تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798313814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پست و مقام را ابزاري براي دنياطلبي قرار ندهيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > اندیشمندان
پست و مقام را ابزاري براي دنياطلبي قرار ندهيم
آيت‌الله مصباح یزدی گفت: بايد حقايق اصيل اسلام را از محتواي کتاب و سنت بشناسيم و حقيقت آن را درک کنيم و دغدغه اصلاح جامعه داشته باشيم، نه اين‌که پست و مقام را ابزاري براي دنياطلبي قرار دهيم.



به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله مصباح  یزدی طی سخنانی به دغدغه‌هاي فرهنگي اشاره و خاطرنشان کرد: دغدغه‌اي که ما به عنوان طلبه و خادم دين داريم اين است که مظاهر اصيل فرهنگ اسلامي کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وی با بيان اينکه منشأ ضعف‌هاي اخلاقي و فرهنگي در جامعه بي‌توجهي به اصول اسلامي است، اظهارداشت: وجود نقص‌هاي اخلاقي و به‌طور کلي فساد، امر تازه‌اي نيست بلکه از ابتداي خلقت با ظهور انسان، فساد هم ظاهر شده است؛ اما آنچه بايد به آن توجه کرد اين است که وظيفه ما در مقابل فساد چيست، و چه کاري انجام دهيم تا خود مبتلا نشويم.

وي با اشاره به اينکه متمرکز شدن بر روي انبوه فسادهاي جامعه، انسان را به يأس مبتلا مي‌کند، يادآور شد: حفظ روحيه اميد و توکل بر خدا قدم اول در مواجهه با فساد است و نبايد فراموش کنيم که خداوند قادر است در سخت‌ترين شرايط و فاسدترين جوامع، افرادي با بالاترين درجه اخلاقي و مراتب معنوي را پرورش دهد که نمونه‌هاي بارز آن را مي‌توان در پرورش حضرت موسي (ع) در دل حکومت فرعون، يا قيام حضرت امام خميني (ره) در عصر طاغوت، مشاهده کرد.

آیت الله مصباح، نقاط قوت جامعه را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در کنار فساد در جامعه، نقاط قوت فراواني نيز وجود دارد، و نبايد از گرايش زيادي که به دين، اخلاق و معنويت در جامعه غافل بود، زيرا اين خود از الطاف ويژه الهي است.

وی با ذکر اهميت توجه به عيب‌هاي خود و تلاش براي رفع آنها اضافه کرد: يکي از حربه‌هاي شيطان اين است که انسان را بر عيب‌ها و نقائص ديگران متمرکز مي‌کند و از عيب‌هاي خودمان غافل مي‌کند، درصورتي که بايد ابتدا نقائص خود را برطرف کنيم و بعد با درک وظيفه در هر شرايط نسبت به اصلاح جامعه اقدام نماييم.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به آيه 55 از سوره توبه، خاطرنشان کرد: جامعه‌اي که وظيفه خود را بداند و در رديف محسنين قرار گيرد، وعده و لطف الهي شامل حال آن مي‌گردد و از آسيب‌ها در امان خواهد بود.

استاد اخلاق حوزه، وظايف طلاب را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: بايد حقايق اصيل اسلام را از محتواي کتاب و سنت بشناسيم و حقيقت آن را درک کنيم، و دغدغه اصلاح جامعه داشته باشيم، نه اين‌که پست و مقام را ابزاري براي دنياطلبي قرار دهيم.

وی يادآور شد: يکي از مصاديق اين دغدغه، امر به معروف و نهي از منکر است که اگر به صورت يک حرکت جمعي انجام شود، و با دلسوزي و برنامه‌ريزي دقيق در جهت همگاني کردن رفتارهاي ديني و اخلاقي حرکت کنيم، مي‌تواند در رفع فسادهاي جامعه مؤثر واقع شود.

عضو خبرگان رهبري تأکيد کرد:‌ بايد اين باور در ما نهادينه شود که در دستگاه امام زمان (عج) کار مي‌کنيم و با اين نگاه، در راه شناخت وظيفه خود و انجام آن تلاش کنيم، و در اين راه از نعمت وجود رهبري غافل نشويم، و با تمام توان در حمايت از مقام ولايت و شکرگزاري اين نعمت عظيم بکوشيم.


۱۳۹۳/۸/۳ - ۱۴:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن