تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799398158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف گذاری رشد 3درصد تا پایان سال/سهم 96 درصدی اشتغال در مشاغل متوسط و کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
هدف گذاری رشد 3درصد تا پایان سال/سهم 96 درصدی اشتغال در مشاغل متوسط و کوچک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف گذاری، رشد 3درصدی از سوی دولت تا پایان سال خبر داد و گفت:‌در حال حاضر 96درصد سهم اشتغال، در مشاغل متوسط، خرد و کوچک است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امضا تفاهم نامه با سازمان  توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، گفت: انعقاد تفاهم نامه با یونیدو در راستای تبادل تجربه های دو طرف است به طوری که کشور ما تجربه‌هایی که در طول سی سال در زمینه ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال‌های حمایتی و اجتماعی داشته در اختیار این نهاد قرار می‌دهد و از طرف دیگر یونیدو نیز با مطالعات فراوانی که در سطح جهان در این خصوص داشته دانش و تجارب خود را به ویژه دستاوردهایی را از کشورهای شبیه به ما به دست آورده و در اختیار ما قرار می‌دهد.
 
وی در ادامه با تاکید بر این که سازمان ملل با حضور در کشورهای مختلف برنامه‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال داشته‌ است تصریح کرد: بحث تجارب اشتغال با سیاست‌های توسعه ای متفاوت است به طوری که در زمینه اشتغال و نوع آن دیدگاه‌های وایده‌های سازمان ملل برای کشورهای نظیر کشور ما قابل استفاده است.

ربیعی در ادامه با اشاره به طرح‌های ایجاد اشتغال کشور در سال‌های مختلف پس از انقلاب اظهار داشت: ما تجاربی از طرح دیپلمه‌های بیکار را در اوایل انقلاب، طرح ضربتی اشتغال در دهه هفتاد و تجربه بنگاه‌های زود بازده را در دهه هشتاد داشته‌ایم که با بررسی و انجام مطالعات لازم و آسیب شناسی های صورت گرفته به الگوی خاصی برای ایجاد اشتغال در کشور دست یافتیم ،که این الگو با هماهنگی‌های انجام شده در کشورهای مشابه نیز مورد مطالعه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد:‌ با توجه به این که کشورهای تازه صنعتی شده و در حال توسعه هر کدام تجاربی را در این خصوص داشته‌اند بهترین تجربه در همکاری با سازمان ملل متحد تشخیص داده شد زیرا این کشورهای نوعی هم بستگی نظری و علمی داشتند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به این که چند طرح در این خصوص به صورت آزمایشی با همکاری سازمان ملل انجام شده است افزود: امروز در انعقاد تفاهم نام امیدواریم به تفاهمی پایدار در  زمینه مسائل مورد نظر برسیم تا هم دانش و تجربه ایران در اختیار دیگر کشورها و هم تجربه این نهاد در اختیار ما قرار گیرد.
 
 
ربیعی در ادامه با تاکید بر این که علاوه بر استفاده از دانش برخی کمک‌های فنی نیز از سوی سازمان ملل برای ایجاد اشتغال به ایران ارائه می شود اظهار داشت: در حال حاضر در چند صنعت از جمله صنعت فولاد برای بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس این همکاری ها کمک فنی دریافت کرده ایم همچنین در حوزه صنعت کفش نیز کمک‌های فنی و دستگاه‌های مورد نیاز از سوی یونیدو را داشته‌ایم که با همکاری آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای واحد تولیدی کفش در مشهد راه اندازی شده است که در صدد است تا به بازارهای جهانی بپیوندد.
 
*پیش بینی 10هزار شغل در صنعت کفش تا پایان سال
 
ربیعی در ادامه گفت:‌با اجرای طرح راه اندازی واحد تولیدی صنعت کفش از نیمه دوم سال 92 تا کنون بیش از هزار شغل در صنعت کفش ایجاد شده است و پیش بینی می‌شود حداقل 10هزار شغل نیز به طور مستقیم تا پایان سال در این حوزه ایجاد شود.
 
وی در ادامه با اشاره به این که حوزه های نساجی، زیور آلات صنعتی وانرژی‌های پاک نیز از دیگر بخش‌های مورد همکاری در  تفاهم نامه مذکور هستند افزود:‌ در این حوزه‌ها نیز از کمک ‌های فنی و دانش و تجربه یونیدو بهره‌مند خواهیم شد البته حوزه های همکاری با این نهاد در بخش‌های دیگر از جمله کارهای گلخانه‌ای و فعالیت‌های روستایی به ترتیب افزایش خواهد یافت  تا زمانی که بتوانیم فعالیت‌ها را به زنجیره ارزشی که قادر باشد ارزش افزوده ایجاد کند و قابلیت رقابت با محصولات جهانی را داشته باشد متصل کنیم که در این راستا فصل جدید فعالیت‌ها انجام خواهد شد.
  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر هدف گذاری رشد 3درصد دولت تا پایان سال اظهار داشت:‌در حال حاضر طبق گواهی آمارها و مطالعات صورت گرفته از رشد منفی خارج شده‌ایم و در بخش‌های سرمایه بر رشد بالای 4درصد را در سه ماهه اول سال تجربه کرده‌ایم هر چند این بخش‌ها نقش مستقیم در اشتغال زایی به میزان بالا را ندارند اما موجب تحرک سایر بخش‌ها شده و اشتغال زایی را در صنایع متوسط و خرد و کوچک ایجاد می کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که ایجاد اشتغال در بخش خصوصی مورد توجه است افزود:‌ایجاد اشتغال در حال حاضر در صنایع متوسطه خرد و کوچک متمرکز است که بیشترین سهم را نیز در این خصوص مشاغل خانگی و خرد و کوچک با 96درصد بر عهده دارند که با توجه به این میزان نیاز به برنامه ریزی مناسب برای این بخش داریم و تمرکز این تفاهم نامه نیز در این گونه مشاغل است.
 
وی افزود: هم سو با این تفاهم نامه، تفاهم‌نامه‌هایی نیز به صورت زیر مجموعه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی  و نیرو و سازمان گردشگری ریاست جمهوری و همچنین اتحادیه و صنوف از جمله اتحادیه فرش داشته‌ایم.
 
*پیش بینی 40هزار اشتغال در حوزه فرش  
ربیعی در ادامه گفت:‌درپی تفاهم نامه‌آی که با اتحادیه فرش داشته‌ایم پیش بینی می‌کنیم 40هزار شغل را در این حوزه ایجاد کنیم و تا پایان سال نیز آمار خوبی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.
 
وی در ادامه به تصویب طرح تکاپو در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و گفت:‌با اجرای این طرح شاهد ایجاد تحولی در مشاغل خرد، کوچک و متوسط خواهیم بود که در این خصوص ارائه تسهیلاتی به صورت کارشناسی صورت خواهد گرفت تا به پایداری مشاغل برسیم.
 
ربیعی افزود: در راستای دست یابی به پایداری مورد نظر در اشتغال از شش ماه گذشته مطالعات موردی را در استان‌های مختلف آغاز کرده‌ایم تا ظرفیت های موجود را حتی در سطح روستاها و دهستان‌ها نیز مورد بررسی قرار دهد.
 
ربیعی ادامه داد:‌ در این راستا برای مناطقی که شغل‌های شناسایی شده برای آن‌ها فاقد مراکز آموزشی است، آموزش‌های سیار در دستور کار قرار گرفته است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعزام افراد این آموزش های سیار را در اختیار افراد  قرار می دهد.
 
ربیعی در ادامه به منابع مورد نظر در اجرای طرح‌های اشتغال زا در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود:‌ منابع مالی از سوی سازمان ملل در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد که در کنار مقادیری که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است طرح‌ها را به پیش می‌برد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: جهت گیری اساسی در این تفاهم نامه گروه‌های حمایتی از جمله زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و معلولان هستند که بحث‌های آموزشی برای ایجاد اشتغالشان را در بر می‌گیرد همچنین سازمان بهزیستی  نیز با برنامه‌های توانمند سازی از راه اشتغال در این تفاهم نامه همکاری دارد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن