تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798528303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي چهره رحماني دين اسلام |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معرفي چهره رحماني دين اسلام
با اقدام راهبردي صحيح و آسيب شناسي درست و تدابير ذيل مي‌توان سرمايه‌هاي مادي و معنوي و انساني جهان اسلام را از تعرض دشمناني که از گرايش جوانان خود به اسلام وحشت دارند، در امان نگاه داشت:
کد خبر: ۴۳۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸ - 07 September 2014


منصور فرزامي در سرمقاله مردم سالاری نوشت:

در زيرنويس‌هاي شب و روز سيماي رسانه ملي، سخن به ظاهر شادمانه هلاکت و عقب‌نشيني گروهک‌هاي تکفيري، علي‌الخصوص «داعش» از سرزمين عراق و سوريه است. نخست اينکه اگر گروهک مي‌بود با تلفات چندصد نفري روزانه، تاکنون مي‌بايست نشاني از آن باقي نمي‌ماند اما حقيقت آن است که گروه آموزش ديده منسجم و با تجهيزات کامل و پيشرفته نظامي است که منطقه‌اي به وسعت خاک انگلستان را در اشغال خود دارد و کشوري به نام عراق هم اذعان کرده است که آن ابزار و امکاناتي را ندارد که بتواند با سلاح‌هاي پيشرفته داعش، مقابله کند و اکنون همه مي‌دانيم که دفع شر تکفيري‌ها با بسيج همه نيروهاي داخلي و خارجي دوست و هم کيش – نه ائتلاف به اصطلاح بين‌المللي استکباري که خود به ندانم کاري و بي‌تدبيري‌ها و جهل معرفتي تکفيري‌ها با اسباب جاهليت اشرافي منطقه، اين کانون شوم و فتنه‌گر و بنيان برانداز را پديد آورده‌اند. اما آنچه آزاردهنده مي‌نمايد، کشتگان دو طرفي است که هر دو از آبشخور اسلام نوشيده‌اند اما در استنباط خود از شناخت حق، دسته‌اي به بيراهه رفته اند و از کف رفتن هر دو طرف و استهلاک سرمايه‌ها و ذخاير اسلامي، دل‌خون شدن اهل اسلام و شيرين کام شدن استکبار است.

نکته‌اي هم که نبايد هرگز غافل بود، عقبه و پسکوب اين گروههاست که با کشته شدن يک تکفيري، دو تن جاي او را خواهند گرفت. پس آنچه بايد ملحوظ نظر باشد، آگاهي، بيداري و معرفت بخشي در جهان اسلام است و تبيين چهره نوراني و رحماني اسلام که بر مبناي مکارم اخلاق نبي مکرم اسلام ( ص )، رخ نموده است.

دنياي ناآگاه و جهان غرب که انسان را در مکتب «اومانيسم» بر جاي خدا نشانده بايد با سيره انساني مصطفوي و اولياي دين آشنا شود و از چشمه زلال آن بنوشد و از راه ضلال و اقدامات بي معرفتانه دست بردارد و خود براي خود و همنوعان خويش، چاه نکند.

نگارنده معتقد است که با اقدام راهبردي صحيح و آسيب شناسي درست و تدابير ذيل مي‌توان سرمايه‌هاي مادي و معنوي و انساني جهان اسلام را از تعرض دشمناني که از گرايش جوانان خود به اسلام وحشت دارند، در امان نگاه داشت:

1- ائتلاف با غرب، مدبرانه نيست و زيانهاي کوتاه مدت و بلندمدت، پيامد آن است و خود آمريکا هم اذعان داشته که در عراق به حفظ منافع خود فکر مي‌کند. نکته اين که اگر گروههاي تکفيري بدانند که با خشونت رفتاري خود، منافع استکبار و الحاد را تامين مي‌کنند، هرگز با ريسمانشان به چاه نخواهند رفت.

2- نقد استنباطات و فتواهاي خشونت گرايانه و فرقه اي در جهان اسلام، با منطق و استدلال و بيان لين و خيرخواهانه به مسئوليت علماي اهل معرفت، امري الزامي است.

3- ضرورت تعامل بين مراکز ديني و حوزه‌هاي علميه همه مذاهب اسلامي و تعامل سنجيده و حفظ مشترکات و منافع و مصالح اسلام، بيش از هر زماني احساس مي شود، در اين موضوع مسئوليت دارالتقريب اسلامي، بسيار خطير است.

4- قصه نويسان هنرمندان آشنا، با حقايق و معارف اسلامي، با شيوه هنرمندانه، مي‌توانند در نشان دادن سيماي عقلاني، معنوي و رحماني اسلام ناب محمدي، بسيار موثر باشند.

5- به سود همه مذاهب و نحل و ملل اسلامي است که با جدا شدن و خلاصي از دسيسه‌هاي پيدا و پنهان استثماري و استعماري وابسته به دولت‌هاي استعمارگر، با هم تعامل منطقي و سازنده داشته باشند.

6- کتابها و رسانه‌هايي که ترويج خشونت مي‌کنند بايد با مستندات و استدلالات منطقي و نقد درست، رفتار و نوشتارشان، نقد و تعديل شود.

7- تجربه نشان داده است که اقدامات قهري با جماعتي که مبارزه و عملکردشان مبناي اعتقادي دارد، منتج به نتايج دلخواه نخواهد شد. لازم به گفتن است که تمامي تفکراتي که بر مبناي عقايد ديني، مسير خشونت را برگزيده اند به بيراهه رفته اند، کارشان به بطالت و سرگرداني انجاميده است.

8- اگر ايران دارالقراي اسلامي و مرکز تشيع عالم است، هر نوع خشونت گرايي و رفتارهاي دفعي بايد در بيان و کلام، اصلاح و تعديل شود و خشونت گران از مراکز تبليغي و تصميم گيري، طرد شوند.

9- رسانه ملي با شبکه‌هاي برون مرزي با برنامه ريزي‌هاي درست و حضور همه سلايق و نحله‌ها در برنامه‌هاي خود، مي‌تواند مرجع بزرگ آموزش‌هاي صحيح مذهبي و دانشگاه تاثيرگذار معارف و مباني ديني و شرعي باشد.

10- سيره نامداران عالم تشيع در نگرش به اهل مذاهب ديگر اسلامي و رفق و برادري با آنان مي‌تواند سرمشق خوبي براي تعامل باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن