تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802959769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسروی وفا: ورزشکاران ایران کار سختی دراینچئون دارند/حرکت وزیر ورزش اصولی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خسروی وفا: ورزشکاران ایران کار سختی دراینچئون دارند/حرکت وزیر ورزش اصولی است تهران - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت : رقابت در بازی های پاراآسیایی 2014 به مراتب مشکل تراز2010است و ورزشکاران ایران کار سختی در پیش رو دارند.


محمود خسروی وفا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کشورهای دیگر در ورزش معلولین سرمایه گذاری زیادی کرده اند.به عنوان مثال تایلندیکی از رقیبان جدید ایران در این ورزش در قاره آسیا است که در اینچئون تعداد ورزشکارانش 100 نفر بیشتر از ایران خواهد بود.
وی تصریح کرد: این کشور در 2010 نیز مدال هایش بیشتر از ایران بود اما کاروان ایران به دلیل مدال های بیشتر طلا، چهارم و تایلند پنجم شد.
رییس کمیته ملی پارالمپیک درپاسخ به این سئوال که آیا با حضور مهمانان خاص در کمپ تیم های ملی موفق به دریافت کمک مادی برای آماده سازی تیم های اعزامی به اینچئون شدید، گفت: حضور مهمانان در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با هدف جلب کمک های مادی نبود و بیشتر به درخواست و لطف خود مهمانان به ورزش معلولین انجام شد.
وی تاکید کرد: این مهمانان نگاه فرهنگی به ورزش معلولان داشتند و حضورشان نیز به عنوان ایده فرهنگ سازی مطرح بود تا به این قشر از جامعه توجه بیشتر شود و خدمات بیشتری نیز به آنان تعلق گیرد.
خسروی وفا افزود: مشکلات مالی بیشتر به دلیل تاخیر در تخصیص ها است و اگر این مشکل حل شود، مشکلات اردوها نیز برطرف می شود و کار آماده سازی کاروان اعزامی به اینچئون با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی در باره هدف کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون گفت: هدف کمیته ملی پارالمپیک حفظ و ارتقاء جایگاه چهارمی سال 2010 در بازی های پاراآسیایی اینچئون است. اما این شعار است و اگر سیاست ها و راهبردها درست انتخاب نشوند، رسیدن به این هدف غیر ممکن است.
رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تاکید کرد: باید بپذیریم که به دلیل مشکلات مالی بین بازی های المپیک 2012 لندن و اعزام به بازی های آسیایی اینچئون وقفه ای در ورزش ایجاد شده است، اما نباید این موضوع را به چشم تهدید نگاه کرد، بلکه یک فرصت است.
وی در باره تاثیر تحریم ها در ورزش جانبازان و معلولان گفت: باید به مردم توضیح دهیم که به این موضوع به عنوان یک موضوع ملی و اعتقادی نگاه و توجه کنند. مردم ما هنوز آثار جنگ تحمیلی را از یاد نبردند، هنوز احساس می کنند به انقلاب مدیون هستند. بنابر این می توانند آن را به خوبی درک کنند.
خسروی وفا با بیان اینکه تحریم ها از اول انقلاب بوده است و از آن زمان ما نیز روی پای خودمان ایستاده ایم، گفت: نباید فدراسیون ها صرفا مصرف کننده باشند، شاید اولویت دیگری در ورزش وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه شاید تحریم ها باعث شود تیم های ملی ایران چند اردوی آمادگی را از دست بدهند و شاید نتیجه کلی آن به کسب کمتر چند مدال منجر شود، گفت: تحریم ها یک فرصت است و نباید تنها به نتایج منفی آن توجه شود. حداقل امروز برای خودمان استراتژی تعریف کردیم و هزینه هایی که اولویت ندارد انجام نمی دهیم. مدیریت اقتصادی و جهادی که به عنوان شعار سال 93 مطرح شده است، نیز به همین دلیل است.
رییس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه ناکامی در ورزش یک اتفاق عادی است، گفت: مگر فوتبال کشورهای بزرگی همچون ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و اروگوئه در جام جهانی 2014 ناکام نشدند، آنان که تحریم نبودند. بنابر این ناکامی در کسب چند مدال و رتبه جهانی نباید به چشم اثرات تحریم دیده شود.
وی تصریح کرد: شایسته مردم بزرگی همچون ایران نیست که بگویم به دلیل برگزار نشدن چند اردو تیم های ناکام شدند. اصلا نباید بهانه دست دشمنان دهیم.
خسروی وفا ادامه داد: برنامه ریزی ما نیز در اینچئون برای 6 رشته مدال آور و خاص است و احتمالا برای تیم های ملی اعزامی این رشته ها دو اردو اضافه نیز دایر کنیم.
** ورزش معلولان باید به فدراسیون ها محول شود
رییس فدراسیون ورزش های جانبازان ومعلولان درباره فعال شدن برخی فدراسیون ها در ورزش معلولان و آیا این موضوع باعث دوباره کاری و تداخل در برنامه ها و اهداف نمی شود، گفت: برخی رشته های ورزشی مانند والیبال نشسته، فوتبال، بسکتبال و .. فدراسیون مستقل جهانی دارند، 12 رشته دیگر نیز به این سمت پیش می روند.
وی تصریح کرد: از سال 2006 برنامه کمیته بین المللی پارالمپیک بیشتر سامان دهی مسابقات است و اجرا را به فدراسیون های ورزشی واگذار کرده است. در ایران نیز سیاست کلی بر شکل گرفتن کمیته های ورزش معلولان در فدراسیون های ورزشی است که این مورد در وزارت ورزش و جوانان نیز مطرح و تصویب شده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع با مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک منافاتی ندارد؟ گفت: اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک مورد تصویب مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قرار گرفته و از نظر قانونی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد. در صورت تصویب در مجلس اعتبارات آن مستقل خواهد شد. این دو با یکدیگر مغایرتی ندارند.
خسروی وفا در باره کسب مقام سومی والیبال نشسته در قهرمانی جهان گفت: ایران در والیبال نشسته نوجوانان، جوانان و باشگاه ها قهرمان آسیا و جهان است. 30 سال نیز در بزرگسالان بر روی سکو بوده است اما این دلیلی برای تلاش نکردن نمی شود. به نظر من والیبال نشسته نیاز به آسیب شناسی مجدد دارد تا مشکلات آن را اساسی برطرف شود.
وی در باره استقاده از مربیان خارجی در این تیم، گفت: هنوز به این نتیجه نرسیدیم زیرا مربیان داخلی توانایی های خوبی دارند. شاید در کادر فنی تیم والیبال نشسته تغییراتی ایجاد کنیم، اما استفاده از مربیان خارجی در برنامه کاری نیست.
** حرکت وزیر ورزش و جوانان اصولی است اما دشوار
باسابقه ترین مدیر ورزشی ایران درباره روند کنونی حرکت ورزش ایران نیز گفت: دکتر گودرزی به صورت اصولی حرکت می کند، مسیر سختی است چون اصولی است. این اصول هزینه هایی دارد که باید پرداخت شود.ورزش همگانی و اخلاق و فرهنگ در ورزش دو اصول مهم حرکت ایشان است.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم حرکت اصولی که با اصول انقلابی نیز از سوی وزیر همخوانی دارد، کاهش سفرهای زائد و غیر ضروری مسئولان، تیم ها و مجموعه های ورزشی است که حتما با استقامت هایی روبرو می شود. اگر به این روند کمک نشود، ورزش کشور آسیب خواهد دید.
وی افزود: اقدام وزیر ورزش درحذف نام خود از لیست سفر به برزیل موجب شد که خیلی های دیگر نیزکه قصدرفتن به این کشور را داشتند منصرف شوند،ضمن آنکه من هرچه تلاش کردم تااسم ایشان رادرلیست میهمانان بازیهای پاراآسیایی قرار دهم قبول نکرد، این روش با موارد قبلی خیلی تفاوت دارد قبلی ها به فدراسیون ها فشار وارد می کردند تا نام شان در لیست سفرها قرارگیرد.
خسروی وفا با بیان اینکه دومین اصول این حرکت این است که نباید به ورزش حرفه ای اینقدر بها دهیم که ورزش همگانی فراموش شود، گفت: مگر در ورزش حرفه ای چند درصد از جمعیت ایران فعال هستند، نهایتا پنج تا 10 هزار نفر. بنابر این توجه به ورزش همگانی که باعث کاهش هزینه های درمان در کشور می شود یکی از ضروریات فعلی ایران است.
وی تاکید کرد: درست است که ورزش قهرمانی لازمه عرق ملی است و نیاز به تقویت آن داریم تا نشاط به جامعه ایرانی تزریق شود، اما نباید اجازه دهیم ناخودآگاه تمام توان ورزش کشور به سوی آن برود و یا به نوعی در دام آن بیافتد.
معاون سابق ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تنها مجری، سیاست گذار و متولی در ورزش همگانی نیست بلکه مانند دبیر برای این معقوله مهم اجتماعی است. وزارت خانه های متعددی از جمله آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، تعاون و رفاه اجتماعی و شهرداری ها در این رویه باید همکاری کنند.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید به ورزش همگانی به عنوان یک مطالبه خاص مردم توجه کند نه اینکه خدای نکرده مجلس به ورزش قهرمانی حساس شود اما افت و فیزیکی و جسمانی مردم که از نبود ورزش همگانی است، فراموش کند. این موارد هزینه های درمان را در کشور افزایش می دهد.
ورزشی(4)**1379

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن