تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونق صنعت بانکداري با کاهش نرخ سود و ذخيره قانوني بانک ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۳۱ق.ظ)
رونق صنعت بانکداري با کاهش نرخ سود و ذخيره قانوني بانک ها کاهش ذخيره قانوني بانک ها همراه با کاهش نرخ سود بانکي مي تواند بازار سرمايه را تحت تأثير قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، ميثم کريمي، مدير عامل کارگزاري بانک صنعت و معدن در خصوص تأثير کاهش ذخيره قانوني بانک ها و تأثير آن در بازار سرمايه عنوان داشت: به نظر مي رسد فاکتورهاي متفاوتي در بازار سرمايه تأثيرگذار باشد که از ميان آنها مي توان به کاهش ذخيره قانوني بانک ها و کاهش نرخ سود بانکي اشاره کرد.
وي در اين خصوص ادامه داد: واضح است که با کاهش ذخيره قانوني بانکها صنعت بانکداري در بازار سرمايه رونق مي گيرد اما اگر نرخ سود بانکي نيز کاهش پيدا کند مي توان در انتظار ثبات اين رونق در اين صنعت بود.
کريمي در ادامه افزود: ذخيره قانوني بانک ها طبق پارامترهاي عنوان شده يک اندوخته احتياطي است که نزد بانک مرکزي است و کاهش آن موجب سرازير شدن نقدينگي بيشتر به سمت بازار سرمايه مي شود.
مديرعامل کارگزاري بانک صنعت و معدن با اشاره به کاهش نرخ سود بانکي ابراز داشت: اما به نظر مي رسد کاهش نرخ سود بانکي اگر همراه با کاهش ذخيره قانوني بانک ها اتفاق بيفتد کمک شاياني به بازار سرمايه خواهد کرد.
وي در ادامه بيان داشت: بازار سرمايه ما با فاکتورهاي متفاوتي رو به رو است که افزايش نرخ سود بانکي، نوسانات دلار، بودجه، نرخ خوراک پتروشيمي، بهره مالکانه، مسايل منطقه خاورميانه و مذاکرات هسته اي متغيرهايي هستند که بازار را تحت تأثير قرار مي دهند.
کريمي در خصوص اين متغيرها خاطرنشان کرد: يکي از اين متغيرها نوسانات دلار است که به هر حال، کاهش يا افزايش دلار در هر صورت مي تواند موجب انتفاع برخي صنايع بورسي شود؛ اما در اين ميان، مذاکرات هسته اي نيز با روند مثبت پيش رفته است و به نظر مي رسد روزهاي خوبي در انتظار است، اما نرخ سود بانکي يکي از اين متغيرهاست که به نظر مي رسد بانک مرکزي بايد تجديد نظري در آن داشته باشد.
وي به صحبت هاي رئيس سازمان بورس اشاره کرد و افزود: همان طور که رئيس سازمان بورس در روزهاي گذشته اشاره داشت اگر بانک مرکزي تمهيداتي براي کاهش نرخ سود بانکي در نظر بگيرد مي تواند اثري مثبت بر بازار سرمايه داشته باشد.
وي با اشاره به اثرات کاهش ذخيره قانوني بانک ها تصريح کرد: به طور حتم با کاهش ذخيره قانوني بانک ها، ميزان پيش بيني سود ((EPS بانک ها با رشد فزآينده اي رو به رو خواهد شد و با افزايش نقدينگي که بخشي از آن به بازار سرمايه سرازير خواهد شد، اين صنعت رونق خواهد گرفت.
مديرعامل کارگزاري بانک صنعت و معدن در ادامه در خصوص مزاياي کاهش ذخيره قانوني بانک ها تصريح کرد: در صورتي که زيرساخت ها از سوي دولت فراهم شود و ذخيره قانوني بانک ها افزايش يابد مي توان شاهد افزايش توليد و هدايت نقدينگي به اين سمت بود.
کريمي در ادامه، خواهان نشست مستقيم ارکان و مديران بازار سرمايه با دولت شد و افزود: بازار سرمايه حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و به نظر مي رسد اگر دولتمردان با مديران و ارکان بازار سرمايه نشستي مستقيم داشته باشند مي توانند از دغدغه هاي بازار به نحو مقتضي مطلع شوند تا راه حل هاي بهتري براي رفع مشکلات در نظر گرفته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن