تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803551194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم تجلیل از دبیران کانون محلات منطقه 9 برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مراسم تجلیل از دبیران کانون محلات منطقه 9 برگزار شد
نشست قائم مقام و معاونین شهرداری منطقه 9 با دبیران کانون معلولین به مناسبت روز جهانی معلولین از اعضا فعال این کانون ها تجلیل به عمل آمد.
به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد خبازها در این نشست ضمن گرامیداشت  روز جهانی معلولین گفت: در یک قرن گذشته معلولین و افراد کم توان جسمی در زمینه‌های مختلف علمی و تاریخ از طریق تجربی اکتشافات و اختراعات توانستند دست به اقداماتی بزنند که با زبان بی زبانی اعلام کنند که ما قادر نیستیم تبعیض را در بین خودمان و افراد سالم جامعه بپذیریم به همین دلیل بزرگترین مجمع سازمان، بزرگترین مجمعی که در جهان وجود دارد مجمع سازمان ملل متحد در سال 1992 مجبور شد و پذیرفت که روز 12آذر مصادف با سوم سپتامبر را روز جهانی معلولین نام گذاری کنند.
 
وی افزود:‌ بر همین اساس هدف فقط نام گذاری نبوده بلکه با دو هدف این نام گذاری صورت گرفته اول بزرگداشت و توجه ویژه به معلولین داشته باشیم و دوم نقاط ضعف و قوتی که در سازمان‌هایی که مرتبط با این سازمان هستند را بررسی کنیم.
 
خبازها تصریح کرد:‌ متاسفانه بیشترین آسیبی را که معلولین را تهدید می‌کند در خصوص معلولیت جسمانی نیست بلکه موضوعات اجتماعی و تبعیض‌هایی که بر جامعه وجود دارد است و شهرداری به واسطه تغییر رویکردی که در سال‌های اخیر داشته به این موضوع توجه ویژه‌ای  کرده است.
وی عدم اشتغال بر حمایت از خانواده‌های  آنان را یکی از مشکلات و معضلات  معلولین برشمرد و گفت: اشتغال، بیمه‌های درمانی، پایین بودن نرخ مستمری، بیمه‌های درمانی، نبود وسایل توانبخشی مناسب و استاندارد، مسکن و....مشکلاتی است  که هنوز در بین آن‌ها رفع نشده است.
 
قائم مقام شهردار منطقه 9تاکید کرد:‌ شهرداری در چند سال اخیر با مناسب سازی معابر سرویس‌های بهداشتی و حتی امور خدماتی سعی کرده نوع نگاهش را منتقل کند و انتظار می‌رود که دیگر نهادها در بخش اجرایی همراهی و این مشکلات را حل کند.
 
وی با بیان این که در کشور ما به قشرهای مختلف جامعه نگاه ویژه‌ای نیز شده است اظهار داشت‌:‌در ایران هم به این موضوعات توجه شده و حتی به مناسبت‌های مختلف سعی کردند روزهای دیگر را در طول سال پیش بینی کنند که از آن موقع تا روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز نام گرفت که به نوعی از آن‌ها تقدیر و تشکر شود، 8آبان روز جهانی ناشنوایان و 23مهر روز جهانی نابینایان نام گرفت. تمام ‌آن‌ها بهانه‌ای است که بتوانیم موضوع را پر رنگ تر نمایش دهیم و بتوانیم از فرصت‌های به وجود آمده نیز استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از وظایف ما در جامعه توجه به قشر معلولین است و درحوزه عمرانی و آن چه را که در حوزه مربوط به شهرداری می‌شود را مورد توجه قرار داده و در اسرع وقت اجرایی کنیم.
 
در ادامه این نشست هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9ضمن گرامیداشت روز معلولین گفت:‌ یکی از کانون‌های فعال اداره سلامت، کانون معلولین است و تاکنون توانسته 120 عضو را جذب کند و در ثبت محلات ما دبیرانی وجود دارند که برنامه‌های منظم و مدونی را در طول یک سال گذشته انجام دادند.
 
وی افزود: هموار کردن، تسهیل گری و بستر سازی معابر عبوری معلولین از جمله طرح‌های اولویت داری است که باید مورد توجه قرار گیرد و برخی از مراکزی که باید آن‌ها استفاده کنند به دلیل عدم این ساز و کارها‌ نمی‌توانند از آن بهره مند شوند لذا بستر مناسب برای این عزیزان باید به گونه‌ای فراهم شود تا بتوانند از معابر تنگ و باریک به راحتی عبور کنند.
 
فخاری ادامه داد: فراهم آوردن اعتبارات لازم و نصب بالابر برای افرادی که دارای معلولیت هستند نیز در دستور کار قرار دارد.
 
وی همچنین برگزاری جشنواره ورزشی ویژه معلولین در سالن ورزشی منطقه را از دیگر طرح‌های اولویت دار منطقه عنوان کرد.
 
در پایان یاراحمدی دبیر کانون معلولین منطقه 9ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولین گفت:‌ کانون معلولین در 12آذر 89 در تهران ایجاد شد و طبق حمایت‌های اداره سلامت معاونت فرهنگی و اجتماعی که از این کانون به عمل آورد این کانون تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: معلولیت تبعیضی ندارد بلکه یک موجودیتی است که برای برخی از افراد ایجاد شده و می‌خواهیم که موجودیت این قشر را در سرتاسر دنیا اعلام کرده باشیم، معلولین از ظرفیت‌ها و بازوی فکری جامعه هستند که اگر نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم بخشی از ظرفیت‌های جامعه را از دست دادیم.
یار احمدی ادامه داد: تسهیل تردد، استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از امکانات تفریحی نیز از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایه این گزارش در پایان این نشست از دبیران کانون معلولین محلات و کارمندان معلول شهرداری منطقه تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن