشگر به درون هنر و میان شبكه های اجتماعی مرتبط با هنر همچون خزیدن مارمولك به درون ماسه های گرم زندگی است. انسان شناس به درون موضوع و جامعه پرتاب میشود، سعی میكند خود مثل آنها شود تا بتواند مثل آنها بیاندیشد و عمل كند. در این صورت است كه تجربه انسانشناس همان تحلیل انسانشناس خواهد بود. در واقع انسان شناس با استراتژی غوطه وری به دنبال تغییر خود و شخصیت است و هیچیك از فنون مشاهده، اسناد و مصاحبه و ...نمیتواند وسیله هایی برای بیان مستقیم زندگی باشد. این فقط تجربه زندگی ست كه می تواند موجهترین و معتبرترین وسیله باشد كه از طریق آن بتوان گفت به جای دیگری بودن چه معنایی دارد. كار انسان شناختی اندیشیدن درباره دیگری نیست، بلكه مجبوركردن خود به عمل كردن به جای دیگری ست. یعنی تجربه كردن زندگی به همان شیوه كه دیگری زندگی كرده است. از این روست كه پروژه انسانشناختی تجربه زندگی است بر خلاف پروژه فلسفی كه اندیشیدن درباره زندگی ست.این نشست با پرسش و پاسخ تعدادی از علاقه مندان از اساتید و پژوهشگران پایان یافت
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]
صفحات پیشنهادی
باید محور مشترکی بین بسیج و حوزهها ایجاد شود
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۷ معاون آموزش و امور طلاب حوزههای علمیه گفت فرمایشات مقام معظم رهبری باید بین اساتید و علما عملیاتی شود تا بسیاری از کارها درست انجام شوند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر حجت الاسلام عبدالکریم فرهانی در اجلاسیه هماندیشیوجه غالب زندگی در نظام اسلامی حول محور «نماز و معنویت» است
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۶ جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیستوسومین اجلاس سراسری نماز در سومین جلسه کارگروه حوزه مرکزی این اجلاس گفت وجه غالب زندگی در نظام اسلامی حول محور نماز و معنویت است به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین علی داکنگره جهانی علمای شریعت اسلامی با محوریت نظام مالی اسلامی -
کنگره جهانی علمای شریعت اسلامی با محوریت نظام مالی اسلامی شناسهٔ خبر 2437498 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۵ دین و اندیشه > اسلام در جهان نهمین کنگره جهانی علمای شریعت اسلامی با محوریت نظام مالی اسلامی که با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزارنشست هماندیشی اصحاب فرهنگ و هنر با موضوع سواد رسانهای - 2 اینستاگرام بیشترین ضربه اخلاقی را به کاربران میزن
نشست هماندیشی اصحاب فرهنگ و هنر با موضوع سواد رسانهای - 2اینستاگرام بیشترین ضربه اخلاقی را به کاربران میزندرئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت اینستاگرام بیشترین ضربه اخلاقی را به کاربران میزند به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید مصطفی مرتضوی ظهر امروز در بخش دوم نشست هماندیمعاون ستاد اقامه نماز:هنر محور اساسی در فرهنگ سازی است
معاون ستاد اقامه نماز هنر محور اساسی در فرهنگ سازی است شیراز- ایرنا- معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت فرهنگ سازی اقامه نماز با استفاده از ابزارهای هنری به ویژه هنرهای نمایشی و فیلم در این ستاد در حال انجام است زیرا براین باوریم که هنر محور اساسی در فرهنگ سازپژوهشهای حوزه کار باید تقاضا محور و کاربردی باشد
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۸ رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت پژوهش های انجام شده در حوزه کار باید تقاضا محور و کاربردی باشد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خلیج فارس دکتر محمدرضا سپهری در اولین جلسه کمیته پژوهشی استان که با حضور اعضای این کمیته و چهره های پژوهدیدار وزیر کشور عربستان و اوباما با محوریت بررسی مساله یمن و داعش
یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۹ وزیر کشور عربستان در سفر خود به آمریکا با رئیسجمهوری این کشور درخصوص مشارکت دائم میان دو کشور و برخی مسائل منطقهای و بینالمللی بحث و گفتوگو کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از پایگاه خبری ایلاف محمد بن نایف وزیر کشور عربستانمحورهای 9 استان لغزنده است/ برف و باران در بیشتر مناطق کشور
سهشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۵ محورهای استانهای لرستان ایلام کرمانشاه همدان اذربایجان شرقی اذربایجان غربی اردبیل گیلان و مازندران به علت بارشبرف و باران لغزنده است به گزارش سرویس شهری ایسنا نقشینه کارشناس هواشناسی در تشریح آب و هوای تهران و سایر شهرها گفت در حال حاضر از اوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:فلسطین مساله محوری جهان اسلام است
این خبر تکمیل می شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسطین مساله محوری جهان اسلام است تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت مساله فلسطین و جنایاتی وحشیانه ای که رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین اعمال می کمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی مطرح کرد ارائه 10 محور برای پژوهشهای میراث فرهنگی، ص
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی مطرح کردارائه 10 محور برای پژوهشهای میراث فرهنگی صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقیمدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی به ارائه 10 افق و محور برای پژوهشها و تحقیقات این ادارهکل در سال آینده پرداختمسئول دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی خبر داد فراخوان جشنواره «19 مهر»
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی خبر دادفراخوان جشنواره 19 مهر با محوریت بیانات رهبر معظم انقلابمسئول دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت جشنواره 19 مهر با محوریت بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزده م10 محور پژوهشهای میراث فرهنگی آذربایجانشرقی
مدیر کل میراث فرهنگی صنایعدستیوگردشگری آذربایجانشرقی تشریح کرد 10 محور پژوهشهای میراث فرهنگی آذربایجانشرقی خبرگزاری پانا مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی به ارائه 10 افق و محور برای پژوهشها و تحقیقات این ادارهکل در سال آینده پرداخت ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذرمولاوردی در دیدار با آیت الله امینی: بدون مساعدت نهاد مرجعیت نمیتوانیم حقوق شرعی و قانونی زنان را استیفا کنیم
مولاوردی در دیدار با آیت الله امینی بدون مساعدت نهاد مرجعیت نمیتوانیم حقوق شرعی و قانونی زنان را استیفا کنیم دولت در موضوع زنان و خانواده مدیریت نتیجهمحور را پیگیری میکندمعاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت قطعاً بدون مساعدت و همراهی نهاد مرجعیت برای استیفای حقوق شرعفلسطین مساله محوری جهان اسلام است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسطین مساله محوری جهان اسلام است کیفیت پخش بالا متوسط پایین 13 09 1393جهانگیری در نشست خبری با نخست وزیر سوریه: همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه گسترده است / حمایت از
جهانگیری در نشست خبری با نخست وزیر سوریه همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه گسترده است حمایت از محور مقاومت از موضوعات راهبردی استمعاون اول رئیس جمهور گفت حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه که یکی از حلقههای محور مقاومت است موضوعی راهبردی است به گزارش خبرنگار حوپذیرش دانشجوی دکتری پژوهشمحور بدون آزمون متوقف شد
پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشمحور بدون آزمون متوقف شد معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اعلام لغو پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشمحور بدون آزمون علل این امر را تشریح کرد آفتاب پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشمحور از حدود سه سال قبل در مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور به عنواننیروی انتظامی، پژوهش محور و تخصص گرا است
رییس پلیس البرز نیروی انتظامی پژوهش محور و تخصص گرا است کرج-ایرنا- فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی در کشف جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی کارایی لازم را ندارد گفت امروز پلیس کشور پژوهش محور و تخصص گرا است سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح روز چهارش-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها