تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798427995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنت حسنه وقف نقش مهمی در ارتقای میراث فرهنگی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
سنت حسنه وقف نقش مهمی در ارتقای میراث فرهنگی دارد
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کارکردهای سنت حسنه وقف و معرفی آیین زیارت نقش مهمی در معرفی و ارتقای میراث فرهنگی کشورمان دارد



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری صبح امروز شنبه 19 مهرماه با بیان این خبر افزود: سنت حسنه خواندن صیغه عقد اخوت بین مومنان احکام و شرایط خاصی دارد و بر مبنای آن مومنان با هم عهد می بندند که هر کدام زودتر وارد بهشت شدند دیگری را شفاعت کنند و یا در دعاها و اعمال خیر هر یک نایب دیگری باشند.

وی برپایی مسابقه سراسری غدیر را از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص دانست و گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی مسابقه سراسری غدیر برگزار می شود و به همین منظور کتابچه «غدیر درس زندگی» با تیراژ 500 هزار نسخه در کل امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور توزیع می شود. در پایان این کتاب مسابقه ای طراحی شده که به برندگان آن جوائزی از قبیل کمک هزینه سر حج عمره و زیارت عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

وی گفت: متن کتابچه «غدیر درس زندگی» به صورت پی دی اف در سایت سازمان اوقاف نیز موجود است و علاقمندان می توانند آن را از این طریق دانلود کرده و پس از مطالعه از طریق سایت سازمان به صورت آنلاین در مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف افزود: همچنین توزیع مجموعه کتابچه «بر کرانه غدیر» در امامزادگان سراسر کشور که حاوی 8 نکته پیرامون غدیر است از جمله برنامه های این معاونت در روز عید غدیر خم است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف با نیت تبلیغ واقعه عظیم غدیر در کشور گفت: به همین منظور در امامزادگان سراسر کشور ایستگاه های «همه واقف باشیم» برپا خواهد شد تا کارشناسان سازمان اوقاف در آن مراجعه کنندگان را به ایجاد وقف های جدید در عرصه ولایت و غدیر ترویج و ترغیب کنند.

شرفخانی گفت: همانگونه که بیشترین موقوفات کشور در زمینه برپایی مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام است و صرف این هزینه ها کمک زیادی در نهادینه شدن فرهنگ حسینی به صورت نسل اندر نسل کرده است، برای نهادینه شدن غدیر نیز باید چنین موقوفاتی ایجاد شود.

وی تولید نرم افزارهای مختلف تلفن همراه با موضوع غدیر، تولید کلیپ های تصویری با موضوع عید قربان، عرفه، امام هادی علیه السلام و عید غدیر و تولید مجموعه نمایشگاهی عید غدیر را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف در دهه ولایت دانست و خاطرنشان کرد تمامی این تولیدات برای عموم مردم از طریق سایت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت رایگان قابل دریافت است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، مشارکت در برپایی همایش باران غدیر را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف در این زمینه دانست و گفت: همایش باران غدیر با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد که سازمان اوقاف طی دوسال اخیر مشارکت جدی در برپایی آن داشته است.

وی افزود: این همایش همه ساله در ایام دهه ولایت با حضور شاعران، اندیشمندان و ادیبانی از ادیان مختلف در برخی استان ها برپا می شود و همایش امسال نیز با حضور 18 نفر از کشورهای مختلف نظیر لبنان، عراق، افغانستان، سوریه و... در استان های خراسان رضوی، فارس، و تهران برگزار شد که روز پنجشنبه 17 مهرماه شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن بودیم.


۱۳۹۳/۷/۲۰ - ۰۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن