تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832793286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی بمب فرود بیاید نمی پرسد که کدام شیعه و کدام سنی هستید؟/قرآن اهل کتاب را به گفت و گو دعوت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وقتی بمب فرود بیاید نمی پرسد که کدام شیعه و کدام سنی هستید؟/قرآن اهل کتاب را به گفت و گو دعوت می کند فرهنگ > دین و اندیشه - رئیس مرکز اسلامی انگلیس در کنفرانس تقریب گفت: «نباید تصور کرد هدف از وحدت بین مسلمانان متحد شدن «علیه» کسی است. وحدت میان مسلمانان اتفاقاً زمینه را برای دوستی و همکاری با همه خداباوران عالم فراهم می سازد.»

به گزارش خبرآنلاین، هشتمین کنفرانس بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی، 13 سپتامبر 2014 توسط مرکز اسلامی انگلیس و با همکاری «مجلس اهل تسنن عمل بریتانیا» در محل مرکز اسلامی «اسپارکبروک» شهر بیرمنگهام برگزار شد. در این نشست دوستانه و صمیمی علمای شیعه و سنی از فرق مختلف اسلامی در خصوص راه های عملی و نظری تقریب بین مذاهب و چالش های پیش رو و به ویژه درگیری های فرقه ای منطقه خاورمیانه و جهان اسلام با یکدیگر گفت و گو کردند. قطعنامه این کنفرانس که شامل چهار محور اساسی بود توسط حجت الاسلام سید علی رضا در پایان جلسه قرائت شد. در محور اول صادر کنندگان قطعنامه خواستار آگاهی و آموزش مسلمانان نسبت به عوامل تفرقه شدند. در محور دوم محکومیت جنایات غیر انسانی رژیم اشغالگر فلسطین در غزه و جنایات علیه مردم کشمیر مورد تاکید قرار گرفت. این قطعنامه در محور سوم خود خواستار بازگشایی مرز بین غزه و مصر شده و در محور چهارم تعیین شورایی مشترک از همه فرقه های اسلامی برای برطرف کردن اختلافات را خواستار شده است. هشتمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی کار خود را با اقامه نماز جماعت و با حضور علمای شیعه و سنی در کنار یکدیگر به پایان رساند. خلاصه اظهارات این جلسه را در جدول زیر می خوانید.   عنوان سخنران خلاصه اظهارات حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و نماینده آیت الله خامنه ای در بریتانیا    * تنها عامل جمع شدن حاضران در جلسه در این مجلس، یگانگی و وحدت آنها در مسلمان بودن است. همه ما از کشورهای مختلف با فرهنگ ها و زبان های متفاوت به اینجا آمده ایم و تنها نقطه مشترک ما اسلام است. بنابراین باید به خاطر این نعمت بزرگ شکرگزار باشیم. * من گاهی که در مشکلات جهان تعمق می کنم به این نتیجه می رسم که ریشه مشکلات در این است که مردم زیبایی دین و معنویت را درک نکرده اند. آنها مانند کودکان یتیمی هستند که محبت پدر و مادر را درک نکرده باشند. ما مسلمانان باید نسبت به آنها دلسوزی داشته و آنها را با آرامش و سکینه ایمان آشنا کنیم. * برخی از ما ایمان را درک کرده اند اما راهش را بلد نیستند. برخی خدا را دوست دارند اما به طریق مالکیت. یعنی می گویند خدا فقط خدای من است. ما به این نوع از محبت می گوییم «محبت مالکانه». رویکرد دیگر این است که انسان خود را متعلق به خدا بداند. * برای تبیین رویکرد اول داستان ابلیس را مثال می زنم که گرچه به قولی شش هزار سال خدا را عبادت کرده و مقام بالایی یافته بود اما محبتش به خدا محبت مالکانه بود و نتوانست این واقعیت را که خدا، خدای آدم نیز هست و به آدم مقام بالاتری داده است را درک کند. این موجب حسد و سپس رانده شدن او درگاه الهی شد. سایر ملائکه اگرچه در مورد مقام آدم مردد بوده و از خدا سوال کردند اما نفرتی نسبت به آدم پیدا نکرده و با پاسخ خدا قانع شدند. ولی ابلیس چون می خواست خدا منحصراً مال او باشد حسد ورزید. * رویکرد نوع دوم رویکرد حضرت ابراهیم است. حضرت ابراهیم عادت داشت که همیشه غذا را با مهمان صرف کند و تا مهمانی بر سر سفره اش نبود غذا نمی خورد. گاه اگر مهمانی از در نمی آمد او خود به جستجوی مهمان می رفت و کسی را به خانه دعوت می کرد. یک بار هر چه گشت کسی را پیدا نکرد. اما وقتی به خانه برگشت جوانی را در خانه دید. از جوان پرسید که به اجازه چه کسی داخل خانه شدی؟ جوان گفت به اجازه ارباب این خانه. ابراهیم (ع) که خدا را و نه خود را ارباب خانه می دانست اعتراضی نکرد. جوان خود را معرفی کرد که فرشته خدا جبرئیل است و از طرف خدا ماموریت دارد که دوست خدا (خلیل الله) را معرفی کند. * توقع حضرت ابراهیم این نبود که خدا باید او را به عنوان دوست معرفی کند. او بلافاصله به جبرئیل گفت به من بگو که این دوست خدا کیست تا من تا آخر عمر به او خدمت کنم. درک تفاوت این دو نوع رویکرد به عنوان کلید اصلی فهم مشکلات جهان اسلام است. * مشکل ما این است که برخی مومنین فکر می کنند خدا انحصاراً متعلق به آنهاست و تنها مطابق با درک محدود و منافع خاص ايشان بايد اراده و عمل کند. به عبارت ديگر بجای اينکه تلاش نمايند تا انسانی خداگونه گشته و نسبت به همه بندگان خداوند احساس مسئوليت نموده و نسبت به جهانيان مايه خير و رحمت باشند همانگونه که پيامبر اکرم رحمه للعالمين بودند، اينگونه متدينان خدا را به سطح يک انسان با منافع حزبی، قومی و ملی تنزّل داده و از محدود شدن هرچه بيشتر دايره خداباوران خرسند تر می شوند. * اگر ما خود را کمترین بنده خدا بدانیم، آنوقت احتمال این هست که بهترین بنده خدا بشویم اما اگر خود را بهترین بنده خدا بدانیم تنها چیزی که با قطع می توان گفت این است که بهترین بنده خدا نیستیم.  * نباید تصور کرد هدف از وحدت بین مسلمانان متحد شدن «علیه» کسی است. برخی فکر می کنند ما قرار است علیه دیگران متحد شویم. اما این صحیح نیست. وحدت ميان مسلمانان اتفاقاً زمينه را برای دوستی و همکاری با همه خداباوران عالم فراهم می سازد. * قرآن کريم همه اهل کتاب را به گفت و گو و تاکيد بر مشارکت دعوت می کند. حتی مراتبی از همکاری با غير متدينان نيز قابل تصور و بلکه لازم است. بنابراين رويکرد اسلام به اختلافات و تنوعات دينی و نژادی، رويکرد شمولی بوده و مراتب مختلفی از اتحاد و همکاری را با همه انسان های خيرخواه ترسیم و توصيه می کند. * علاوه بر انتقاد از تلویزیون های تفرقه افکن خوب است که از شبکه های مبلغ وحدت قدردانی و آنها را تشویق کرد. به این منظور پیشنهاد می دهم جایزه ای هرساله به شبکه هایی که در خدمت وحدت بین مسلمانان هستند، اهدا شود. مفتی محمد فاروق علوی از علمای اهل سنت * مذهب تشیع و تسنن اگر چه اختلافاتی دارند، اما همواره این اختلافات در فروع بوده است. تعداد مسائل مورد توافق چندین برابر موارد اختلاف است و از آنجایی که این اختلافات نیز در فروع هستند، هرگز نمی توان نتیجه گرفت که یکی از فرق و مذاهب اسلامی از دین خارج شده است. * در دوران جاهلیت اعراب، جماعتی متفرق و پراکنده بودند که ضمن نداشتن هیچگونه قانون مشترک، همواره در حال جنگ و دشمنی با یکدیگر بودند. این اسلام بود که به تمام این دشمنی ها و نزاع های داخلی پایان داد و آنها را به یک امت واحده تبدیل کرد. * اگر اسلام نبود عرب جاهلی در تفرقه و دشمنی باقی می ماند؛ همانطور که قرن ها پیش از ظهور اسلام تغییری در وضع آنان پیدا نشده بود. پیامبر (ص) تاکید داشتند که امت اسلامی یک پیکر است که صدمه دیدن هر عضوی از آن تمام بدن را رنج می دهد. * ما امروز در شرایط حساس و فتنه بزرگی هستیم، فتنه ای که مانند فتنه خوارج است. تفرقه حتی بین مسلمانان در کشور انگلستان هم شایع شده و برخی شبکه های تلویزیونی نیز به آن دامن می زنند. حجت الاسلام سید علیرضا رضوی، رئیس مجلس علمای شیعه اروپا    * رسانه ها یکی از عوامل اصلی در دامن زدن به اختلافات هستند که دشمنان از طریق آن و با بزرگ کردن نقاط اختلاف و سوء استفاده از بحث های داخلی جهان اسلام سعی در پر رنگ کردن اختلافات دارند. * دیدارهای رو در رو بین علمای مذاهب اسلامی یک ضرورت است و باید استمرار یابد. جوامع اسلامی افراد نادان در داخل جماعت خود را مهار کرده و در غیر این صورت از آنها تبرّی جویند تا این افراد نتوانند خود را به عنوان نماینده تمام یک مذهب جا بزنند. * تاسیس سازمان های مشترک بین شیعیان و اهل تسنن یکی از راهکارهای رسیدن به وحدت و حل اختلافات است. با توجه به اینکه بریتانیا همواره در زمینه اقتصاد و سیاست در دنیا تقش مهمی را بازی کرده، امیدواریم پیدا کردن راهکارهای وحدت در بین مسلمانان داخل بریتانیا بتواند برای سایر جوامع نیز الگو و راهگشا باشد. پروفسور منیری، متخصص رشته الکترونیک    * مهم ترین معضل پیش رو مشکل رسانه ها است. باید راه حل را در خودمان جستجو کرده و تکنولوژی را مقصر ندانیم. خوراک رسانه های تفرقه افکن از مباحث مطالعات و معارف اسلامی استخراج می شود و حال سوال این است که معارف اسلامی چطور می تواند موجب تفرقه شود؟ * عامل اصلی تفرقه خودبزرگ بینی و تکبّر است و فرقی هم نمی کند که منشاء این خودبزرگ بینی پول، قدرت یا علم باشد. ای بسا که افراد به خاطر اینکه خود را عالم تر از دیگران می دانند یا علم خود را برحق تر می دانند، دچار تکبّر می شوند به عنوان مثال قارون بر اساس آیات قرآنی از عالمان قوم خود بود و به آن سرنوشت دچار شد. * نقد پذیری و نقد از خود به عنوان راه مقابله با از خود راضی بودن علمی است. کسانی که انتقاد از خود را فراموش کرده و فقط دیگران را نقد می کنند عوامل تفرقه زا هستند. * البته تمام مکاتب و فرق از خودشان راضی هستند و اگر ما مسلمانان دست بکار نشویم دشمنان نوشته های ما را از لابلای کتاب ها بیرون آورده و علیه خود ما مورد استفاده قرار خواهند داد. * شیعه و سنی باید یکدیگر را به عنوان بخشی از کل امت قبول کنند. با توجه به آیه 13 سوره شورا، اقامه دین و پرهیز از تفرقه شریعت مشترک همه انبیا الهی است. علامه نورالاقطاب صدیقی، از علمای اهل تسنن    * علمای انگلیس در زمان واقعه یازده سپتامبر بیانیه ای دسته جمعی در محکومیت این حادثه نوشته و منتشر کردند. اگر علما می توانستند زودتر ابتکار عمل را بدست بگیرند ما شاهد چنین حوادثی نمی بودیم. * چرا علما نباید با یکدیگر همکاری داشته باشند و حتماً باید چیزی مثل ظهور داعش آنها را مجبور به فعالیت کند. کارهایی که به اسم اسلام از این گروه سر زده نتیجه سال ها زحمات ما را ضایع کرده است. باید همیشه تفاوت بین اسلام و مسلمانان را در نظر داشت و دانست؛ هرکاری که مسلمانان انجام می دهند لزوماً به معنی اسلام نیست. * مشکل اصلی فراموش کردن اصول است و باید تفرقه ها را کنار گذاشت. برادران و خواهران من، وقتی بمب فرود بیاید از من شما نخواهد پرسید که کدام شیعه و کدام سنی هستیم، چرا که دشمن کمر به نابودی ما به عنوان مسلمان بسته است. * خدارا شکر می کنیم که همه علمای اسلام در انگلستان بدون استثنا اعمال این گروه را محکوم کرده اند و این در نوع خود دستاورد مهمی است و نشان می دهد ما در اینگونه موارد اختلافی نداریم. * رفتن به سراغ آمریکا و اروپا برای پیدا کردن راه حل کاری بیهوده است. راه حل در نزد خود ماست و آمریکا و اروپا حتی در حل مشکلات خودشان هم به بن بست رسیده اند. ما باید همگی با هم ابتکار عمل در مبارزه عقیدتی و تئوریک با این افراد را به عهده گرفته و همه با هم و با یک صدا حرف بزنیم. مطمئناً اگر ما با هم باشیم خدا نیز ما را راهنمایی خواهد کرد. علامه محمد شاهد الازهری، از علمای اهل سنت    * خدا را شکر می کنم که پس از 9 سال زندگی در بیرمنگهام برای اولین بار برنامه ای را شاهدم که در آن علمای شیعه و سنی در کنار هم شرکت کرده اند. * ما مسلمانان به مردمانی اهل «واکنش» معروف شده ایم. ما همیشه و در همه حالات در حال نشان دادن واکنش و اعتراض هستیم و کمتر موردی پیش می آید که نقشی فعّال و «کنشگر» داشته باشیم. وی اظهار داشت که اعتراض و واکنش از طرف مسلمانان آنقدر تکراری شده که دیگر معنی خود را از دست داده است. * تمام شؤون زندگی مسلمانان را غرب تعیین می کند، همه چیز ما وارداتی است و مسلمانان همه چیز را از دست داده اند. آنها  باید به سوی وحدت و حذف وابستگی ها رفته و فقط به خدا وابسته باشند. دکتر محمد خالد    * وظیفه مسلمانان خدمت به بشریت از طریق نشر پیام توحید است و تعالی مسلمین مستلزم خدمت به بشریت است. * مسلمانان با وجود حضور بیش از 50 سال در بریتانیا همچنان از داخل گرفتار بنیادگرایی و از بیرون در معرض اسلام هراسی و نژادپرستی هستند. با این وجود مهمترین چالش بنیادگرایی در داخل خود مسلمانان است. * از علمای اسلام می خواهم که روشی برای تعامل و همراهی و هماهنگی بین فرقه های اسلامی تدوین کرده و در زمینه کارهای خیریه در جامعه میزبان فعال تر باشند. * مسلمانان فعالیت در امور خیریه برای جامعه انگلیس را فراموش کرده و عموما به خارج از کشور اهمیت می دهند. اهمیت دادن به «دعوت» نیز یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه علما باشد. دکتر زاهد پرویز، کارشناس مسائل اقتصادی    * عامل اصلی در وحدت بین مسلمانان وحدت بین علما است. اگر علما متحد باشند مردم عادی نیز متحد خواهند بود. سوال اصلی این نیست که چگونه باید متحد شد بلکه سوال اصلی این است که ما چگونه متفرق شدیم؟ * در دوران خلفای راشدین، مسلمانان به سرعت در تمام دنیا پیشروی کرده و تا هزاره اول نیز مسلمانان همچنان در دنیا تاثیرگذار و هدایتگر بودند. اما این تاثیر گذاری با ظهور غرب و از طریق استعمار محو و نابود شد. در این دوره نقش علما کمرنگ شده و اسلام از قدرت سیاسی و حتی تاثیرگذاری در جامعه کنار گذاشته شد. مدل غربی در همه عرصه ها از اقتصاد گرفته تا شهرسازی و سیاست و آموزش به مدل اصلی در جهان اسلام تبدیل شد. * با این حال در این مدت احیاگران بسیاری مانند سید جمال الدین و آیت الله کاشانی و سایرین توانستند پیروزی هایی بدست آورند. نتیجه فعالیت های این افراد نشان داد که بزرگترین مشکل جهان اسلام جدا شدن اسلام از سیاست بوده است. * هم اکنون تا حدود 95 درصد از علمای اسلامی در موضوع بانکداری اسلامی به آراء یکسان رسیده اند. این نشان می دهد که تمرکز بر روی یک مساله عملی مشخص، می تواند موجب رسیدن به پاسخ های سازنده باشد. امیدواریم که علما در مسائل دیگر نیز مشابه این رویکرد را اتخاذ کنند. * بریتانیا با پذیرایی از گروه ها و فرقه های مختلف اسلامی یک امت اسلامی مینیاتوری است و هرگونه راه حل عملی برای همزیستی و وحدت بین مسلمانان بریتانیا می تواند به الگویی برای سایر مسلمانان در جهان تبدیل شود. در غیر این صورت نژادپرستی، اسلام هراسی و بد جلوه دادن چهره مسلمانان همچنان ادامه خواهد یافت. علامه عبدالهادی العمری، از علمای اهل سنت * تاسیس یک شبکه تلویزیونی با هدف تبلیغ وحدت بین مسلمین بسیار اهمیت دارد و فرهنگ سازی و آموزش از عوامل اصلی در رسیدن به وحدت است. * مسلمانان در جوامع اروپایی خواستگاه های متفاوتی دارند. مسلمانان فرانسه عموماً از مغرب به این کشور مهاجرت کرده اند و مسلمانان هلند اغلب از اندونزی. مسلمانان آلمان ریشه ترکیه ای دارند، همانگونه که بیشتر مسلمانان انگلستان از شبه قاره هند به این کشور مهاجرت کرده اند. این تنوع پیشینه فرهنگی موجب پیدایش آداب و رسوم و قواعد فرهنگی گوناگون شده و نباید عاملی برای تفرقه باشد. * اگر طبق گفته پیامبر (ص) مسلمانان پشتیبان یکدیگر نباشند دشمنان بر آنها برتری خواهند یافت. اهداف اسلام فقط با وحدت کامل محقق می شود، وحدتی که موجب استقلال مسلمانان از قدرت های غربی باشد. متاسفانه برخی علما اختلافات علمی و فقهی بین خودشان را به مردم منتقل می کنند. * محبت و مودّت بین مسلمانان در سال های اخیر قربانی دعوا و اختلافات شده است. آرامش فقط با همکاری و گفت و گوی بین مسلمانان بوجود خواهد آمد. اما متاسفانه در برخی کشورهای عربی، صاحبان فتوا بر اساس شنیده ها و شایعات و نه بر اساس شواهد عینی فتوا می دهند و در عرصه اینترنت نیز جوانان بیشتر به شنیده ها و شایعات اهمیت می دهند. در دادن فتوا باید اصول و ضوابط را مدّ نظر داشت و نه شایعات را. دکتر جلال فیروز، استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس بحرین    * هم اکنون فقط 93 شبکه تفرقه افکن مذهبی ماهواره ای در حال فعالیت هستند و بودجه ای معادل 3 میلیارد دلار در سال های اخیر برای آنها صرف شده است. این برنامه ها دارای  طراحی  بسیار  دقیق هستند که به هدف تاثیر گذاری روی جوانان از طریق اینترنت و گوشی های تلفن همراه طراحی شده اند. * باید از طریق خطبه های جمعه و شبکه های تلویزیونی به مبارزه با این کانال ها پرداخت. تحقیقات جدیدی در دانشگاه لس آنجلس نشان داده است که 84 درصد از مردم عربستان سعودی ادعاهای تلویزیون ها را عین واقعیت می پندارند در حالی که به عنوان مثال این آمار برای لبنان 24 درصد است. * هم اکنون در انگلستان بیش از 40 شبکه تلویزیونی اسلامی دفتر دارند. علما باید از این دفاتر دعوت کرده و یک پیمان شرافت با آنها امضا کنند که طبق آن نفرت پراکنی منع شده باشد. از مردم عادی درخواست دارم که با نوشتن نامه به نمایندگان شان در پارلمان خواستار تنظیم قانونی برای ممنوعیت نفرت پراکنی مذهبی شوند. حجت الاسلام و المسلمین بهمن پور    * با توجه آیات قرآن، آنان که بر سر دین اختلاف می کنند برایشان عذاب عظیم مهیا شده است. وحدت نه به عنوان یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی که به عنوان بنیان اسلام است و وحدت بین مسلمین وحدت «علیه» کسی نیست. * وحدت فی نفسه مورد تاکید اسلام بوده است. وقتی خدا می گوید متحد باشید یعنی علی رغم اختلافات متحد باشید. خداوند در قرآن حتی وحدت با ادیان ابراهیمی بر سر مشترکات را نیز سفارش کرده است. * مشکل اساسی و به عبارتی طاعون رسانه های مسلمان و غیر مسلمان، فرقه ای معرفی کردن هرگونه اتفاقی در جهان اسلام است و این رسانه ها سعی می کنند کوچکترین اتفاقی را به عنوان یک موضوع فرقه ای و بین شیعه و سنی نمایش دهند. * اگرچه داعش یک تهدید جدی برای مسلمانان و برای همه دنیا است، اما باید با هوش و درایت این تهدید را به فرصتی برای بازنگری و تقویت وحدت بین مسلمانان تبدیل کرد. * ما باید این شبکه های تفرقه فکن را طرد کرده و به مسیر دوستی با یکدیگر بازگردیم. حجت الاسلام شیخ منیر الطریحی    * اگر در حال حاضر می بینید که ما به امت های گوناگون تقسیم شده و امت واحده نیستیم معنی اش این است که به آیه 92 سوره انبیاء ایمان نداریم. خداوند پیامبر اسلام را به عنوان رحمت برای همه جهانیان (عالمین) مبعوث کرد و این یعنی ایشان رحمت برای همه نوع بشر و حتی حیوانات و ملائکه و تمام کائنات بوده اند نه فقط برای مسلمانان. * اکنون ملت های دیگر به ما می خندند، ما مضحکه اسرائیل شده ایم، برخی به اسم اسلام سر می برند و زنان را به فروش می رسانند که همه اینها موجبات لطمه به اسلام را فراهم کرده است. * تاریخچه تقریب در جهان اسلام به ابتکار آیت الله بروجردی در نزدیک 80 سال پیش و گفت و گو با علمای الازهر در مصر می رسد و نتایج عملی حاصل از آن گفت و گو ها بسیار است که متاسفانه در زمان حاضر چنین ابتکارهایی دیده نمی شود. /6262        



سه شنبه 25 شهریور 1393 - 11:21:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن