تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805436454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم تجلیل از نوکر خوش‌اعتقاد سیدالشهدا(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نکوداشت استاد موسوی‌سجاسی؛
مراسم تجلیل از نوکر خوش‌اعتقاد سیدالشهدا(ع)
در این مراسم که در آستانه اربعین برگزار شد، شوری حسینی برپا بود و حتی در بخش هایی از مراسم، مجری برنامه تحت تأثیر این شور و شعور با چشمان گریان اشعاری در مدح اباعبدالله‎الحسین (ع) می‌خواند.



  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مجلس تجلیل از استاد «سیدمحمد موسوی سجاسی» شاعر و مداح اهل بیت(ع) شنبه 15 آذر با حضور جمع کثیری از مداحان و مرثیه سرایان آستان اباعبدالله‎الحسین (ع) و روحانیون در سالن شفق برگزار شد.  
* کسی با سی‌دی مداح نمی‌شود
در این مراسم حاج «مهدی آصفی» مداح اهل بیت (ع) در سخنانی با بیان اینکه ای کاش نسل جوان از اساتید الگو بگیرند، اظهار داشت: جوانان به صرف اینکه چند دانگ صدا دارند نباید تصور کنند که مداح هستند. مداح اهل بیت (ع) باید خود را حفظ کند.   وی افزود: با سی‌دی کسی مداح نمی شود، بلکه باید استاد دید. انسان در هر شغلی اگر استاد ببیند می‌تواند در زندگی موفق شود.     * ته چایی متبرک   در ادامه مراسم، حجت الإسلام و المسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» با تأکید بر اینکه منصب اشخاصی همچون موسوی سجاسی بسیار مهم است، عنوان کرد: حضرت امام حسین (ع) در واقعه کربلا فرمودند: «کسی هست که من را یاری کند؟» و آن‎هایی که در میدان نبرد و در کنار ایشان به شهادت رسیدند، به نوعی ایشان را یاری کردند.

ایشان با ذکر احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) درباره نحوه یاری رساندن به امام حسین (ع) افزود: نوع دیگری از یاری رساندن، زبانی است و موسوی سجاسی و امثال ایشان یاری کننده اهل بیت (ع) هستند و به همین دلیل است که مردم برای تبرک ته چایی این آقایان را می خورند.    

 
حجت الاسلام علوی تهرانی درباره شخصیت موسوی سجاسی نیز گفت: با ایشان از زمان مرحوم پدرم آشنا هستم و از سال 1358 تا به حال در خدمتشان بوده‌ام. از ویژگی های سجاسی این است که به آنچه می‌خواند اعتقاد دارد، "خوش اعتقاد" است و این ویژگی در بین جامعه مبلغین شاید کم باشد.
وی خاطرنشان کرد: موسوی سجاسی خود را نوکر اباعبدالله‎الحسین (ع) می داند و از این منصب خود را فراتر نمی‎داند. همچنین ایشان در مداحی و مرثیه‎سرایی صاحب‎سبک هستند و کسی یاد ندارد کمتر از 20 خط شعر خوانده باشد و یا اشعار بی محتوا را در مداحی‎ها استفاده کرده باشد.

سیدمحمدباقر علوی تهرانی در پایان سخنانش گفت: تجلیل از مداحان و مرثیه سرایان، تجلیل از سیدالشهداست و افتخار داریم در عصری هستیم که مداحی هنوز در کسوت امثال موسوی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.     * مداحان جوان امانتدار باشند
حاج «علی انسانی» شاعر و مداح اهل بیت (ع) نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه موسوی سجاسی با قصائد شیوا و سبک مخصوص خود سال های سال در راه ارتقای این مسیر کوشا بوده است، اظهار داشت: شاید نزدیک 30 سال ما از ایشان مست‌فیض بوده ایم.    

 
وی ادامه داد: جوانانی که می‌خواهند در این مسیر گام بگذارند، بدانند باید سرمایه ای در این راه داشته باشند و عمر خود را پای آن بگذارند. امیدوارم طیف مداحان جوان امانتداری کنند و حرمت این لباس و این مسیر را حفظ کنند.
در ادامه این برنامه، علی انسانی به مداحی امام حسین (ع) پرداخت و حضار نیز با گریه های خود و همنوا شدن با این شاعر اهل بیت (ع) شوری حسینی در سالن شفق برپا کردند.  
در این مراسم همچنین حاج «ذبیح الله ترابی» مداح و ذاکر اهل بیت (ع) اشعاری را در ردیف های ایرانی و با صدایی زیبا خواند که حضار بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند و فضای معنوی و حسینی در سالن حاکم شد.    

    «قاسم صرافان» شاعر اهل بیت (ع) نیز شعری در حال و هوای اربعین حسینی قرائت کرد.  
در پایان نیز با حضور جمعی از شاعران و مداحان پیشکسوت و حجج اسلام «علوی تهرانی» و «محمدرضا زائری» از سیدمحمد موسوی سجاسی به پاس سال ها مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع) تقدیر و تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.
در این مراسم که در آستانه اربعین حسینی و همزمان با پیاده‎روی زائران حرم آن امام بزرگ شیعیان برگزار شد، شوری حسینی برپا بود و حتی در بخش هایی از مراسم، مجری برنامه تحت تأثیر این شور و شعور با چشمان گریان اشعاری در مدح اباعبدالله‎الحسین (ع) می‌خواند.
حضور جمع کثیری از روحانیون و طلاب در این مراسم نیز فضایی معنوی و نورانی به مجلس داده بود.     گزارش تصویری مراسم تجلیل از استاد موسوی‌سجاسی را «اینجا» ملاحظه بفرمایید.  



۱۷/۰۹/۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن