تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798571198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماریهای تنفسی طیور استان قزوین را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین شکری:
بیماریهای تنفسی طیور استان قزوین را تهدید می کند
26/07/1393 14:02



به گزارش خبرنگار مهر، سمینار آموزشی طیور ظهر شنبه با حضور مسئولان تعاون روستای و دامپزشکی و جمعی از مرغداران استان در سالن اجتماعات سازمان دامپزشکی قزوین برگزار شد. مجیدرضا شکری در این همایش گفت: واکسیناسیون به هیچ عنوان پایه و اساس کنترل بیماری نیست و می توان در محیطی پاک با امنیت زیستی نتیجه مثبتی را از پرورش طیور محقق کرد. رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی قزوین بیان کرد: استان قزوین در سال 87 تجربه تلخی در شیوع بیماری آنفولانزای مرغی داشت که باید از آن استفاده کرد که با توجه به فصل حساس پائیز و زمستان باید تلاش کنیم عوامل بیماری زا وارد مزارع مرغداری نشود. وی تصریح کرد: امسال کانون های آنفولانزا در آسیای شرقی و روسیه گزارش شده و پرندگانی از روسیه به ایران مهاجرت کرده اند که عامل بیماری را به صورت عفونت نشان می دهند که موجب تلفات و خسارت هنگفتی می شود. این مسئول اظهارداشت: مرغداران لازم است از دسترسي پرندگان وحشي و مهاجر به منابع آبی مرغداري خود ممانعت کرده و از ورود پرندگان وحشي به انبار غذا نیز جلوگيري کنند. شکری یادآورشد: ويروس آنفولانزا  اغلب در فضولات پرندگان يافت مي‌شود و مرغداراني كه اين ويروس را تنفس مي‌كنند به آن مبتلا مي‌شوند لذا کنترل مؤثر بیماری های عفونی نقش بسیار مهمی در بازدهی و سودآوری بخش های مختلف صنعت طیور دارد. رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی قزوین تصریح کرد: واکسیناسیون به هیچ عنوان پایه و اساس کنترل بیماری نیست و می توان در محیطی پاک با امنیت زیستی نتیجه مثبتی را از پرورش طیور داشته باشیم. شکری اضافه کرد: امنیت زیستی شامل روش های بهینه با صرفه و کارآمد کنترل، پیشگیری و ریشه کنی انواع بیماری های طیور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسعودیان: بزرگ ترین مشکل طیور در کشور شیوع بیماری های تنفسی است مسعودیان مدرس دومین سمینار آموزشی طیور در قزوین گفت: بزرگ ترین مشکل طیور در کشور شیوع بیماری های تنفسی است و اغلب این بیماری ها در سنین پایین طیور صورت می گیرد. وی روش های مبارزه و کنترل بیماری های طیور را؛ واکسیناسیون و درمان، مدیریت و امنیت زیستی برشمرد و افزود: با مدیریت صحیح می توان از شیوع بیماری های جدید در صنعت مرغداری جلوگیری کرد، مسعودیان اظهارداشت: ویروس ها عوامل عفونت زا هستند به همین دلیل باید بین دوره های جوجه ریزی فاصله زمانی رعایت شود. این مسئول گفت: برنامه های بهداشتی در پایان دوره به پنج مرحله تقسیم می شوند که شامل پاکسازی فیزیکی سالن پرورش، شستشو و ضدعفونی شبکه آبرسانی، شستشوی کلیه سطوح با استفاده از فشار آب و یک شوینده مناسب، ضدعفونی سطوح و دود دهی سالن است. وی تصریح کرد: باید در ضدعفوني کردن سالن در بين دو دوره حتي كوچكترين ذرات كود و گرد و غبار رفع شود چون اين ذرات به راحتي مي توانند جوجه هاي دوره بعدي را به انواع بيماري هاي عفوني مبتلا کنند. این مسئول بیان کرد: در 99 درصد از مرغداری ها کنترل حشرات در سالن نادیده گرفته می شود درحالی که حشرات منبع انتقال ویروس بین دوره ها هستند.

حجت: ثبت نام 95 درصد از مرغدار ی های استان در طرح بهینه سازی مجوز سوخت و جوجه ریزی در ادامه مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: بیش از 95 درصد از مرغداری های استان در قالب طرح طرح بهینه سازی مجوز سوخت و جوجه ریزی ثبت شده اند. حجت تصریح کرد: طرح صدور مجوز جوجه ریزی و سوخت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، سازمان تعاون روستایی و شرکت های تعاونی مرغداران از اول تیر ماه سال 93 در استان قزوین در حال اجراست. این مسئول با بیان اینکه حدود چهار ماه از طرح بهینه سازی مجوز سوخت و جوجه ریزی در استان قزوین می گذرد افزود: بیش از 95 درصد از مرغداری های استان در قالب این طرح ثبت شده اند. وی با بیان اینکه استان قزوین به عنوان یکی از استان های برتر کشور در این طرح مشخص شده خاطرنشان کرد: مشکلات مرغداران در کارگروه های تخصصی به صورت ماهانه بررسی می شود و در کنار طرح مجوز جوجه گیری و سوخت باید در جهت افزایش سطح علمی و به روز رسانی اطلاعات مرغداران گام برداریم. حجت یادآورشد: استان های تهران، البرز و قزوین پایلوت گازرسانی به صنایع هستند و مرغداران نیز می توانند به صورت کتبی درخواست خود را به شرکت های تعاونی ارسال کنند تا نسبت به گازرسانی سریعتر به مرغداری ها اقدام لازم صورت گیرد.


۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن