تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798724367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتی خبر داد: بازنگری وزارت ارشاد در قوانین و مقررات صنعت چاپ


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جنتی خبر داد: بازنگری وزارت ارشاد در قوانین و مقررات صنعت چاپ
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاستگذار و حامی صنعت چاپ با توجه به شعار امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تلاش می‌کند تا با همکاری اتحادیه‌های صنفی و پیشکسوتان عرصه صنعت چاپ،‌ قوانین و مقررات مرتبط با این صنعت را با هدف رفع موانع پیش روی آن بازنگری کند.
آفتاب: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین چهاردهمین دوره جشنواره صنعت چاپ با اعلام این خبر گفت: ایرانیان از دیر زمان تاکنون در تولید و نشر اندیشه و افکار پیشگام بوده‌اند و در تکامل دانش بشری کوشیده‌اند و با هنر و فراستی که در وجودشان نهفته است از نوآوری های جهانیان به خوبی بهره برده‌اند و فناوری‌های برتر را برای معرفی فرهنگ و آیین خود به کار گرفته‌اند.


وی افزود:مردم کشورمان از زمان ورود صنعت چاپ به ایران که بیش از دویست سال از آن می‌گذرد؛ این صنعت نو پا را به کار گرفتند و به تدریج با پشتکار خود آن را رونق بخشیدند و برای ارتقای سطح دانایی در جامعه همت ورزیدند.


جنتی ادامه داد: چاپ را نمی‌توان فقط یک صنعت دانست بلکه بیش از آنکه یک صنعت باشد یک هنر است و به جهش هنر در جهان کمک زیادی کرده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تردیدی نیست که نشر افکار و معارف بشری با توسعه صنعت چاپ میسر شد و عصر ارتباطات شکل گرفت. تقریبا همه علوم آکادمیک پیشرفت روزافزون خود را مدیون صنعت چاپ هستند.


وی افزود: هنوز هم علی‌رغم توسعه فضاهای مجازی و شبکه ای، ‌این صنعت جایگاه خود را در نشر کتاب، مطبوعات و تبلیغات حفظ کرده و در حال توسعه است و در این راه فناوری‌های اطلاعات و دیجیتال نیز در خدمت چاپ قرار گرفته شده است تا این صنعت هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی توسعه یابد.


سهم ایران از تخمین اقتصاد جهانی صنعت چاپ 3 میلیارد است


عضو کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: تخمین اقتصاد جهانی صنعت چاپ نشان می‌دهد که گردش مالی سالانه این صنعت حدود 800 میلیارد دلار است؛‌ در حالی که سهم ایران از این رقم حدود 3 میلیارد دلار برآورد می‌شود.


وی افزود: هر چند در این عرصه بیش از 5 هزار واحد صنفی و صنعتی با بیش از 50 هزار شغل مستقیم وجود دارد، با این حال لازم است همه دست‌اندرکاران دولتی و غیر دولتی یه ابعاد فرهنگی و اقتصادی این صنعت به عنوان صنعت پایه در گسترش دانش و اطلاع رسانی بیش از پیش توجه کنند.


جنتی گفت: در این میان نقش اتحادیه‌های صنفی در رونق بخشیدن و به‌روزسازی این صنعت به عنوان صنعت پایه در حوزه فرهنگ و هنر و موثر در اقتصاد آن، بسیار مهم و کلیدی است.


وی با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حامی صنعت چاپ است؛ افزود: این وزارتخانه تلاش می‌کند کسب و کار در حوزه صنعت چاپ را سهل کند و در این راه با توجه با شعار سال و اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در ارتباط تنگاتنگ با اهالی چاپ، از تمام ظرفیت‌های قانونی و اجرایی برای ایجاد سهولت دراین عرصه استفاده می‌کند.


اقدامات وزارت ارشاد در حوزه صنعت چاپ


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعت چاپ گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف از جمله وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی و بانک‌ها با هدف پرداخت تسهیلات به صاحبان صنایع چاپ، به‌سازی و نوسازی این صنعت و ترغیب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری ازجمله اقدامات وزارت ارشاد در حوزه صنعت چاپ است.


وی توسعه آموزش، پژوهش و منابع انسانی،‌چابک‌سازی و تلاش برای افزایش تخصص نیروی انسانی، تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه های تخصصی در استان‌ها و حمایت از پژوهش‌ها و پایان نامه های مرتبط را از دیگر اقدامان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعت چاپ برشمرد.


جنتی ادامه داد: حمایت از نوآوری ها و خلاقیت‌های نیروی های جوان و مستعد دراین صنعت و تولید ماشين‌آلات و مواد اولیه در داخل با هدف اشتغال‌زایی و شوق‌آفرینی در جوانان و جلوگیری از خروج ارز و ایجاد بسترهای لازم برای اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در این عرصه است.


اهتمام وزارت ارشاد برای تشکیل بانک جامع اطلاعات صنعت چاپ و نشر


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل بانک جامع اطلاعات صنعت چاپ و نشر ایران از مسایل مهم حوزه چاپ را از جمله اولویت‌های این وزارتخانه در این حوزه عنوان کرد.


وی گفت: به دلیل نبود پایگاه‌های علمی و پژوهشی متناسب با نیازهای چاپی کشور و عدم تعادل در نیازها و تجهیزات، برخی چاپخانه‌ها با کمبود سفارش و کسادی بازار مواجه هستند در حالی که در گمرکات با انبوهی از واردات محصولات چاپی به کشور و خروج ارز مواجه هستیم؛ بنابراین اطلاعات دقیق و روزآمد آماری،‌ علمی و پژوهشی مبنایی دقیق برای سیاستگذاری های کلان و راهبردی در ورود تجهیزات و اقلام چاپی، مکان‌یابی متناسب چاپخانه‌ها و برآورد نیازهای چاپی در کشور خواهد بود.


جنتی ادامه داد: برپایی گردهمایی و هم‌اندیشی،‌جشنواره و نمایشگاه صنعت چاپ نیز بستر لازم برای تجمیع آرا و نظرات اندیشمندان و صاحب نظران حوزه صنعت چاپ را فراهم کرده است.


وی افزود: توجه به نقش محوری و اهمیت اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنعت چاپ در کشور، ‌حمایت از آنها و واسپاری امور حاکمیتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی به این گروه‌ها از دیگر اقداماتی است که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حال پیگیری آنهاست.


توجه روزافزون جامعه به دستاوردهای صنعت چاپ


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از جمله نکات مهم درباره صنعت چاپ می‌توان به توجه روزافزون جامعه به دستاوردهای این صنعت به ویژه در حوزه چاپ و بسته‌بندی و اهمیت آن در صادرات کالاها که امکان افزایش ظرفیت و ایجاد مشاغل جدید و دست‌یابی به بازارهای منطقه را فراهم می‌کند؛‌ اشاره کرد.


وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره‌برداری از چنین ظرفیت‌هایی برای افزایش اشتغال در داخل کشور و حمایت از تولیدات داخلی مصمم است.


جنتی با اشاره به تاکیدات همواره مقام معظم رهبری به تولید دانش و حرکت در مرزهای علم گفت: صنعت و هنر چاپ برای کشوری مثل ایران که گام های بلندی در راه پیشرفت و تولید علم برداشته و دانشمندان آن در بسیاری از علوم در مرزهای دانش حرکت می‌کنند؛ یکی از اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود.


وی افزود: گسترش صنعت چاپ از جمله الزامات حضور در مرزهای دانش و معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی است و امیدوارم شاهد رشد و شکوفایی روزافزون صنعت چاپ کشور به عنوان یک صنعت پایه و متمم باشیم.


در این مراسم پیشکسوتان صنعت چاپ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شدند.






تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن