تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799611808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برند شهری باتلاش و برنامه‌ریزی جامع به دست می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
برند شهری باتلاش و برنامه‌ریزی جامع به دست می‌آید
معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نشست علمی – آموزشی "برند شهر؛ فرصتی برای تهران" بر رسانه ها به عنوان پیشقراولان برند سازی شهر تهران تاکید کرد .
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی فرهادی با اشاره به دوره های تاریخی و سیاسی گفت : همه مولفه های قدرت  را تجربه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که قدرتی بالاتر از رسانه نیست واگر زمانی اقتصاد ، جمعیت و ... تعیین کننده قدرت بود ولی امروزه قدرت عبارتست از رسانه ای قوی و هر کس رسانه و ابزار اطلاع رسانی را در اختیار داشته باشد قدرت برتر است .

وی با ذکر قدرت رسانه ها در انتقال موضوعات عنوان نمود : هدف از برگزاری این گردهمایی زمینه سازی برای برندسازی شهر تهران است و  با توجه به اثرگذاری رسانه ها بر جامعه از اصحاب رسانه به عنوان اولین گروه مدعو در این نشست دعوت بعمل آمده است .

علی فرهادی تصریح کرد: هریک از شهرهای مهم جهان به فراخور ظرفیت ، امکانات و فعالیت های خود از نوعی شهرت و آوازه مخصوص به خود برخوردارند که آنها را از دیگر شهرها ممتاز و متمایز می‌سازد. این شهرت و آوازه که از آن به برند شهری تعبیر می شود، آمیزه‌ای از هویت تاریخی ، ویژگی های اجتماعی ، نمادهای تمدنی، فعالیت های تجاری،‌ امکانات رفاهی ، تفریحی ، مناسبات سیاسی و بین المللی هر شهر است  که بر آیند آن  معمولا به طور فشرده در قالب یک کلمه یا یک عبارت کوتاه خلاصه می‌شود. 

وی عنوان کرد : شهرهایی توانسته اند برندی در عرصه ارتباطات جهانی کسب کنند که با سرعت و سهولت بیشتری نزد افکار عمومی جهانی شناخته میشوند و توانسته اند در شبکه گسترده جهانی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود : آن چه را که برای  فواید و سودمندی برند متصور است اقتصاد ، رفاه و سعادت جامعه است که جز با ممارست ، زحمت ، پشتیبانی و برنامه ریزی جامع بدست نمی آید  .

برند سازی شهری باعث حداکثر سازی منافع شهروندی می شود


همچنین فرزاد  مقدم از محققان و مدرسان حوزه برندسازی در این نشست تخصصی گفت: یکی از مقوله هایی که امروزه دولت ها و مجموعه های مدیریت شهری به آن توجه دارند بحث برندینگ شهری است .

وی در تعریف برند شهری عنوان کرد : مفهوم برند شهری ترکیبی از نمادها و ارزش های محلی، هویت تاریخی، فرهنگ شهری، ویژگی های اجتماعی و قومی،آثار و بناهای تاریخی، مناسبات ملی و بین اللملی، جذابیت ها و امکانات منطقه ای و حتی اشخاص برجسته آن شهر است.

مقدم تصریح نمود : مدیران شهری برای اینکه بتوانند تصمیماتی همه جانبه نگر و آینده نگرانه اتخاذ کنند و برای شهر درست برنامه ریزی کنند، نیازمند دانشی جامع و تعیین افقی مشخص و قابل دستیابی و اتخاذ راهبردی کلان هستند که تصویر ذهنی شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدرس حوزه برندسازی در ارتباط با فواید برند ادامه داد: برند تصویری از شهر ارائه می کند که از منظر درون مرزی و برون مرزی با دیگر شهرها رقابت کرده و نهایتا باعث حداکثر سازی منافع شهروندی می شوند.


وی گفت : برندسازی شهری موجب تقویت جایگاه ذهنی شهرها و وجهه آنها شده و فرصت رقابت میان شهرها را بوجود می‌آورد و این ایجاد جو رقابت میان شهرها در نهایت موجب سرازیر شدن سرمایه‌های مادی، معنوی و اجتماعی به ساختارهای شهری خواهد شد و رفاه و کیفیت زندگی را برای ساکنین آن به بار می‌آورد.

مقدم خاطر نشان کرد: مطالعه تصویر شهر و رسیدن به برند شهری بخشی مهم از شناخت در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک شهری است. شهرهای برخوردار از فضای بصری مطلوب و محیط مساعد شهری، موجب ارتقای تصویر ذهنی جامعه از محیط‌های شهری می‌شوند.

این استاد دانشگاه در این باره که چه جنبه هایی از تهران را می توان معرفی کرد افزود : ارائه آمیز‌ه‌ای هنرمندانه از فرهنگ، زیرساختها، کیفیت خدمات، امنیت، بهداشت، رفاه، هنرهای بصری وچهره‌پردازی شهری با نمادهای ویژه و نیز بازارپردازی شهری می‌تواند نقشه راه مسئولان، در دستیابی به یک برند قدرتمند باشدو ما در خصوص شهر تهران باید جنبه های عملکردی که فیزیکی و قابل ارزیابی اند همچون محیط، ساختمانها، رویدادها و فعالیتها، زیربناها، مردم و مجسمه های رنگی و دیگری جنبه های غیر قابل لمس همچون تاریخ و فرهنگ، جایگاه و موقعیت ذهنی، سبک زندگی که ذهنی اند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم .

وی در ارتباط با مراحل ساخت برند گفت : پزوهش ، شناسایی ویزگیهای شهر و تعیین مخاطبان هدف ، ارزیابی نیاز مخاطبان ، طراحی برند و تعیین هویت آن برای مخاطبان با توجه به چشم انداز و در نهایت تبدیل هویت و جایگاه برند در برنامه های بازار یابی مراحل ساخت و ایجاد برند را تشکیل می دهد و به طور کلی برند سازی یک کار گروهی است که مستلزم تمرکز ، تخصص ، تمایز و تداوم است .


رسانه ها ابزاری مهم برای توسعه و ترویج برند شهر تهران هستند


رسول بابائی پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز در این نشست گفت: در دهه اخیر، ارزش ویژه برند با ابعادی چون «آگاهی از برند»، «ارتباط با برند»، «کیفیت ادراک‌شده» و «وفاداری به برند» پیگیری و شناخته می شود که «آگاهی از برند» یکی از اساسی ترین پایه های ترویج برند می باشد.
وی در تعریف برند عنوان نمود :

وی در ارتباط با کارکرد رسانه ها در تبیین مفهوم برند تصریح کرد: امروز رسانه‌ها اعم از تلویزیون، رادیو، مطبوعات، سایت های اینترنتی و بویژه شبکه های اجتماعی با زمینه سازی ارتباط گسترده و تعامل با مخاطبان و شهروندان، ابزاری استراتژیک برای شناساندن، توسعه و ترویج برندها هستند.

بابائی در خصوص ایجاد برند شهر تهران به سه مانع مهم اشاره کرد و افزود: معضلاتی نظیر آلودگی هوا و ترافیک ، تصویر منفی از تهران و هم چنین تلاش رقبا بر علیه شهر تهران از مهمترین عوامل برند سازی شهر تهران است .

وی ادامه داد : برند شهری نتیجه آگاهی است و رسانه ها هستند که تصویر برند شهر و جوهره و هویت برند را به مخاطبان و شهروندان منعکس می کنند و شهر را با برند مطلوب و مورد نظر به مردم می شناسانند.

وی در خصوص جایگاه رسانه در جامعه خاطر نشان ساخت : مردم کمتر به جاهای ناشناخته و بی هویت سفر می کنند و عموما به جاهایی سفر می کنند که شناخته شده باشد و این رسانه است که موجبات و امکانات درک و شناخت برند شهری و آگاهی از آن را فراهم می کند.

بابائی در پایان گفت : برند سازی یک پروژه بلند مدت است و تداوم یکی از ویژگیهای ان محسوب می شود و انتظار این است که رسانه ها تصویر منفی شهر تهران را شکسته و خوبی ها و زیبائی های آن را معرفی و نگاه منفی را اصلاح کنند .  




فاز مطالعاتی برندسازی پایتخت آغاز شد


شهاب‌الدین صابونچی، مشاور ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: برندسازی شهری از موضوعات کاملا جدید در کشور ما است که تا به حال، کار جدی در آن حوزه انجام نشده؛ اگرچه مطالعات پراکنده‌ای در زمینه برند و برندسازی شهری انجام گرفته اما خروجی آن، به تدوین برنامه‌ای منظم و قابل اجرا نینجامیده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به عنوان هسته فکری مدیریت شهری، فاز مطالعاتی برندسازی تهران را آغاز کرده است، افزود: مرکز در کنار فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی که در این حوزه شروع کرده، سلسله نشست‌هایی هم با گروه‌های مختلف مرجع ترتیب می‌دهد که رسانه‌ها در گروه اول آن جای داشتند.

صابونچی در این خصوص گفت ، در پایان سلسله نشست‌های برندسازی، جمع‌بندی و خروجی به دست آمده از این گفتمان‌ها به نقشه راهی مبدل خواهد شد که مطابق آن برای هر یک از واحدهای مختلف شهری، وظایفی تعریف می‌شود.

صابونچی در ادامه تصریح نمود : اگر می‌خواهیم به سمت داشتن شهری با اقتصاد پایدار، توسعه متوازن، درآمدهای باثبات و فضای زیست‌محیطی بهتر پیش برویم در وهله نخست برای برندسازی در این مقوله‌ها باید به شناسایی نیازها بپردازیم.

مشاور ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، خاطر نشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که کشورهای دنیا از بحث برندسازی شهر یا کشورشان توانسته‌اند استفاده خوبی کنند. برای ما هم مهم این است که وضع موجودمان را به خوبی شناسایی کنیم و ببینیم نگرش شهروندان و افراد مخاطب ما به وضع موجود چیست و اینکه نقاط قوت و ضعف کجااست.

وی عنوان کرد : مهم این است که پژوهشگران با کمک اسناد موجود و روش‌های مطالعه و نظرسنجی بتوانند وضعیت فعلی را شناسایی کنند و از آن طرف هم اولویت‌ها و حوزه‌هایی که شهروندان آمادگی همکاری دارند، شناسایی شود. چرا که برندسازی یک کار کاملا تعاملی و دوطرفه است و حتما همکاری گروهها و افکار عمومی را می‌طلبد.

صابونچی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تصویرسازی اذهان عمومی توضیح داد: رسانه‌ها یکی از مهمترین گروه‌های مرجع و تاثیرگذارند و در ساختن تصویر و انتقال پیام نقش کلیدی دارند. البته منظور از رسانه‌ها صرفا مطبوعات و رادیو، تلویزیون نیست، بلکه منظور تمام ابزارهایی است که بار انتقال پیام دارند. در کنار این هم باید برای کل شهروندان کار فرهنگی انجام شود که اهمیت موضوع را احساس کنند تا اینکه بتوان به سمت شناسایی، ایجاد و تثبیت برند شهری حرکت کرد .



انتهای پیام /








تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن