تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798419000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مداحان کاری که از عظمت اهل بیت(ع) بکاهد را انجام ندهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > اندیشمندان پای درس اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی؛
مداحان کاری که از عظمت اهل بیت(ع) بکاهد را انجام ندهند
 آیت الله العظمی جوادی آملی دردرس اخلاق خود گفت:" بگذاريد کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرفها، قصه‌ها، داستانها، روشها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حريّت و آزاديخواهي کربلا کم کند اين حرفها را نزنيد. 



به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق خود که پنجشنبه 24 مهر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد اظهار داشتند:ذات مقدس رسول خدا(ص) فرمود: اگر خدا خواست از دشمن خودش انتقام بگيرد، به دست وليّ خود انتقام مي‌گيرد، اگر خواست از دشمنِ وليّ خود انتقام بگيرد ، به دست دشمنِ دشمن انتقام مي‌گيرد.
 
ایشان ادامه دادند: توضیح این بیان این است که يک وقت کسي با دين خدا درگير است، خدا، امام و امثال امام را ماموريت مي‌دهد که بياييد، نظام طغيان و طاغوت را براندازيد، و امام و امثال امام نیز اين کار را هم مي‌کنند؛ چرا که اينها اولياي الهي‌ و شاگردان اهل بيت و معصومين(ع) هستند، لذا خدا به اينها تواني مي‌دهد که بتوانند دشمن را سر جاي خود بنشانند. اما يک وقت است دشمني به دوستي حمله مي‌کند، مانند عراق که به ايران حمله مي‌کند، در این صورت لازم نيست عراق را اولياي الهي سر جايش بنشانند، دشمن عراق، عراق را سر جايش مي‌نشاند، که همين کار را هم کردند.
 
ایشان در ادامه به جنایت های گروه های تکفیری به خصوص داعش اشاره کردند و فرمودند: اگر اين تکفيري ها و سلفي ها و داعش و القاعده و مانند آنها، با دين الهي درگير شوند، خداوند به وسيله وليّ‌اي از اولياي الهي، اينها را سر جاي خود مي‌نشاند و اگر با وليّ‌اي از اولياي الهي درگير شوند، خداوند بالاخره آنها را به وسيله دشمنانشان سر جايشان خواهد نشاند.
 
 آیت الله العظمی جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که " بدترين نقص اين است که انسان گرفتار آز و طمع باشد " اذعان داشتند: حضرت رسول فرمود: خدا اگر به کسي خواست خير دهد، آن روح بي نيازي را در درون جان او جاسازي مي‌کند، او ديگر بي نياز است. ذلّت همين است که انسان هر چه را ببيند، بخواهد. انسان باید از ذات اقدس الهي بخواهد که در بند هوس نباشد. 
 
ایشان با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه حشر خاطرنشان کردند: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: شما با خدا رابطه داشته باشيد و اختلافات خود را کنار بگذارید، کينه  کسي را نداشته باشيد، نگوييد من بهتر از او هستم. 
 
ایشان تاکید داشتند: کينه، زمينه اختلاف و تفرقه مي‌شود؛ اگر اين کينه نبود و اين اختلاف نبود، ما ديگر، نه در عراق داعش داشتيم، نه در سوريه و نه در جاي ديگر.
 
آیت العظمی جوادی آملی در فراز پایانی سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام محرم، مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) را به رعایت عظمت و جلال خاندان عصمت و طهارت توصیه اکید فرمودند و بیان داشتند: ما بايد حواسمان جمع باشد؛ جريان حسين‌بن‌علي، جريان محرم، تاسوعا، عاشورا، عزاداريها، بخشهاي سنتي آن سر جايش محفوظ است، هم سخنرانان ما، هم مداحان ما، عظمت و جلال و شکوه حسين‌بن‌علي را نشان بدهند، مداحان کاري که از عظمت اهل بیت(ع) کم ‌کند، انجام ندهند، اين سفارش حسين‌بن‌علي(ع) است، بگذاريد کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرفها، قصه‌ها، داستانها، روشها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حريّت و آزاديخواهي کربلا کم کند اين حرفها را نزنيد. در صحنه عاشورا و در آن موقعیت خطیر حسين‌بن‌علي(ع) به اهل بیت(ع) خود فرمود: کاري کنيد در اين سفر که عظمت و حيثيت شما محفوظ باشد. لذا مداحان و ذاکرین نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت بکاهد انجام دهند و حرف و سخن بی سند بیان کنند.



۱۳۹۳/۷/۲۷ - ۱۲:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن