تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798612509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح همسان گزيني براي گسترش ازدواج/ طلاق 30 درصد ساکنان کلانشهرها در 5 ساله ابتدايي زندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۷ب.ظ)
اجراي طرح همسان گزيني براي گسترش ازدواج/ طلاق 30 درصد ساکنان کلانشهرها در 5 ساله ابتدايي زندگي معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اجراي طرح همسان گزيني به منظور افزايش ميزان ازدواج ها در کشور خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمود گلزاري در نشست خبري که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح کرد: در پايان دولت هشتم تعداد سمن هاي فعال (سازمان هاي مردم نهاد) در حوزه جوانان 4 هزار و 297 سمن بود اما زماني که در دولت يازدهم مسووليت وزارت ورزش و جوانان را بر عهده گرفتيم تعداد اين سمن ها به 198 سمن کاهش يافته بود.
گلزاري ادامه داد: نگاه هاي امنيتي و کنترلي بر جوانان سبب کاهش مشارکت هاي اجتماعي اين قشر مي شود و مسوولان دولت يازدهم به حوزه جوانان چنين نگاهي ندارند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از فعاليت ها براي راه اندازي سازمان نظام ورزش خبرداد و اظهارکرد: در حال حاضر وضعيت کاملا آشفته و به هم ريخته در ورزش کشور حکم فرما شده و برخي افراد، در اين حوزه تنها به دليل داشتن سرمايه، خود را صاحب ورزش کشور مي دانند.
وي ادامه داد: مسوولان وزارت ورزش و جوانان به دنبال راه اندازي سازمان نظام ورزش به عنوان يک سازمان علمي هستند.

آغاز به کار شوراي عالي جوانان به عنوان مهم ترين شوراي حوزه جوان

گلزاري با اشاره به توقف فعاليت هاي شوراي عالي جوانان در 2 سال اخير اذعان کرد: متاسفانه طي 2 سال اخير شوراي عالي جوانان تشکيل نشده بود اما خوشبختانه با پيگيري هايي که در اين زمينه داشتيم موفق شديم روز سه شنبه اول مهر ماه، نخستين جلسه اين شورا در دوره جديد را برگزار کنيم.
وي افزود: شوراي عالي جوانان به عنوان مهم ترين شورايي است که در حوزه جوانان فعاليت مي کند و انتظار داريم متوليان ساير دستگاه هاي دولتي هم مقدمات لازم براي حضور عالي ترين افراد خود به عنوان نماينده در اين شورا را فراهم کنند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکيد بر مخالفت متوليان اين وزارتخانه با برپايي جشنواره هاي پر هزينه گفت: پيش از اين شاهد بوديم در حوزه جوانان وزارت ورزش، جشنواره اي برپا شده و بيش از 5 ميليارد تومان اعتبار نيز به اين جشنواره تخصيص يافته بوده که به شدت با ادامه آن جشنواره مخالفت کرديم.
وي ادامه داد: با برگزاري جشنواره هايي که نمادين بوده و نتيجه خاصي نيز براي جوانان در پي ندارند مخالف هستم.
گلزاري از برپايي جشنواره ازدواج و جشنواره خيرين ازدواج هم زمان با سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خديجه خبرداد و بيان کرد: 11 دي ماه مصادف با سالروز ازدواج پيامبر و حضرت خديجه جشنواره ازدواج و جشنواره خيرين ازدواج را برگزار خواهيم کرد و تلاش کرده ايم جشنواره علمي و با محتوايي را برگزار کنيم.

افزايش وام ازدواج پرداختي در برخي از استان هاي کشور
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارائه دوباره وام هاي ازدواج به جوانان متقاضي تصريح کرد: مدتي پرداخت وام ازدواج به جوانان متوقف شده بود که خوشبختانه با پيگيري هاي صورت گرفته شده اين وام ها از روز عيد فطر بار ديگر به متقاضيان پرداخت شد.
وي افزود: در حال حاضر شاهد هستيم که در برخي از استان هاي کشور همانند استان قم، متوليان امور جوانان با همکاري استانداري ها حتي مبالغي بيش از 3 ميليون تومان را به عنوان وام ازدواج به جوانان پرداخت مي کنند.
گلزاري خواستار ديده شدن بخش جوانان در برنامه ششم توسعه شد و خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسوولان اين بوده که در برنامه ششم توسعه بيش از پيش امور در ارتباط با جوانان مورد توجه قرار گرفته و سهم اين قشر مورد توجه قرار گيرد.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص دلايل توقف راه اندازي کلينيک هاي کنترل خشم اظهارکرد: راه اندازي کلينيک هاي کنترل خشم بعد از مدتي که با وقفه مواجه شده بود بار ديگر با همکاري قوه قضائيه، شهرداري و وزارت بهداشت اغاز به کار خواهد کرد.

اجراي طرح همسان گزيني جوانان براي گسترش ازدواج
وي از اجراي طرح همسان گزيني جوانان خبرداد و اذعان کرد: با همکاري سازمان تبليغات اسلامي قرار است طرح همسان گزيني جوانان اجرايي شود تا اين کار جلو فعاليت سايت هاي همسريابي نيز گرفته شود.
گلزاري ادامه داد: در حال حاضر بيش از 300 سايت همسريابي غير قانوني در سراسر کشور فعال است که اين سايت ها با هزينه هاي گزاف، جوانان جوياي همسر را به يکديگر معرفي مي کنند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص ميزان مبالغي که در غالب طرح هسمان گزيني از جوانان اخذ خواهد شد، گفت: در اين طرح جوانان ابتدا با ثبت نام و اعلام مشخصات خود، به واسطه هاي ازدواج و مشاوران ازدواج متصل شده و مبالغي که از آنها اخذ خواهد شد بسيار اندک تر از ميزاني است که اکنون از سوي سايت هاي غير قانوني از جوانان گرفته مي شود.
وي خانواده و مقوله ازدواج جوانان را مبحث مهم کل نظام هاي توحيدي دانست و تاکيد کرد: مهم ترين رويکرد و پايه هاي دين، خانواده است و بايد مقدمات ازدواج آسان و با دوام جوانان فراهم شود.

بهره نگرفتن جوانان از شبکه هاي اجتماعي غير ممکن است
گلزاري با بيان اينکه " همان طور که جلوگيري از استفاده ويدئو غير ممکن بود، بهره نگرفتن جوانان از شبکه هاي اجتماعي نيز غير ممکن است" اذعان داشت: در حال حاضر شاهد هستيم که شبکه هاي اجتماعي خدمات زيادي را براي بشر داشته اند و نمونه آن خدمات را نيز در جنگ نابرابر اسرائيل با مردم بي دفاع فلسطين شاهد بوديم.
وي افزود: در آن جنگ، از طريق شبکه هاي اجتماعي، مظلوميت مردم فلسطين به گوش جهانيان رسيد.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خواستار استفاده صحيح جوانان از شبکه هاي اجتماعي شد و گفت: انتظار ما اين است که جوانان کشورمان بهترين استفاده را از شبکه هاي اجتماعي ببرند. نمي توان به دليل برخي انحرافات خيرات و برکات شبکه هاي اجتماعي را ناديده گرفت.
گلزاري تاکيد کرد: بايد با افرادي که در شبکه هاي اجتماعي، سبب ايجاد آسيب هاي مختلف مي شوند به شدت برخورد شود.

طلاق 30 درصد ساکنان کلانشهرها در 5 ساله ابتدايي زندگي
وي با ارائه آماري از ميزان طلاق هاي صورت گرفته شده در 5 ساله ابتدايي جوانان ساکن کلانشهرها تصريح کرد: در حال حاضر شاهد هستيم که 30 درصد طلاق هاي جوانان ساکن کلانشهرها در 5 ساله ابتدايي زندگي آنها رخ مي دهد و 15 تا 20 درصد طلاق ها نيز در يک ساله ابتدايي زندگي به ثبت رسيده است.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص سن افراد طلاق گرفته شده گفت: هم اکنون شاهد هستيم که 80 درصد افراد جدا شده در سن زير 30 سال هستند و اين آمار اهميت مشاوره هاي قبل از ازدواج را دو چندان مي کند.
گلزاري با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده براي تحت پوشش بيمه قرار گرفتن مشاوره هاي ازدواج خاطرنشان کرد: مشاوره هاي ازدواج در حال حاضر بيش از 200 هزار تومان براي جوانان هزينه در بر دارند و تلاش کرده ايم اين مشاوره ها تحت پوشش بيمه هاي درماني قرار گيرند.
وي با بيان اينکه " قرار است ظرف 2 ماه آينده تکليف جدا شدن مقوله ورزش از جوانان مشخص شود" گفت: معاونت راهبردي رياست جمهوري موظف شده ظرف 2 ماه آينده تمام نظرات در رابطه با جدايي مقوله جوانان از وزارت ورزش را جمع آوري کند تا مشخص شود که اين ادغام بايد مورد تغيير قرار گيرد يا خير.




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن