محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854427964
گریه سلاحی در برابر قساوتِ قلب، خودخواهی و نفس اماره است -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کربلا و اشک(۱)؛
گریه سلاحی در برابر قساوتِ قلب، خودخواهی و نفس اماره است
اشک بر امام حسین(ع) صرفاً در فاجعه بودن واقعهی کربلا خلاصه نمیشود. از بُعد عرفانی نیز کربلا و اشک، پیوندی عمیق دارند. در قرآن کریم، به کثرتِ گریستن امر شده است، چون ایمان، کفر، شرک، نفاق و بلکه حیات معنوی همه به قلب مربوط میشود؛ قلبی که باید ذکر خدا در آن تأثیر نماید و به آن حیات ببخشد. به گزارش خبرگزاری مهر، از «شمشیر»، «خون»، «خاک» و «تشنگی» سخن به میان آمد. از حسین(ع)، علی اکبر(ع)، علی اصغر(ع)، قاسم(ع) و عباس(ع) یاد شد و همین کافی است که «اشک» راه خود را پیدا نماید و جاری شود. حدیثِ «اسارت»، «غربت»، زینب(ع)، سجاد(ع)، «خرابهی شام» و رقیه بماند.بُعدِ چهارم کربلا، مظلومیت و فاجعه است و همین بُعد است که کربلا را با مرثیه و اشک گره زده است. احادیث در ثواب گریهی بر حسین(ع) فراوان و به حد تواتر است. خودِ حسین(ع) فرمود: «من کشتهی اشک و یا اشکها هستم». «انا قتیل العبره» و نیز «انا قتیل العبرات». امام باقر(ع) دربارهی جدشان امام حسین(ع) فرمودند: «لایذکره مؤمن الا بکی» (هر مؤمنی که او را به یاد آورَد، میگرید». امام صادق(ع) به ابی عماره فرمود که: «ای اباعماره هر کس شعری در سوگ حسین(ع) بخواند و پنجاه نفر را بگریاند، ثواب بهشت خواهد داشت».سپس فرمودند که اگر چهل نفر را بگریاند، ثواب بهشت دارد. عدد گریه کنندگان را پله پله کم کردند تا رسیدند به این که «اگر یک نفر را بگریاند، ثواب بهشت خواهد داشت». سپس فرمودند: «اگر شعری بگوید و خودش گریه کند، ثواب بهشت دارد» و سرانجام فرمودند «اگر در سوگ حسین(ع)، شعری بخواند و حالت گریه به خود بگیرد (هر چند گریه نکند)، بهشت از آن اوست». امام زمان(ع) در زیارت ناحیهی مقدسه، خطاب به جد بزرگوارشان، امام حسین(ع)، چنین ندبه میکنند که ای جد بزرگوارم! «اگر چه دنیا و فاصلهی زمانی، مرا از یاری تو محروم کرد و نبودم تا با دشمنان تو جنگ کنم و با بدخواهان تو پیکار نمایم، اینک در مصیبت تو، هر صبح و شام، ناله سر میدهم و به جای اشک، خون از دیده میبارم و در فاجعهی جانگدازت، اندوهگین و غمگین هستم تا در اثر بیقراری و غصه، جان دهم».به هر حال، در گریهی بر شهیدان کربلا و به خصوص، امام بر حسین(ع) و در ثواب این گریه، روایات به حد متواتر است. سالهای سال است که در ایام محرّم خطبا، مداحان و شعرا، در سوگ حسین(ع)، گفتهاند، گریستهاند و گریاندهاند. اما در مقابل، عدهای به این نحوه از مصیبت خواندن و گریستن، اعتراض دارند:۱- عدهای از روشنفکران این امر را برساختهی «تشیع صفوی» میدانند. یعنی حکومت صفوی برای از بین بردن «تشیع علوی» و روحیهی اعتراض و پرخاشگری مردم در برابر حکومت، گریه و خودزنی را ترویج داده است. حسین(ع) کشته نشد که ما بگرییم بلکه شهید شد تا ما بپاخیزیم. این عده، چون میخواستند بُعدِ سیاسی و بُعدِ حماسیِ نهضت کربلا را پررنگ کنند، آن همه احادیث متواتر را نادیده گرفتند و بُعدِ چهارم کربلا یعنی بعد مرثیه را به فراموشی سپردند و یا آن که آن را بسیار کمرنگ کردند. اما آنچه در طول انقلاب و به ویژه در جبههها رخ داد، خلاف این تصور را نشان داد. در جبههها با رزمندگانِ دست از جان شستهای رو به رو بودیم که مقابل همهی سلاحهای مدرنِ شرق و غرب، چون «بنیان مرصوص» ایستاده بودند، و در عین حال، در هر فرصتی بر حسین(ع) اشک میریختند. یعنی هر چهار بُعدِ کربلا: عرفان، سیاست، حماسه و مرثیه، را به زیبایی هر چه تمامتر به نمایش گذاشتند.۲- برخی این اشک ریختن را با بُعد عرفانیِ کربلا در تضاد میبینند. اگر به آنچه این روزها در بعضی از مجالس عزای امام حسین(ع) میگذرد، و به آنچه برخی از مداحانِ جاهل در این مجالس میگویند و انجام میدهند، نگاه کنیم، شاید ما نیز به این معترضا حق بدهیم. همانطور که گفتیم، در طول جنگ، همهی ابعاد کربلا با هم گره خورده بود. مداحانی که رزمنده بودند، هم حماسه میآفریدند و هم اشک میریختند. نامشان و عکسشان نیز مطرح نبود. اما امروز کافی است که سری به برخی مجالس بزنید، نام مداحان، ادا و اطوارهای آنان، نوع موسیقیای که انتخاب میکنند، جعلیاتی که تحت عنوانِ وقایع کربلا مطرح کرده و به خوردِ مردم میدهند، همه، نشان میدهد که هدف، مسابقه در گرفتنِ اشک است. دیگر حتی نام مداحان بیشتر از نامِ خود امام حسین(ع) مطرح است. برخی از اهل منبر هم، ناچار شدهاند که به رنگ همین مداحان در بیایند و با تقلید از ایشان، در صددِ جلب قلوب مردم به خویش، و نه به امام حسین(ع)، برآیند؛ همان چیزی که مرحوم شهید مطهری تحت عنوان «عوامزدگی» آن را خطری بزرگ برای روحانیت میدانست و یا تحت عنوان «تحریفهای عاشورا» بر سرِ آن، فریاد میکشید.حضرت آیت الله نجابت(ره) نیز، اصرار داشتند که در مراسم عزاداریِ امام حسین(ع)، اولاً، فقط اهلِ علم روضه بخوانند؛ ثانیاً، فقط مقتل بخوانند و اشعار عمیق؛ ثالثاً همه را از روی کاغذ یا کتاب بخوانند تا از خود چیزی بر آن نیفزایند. اما امروز میبینیم که برخی برای پررنگ کردن بُعد مرثیه و برای گرفتن اشک، از دروغ بستن به پسر رسول خدا(ص) ابا ندارند. از دیدگاه آنها، هدف وسیله را توجیه میکند. طوری روضه میخوانند که عزت اهل بیت را پایمال میکنند. مردم را ترغیب مینمایند که بر بیچارگی امام حسین(ع) بگریند. نعوذبالله، زینب(ع) را زنی برادر مرده، کتک خورده، خاک بر سر شده، خوار و ذلیل تصویر میکنند. در شهادت، چیزی غیر از فاجعه نمیبینند. قاسم و علی اکبر(ع) را صرفاً جوانانی ناکام میبینند که از کف رفتهاند. دیگر به قرآن نمینگرند که «احیاءٌ عند ربهم یرزقون».بنده، خود را خیلی کمتر از آن میدانم که مداح امام حسین(ع) به حساب آیم، و نیز آن توفیق را ندارم که اهل منبر باشم. یک معلمِ ساده بیشتر نیستم. نه مداحان جا را بر بنده تنگ کردهاند و نه اهل منبر. آنچه نیز گفتم مربوط به عدهی قلیلی از مداحان و اهل منبر است، ولی این خطر را حس میکنم که مبادا این جریان، به صورت یک جریان غالب درآید و به قیمت پررنگ کردن بعد مرثیه، سایر ابعاد کربلا را کمرنگ نماید. امام حسین(ع)، ما را به خدا، به توحید، به معاد، به عشق و به اخلاق فرا میخواند. مجلس امام حسین(ع) باید مملو از این مفاهیم باشد.اینجاست که مولانا نیز همین اعتراض را بر برخی از عزادارانِ زمان خویش دارد:
روز عاشورا همه اهلِ حلب
باب انطاکیّه اندر، تا به شب
گِرد آید مرد و زن جمعی عظیم
ماتم آن خاندان دارد مقیم
ناله و نوحه کنند اندر بُکا
شیعه عاشورا برای کربلا
بشمرند آن ظلمها و امتحان
کز یزید و شمر دید آن خاندان
نعرههاشان میرود در وَیْل و وَشت
پُر همی گردد همه صحرا و دشتیعنی این جماعت، جریان کربلا را فقط یک فاجعه تلقی میکردند و بر این فاجعه نعره میزدند، غافل از آن که کربلا ابعاد عرفانی عمیقی دارد. لذا مولانا از زبانِ شاعری که شاهد آن صحنه بوده است بدانها چنین اعتراضی میکند:
پس عزا بر خود کنید ای خفتگان
زان که بد مرگی است این خواب گران
روحِ سلطانی ز زندانی بجَست
جامه چه دْرانیم و چون خاییـم دست؟
چون که ایشان خسروِ دین بودهاند
وقت شادی شد، چو بشکستند بند
سوی شادُرْوانِ دولت تاختند
کنده و زنجیر را انداختند
روز مُلک است و گش و شاهنشهی
گر تو یک ذره از ایشان آگهی
ور نه ای آگه بُرو بر خود گِری
زان که در انکارِ نقل و محشری
بر دلِ و دین خرابت نوحه کن
که نمیبیند جز این خاکِ کُهنمشاهده میکنیم که مولانا در اینجا، بُعد عرفانی کربلا را پررنگ میکند. کربلا را نه یک فاجعه، بلکه عروجی زیبا میبیند که سلطان دین، غل و زنجیر را از پای خویش گسسته و به خدا پیوسته است. این همان است که زینب(ع) فرمود. وقتی که ابن زیاد در کاخِ کوفه خواست زینب(ع) و اهل بیت را خوار کند و کربلا را یک فاجعه و شکست نشان دهد، از زینب(ع) سؤال کرد که: این کشته شدنِ همهی مردانتان و اسارت زنانتان را چگونه دیدید؟ در جواب فرمود: «ما رأینا الا جمیلاً» (غیر از زیبایی چیزی ندیدیم).نباید طوری روضه بخوانیم که از آن، ذلت امام حسین(ع) و اهل بیت استشمام شود. در کنار مرثیه، حتماً باید بُعد عرفان و بُعد حماسهی کربلا حفظ شود. ابن ابی الحدید شیعه نیست. یک سنّیِ معتزلی است. وقتی که میخواهد امام حسین(ع) و کربلا را توصیف کند میگوید: «سید اهل الاباء» (سرور همهی ذلت ناپذیران). «علّم الناس الحمیه» (حسین(ع) کسی است که به مردم غیرت و حمیت را آموخت). «و الموت تحت ظلال السیوف اختیاره علی الدنیه» (او به جای ذلت و پستی، شهادت زیر شمشیر را اختیار کرد). جایی که ابن ابی الحدید معتزلی امام حسین(ع) را چنین حماسی، تصویر میکند، چقدر دردآور است برخی مطالب که به هدف گرفتن اشک، از برخی از مداحانِ شیعه میشنویم.به هر حال، اشک بر امام حسین(ع) صرفاً در فاجعه بودن واقعهی کربلا خلاصه نمیشود. از بُعد عرفانی نیز کربلا و اشک، پیوندی عمیق دارند. در قرآن کریم، به کثرتِ گریستن امر شده است که «فلیضحکوا قلیلاً ولیبکوا کثیراً» چرا؟ چون ایمان، کفر، شرک، نفاق و بلکه حیات معنوی همه به قلب مربوط میشود؛ قلبی که باید ذکر خدا در آن تأثیر نماید و به آن حیات ببخشد. بدین جهت، قلب باید آمادگی این آب حیات معنوی و این تأثیر و تأثر را داشته باشد. راهِ این آمادگی آن است که قلب نرم و خاشع شود: «الم یأن للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکر الله» (آیا زمان آن نرسیده است که مؤمنان قلبشان برای یاد خدا خاشع و نرم شود؟). یکی از مهمترین راهها برای خشوع قلب، گریه است. کسانی که دارای معرفت هستند به رو در میافتند و میگریند و بر خشوع و خشیت آنان افزوده میشود: «و یخرّون للاذقانِ یبکون و یزیدهم خشوعا». به همین علت، خداوند هدایت یافتگان را چنین تحسین میکند که: «اذا تتلی علیهم آیات الرحمن خرّوا سجّداً و بکیا» (و چون آیات خداوندِ رحمان بر آنان خوانده شود، گریان به سجده میافتند).بنابراین، گریه سلاحی در برابر قساوتِ قلب، کبر، غرور، خودخواهی و نفس امّاره است. چنان که علی(ع) در دعای کمیل، گریه را سلاحِ مؤمنان معرفی میکند که «سلاحه البکاء»؛ و نیز فرمود: «چشمی که گریان نباشد، برکت ندارد». اشک نشاندهندهی دردمندی است و کسی که به «دردِ بی دردی» گرفتار شده باشد علاجش آتش است:مرد را دردی اگر باشد خوش است
درد بی دردی علاجش آتش است
این است که مولانا، «دردمندی» را چنین میستاید:پس بدان این اصل را ای اصلجو
هر که را درد است او برده است بو
هر که او بیدارتر، پر دردتر
هر که او آگاهتر، رخ زردترلذا در دعا داریم که: «خدایا پناه میبرم به تو از چشمی که نمیگرید و اشکِ آن جاری نمیشود». در مناجات الشاکین، میبینیم که امام سجاد(ع) از چنین چشمی به خدا شکایت میبرد: «الهی الیک اشکوا … عیناً عن البکاء من خوفک جامده». لذا گریه، برکت و رحمتِ خداست برای قلب. باز هم به قول مولانا:چون خدا خواهد که مان یاری دهد
میل ما را جانب زاری کند
ای خُنُک چشمی که آن، گریان اوست
ای همایون دل که آن، بریان اوست
آخِرِ هر گریه، آخر خندهای است
مردِ آخربین، مبارک بندهای است
هر کجا آبِ روان سبزه بُوَد
هر کجا اشکی دوان، رحمت شوداینجا همان مولانایی را که به تصویرِ غلط از حماسهی کربلا و گریهی بر آن، اعتراض داشت، میبینیم که چگونه اشک و گریستن را میستاید و بارشِ اشک را موجب خرّمی دل میداند:
این دلم باغ است و چشمم اَبْروَش
ابر گرید باغ خَندد شاد و خوش
سالِ قحط از آفتابِ خیرهخند
باغها را مرگ و جان کندن رسند
ز امر حق وابکوا کثیراً خواندهای
چون سرِ بریان چه خندان ماندهایپس گریه درمان است و موجب خندان شدن قلب میگردد. اما نه هر گریهای. گریهی برای دنیا چنین تأثیری ندارد. گریهای لازم است که ما را به قرب خدا بکشاند. برای این گریه، بهانهای لازم است و چه بهانهای زیباتر از حسین(ع)؟ای بهترین بهانه برای گریستن وی داغ جاودانه برای گریستن
با نام داغدار تو ای لالهی بهشت زیباست هر ترانه برای گریستن
خودش فرمود که اگر میخواهید گریه کنید، اگر میخواهید ندبه نمایید، هر گاه نام غریب یا شهیدی را بشنوید، بر من بگریید، «فاندبونی».
با نام داغدار تو ای لالهی بهشت
زیباست هر ترانه برای گریستن
نام تو در گشایشِ دلهای داغدار
رمزی است عاشقانه برای گریستن
در راهِ بازگشت به خود، عشق کاشته است
داغ تو را نشانه برای گریستن
بیدار کرد داغ تو وجدان خفته را
با موج تازیانه برای گریستن
در راه کربلای تو، هر لاله میدهد
ما را به کف، بهانه برای گریستن
شش سوی لاله میدمد ای چشم، باز کن
راهی از این میانه برای گریستن
لبریز شو ز چشم من ای هر چه اشک من
تنگ است چشمخانه برای گریستن*منبع: کتاب گلبانگ سربلندی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
موفقیت کاهش آلوده سازها/ تهرانی ها سال 93 سه برابر بیشتر از سال 92 هوای پاک تنفس کردند
موفقیت کاهش آلوده سازها تهرانی ها سال 93 سه برابر بیشتر از سال 92 هوای پاک تنفس کردند معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت نسبت روزهای هوای پاک تهران از ابتدای سالجاری تا 20 مهرماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 1392 سه برابر شده است به گزارش نامه نیوز سعیبرگزاری جلسه سوم کارگاه های حضور/ بررسی معرفت النفس، انقلاب اسلامی و غرب شناسی از دیدگاه اصغر طاهرزاده
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها برگزاری جلسه سوم کارگاه های حضور بررسی معرفت النفس انقلاب اسلامی و غرب شناسی از دیدگاه اصغر طاهرزاده بنیاد سمات با همکاری گروه فرهنگی المیزان کارگاه سوم از مجموعه کارگاه های حضور در موضوعات معرفت النفس انقلاب اسلامی و غرب شناسی از دیدگاه اصاین سرزمین غمزده در چشمم آشناست/این خاک، بوی تشنگی و گریه میدهد -
این سرزمین غمزده در چشمم آشناست این خاک بوی تشنگی و گریه میدهد روز دوم محرم سال شصت و یک نیز حسین ع و اصحاب ایشان به سرزمین کربلا وارد شدند حضرت از اهالی آنجا سؤال کردند که این زمین چه نام دارد گفتند غاضریه فرمود اسم دیگری هم دارد عرض کردند بلی نینوا فرمود غیر اینتبعیت از مرجعیت عراق، سدی در برابر زیادهخواهی داعش است
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۷ رئیس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه س گفت آنچه امروز موجب موفقیت بیش از پیش ملت و دولت عراق در برابر زیادهخواهی گروهی تروریست شده است تبعیت بیچون و چرا از فتوای مرجعیت شیعی است که به زعامت آیتالله سیستانی در نجف اشرف شکل گرفته است به گزاکاربردی کردن علوم اخلاقی باید با تهذیب نفس صورت گیرد
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۲ گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه غرب کشور به میزبانی لرستان در خرمآباد برگزار شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان حجتالاسلام احمدرضا مبلغی مدیر مرکز حوزههای علمیه لرستان در آیین افتتاح این نشست هماندیشی گفت تربیتنقادی کانت در برابر نقادی در سنت فلسفی ما یک بازی بچهگانه است -
نصرالله حکمت در میزگرد آراء فلاسفه مسلمان 2 نقادی کانت در برابر نقادی در سنت فلسفی ما یک بازی بچهگانه است نصرالله حکمت در میزگرد آراء فلاسفه مسلمان در خبرگزاری مهر گفت بنیان گذار نقادی عقل حکمای مسلمانند و اوج این نقادی ابن عربی است نقادی کانت در برابر نقادی سنت فلسفی ما یکحسادت به مقام خلیفة الله و تکبر در برابر او از ریشه های دشمنی ابلیس است/ مسجد، بنایی الهی و معبد، بنایی شیطانی
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها شفیعی سروستانی حسادت به مقام خلیفة الله و تکبر در برابر او از ریشه های دشمنی ابلیس است مسجد بنایی الهی و معبد بنایی شیطانی اسماعیل شفیعی سروستانی در در هشتاد و پنجمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی مؤسسه موعود عصر عج با گفت حسادت به منفس اماره اولین دشمن درونی انسان
نفس اماره اولین دشمن درونی انسان خبرگزاری پانا امام جمعه چهاردانگه در مجلس سوگواری حضرت اباعبدالله حسین ع گفت فطرت و نیروی رحمانی درون انسان به او هشدار میدهد که از انجام گناهان دوری کند ۱۳۹۳ جمعه ۹ آبان ساعت 17 32 به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا مجلس عزاداری حضرت ابا عبداللهمن و کارگرم در این مال برابریم
من و کارگرم در این مال برابریم طلحه و زبیر كه از حضرت على عليه السلام و دسترسى به هوسهاى خود و رسيدن به مال و مقام ماءيوس شدند نقشه اى خائنانه كشيدند و به فكر شكستن بيعت و شورش افتادند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز در يكى از روزها كه حضرت با كارگر خود درجان رالز كوشيد تا تلفيقي از دولت برابرخواه و آزادي خواه به وجود آورد/ بیش از 10 هزار کتاب و مقاله درباره نظریه
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها یک محقق جان رالز كوشيد تا تلفيقي از دولت برابرخواه و آزادي خواه به وجود آورد بیش از 10 هزار کتاب و مقاله درباره نظریه عدالت رالز نوشته شده است دکتر حسین هوشمندی در نشست عدالت و اعتدال از نظر جان رالز با بیان اهمیت نظریه عدالت جان رالز تأکیدتهرانی ها امسال نسبت به سال گذشته سه برابر بیشتر هوای پاک تنفس کردند
تهرانی ها امسال نسبت به سال گذشته سه برابر بیشتر هوای پاک تنفس کردند تهران- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت نسبت روزهای هوای پاک تهران از ابتدای سالجاری تا 20 مهرماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 1392 سه برابر شده است سعید متصدی روز شنبه در گفتبرای این موفقیت گریه کنیم یا بخندیم؟
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰ ۱۴ بهزودی حراجی کریستی در دبی برگزار میشود و قطعا آثار هنری ایرانی بار دیگر در این حراجی مورد استقبال قرار خواهند گرفت تا نشان دهند که جریان جاری اقتصاد هنر در هنرهای تجسمی ایران حداقل برای بخشی از هنرمندان ثمربخش بوده اما سوال اینجاست که استقبال ازنسخههایی از Drupal 7 در برابر ک نقص امنیتی تزریق SQL بسیار حیاتی آسیبپذیر هستند
هسته Drupal ۷ در برابر یک نقص امنیتی تزریق SQL بسیار حیاتی که سایت را در دسترس مهاجم قرار میدهد آسیبپذیر است هسته Drupal ۷ در برابر یک نقص امنیتی تزریق SQL بسیار حیاتی که سایت را در دسترس مهاجم قرار میدهد آسیبپذیر است به گزارش افتانا پایگاه خبانتقاد از عدم استفاده از قابلیت های فرهنگ ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی
استانها شرق سیستان و بلوچستان هاشمی بیان کرد انتقاد از عدم استفاده از قابلیت های فرهنگ ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی زاهدان-خبرگزاری مهر استاندار سیستان و بلوچستان گفت نگرانی امروز ما از تهاجم فرهنگی اوج ضعف نگاه ما را می رساند که نتوانسته ایم از قابلیت های فرهنگ ایرانی بهسردار روشنی در جمع خانوادههای شهداء و ایثارگران سراب: خون شهدا و استقامت ایثارگران، کشور را در برابر تهدیدات
سردار روشنی در جمع خانوادههای شهداء و ایثارگران سراب خون شهدا و استقامت ایثارگران کشور را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کرده استمشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه گفت خون شهدا و استقامت ایثارگران ایران را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کرده است به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس اولبک: تساوی برابر هالسیتی شور و شیرین بود
ولبک تساوی برابر هالسیتی شور و شیرین بود دنی ولبک بازیکن تیم فوتبال آرسنال معتقد است تساوی برابر هال سیتی برای او شادی تلخی بوده است به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر انگلیس آرسنال برابر هال سیتی به تساوی 2 بر 2 رسید و تنها توانست در ایتخمه خوراکی مفید برای سلامتی/محافظت در برابر بسیاری از بیماریها
تخمه خوراکی مفید برای سلامتی محافظت در برابر بسیاری از بیماریها محافظ پروستات تقویت کردن مثانه درمان افسردگی پیشگیری از پوکیاستخوان ضد التهاب طبیعی پیشگیری از سنگ کلیه از بین برنده انگلها سرشار از منیزیم کاهش کلسترول پیشگیری از سرطان و بسیاری موارد دیگر از خواص این تخمه-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها