تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798741000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن پیام دکتر ستاری به مناسبت بازگشایی جشنواره هوایی و فضایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
متن پیام دکتر ستاری به مناسبت بازگشایی جشنواره هوایی و فضایی
دکتر بیرنگ معاون بین الملل معاونت علم یدر مراسم افتتاحیه این جشنواره پیام دکتر ستاری را قرائت کرد.


به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ خدمت همه کارآفرینان، صنعت‌گران، متخصصین و مهمانان محترم صنایع هوایی و فضایی کشور سلام و خیرمقدم عرض می‌کنم.

روز ملی صادرات را به همه فعالان عرصه فناوری، دانش و صنعت تبریک عرض نموده و امیدوارم تقارن این روز ملی و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ملی، مقدمه‌ای باشد بر روند توسعه پرشتاب صادرات صنایع هوایی و فضایی به صورت منسجم‌تر و یکپارچه‌تر.


این که صنعت هوایی و فضایی کشورمان به جایگاهی رسیده است که بیش از 160 شرکت خصوصی دانش بنیان و فناور در قالب یک اتحادیه دور هم جمع شده‌اند هم مایه امید و مباهات است و هم می‌تواند نویدبخش و زمینه‌ساز "توسعه صنعت تجاری هوایی و فضایی کشور" باشد. بایستی از این ظرفیت و پتانسیل با تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی لازم نهایت استفاده را برد.


ایران کشوری است با ظرفیت بازار مناسب در حوزه‌ی هوانوردی تجاری و هوانوردی عمومی. این ظرفیت بازار، بهترین فرصت را برای توسعه فناوری‌های مرتبط و پیوستن به "زنجیره ارزش جهانی" محصولات و خدمات هوایی و فضایی فراهم می‌نماید. وجود بخش خصوصی چالاک و چابک، نیروی انسانی متخصص و ارزان، حاکمیت و اجرای استانداردهای کیفی در این صنعت از جمله مزایای رقابتی برای ایفای نقش مطلوب در زنجیره ارزش جهانی این حوزه می‌باشد.


دولت، عزم جدی دارد تا در کنار حمایت از ساخت داخل و ارتقای فناوری‌های تولید شده توسط شرکت‌های بخش خصوصی عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی مسیر را جهت توسعه فعالیت‌های این بخش در تبادلات تجاری بین‌المللی و جهانی فراهم آورد.


ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری در پی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلان اصل 44 توسط مقام معظم رهبری می‌تواند آرزوی‌های ما را در حوزه‌های صنعتی و فناوری کشور تحقق بخشد. ویژگی بارز این سیاست‌ها این است که اقتصاد ما بایستی متکی بر فعالیت بخش خصوصی، فعالیت‌های دانش بنیان و کارآفرینانه باشد. حال که صنعت هوایی و فضایی کشور صاحب تشکلی منسجم در قالب بخش خصوصی و تحت نظارت اتاق بازرگانی ایران می‌باشد، این معاونت در چارچوب سیاست‌های کلان خود علاوه بر حمایت و پشتیبانی از هر گونه فعالیت دانش بنیان توسط این بنگاه‌ها جهت برطرف کردن نیازهای داخلی، توجه ویژه این بنگاه‌ها را به صادرات کالاها و خدمات خود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی خواستار است و در این راستا از هرگونه حمایت و پشتیبانی دولت برخوردار خواهند بود. معاونت علمی و فناوری ایجاد شرکت توسعه صادرات هوایی و فضایی را با بهره‌گیری از ساختار اجرایی تعاونی صهفا و با این برند تجاری مورد حمایت و کمک‌های خود قرار خواهد گرفت و تشکیل کمیته توسعه صادرات هوایی و فضایی با محوریت اتحادیه و شرکت‌های بخش خصوصی ذیل کمیسیون تخصصی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری برای این منظور تدارک دیده شده است.


موضوع دیگری که لازم است اتحادیه و شرکت‌های عضو به آن توجه کنند توجه به انجام کارهای بین بنگاهی و ایجاد کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های بزرگ است تا بتوانند با تشکیل زنجیره‌ای از پیوندها بین شرکت‌ها، زمینه‌های انجام پروژه‌های بزرگ ملی را فراهم آورند. در این راستا، معاونت آمادگی دارد تا در حوزه طراحی و ساخت وسایل پرنده‌ای که دارای بازار مناسب و همچنین توجیه فنی و اقتصادی لازم می‌باشند پروژه‌هایی را برای کنسرسیوم‌های ایجاد شده در اتحادیه تعریف نماید تا بتوانند ضمن رفع نیازهای کشور در برخی از حوزه‌های هوانوردی عمومی به خصوص ایرتاکسی و پروازهای بین شهری، زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ‌تر نیز باشند.


هر چه ما در ارتباط با توسعه این صنعت به توسعه مردمی آن توجه بیشتر نماییم، رشد و توسعه صنایع هوایی و فضایی کشور را تضمین خواهیم نمود. در این راستا لازم است شرایط استفاده و کاربرد سهل‌تر و ارزان‌تر این فناوری برای اقشار مختلف جامعه فراهم گردد. اتحادیه به عنوان نقطه اتصال دولت و مردم در این حوزه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و دولت نیز می‌تواند از طریق اتحادیه برخی از امور نظارتی و حاکمیتی خود در حوزه هوانوردی عمومی را با بهره‌گیری از این بازوی توانمند اجرایی انجام دهد.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن