تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798731614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامک هایی با رایحه کلاهبرداری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیامک هایی با رایحه کلاهبرداری
هنوز ۱۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸ صبح مانده. اوج لذت خواب است و هر دقیقه‌اش لذت یک ساعت خوابیدن را دارد. شروع می‌شود؛ صدای پی‌درپی پیامک‌هایی که پشت‌سر هم می‌رسند.
گروه خواندنی های نامه نیوز - تصور اینکه در این ساعت روز چه اتفاقی افتاده که پشت هم پیامک می‌رسد، خواب را از سر می‌پراند. نخستین پیامک را باز می‌کنم. شماره فرستنده ۶ رقمی است و محتوایش این است:

«فروش میلگرد در کمترین زمان
تماس تا ساعت ۸ شب
 رستم ایراندوست... ۰۹۱۲»
 
دومین پیامک:
«از مبتدی تا حرفه‌ای
 کلاس‌های تخصصی آموزش زبان با کادر مجرب
 خصوصی و نیمه‌خصوصی
آموزشگاه... شماره...»
سومین پیامک... و داستان ادامه دارد...

همگی‌شان بی‌ربط هستند و بی‌استفاده. از میلگرد گرفته تا فروش ویژه مبلمان. ساعت و زمانش هم مهم نیست؛ پیامک پشت پیامک بدون اینکه آسایش مخاطب در نظر گرفته شود. هدف جلب مشتری است اما جالب اینجاست که به گفته اطرافیان، جز دردسر اثر دیگری ندارد. اما تصور اینکه چه هزینه‌هایی برای تبلیغات و تاثیر در تجارت اصناف پرداخت می‌شود، کافی است که سوژه تازه‌مان شود. برای امتحان تصمیم می‌گیریم به یکی از مغازه‌هایی که فروشنده لوازم‌التحریر در یکی از مناطق غربی تهران است، برویم. مغازه کوچکی است که در اطراف مسجد محل ساخته شده است و با شرایطی که دارد قطعا مشتریانش محلی هستند.
نمی‌شود دو نفری وارد مغازه شویم؛ به جز ما دو مشتری دیگر داخل هستند. منتظر می‌مانیم تا خریدشان تمام شود. چند قلم از لوازم مداد و خودکار و... قیمت می‌گیریم. همکارم می‌گوید قیمت‌هایش هیچ تفاوتی با فروشگاه‌های بزرگ تهران ندارد و معلوم نیست که چرا تصمیم گرفته تبلیغ کند و حتی در متن پیام‌اش قید کند که فروش فوق‌العاده دارد. مجبور می‌شویم برای فروشنده توضیح دهیم که دقیقا برای چه وارد مغازه‌اش شدیم. وقتی صحبت از پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنیم، می‌گوید: «دست رو دلم نگذارید! اشتباهی بود که به سفارش یکی از دوستانم انجام دادم.» فرمی را جلوی رویمان می‌گذارد. فرمی است که برای خرید بسته‌های پیامکی پر کرده است:
سرویس‌های ارائه شده:
۱- ارسال sms به شهر و استان مورد نظر
۲- ارسال منطقه‌ای SMS: امکان ارسال به منطقه خاصی از یک شهر برای تمام شهرهای کشور فراهم است. با ارائه ۴ رقم نخست کدپستی ۱۰ رقمی آمار محله مورد نظر قابل ارائه است. (فقط موبایل‌های دایمی)
۳- ارسال به پیش شماره موبایل: به‌عنوان مثال ۱۴۱-۰۹۱۲ که ۷۰۶۲ مشترک دارد و...
«هماهنگی در ساعات اداری برای ارسال ضروری است. در مناسبت‌ها و اعیاد هماهنگی زودتر موجب اطمینان بیشتر خواهد بود.»
اما جالب‌تر جدولی است که تعرفه‌های پیامکی را در آن نوشته‌اند:


پیامک هایی با رایحه کلاهبرداری
 

 
«نکته مهم: حداکثر طول پیام برای متن فارسی ۷۰ کاراکتر و برای متن با حروف لاتین ۱۶۰ کاراکتر است. در صورت طولانی بودن بیش از استاندارد فوق هر sms ارسالی هزینه ۲ یا چند sms را دربر خواهد داشت.»
فروشنده می‌گوید، گزینه انتخابی‌اش ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار پیامک بوده است که هزینه خیلی بالایی هم نداشته، اما خلاف تصوراتش هیچ خریدار غیربومی محله به جمع مشتریانش اضافه نشده است.

تجربه‌ای متفاوت...
نمی‌شود با جامعه آماری (یک نفری) نتیجه گرفت که این نوع تبلیغات تاثیرگذار هستند یا نه، برای همین وارد همان آموزشگاهی می‌شویم که صبح دیروز پیامک تبلیغی‌اش را دریافت کردم. بعد از هماهنگی با منشی آموزشگاه وارد دفتر رییس می‌شویم. از او درباره انتخاب وسیله تبلیغاتی‌اش می‌پرسیم. می‌گوید: یکی از دوستانم برای آموزشگاه هنری‌اش از این سامانه‌ها استفاده کرد. نتیجه خوبی هم داشت، حداقل به اندازه تشکیل یک کلاس هنرجو جذب کرد و به من هم پیشنهاد داد. از او در رابطه با بازدهی پیامک‌هایی که ارسال کرده است، می‌پرسیم. می‌گوید: هنوز زود است که بخواهم درباره بازدهی صحبت کنم اما در فرم ثبت‌نام در رابطه با چگونگی آشنایی با موسسه سوال پرسیده‌ایم. دقیقا هم برای همین خواستم که در فرم چنین موردی باشد تا خودم متوجه شوم که این نوع تبلیغات در جذب افراد تاثیر داشته است یا خیر.
 
پیامک یا بیلبورد؟!
بی‌شک جست‌وجو در رابطه با تاثیر چنین تبلیغاتی بر تجارت اصناف نتیجه یکسانی ندارد. بعضی از تبلیغات مخاطبان خاص دارد و برخی دیگر نه. به اعتقاد شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، تبلیغات یک کمپانی رمز موفقیت آنهاست. اما جالب اینجاست که معتقدند سیستم اطلاع‌رسانی SMS موفقیت خاص دیگری دارد. در سایت یکی از این شرکت‌ها آمده است:
«وقتی از طریق SMS برای ۲.۰۰۰.۰۰۰نفر پیام می‌فرستید چون این پیام وارد یکی از حیطه‌های شخصی فرد مخاطب شده است، حتما متوجه آن می‌شود. تبلیغات از طریق پیامک نیز اگر همراه با جایزه‌های تبلیغاتی باشد گیرایی بیشتری به همراه دارد و گاهی اوقات باعث می‌شود فرد مخاطب یک مبلغ برای کالای شما محسوب شود! شاید در نظر اول تبلیغ‌کننده این گونه تبلیغات از نظر کمپانی بالا باشد ولی با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که تبلیغات از طریق SMS هم کیفیت را شامل می‌شود و هم کمیت را و وقتی شما تبلیغات کمپانی خود را برای حتی ۱۰۰هزار نفر هم می‌فرستید مطمئن هستید که ۱۰۰ هزار نفر تبلیغات شما را دیده‌اند. حال از شما می‌پرسیم چند نفر مطمئنا بیلبوردهای تبلیغاتی شما را با دقت دیده‌اند؟! چند نفر وقتی تیزرهای تبلیغاتی شما بین پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی پخش شده عصبانی نشده‌اند؟! »
 
از پیامک تا وایبر
حالا جالب‌تر اینجاست که پای چنین تبلیغاتی به شبکه‌های مکالماتی اینترنتی از جمله وایبر هم کشیده شده است و با این اوصاف می‌شود گفت کم‌کم کارآیی این موسسه‌ها کمتر شده و فناوری‌های تازه می‌توانند یاری‌دهنده بازار و اصناف باشند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، راهکاری است که همراه اول برای مشترکان‌اش در نظر گرفته است و آنها می‌توانند با فرستادن یک عدد به سامانه‌ای خاص تمام پیامک‌های ارسالی تبلیغاتی را قطع کنند. حالا اینکه تا چه زمان و با چه رویکردی این تبلیغات تاثیرگذار است، سوالی است که در ادامه با مدیرعامل یکی از این سایت مطرح کرده‌ایم.




۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن