محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828657470
کسی که نمازش را درست و اول وقت بخواند غرق نمیشود -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله جاودان:
کسی که نمازش را درست و اول وقت بخواند غرق نمیشود
آیت الله محمدعلی جاودان در شب پنجم محرم در هیئت محبان العباس(ع) در مورد ثمرات گناه نکردن گفت: آدمی که نمازش را درست و اول وقت می خواند، دیگر غرق نمی شود. خدا او را حفظ می کند. باز هرچه آدم بیشتر به نمازش بها بدهد، بهتر است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدعلی جاودان در شب پنجم محرم در هیئت محبان العباس(ع) در مورد ثمرات گناه نکردن به ارائه سخن پرداخت که اکنون متن آن از نظر شما می گذرد.ثمره ترک گناه را عرض می کردیم. دو شب درمورد آثار بد گناه عرض کردیم. من کوتاه آمدم چون کم کم اوقات تان تلخ می شد. اگر در خاطرتان باشد عرض کردیم که گناه شوم و نحس است. بعد بالاتر از این عرض کردیم گناه درواقع به جنگ خدا رفتن است. حالا داریم ثمرات گناه نکردن را عرض می کنیم. در قرآن یک داستانی از بنی اسرائیل داریم. داستان طالوت و جالوت. این مقدمه بحث ماست. به سرعت از این عبور می کنیم تا به حرف اصلی بریم. بنی اسرائیل بعد از حضرت موسی علیه السلام به خاطر گناهان فراوانی که کرده بودند، گرفتار دست یک ظالم به نام جالوت شدند. آنها را از سرزمین شان بیرون کرده بود. مانند الان که فلسطینی ها را از سرزمین شان بیرون کرده بودند. نمی خواهیم با آنجا مقایسه کنیم. از نظر اینکه الان در اردوگاه زندگی می کنند، آنها هم اینگونه بودند. بعد اینها به پیامبرشان عرض کردند از خدای تبارک و تعالی بخواه یک پادشاهی برای ما قرار بدهد که ما زیر پرچم آن پادشاه به جنگ جالوت برویم و سرزمین خودمان را پس بگیریم. چه عرض کردیم؟ مقایسه اش درست بود؟ الان بنی اسرائیل آمده اند آدم هایی که در فلسطین زندگی می کردند و آنجا وطن شان بوده را از سرزمین شان بیرون کرده اند. آنها ظلم کرده اند. در آیه 246 سوره مبارکه بقره می فرماید: به پیامبرشان گفتند ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُّقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ یک پادشاه و فرمانده سپاهی برای ما قرار بدهید که ما در راه خدا بجنگیم. قَالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِن كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقَاتِلُوا یک وقت اینطور نباشد که من از خدای تبارک و تعالی درخواست کنم و او برای شما پادشاهی قرار بدهد اما زمانش که شد کوتاه بیایید و عقب نشینی کنید و بترسید و فرار کنید. گفتند نه چنین چیزی نمی شود.قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ چطور ممکن است ما در راه خدا نجنگیم؟ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِن دِيَارِنَا ما را از سرزمین مان بیرون کرده اند. اما فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا زمانی که فرمان قتال آمد و خدای متعال پادشاه را قرار داد و دستور جنگیدن با دشمن آمد کوتاهی کردند و پشت کردند و در جنگ حاضر نشدند. إِلَّا قَلِيلًا مِّنْهُمْ مگر اندکی از آنها وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ قرآن در این آیه تمام داستان را خلاصه می فرماید. بعد یک مقداری توضیح می دهند. نظر اصلی ما در آن قسمت توضیحش آمده که عرض می کنیم. در آیه بعد می فرماید: وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا پیامبرشان گفت خدای متعال طالوت را به عنوان پادشاه شما قرار داد. قَالُوا أَنَّى يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا طبق قاعده که همیشه غر غر می کردند و اشکال و ایراد می گرفتند، باز اینجا هم به انتخاب الهی ایراد گرفتند.بنی اسرائیل دوازده تیره بودند. اینها دو خاندان بودند که از میان یکی پادشاهان انتخاب می شدند و از میان یکی پیامبران انتخاب می شدند. گفتند این که از تیره پادشاهان نیست و ثروتی ندارد. وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّى يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا اینکه از خاندان پادشاهان نیست. پس نمی تواند پادشاه باشد. این یکی. وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ ما از خاندان پادشاهی هستیم. ما باید پادشاه می شدیم. دوم اینکه وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ ثروت هم ندارد. آدم معمولی است. پیامبر فرمود: قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ خدا او را برگزیده است. او شرایط اداره کشور را دارد. او می تواند جنگ بزرگی که در پیش است مدیریت کند. شایستگی لازم را دارد. قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ خدای متعال او را برگزیده. از میان مجموعه تیره بنی اسرائیل او برای این کاری که می خواهیم بر عهده اش بگذاریم برترین و شایسته ترین کس بوده. اگر خاطرتان باشد در زندگانی پیامبر ما هم در اواخر عمر مبارک شان یک جوان هجده ساله به نام اسامه را به عنوان فرمانده سپاه قرار دادند. همه بزرگان صحابه با سن های بالا فرمان یافتند زیر دست او به جنگ رم بروند. آنها هم حرف را گوش نکردندو به طور جدی کوتاهی کردند و به طور جدی با فرمان پیامبر مخالفت کردند.پیامبر در آن فرمان کسانی را که کوتاهی کنند و در جنگ شرکت نکنند و زیر فرمان اسامه نروند را لعنت کرده بود. در ادامه فرمود: وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ توانایی فهم و عقل و درایت و قوت جسمانی این از همه بیشتر است. بنابراین شرایط مدیریت یک جنگ را به بهترین صورت دارد. وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ خدا پادشاهی ای که می بخشد را با شرایط مناسب می بخشد. اگر خدا داده باشد، با شرایط لازم داده. وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ. در آیه بعد می فرماید: وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْكِهِ خدای متعال برای اینکه بدانند پادشاهی او مسلم از طرف خداست نشانه قرار داد. به هر صورت پذیرفتند و همه زیر پرچم او برای این جنگ آماده شدند. در آیه بعد می فرماید: وقتی از آن اردوگاه های خودشان حرکت کردند، فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ با لشکر خودش حرکت کرد. بعد ایشان یک فرمایشی فرمود: إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَن لَّمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ این نکته اصلی ماست.فرمود در این راهی که برای رسیدن به دشمن می رویم، شما یک امتحانی خواهید شد. یک راه بیایان خشک بی آب و علف است و هوا گرم است و تشنه خواهید شد. بخشی پیاده هستید. نمی دانم اصلا سوار هم داشتند یا همه پیاده بودند. در هرصورت گرما خواهید خورد و تشنه خواهید شد. سر راه به یک نهر آب می رسید. این امتحان شماست. دقت کنید. فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي هرکس از این آب بنوشد و سیراب شود، از من نیست. وَمَن لَّمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي هرکس نچشد، از من است. إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ مگر اینکه کسی یک مشت آب بخورد. آن چطور؟ نمی گویند آن چطور. مردم دو دسته اند. یا از این آب می خورند و سیراب می شوند که از من نیستند. یا اصلا نمی چشند. آنها از من هستند. إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ مگر کسی که یک مشت آب بیشتر نخورد. او چیست؟ نگفتند. این را به چه تعبیر و تفسیر می کنند؟ هر کس از گناه بنوشد، فَلَيْسَ مِنِّي هرکس از گناه نچشد، او از من است. مگر اینکه گاهی به اشتباه و به لغزش یک وقت از او گناه سر بزند. اگر یادتان باشد در بحث دیشب عرض کردیم اگر کسی از گناهان کبیره پرهیز کند، خدای متعال از گناهان صغیره اش می گذرد. گناهان صغیره اش را محاسبه نمی کند. یکی از دوستان در راه که می آمدیم پرسید آقا گناه صغیره چیست؟ نشانی بدهید. من فکر کردم که چه مثالی بزنم. حالا شما فکر کنید و به بنده بفرمایید. هرکس نچشد از من است. این حرف خیلی بزرگ است. همه کسانی که به جایی رسیده اند کسانی هستند که از گناه نچشیده اند. حالا من چکار کنم؟ یک دوره ای نادان بوده ام. بعضی گناهان را چشیده ام. ببینید راه برای جبران باز است. اگر جبران کردی، شما هم مانند آدمی هستی که نچشیده ای. آدمی که گناهش را جبران کرد، مانند کسی است که نچشیده است. می تواند همه چیز باشد. بزرگانی که ما می شناسیم مانند حضرت ابوذر، سال ها در بیابان زندگی می کرد. قبیله غفار یک قبیله بیابانی بودند. قبیله گاهی هم به کاروان ها دستبرد می زد. خب اما وقتی از گناه برید و توبه کرد، پاک ماند. می شود. من پنجاه سالم است. باشد. توبه می کنم و سعی می کنم گناهان گذشته را جبران کنم. بفرمایید شصت سالم است. بفرمایید هشتاد سالم است. اگر به طور جدی توبه کردم، می شود. تا آدم زنده است در برای توبه باز است. تا آدم زنده است، در توبه باز است. اصلا هیچ وقت جای ناامیدی نیست. هیچ وقت ها. نا امیدی از هر گناهی بدتر است. امیدواری به خدا از هر ثوابی بالاتر است. در هرصورت اگر جبران کنی، همه چیز ممکن است. خب فرمود إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي هرکس بنوشد، از من نیست. هرکس نچشد. این نچشد، یک آرزو است دیگر. آرزویی است که می توان به آن رسید. یک کمی همت می خواهد. اگر آدم برای عالم آخرتش همتی ندارد، خب نمی شود. غصه عالم آخرت و عالم پس از این و حساب و کتاب و قیامت و مرگ و اینها را ندارد. آدم تا جوان است که این فکرها را نمی کند. حالا فکر می کند سال های دراز تا مرگ فاصله دارد. برای ما که سن مان گذشته هر روز به مرگ فکر می کنم. البته بنده شاید از پانزده شانزده سالگی فکر مرگ را کرده ام. به هر حال. کسی که به مرگ فکر می کند، فکر می کند که یک کاری بکند. ما از جلسات امام حسین و از هیئت و عزاداری امام حسین این درس را بیاموزیم که یک ذره فکر خودمان را بکنیم. یک ذره فکر نمازمان را بکنیم. از دلایل بسیار بسیار خوب و علت و عامل بسیار خوب برای مقابله با گناه نماز آدم است. معمولا به دوستانی که به من مراجعه می کنند و از این حرف ها می زنند می گویم آقا سعی کن نمازت را درست کنی. اگر نماز آدم صحیح باشد، دقت کنید، صحیح باشد. لازم نیست نیم ساعت طول بکشد. پنج دقیقه نماز بخوانید اما نماز صحیح باشد. حمد وسوره و رکوع و سجده ات صحیح باشد. نیتت صحیح باشد. غسل و وضو و نیتت صحیح باشد، اگر آدم بخواهد مساله های اینها را یاد بگیرد، شاید سی چهل صفحه بیشتر لازم نباشد. این سی چهل صفحه رساله را بخواند و مسائلش را یاد بگیرد، نمازش صحیح می شود. یک حمد و سوره هم پیش یک استاد قرائت بخواند و تصحیح کند. نمازش درست می شود. اگر یک نماز درست اول وقت بخواند، یعنی در حد توانش کوشیده است نمازش بهتر باشد. نماز اول وقت خیلی اثر دارد. برای انسان توانایی به بار می آورد. شیطان از کسی که نماز اول وقت می خواند، می ترسد. توانایی اینکه او را غرق کند، از او گرفته می شود. آدمی که نمازش را درست و اول وقت می خواند، دیگر غرق نمی شود. خدا او را حفظ می کند. باز هرچه آدم بیشتر به نمازش بها بدهد، بهتر است. ببینید مثلا من یک مقدار گرسنه هستم. به خانه آمده ام و اول وقت نماز است. مثلا می نشینم یک ناهار سیر می خورم و نیم ساعت تلویزیون می بینم و اخبار را گوش می دهم و بعد از ناهار کارها نماز می خوانم؟ خب اگر اینگونه باشد نمی شود. یک نماز پنج دقیقه است. سه دقیقه وضو بگیرد و پنج دقیقه نماز بخواند. خب این سه دقیقه و پنج دقیقه را اول بخواند. اول انجام بدهد. خیلی اثر داردها. یک اثرش این است که آدم توانایی مقابله با گناه پیدا میکند. شیطان نمی تواند او را غرض کند. دقت کنید. دیگر اینکه عاقبت به خیری می آورد. نماز درست و اول وقت عاقبت به خیری می آورد. ببینید تمام اینهایی که می گویم عین متن حدیث است ها. خدمتتان عرض کردم.
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]
صفحات پیشنهادی
اقتصاد اسلامی وقتی درست میشود که وقف درست شود
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها اقتصاد اسلامی وقتی درست میشود که وقف درست شود حجتالاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشوربا تأکید بر اقتصاد وقف گفت مهندسی فرهنگی نظام اقتصادی توسط دستگاههای مختلف صورت میگیرد که یکی از دستگاههایش وقف است اقتصاد اسلامی وقتی دطرح دریافت کارمزد از کارتخوانها از اول آبان اجرایی نمیشود/خبر واریز قسط سوم داراییهای بلوکه شده را امروز اع
سیف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران طرح دریافت کارمزد از کارتخوانها از اول آبان اجرایی نمیشود خبر واریز قسط سوم داراییهای بلوکه شده را امروز اعلام میکنیم رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع اخذ کارمزد از کارتخوانها هنوز در شورای پول و اعتبار مطرح نشده است گفت طرح این موضونشست های فکری در هفته اول آبان /از تاریخ ریاضیات در دوران اسلامی تا تاثیر آب و هوا در سقوط تمدن ها
نشست های فکری در هفته اول آبان از تاریخ ریاضیات در دوران اسلامی تا تاثیر آب و هوا در سقوط تمدن ها فرهنگ > دین و اندیشه - گزارش خبرآنلاین از نشست های حوزه اندیشه و فلسفه در هفته آغازین ماه آبان مراکز مختلف فکری و فرهنگی برای هفته اول آبان ماه سخنرانی ها و نشست های محجتالاسلام غلامی در گفتوگوی مشروح فارس: برخورد سیاسی با وزارت علوم نادرست است/ علوم انسانی با بخشنامه متحول
حجتالاسلام غلامی در گفتوگوی مشروح فارس برخورد سیاسی با وزارت علوم نادرست است علوم انسانی با بخشنامه متحول نمیشود کالای فرهنگی باید اثرگذار و پرمصرف باشدرئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانیِ اسلامی صدرا گفت با بخشنامه و ابلاغ سرفصل و برنامه درسی علوم انسانی متحول نمیشود بدون هرگمن زنده ام کتابی که هر کسی یک بار باید بخواند
من زنده ام کتابی که هر کسی یک بار باید بخواندمن زندهام تنها یک روایت تاریخی نیست مانیفست و مرامِ زنانِ این مُلک است بیتردید تاریخ تکرار میشود این جمله را بارها شنیدهاید حتما تکرار تاریخ صورتهای مختلفی دارد همیشه واقعهی تاریخی به شکلِ اصلیاولین قربانی اسیدپاشی در ایران چه کسی بود؟/ اولین قانون مجازات آن کی تصویب شد؟
اولین قربانی اسیدپاشی در ایران چه کسی بود اولین قانون مجازات آن کی تصویب شد جامعه > حوادث - تصویب قانون مجازات اسدپاشی به 56سال پیش برمی گردد در 19 بهمن سال 1337 مجلس وقت به دنبال یک فقره اسیدپاشی به صورت یک قاضی دادگستری قانونی علیه مرتکب شوندگان این جنایت تصویباهل قلم، محرم و خاطرات هیات/2 مخدومی:حسیناخوانیهای «حاج منصور» هیچ وقت از دلم پاک نمیشود
اهل قلم محرم و خاطرات هیات 2مخدومی حسیناخوانیهای حاج منصور هیچ وقت از دلم پاک نمیشودرحیم مخدومی گفت حسینا خوانیهای حاج منصور ارضی هیچ وقت از دلم پاک نمیشود به ویژه نوای زیارت عاشوراهای او من جمله آن زیارت عاشورای مخصوص که به نظرم سال 65 خواند و به همین نان زیارت عاشورایاولین ساکنین کربلا
اولین ساکنین کربلا بین مورّخان و نسب شناسان اتّفاق نظر است که پس از ویرانى کربلا به دستور متوکل اوّلین علوى که در دوره مستنصر بالله فرزند متوکّل به سال 247 هـ ق کربلا را مسکن دائمى خویش قرار داد سید ابراهیم مجاب بود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی ازواقعه عاشورا اولین بار توسط چه کسانی تحریف شد؟/ تفسیرهای غلط از سخن امام حسین(ع) به حر
واقعه عاشورا اولین بار توسط چه کسانی تحریف شد تفسیرهای غلط از سخن امام حسین ع به حر فرهنگ > دین و اندیشه - نخستین تحریف ها درباره واقعه عاشورا و ریشه های آن دلیل بازنگشتن امام به مدینه پس از آگاهی از خیانت کوفیان و منابع مورد تحقیق مقتل های عاشورایی را در پروندهدعاى استغفار امير المؤمنين (ع) جهت فزوني روزي و اولاد
دعاى استغفار امير المؤمنين ع جهت فزوني روزي و اولاد امام رضا از پدرانش از امام سجاد و او از پدرش امام حسين عليهمالسلام نقل مىكند روزى در خدمت حضرت على عليهالسلام نشسته بودم كه مرد عربى وارد شد و گفت اى اميرالمؤمنين مردى هستم عيال وار و امام رضا از پدرانش از امتأمین رفاه و پیشرفت جامعه اسلامی از اولویتهای مدیریت علوی بوده است/ الگوی پیشرفت در عصر مدیریت علوی
دین و اندیشه اندیشکده ها تأمین رفاه و پیشرفت جامعه اسلامی از اولویتهای مدیریت علوی بوده است الگوی پیشرفت در عصر مدیریت علوی خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه در مدیریت علوی تأمین رفاه و آسايش و پیشرفت جامعهی اسلامی یکی از اولویتهای این مدیریت قرار داشته كه میتواند الگویی مبرنامه هیئت های تهران در دهه اول محرم
برنامه هیئت های تهران در دهه اول محرم فرهنگ > دین و اندیشه - روزهای محرم از راه رسید و هیات های عزاداری در کوچه پس کوچه های شهر برای گفتن از حسین ع و قیامش قد برافراشته اند مشخصات برخی از هیات های عزاداری تهران را که توسط سایت عقیق جمع آوری شده است در جدول زیر میفهم درست قیام عاشورا، جامعه را متحول میکند
یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۹ یک کارشناس مسائل مذهبی رمز بقای شیعه را عزاداری و گریه بر مصائب اهلبیت علیهماسلام بهویژه عزاداری سیدوسالار شهیدان أباعبداللهالحسین دانست حجتالاسلام سیدسجاد موسوی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان با تسلیت موقتی امام حسین(ع) از مردم خواست تا روحانیت دین را امر به معروف کنند / چرا امام سجاد(ع) قیام نکرد؟
وقتی امام حسین ع از مردم خواست تا روحانیت دین را امر به معروف کنند چرا امام سجاد ع قیام نکرد فرهنگ > دین و اندیشه - روش انتخابی امام سجاد ع پس از کربلا اهمیت امر به معروف در قیام امام حسین ع و ترکیب بند عاشورایی موسوی گرمارودی را در پرونده خبرآنلاین در روز هشتیم خوب ارنج نمیشد و بازیکنان خوب به بازی گرفته نمیشدند اصغریمقدم: از وقتی شمس گفت کسی جز مربی حرف نزند، سا
تیم خوب ارنج نمیشد و بازیکنان خوب به بازی گرفته نمیشدنداصغریمقدم از وقتی شمس گفت کسی جز مربی حرف نزند ساکت شدم بانی حضور شمس در تبریز بودممربی - بازیکن تیم فوتسال دبیری تبریز گفت شمس این را نمیپسندید و عملا دلش نمیخواست کسی حرفی بزند او میگفت اگر قرار است کسی حرف بزنداولین قربانی اسیدپاشی در ایران چه کسی بود؟
اولین قربانی اسیدپاشی در ایران چه کسی بود تاریخ انتشار يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ ۳۸ در ۱۹ بهمن سال ۱۳۳۷ مجلس وقت به دنبال یک فقره اسیدپاشی به صورت یک قاضی دادگستری قانونی علیه مرتکب شوندگان این جنایت تصویب می کند به گزارش خبرآنلاین تصویب قانون مجازات اسدپاشی به ۵۶سال پیش برمهفته سوم لیگ دسته اول فوتبال/ پیروزی شیرین فولاد یزد در گرگان/ وقتهای تلف شده قاتل اتکا گلستان
هفته سوم لیگ دسته اول فوتبال پیروزی شیرین فولاد یزد در گرگان وقتهای تلف شده قاتل اتکا گلستانهفته سوم لیگ دسته یک فوتبال باشگاههای کشور با پیروزی شیرین تیم فوتبال فولاد یزد در مقابل اتکا گلستان همراه بود به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان دو تیم فوتبال فولاد یزد و اتکا گلستان سا-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها