پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851068263
منبر شیخ جعفر شوشتری رحمه الله (1)
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
منبر شیخ جعفر شوشتری رحمه الله (1)
من فاضل طینتنا و عجنوا بنور ولایتنا[1]؛ شیعیان ما از باقیمانده طینت ما خلق شده اند و به نور ولایت ما عجین گشته اند.
به این مطلب امتیاز دهید
سرویس دینی جام نیوز؛ مجلس اول بسم الله الرحمن الرحیم اللهم انى امجدک و لاغایه لمجدک . لا احصى ثناء علیک ، انت کما اثنیت على نفسک توحدت بالعظمه و العلاء و تفردت بالجود و الکبریاء. توهت فى کبریاء هیبتک دقائق الاوهام و انحسرت دون النظر الیک خطائف ابصار الانام . نحمدک على جزیل الانعام و نشکرک على جمیل الاکرام . و نصلى و نسلم على نبیک نبى الرحمه و امام الائمه ، المنتجب من طینه الکرم و سلاله المجد الاقدم ، و على اهل بیته ینابیع الحکم و عصم الامم ، و الساده الاتقیاء و القاده الاصفیاء، مادامت الخضراء على الغبراء، و استنارت الغبراء من الخضراء اما بعد؛ امروز که اینجا نشسته اید، هر کس ملاحظه حال دل خود کند. اگر مى بینى هیچ نگفته و نشنیده دلت گرفته است، و گریه بر تو مستولى شده، و چنین حالتى در خود ملاحظه کردى، بشارت باد ترا که علامت ایمان است . اى برادران ، بیائید با خودمان راست بگوئیم ، که از روزى که مکلف شده ایم، و اظهار مى کنیم توحید خدا را، و اعتقاد به آن را - نبوت نبى و امامت ائمه (علیهم السلام)- تا به حال همه این ها را از روى لفظى گوئیم و حقیقتى از اینها در ما ظاهر نشده است، تمام بى حقیقت است و چه بسیار معلوم است که جسد بى روح ، و پوست بى مغز، و ظاهر بى باطن ، ثمرى ندارد. بلى ، به ندرت حقیقتى یافت مى شود، و علامت او این حزن و اندوه است. و این یکى از نشانه هاست، که اگر چنین هستى ، معلوم است که مرتبه معجونیت ولایت را دارى و داخل در فقره شیعتنا قد خلقوا من فاضل طینتنا و عجنوا بنور ولایتنا[1]؛ شیعیان ما از باقیمانده طینت ما خلق شده اند و به نور ولایت ما عجین گشته اند، هستى. دلت راهى به ایشان دارد؛ چرا که امروز روز اول حزن ایشان است. بارى، این فقره را من باب اشاره و تنبیه ذکر کردیم. برویم بر سر مطلب؛ این ایام، ایام مصیبت است؛ نه یک مصیبت، بلکه ایام چند مصیبت است: یکى مصیبت اسلام، که اسلام در این ایام غریب شده است علاوه بر غریبى، ضعیف هم شده است. منکرین اسلام بر او غالب شده اند. یکى به جهت غلبه فرق کفر از قبیل فرنگیان بر اسلام؛ و یکى به جهت میل خلق به سوى ایشان که قواعد آنها را پسندیده اند، اسلام مضمحل شده؛ لکن این قواعد از براى اسلام میمنت نکرد، و یمنى نداشت. از آن روز تا به حال مسلمین مقهور و مغلوب شده اند. شنیدم که در زمان قبل - تقریبا هشتاد یا صد سال پیش - نابینائى بوده است که از همه فرنگی ها متشخص تر و مرد داناى دنیا بوده است. ایرانی ها از او خواهش نمودند که قواعد جنگ فرنگیان را به ایشان تعلیم کند. در جواب گفته بود که ما مضایقه نداریم، ولى محذورى در این امر هست و آن این است که علاوه بر آنکه قاعده ما را تعلیم نخواهید گرفت، شمشیر کج تان و سوارى میدان تان هم از دست شما مى رود. بارى، امر دین هم از این قبیل شده است. مصیبت دیگر، مصیبت تدین ماهاست که در فقرات ماءثور است اللهم لاتجعل مصیبتنا فى دیننا اگر اندکى تامل کنى، مى یابى که در تدین ماها مصیبت بهم رسیده، و گویا این دعا در حق ما مستجاب نشده است. از چند جهت و چند راه: یکى در این راه ملاحظه کن که ادعا مى کنى بندگى خدا را، و امت بودن خاتم انبیا را، و ولایت هدى را. بینک و بین الله، نظر کن که با خدا چه رابطه دارى؟ و چه ربطى پیدا کرده اى با پیغمبر (صلى الله علیه و آله )؟ و چه مناسبت دارى با امامت؟ چه در افعال، و چه در اقوال و در حرکات و سکنات. این هم یک مصیبت؛ مصیبت دیگر، مصیبتى است که گناهان ما قطع رحمت کرده است ، و برکات زمین و آسمان را برداشته است ؛ مصیبت دیگر، مصیبت تازه امروز است ؛ مصیبت «صاحب المصیبه» که کاءنه لقب مختص حضرت حسین (علیه السلام) است بدان که چند صفتند که اگر چه وضعا و معنا عمومیت دارند، ولى گویا اسم حضرت حسین (علیه السلام) است : یکى «صاحب المصیبه» که گویا اسم آن حضرت شده است . وجه اختصاص ، ظهور مصائب در آن حضرت است بر وجه اتم و اکمل که گویا دیگر صاحب مصیبتى در عالم نبوده . یکى «مظلوم» است که گویا علم شده است براى آن حضرت ، و بر دیگرى صدق نمى کند. در حدیث است که امام مى فرماید: من احب ان تکون الجنه مسکنه و ماءواه ، فلایدع زیاره المظلوم؛ هر کس دوست دارد که بهشت مسکن و اقامتگاه اش باشد، پس نباید زیارت مظلوم را ترک کند راوى عرض کرد: و من المظلوم ؟ امام فرمود:آیا نمى شناسى مظلوم را؟! هو الحسین بن على صاحب کرب و بلاء[2] یکى دیگر «مکروب» است یعنى کسى که دل او پر درد است. این صفت هم اختصاص به آن حضرت دارد. این ایام، ایام مصیبت اوست، و مصیبت آن حضرت با مصیبت تدین ما مشابهتى دارند، بلکه با هم ربط دارند، که معالجه براى یکدیگر مى شوند و به این مصیبت عظمى مى توانیم رفع آن مصائب بکنیم. از جمله مناسبات و مشابهاتى که فیما بین المصیبتین است این است که مصیبت حضرت حسین (علیه السلام) کوچکى و سبکى ندارد، بلکه آنچه بر آن حضرت وارد آمد، مصیبت بعده مصیبت، شدتش زیاد مى شد. مصیبت دیندارى ما هم همین قسم است . هر چه بیاید عظیم تر است. مصیبت مردن عظیم است. مصیبت داخل شدن در قبر و سؤ ال نکیرین عظیم تر است. مصیبت حشر و نشر عظیم تر است. هر چه بیاید، آناً فآناً او در تزاید است . و کذلک مصاب صاحب المصیبه؛ و اگر بخواهم بگویم مصیبت آن مظلوم کدام یک اعظم است، نمى دانم چه بگویم. از علیا مکرمه سکینه (رضى الله عنها) منقول است که فرمود: بیرون آمدن ما از مدینه از همه سنگین تر بود؛ لکن از آن عظیم تر امروز به عمل آمد؛ که در همین صحراى نجف اول مصیبت اهل بیت بود: در دو فرسنگى اینجا، لشکر حر به لشکر حسین (علیه السلام) رسیدند. تا امروز یا دیروز اهل بیت دشمن در مقابل ندیده بودند. حر وارد شد با هزار سوار، ابن زیاد از کوفه تا قطقطانیه، یا قادسیه را پر از لشکر کرده بود. خلاصه، چشم زنان و عیال و اطفال که بر آن لشکر افتاد، همه خائف و ترسان شدند. حضرت چون ملاحظه خوف عیال نمود، در آن نواحى تلى بود که به آن «ذى جشب» مى گفتند، امر کرد عیال را ببرند بر بالاى تل، و خود آن حضرت با اصحاب در پائین آن تل صف کشیدند که عیال و اطفال مضطرب نشوند. این هم یک مصیبت عظیم ؛ بلکه مى گویم همه مصائب آن حضرت در کمال شدت بود و اعظم اند. اگر عظیم و اعظمى تصور شود، به مراتب خود اینهاست . حال انصاف بده ، این اضطراب عظیم تر است ، یا مصیبت بیرون آمدن از مدینه ؟! این هم باز اضطرابى نیست نسبت به وقتى که وارد «کربلا» شدند. اگر کسى خدمت علیا مکرمه سکینه عرض کند: روزى که از مدینه بیرون آمدى با پدر بزرگوار، چه قسم بود با آن روزى که از کربلا بر شتر برهنه سوارى شدى رو به کوفه؟ برآورد کن یکى از دیگرى عظیم تر! خیال شما این است که این مصیبت اعظم است . بدان که اعظم از این هم هست . ملاحظه کن : آیا این عظیم تر است ، یا پیاده کردن ایشان را بر در خانه ابن زیاد؟ بارى ، منظورم این است که این مصیبت عظیم و اعظم ندارد، همه سنگین و سنگین ترند. اصل منظورم این که گفتم ماها در این اعمال که داریم مناسبتى با پیغمبر (صلى الله علیه و آله) بهم رسانیده ایم یا نه ؟ حالا پیغمبر را ملاحظه کن ، از عبادات و حرکات و سکناتش ، ببین شباهتى به آن سرور داریم ؟ همه امیدوارى ما به این است که یک شباهت به آنها داریم - و یا اگر نداریم تحصیل نمائیم - که آن مناسبت و مشابهت «گریه بر حسین مظلوم» است که ایشان گریه کردند، و ما هم گریه کنیم ، اقامه عزایش بنمائیم ؛ چرا که پیغمبر (صلى الله علیه و آله) اقامه عزا کرده است[3]، امیر المؤمنین (علیه السلام) و فاطمه (علیها السلام) هر یک اقامه عزایش کرده اند، هر یک به کیفیت مخصوصى ، ما هم اقامه عزایش مى کنیم. اما نه بر وجهى که آن هم باعث ناخشنودى ایشان بوده باشد. در حدیث است که معصوم به مفضل فرمود: اى مفضل، زیارت حضرت سیدالشهداء مى روید؟ عرض کرد: بلى. فرمود: لا تزورون خیر من ان تزورون مفضل گوید: عرض کردم: قطعت ظهرى! چرا ترک زیارت کردن ما بهتر از زیارت کردن ما است؟ فرمود: «به علت آنکه به زیارت مى روید به صحبت و خوشحالى ، به غذاهاى خوب ، و حسین بن على کشته شده است گرد آلود، مهموم ، مغموم ، تشنه ، گرسنه ، زائر او هم باید به این صفت باشد» کذا فى الحدیث او ما یقرب منه[4] از این مطلب گذشته، قسمى اقامه عزاى آن سرور کنیم که مبتنى بر ریا و هوا و هوسها و خیال هاى باطل دنیا نبوده باشد که باعث غضب آن حضرت شود. اصل مقصودم این است که امروز بیان کیفیت اقامه عزاى سیدالشهداست از پیغمبر (صلى الله علیه و آله) و امیرالمؤ منین (علیه السلام) ولى چون روز اول است مى خواهم بیان اقامه عزاى پیغمبر را بگویم. بدانید پیغمبر احترامى که براى سیدالشهداء (علیه السلام) مى داشت، قسم مخصوصى بود؛ محبتش هم قسم مخصوصى بود، بر وجهى که به عقل درست نمى آید. ملاحظه کن مرتبه محبت را که به چه مرتبه بود: آن سرور بالاى منبر مشغول خواندن خطبه بود که حسین (علیه السلام) وارد مسجد شد، پایش به دامن پیراهن بگیرد و بیفتد، پیغمبر (صلى الله علیه و آله) با آن تمکین، با آن وقار، خطبه را بگذارد، و از منبر به زیر بیاید، و حسین (علیه السلام) را بر دارد. این چه مقام محبت است! بعضى تعجب کردند، عرض کردند: یا رسول الله، این قدر محبت با طفل ندیده ایم! فرمود: ان الله قد اءمرنى به یا نزدیک به این مضمون که خدا امر فرموده است[5]. مجملا کیفیت تعزیه دارى آن جناب به اءنحاء متکثره بوده که هر یک قسم خاص است . تعزیه دارى پیغمبر (صلى الله علیه و آله) از اول ولادت حسین است تا وقت احتضار: وقت ولادت حسین، ایستاده در حجره، پس از ولادت فرمود: «فرزند مرا بیاورید پیش من» اسماء عرض کرد: هنوز پاکیزه اش نکرده ام. فرمود: «تو او را پاکیزه مى کنى؟ خدا او را پاکیزه کرده است» هنوز کسى او را ندیده بود. او را در وصله و لباس پشمینه پیچیده و آورد. حضرت نگاه اولى که به حسین (علیه السلام) کرد، فرمود: عزیز على؛ عزیز على یا اباعبدالله ![6] ؛ چه بسیار سخت است براى من شهادت تو یا اباعبدالله. یک اقامه عزادارى بر او وقتى که از عالم مى رفت حسین (علیه السلام) را بر سینه اش چسبانیده و عرق مبارکش از جبینش بر روى او مى ریخت، و متوجه عالم بقا بود. نمى دانم چه در نظرش آمد که فرمود: ما لى ولیزید؛ مرا با یزید چه کار است ؟! خداوندا، لعنت کن یزید را. این هم وقت احتضار آن حضرت که هنگام ارتحال از این عالم بود؛ اما اقامه ی عزاى پیغمبر (صلى الله علیه و آله) فیما بین ولادت و احتضارش این بود که مى بوسید مواضع مخصوصى از سیدالشهداء را و گریه مى کرد: پیشانى او را مى بوسید و گریه مى کرد[7]. یکى لب و دهنش را مى بوسید، گریه مى کرد[8]. و یکى دیگر نحر آن حضرت را مى بوسید و گریه مى کرد[9]، و نحر، آن گودال گردن است، آنجا که شتر را نحر مى کنند. و دیگر شکمش را وا مى کرد و مى گشود، و روى دلش را خیلى مى بوسید[10]. این چهار عضو را مخصوصا خیلى مى بوسید، و بعضى اوقات تقبیل آن حضرت مخصوص به عضو مخصوص نبود. آن مظلوم طفل بود، نمى ایستاد. حضرت امیر (علیه السلام) را امر مى کرد که حسین را نگاهدار، و همه بدنش را مى بوسید و گریه مى کرد. عرض مى کردند: چرا گریه مى کنى ؟! مى فرمود: اقبل موضع السیوف[11]؛ جاى شمشیرها را مى بوسم. اى برادر کار نبى (صلى الله علیه و آله) مبنى بر حکمت است، و هر یک از این مواضع سببى داشت: اما سر بوسیدن پیشانى، بسا مى شود بعضى گمان مى کنند به جهت این بود که موضع سنگى است که در روز عاشورا بر او وارد آمد؛ لکن نه همین است، بلکه ممکن است و بسا باشد به جهت این بود که وقت شهادتش پیشانیش بر روى خاک بود. اما لب و دهان که مکرر مى بوسید. حتى گاهى که در کوچه، حسین (علیه السلام) با اطفال بود، پیغمبر (صلى الله علیه و آله) مى گذشت و قصد او مى فرمود: حضرت حسین (علیه السلام) به این طرف و آن طرف مى رفت، و خاتم انبیا (صلى الله علیه و آله) چنین مى کرد تا حسین (علیه السلام) را مى گرفت ، و لب و دندان حسین (علیه السلام) را مى بوسید[12]. پیغمبر (صلى الله علیه و آله) با آن وقار - که صاحب الوقار و السکینه است - مثل حسین به اطراف مى دوید تا او را مى گرفت و لب و دهان یا دندانش را مى بوسید. و بعد وجهش معلوم شد که از این جهت بود که آن لب و دندان جاى آن چوب ها بود که زبان از گفتنش لال است. اما قسم دیگر که نحر مقدسش بوده باشد. بدانید که ذبح کردن و نحر کردن دو چیز است: ذبح سر از بدن جدا کردن است، و نحر این است که نیزه یا کاردى در نحر او - که گودى گردن است - فرو مى برند، مانند شتر که او را نحر مى کنند. آه، واحزناه ! آن مظلوم نه همین مذبوح، بلکه منحور هم بود؛ که در فقرات زیارت مى خوانى و از صفات آن حضرت است که : نحره منحور. انا لله و انا الیه راجعون
[1] منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة( خوئى)14/103 [2] کامل الزیارات ابن قولویه ص 140 ح2 [3] ر.ک : کتاب ارزنده سیرتنا و سنتنا، سیره نبینا و سنته که به نام راه و روش ما، راه و روش پیامبر ماست ترجمه شده است . در این کتاب علامه امینى (رحمه الله) به سوال اهل سنت دمشق که پرسیده اند چرا براى امام حسین (علیه السلام) عزادارى مى کنیم و اشک مى ریزیم ، پاسخ مفصل داده و روایات فراوانى از کتاب هاى اهل سنت آورده که پیامبر (صلى الله علیه و آله) بارها براى او عزادارى کرده و اشک ریخته است. [4] کامل الزیارات ابن قولویه ص 130 حدیث 4 [5] مسند احمد حنبل 6/486، حدیث 22486 [6] امالی طوسی ص367ح781 [7] بحار الانوار 44/188 [8] ذخائر العقبى طبرى - ص 126 [9] بحار الانوار 44/188 [10] فتح البارى بشرح البخارى 8/100 [11] کامل الزیارات ص70ح4 [12] کنز العمال 7/107
۰۵/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
آیت الله استادی: زندگی شیخ محمد حسین زاهد مردم را به دینداری کشاند
دین و اندیشه اندیشمندان گرامیداشت امام جماعت مسجد امین الدوله آیت الله استادی زندگی شیخ محمد حسین زاهد مردم را به دینداری کشاند در دومین نشست بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات تهران ستارگان محراب مقام شیخ محمد حسین زاهد امام جماعت مسجد امین الدوله گرامی داشته شد آیت الله استادبیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع)در پی صدور حکم اعدام برای آیت الله شيخ نمر
بیانیه مجمع جهانی اهل بیت ع در پی صدور حکم اعدام برای آیت الله شيخ نمر دادگاه جزائی رژیم آل سعود در ریاض حکم ظالمانه و غیر منتظرانه ای علیه فقیه وارسته علامه شیخ نمر النمر صادر کرد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز در پی صدور حکم اعدام برای «آیبیانیه آیتالله علویگرگانی در محکومیت حکم اعدام شیخ نمر
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۵ آیتالله علویگرگانی با صدور بیانیهای تایید حکم اعدام آیتالله شیخ نمر النمر را محکوم کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است بسمه تعالی قال الله تعالی و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا باللپیام تسلیت مراجع تقلید درپی گذشت عالم مجاهد آیت الله مهدوى کنى
پیام تسلیت مراجع تقلید درپی گذشت عالم مجاهد آیت الله مهدوى کنى حضرات آیات الله مکارم شیرازى ونوری همدانی با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت عالم مجاهد آیت الله مهدوى کنى را تسلیت گفتند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرات آیات الله مکارم شیرازى ونورآیتالله مهدویکنی در دفاع از ولایت گامهای مفیدی برداشت
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۲ آیتالله علویگرگانی با صدور پیامی با تسلیت ارتحال آیتالله مهدویکنی گفت این عالم ربانی در دفاع از ولایت گامهای مفیدی برداشت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم در این پیام آمده است خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه عالی مقام آیت الله آشناخت آیت الله مهدوی کنی از زبان خودشان
شناخت آیت الله مهدوی کنی از زبان خودشان بنده یادم هست از اوایل طلبگی که گاهی منبر میرفتم همیشه می گفتم نفی مطلق درست نیست به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز آیت الله مهدوی کنی رييس مجلس خبرگان رهبری و یکی از اساتید بزرگ اخلاق و عرفان تهران صبح امروز سهپیام تسلیت آیتالله صافیگلپایگانی در پی ارتحال آیتالله مهدویکنی
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ آیتالله صافیگلپایگانی با صدور پیامی ارتحال آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن پیام تسلیت این مرجع تقلید به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا الیه راجعون رحلت عالم مبارز و روپیام تسلیت رشاد در پی ارتحال آیتالله مهدویکنی
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۱ آیتالله علیاکبر رشاد رئیس شورای عالی حوزههای علمیه تهران ارتحال آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن این پیام به شرح زیر است حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنهای دام ظلّه الوارف زعیم حکیمپیام تسلیت سازمان تبلیغات اسلامی در فقدان مرحوم آیتالله مهدویکنی
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۰ در پی درگذشت مرحوم آیتالله محمدرضا مهدویکنی رئیس مجلس خبرگان و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن این پیام بدین شرح است درگذشت عالم فرزابیانیه نمایندگان در محکومیت حکم اعدام آیتالله شیخ باقر النمر
از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد بیانیه نمایندگان در محکومیت حکم اعدام آیتالله شیخ باقر النمر خبرگزاری پانا عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت حکم اعدام آیتالله شیخ باقر النمر را قرائت کرد ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر ساعت 13 31 به گزارش خبرنگار پارلمانیجامعه مدرسین حوزه علمیه درگذشت آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۶ جامعه مدرسین حوزه علمیه با صدور پیامی ارتحال آیتالله مهدویکنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم در این پیام آمده است بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون خبر رحلت عالم ربانی و مجرئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد ارتحال آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۴ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با صدور پیامی با برشمردن فضایل آیتالله مهدویکنی رحلت وی را تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن پیام تسلیت حجتالاسلام والمسلمین حاج علیاکبری به این شرح است بسم الله الرحمن الرحیآیت الله رشاد طی پیامی به رهبر انقلاب، ارتحال آیت الله مهدویکنی را تسلیت گفت
دین و اندیشه اندیشمندان پیام تسلیت آیت الله رشاد طی پیامی به رهبر انقلاب ارتحال آیت الله مهدویکنی را تسلیت گفت آیت الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی پیامی ارتحال آیت الله مهدوی کنی قدّس سرّه را به محضر مقام معضم رهبری تسلیت گفت به گزارش خبرگزاری مهرابراهیمیترکمان، رحلت آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۰ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی رحلت یار دیرین امام و رهبری آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت به گزاراش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن پیام ابوذر ابراهیمیترکمان به این شرح است انا لله و اناالیه راجعون ارتحال عالمآیتالله موسویاردبیلی، درگذشت آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۲۰ آیتالله موسویاردبیلی با صدور پیامی ارتحال آیتالله مهدویکنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن پیام تسلیت این مرجع تقلید به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا الیه راجعپیام تسلیت رئیس سازمان دارالقرآن در پی رحلت آیتالله مهدویکنی
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۳ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پی رحلت آیتالله مهدوی کنی ره پیام تسلیتی صادر کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در پیام مهدی قرهشیخلو آمده است بسم الله الرحمن الرحیم اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء رحقدرت ذکر یاالله و یارب
قدرت ذکر یاالله و یارب بعد از نماز ظهر بگو یا الله یا الله یا الله که هر کس این ذکر را بگوید خداوند مى فرماید چه حاجتى دارى اى بنده من 1 راه استجابت دعاامیرالمومنین ع فرمود کسى که صد آیه قرآن از هر کجاى آن را بخواند و سپس هفت بار یاالله بگوید اگر دعا کند که صخ-