تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799158928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور / کسری 5 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فانی خبر داد
اجرای بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور / کسری 5 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش
وزیر آ‌موزش و پرورش گفت: امسال بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور اجرا می‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن‌ همایش‌های رازی در حال برگزاری است گفت: ارتقای کیفیت، راه برد استراتژی امروز آموزش و پرورش است.

زمانی در آموزش و پرورش 19 میلیون دانش ‌آموز داشتیم و حتی در اطراف تهران مدارس چند شیفته وجود داشت که در آن جا بحث کیفیت مطرح نبود در حالی  که امروز 19میلیون دانش آموز به 12 میلیون رسیده و حدود دو سوم آن زمان شده است ولی تجهیزات و امکانات آموزشی 1.5 برابر رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: استراتژی ‌آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است و چنانچه این فرصت را از دست بدهید به طور یقین ظلم بزرگی به آموزش و پرورش کشور کرده ایم بنابراین، این استراتژی را قبول می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش  ادامه  داد: در دولت هشتم سند تحول به تصویب هیئت دولت رسیده است و در آن زمان این سند به نام سند ملی آموزش و پرورش بود.

فانی با اشاره به سه مرحله ای بودن سند تحول گفت: تدوین و تصویب سند وجود نقشه راه، که نیاز به اجرای برنامه و تمهید مقدمات دارد و همچنین اجرای این سند سه مرحله سند تحول است.

وی  بااشاره به 21 میلیارد تومان اعتباری که در اختیار آموزش و پرورش است تصریح کرد‌‌:  اموزش و پرورش با 5 میلیارد تومان با کسری اعتبار روبه رو است که سیر  اعتبارات تخصیص یافته به ‌آموزش و پرورش در 35سال پس از  انقلاب به ما این نکته را اشاره می‌کند که همه ساله با کسری اعتبار مواجه بودیم.

فانی با اشاره به این که آ‌موزش و پرورش هزار مسئله دارد افزود: منطق ایجاد میکند که در این سازمان پر مسئله اولویت گذاری نماییم. حدود 750مسئله را همکاران  احصا و طبقه بندی و اولویت گذاری  نمودند که سبب شد سیاست‌هایی برای مدیریت آموزش و پرورش اتخاذ نماییم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش گفت: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است که دنبال می‌شود زیرا ‌آموزش و پرورش با در  اختیار داشتن یک میلیون کارمند رسمی بزرگترین وزارت خانه کشور است.

فانی ادامه داد:‌ نیروی انسانی در آ‌موزش و پرورش به لحاظ رشته‌های تحصیلی‌، جنسیت و موقعیت جغرافیایی درست توزیع نشده است و ما در برخی از مناطق به شدت با کمبود نیروی انسانی در برخی دیگر از مناطق با تورم نیروی انسانی مواجه هستیم.

فانی با اشاره به مازاد بودن سه هزار نیروی انسانی خانم در شهر تهران افزود: ساماندهی نیروی انسانی مسئله بزرگ، سنگین و زمان بر است و سال ها طول می‌کشد که ساماندهی نیروی انسانی با نیازهای آموزش و پرورش شکل گیرد. بر همین راستا پذیرش ما در دانشگاه فرهنگیان از بوم برای بوم  است یعنی کشور را به بوم‌های تقسیم کردیم و امسال برای نخستین بار از نیروهای همان بوم برای خدمت در همان بوم استفاده خواهیم کرد.

فانی با اشاره به تحصیل  12.5میلیون دانش آموز  که حدود یک میلیون آن‌ها در مدارس غیر دولتی هستند افزود: در بخش دولتی 11.5 میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند داریم که به ازای هر 11.5 دانش آموز یک نیروی انسانی وجود دارد. همچنین حدود 34درصد نیروی انسانی ما بیرون از کلاس هستند و 658 هزار نیروی انسانی در داخل کلاس مشغول فعالیتند که این  نسبت درستی نیست. امسال پیش بینی ما این است که بیش از 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارمندان شود و تنها یک درصد بودجه به کیفیت بخشی اختصاص پیدا کند. بنابراین روسای آموزش و پرورش می‌بایست به این یقین برسند که ما به هیچ وجه نباید کارمندان آموزش و پرورش را بیش از این افزایش دهیم.

فانی با اشاره به این که توسعه مشارکت دومین سیاست آموزش و پرورش است گفت:‌ همه‌ بزرگان کشور به توسعه مشارکت اعتقاد  دارند اما ما می‌بایست توسعه مشارکتی را تعریف کنیم که ذهن فقط منحصر به مدارس دولتی نشود.

فانی با اشاره به این که تعدادی از مدیران مدارس اعتقادی به شوراهای دانش آموزی ندارند و این نگرش می‌بایست اصلاح شود عنوان کرد:‌ شوراهای دانش آموزی یک زینت برای مدرسه نیست بلکه یک کار عملی است و برای این که دانش آموزان در عرصه دانش ‌آموزی بتوانند به مسئله یابی و ارائه راه حل برای آن و مدیریت کردن و انتقاد کردن عادت کنند،  ایجاد شده است.

وی ادامه  داد: نظام آ‌موزشی باید به صورتی خودش را بازسازی کند که معلمین در برنامه ریزِ‌ی‌های داخل مدرسه مشارکت داشته باشند.

فانی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر نقش انجمن‌ اولیا و مربیان به شدت کاهش پیدا کرده و ما امیدواریم در این دولت بتوانیم انجمن اولیا و مربیان را تقویت کنیم.

وزیر آ‌موزش و پرورش ادامه  داد: مدیران مدارس باید باور کنند که مردم و اولیای دانش آموزان می‌توانند کمک ما باشند و امروز 8.5درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که این درصد تا 2 سال آینده حداقل به 12درصد می‌رسد.

فانی با اشاره به این که عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش سومین سیاست است تصریح کرد:‌ امروز مدیران مدارس هیچ اختیاری در سازمان و هزینه مدرسه ندارند و این سبب گردیده بهره وری پایینی که در مدرسه اتفاق می‌افتد با مشکل جدی مواجه شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال به پیشنهاد دولت و مجلس شورای اسلامی طرح بودجه ریزی عملیاتی را در نیم درصد از مدارس کشور عنوان می‌کنیم همچنین امسال طرح تعالی مدرسه در  5700مدرسه سراسر کشور ایجاد می‌شود که این طرح گامی در راستای مدرسه محوری و ارتقای مدیریت آموزشگاهی است.

وزیر‌ آموزش و پرورش در پایان از تمرکز زدایی به عنوان پنجمین سیاست خبر داد و افزود: آموزش و پرورش یک سازمان به غایت متمرکز است که میزان بخش‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها در آن بالاست و بنابراین امیدواریم که آموزش و پرورش در دولت یازدهم بتواند با ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی به عنوان راهبرد اصلی و سیاست های پنج گانه دین خود را نسبت به تعلیم و تربیت ادا کند.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن