تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803356888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ انس با قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه سیدضیاء هاشمی:
نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ انس با قرآن است
معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم شب گذشته 9 تیرماه در مراسم تجلیل از یازده نفر از اساتید برجسته قرآنی کشور با بیان اینکه در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن بخشهای مختلفی حضور داشته اند، گفت: نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم است.



به گزارش خبرگزاری مهر، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته 9 تیرماه در مراسم تجلیل از یازده نفر از اساتید برجسته قرآنی کشور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قران کریم، در سخنانی با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش هایی نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی کشور خواهد بود، گفت: آنچه توسط بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن عرضه شده است محصول تلاش قرآنیان کشور در این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن با حضور دستگاه های مختلف وزارت علوم تشکیل شده است، افزود: آثار قرآنی تا حدی دارای ظرفیت هستند که اگر بازدیدهای مکرری توسط مسئولان از آنها صورت گیرد باز هم کم است.

هاشمی تصریح کرد: همکاران ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه ها همچون، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم و معارف، وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، دانشگاه آزاد، فنی حرفه ای، فرهنگیان و علمی کاربردی در این حوزه دارای فعالیت هستند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم اظهار کرد: در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ترویج انس با قرآن کریم فراهم شده است. نگاه ما این است که تبلیغ قرآن در محیط دانشگاهی تفاوت معنا داری با سایر حوزه ها داشته باشد و توقع می رود دانشگاه ها با تشویق دانشجویان به تدبر در قرآن کریم از آن بهره ببرند.

وی گفت: برنامه گسترش تدبر، تفکر و تعقل در قرآن کریم را در سطح دانشگاه ها جزء اولویت ها قرار داده ایم. ما اعتقاد داریم باید در سطح دانشگاه ها انس با مضامین اصیل قرآنی داشته باشیم، اگر در این زمینه شاهد فاصله زیادی هستیم به این خاطر است که هنوز ارتباط خوبی با آن نداشته ایم.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه نمره ما در بحث انس با قرآن کریم نمره قبولی نبوده است، گفت: برای این که در زیر حمایت قرآن قرار بگیریم باید انس با قرآن داشته باشیم. در برخی احادیث آمده است که زمانی که فتنه ها چون پاره های آتش شما را در بر گرفتند پس به قرآن پناه ببرید و ما باید همیشه خود را در پناه قرآن قرار دهیم.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم در ادامه در مورد بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن افزود: تقسیم بندی غرفه ها بر اساس موضوعات بوده است، در جشنواره پایان نامه های دانشجویی بخش های مختلف مشارکت دارند که مدیریت بر عهده وزارت علوم و جهاد دانشگاهی است.

وی یادآور شد: در بخش طب نیز وزارت بهداشت عهده دار مسئولیت شده است، تشکل های قرآن و عترت نیز با محوریت بسیج دانشجویی شکل گرفته است و جشنواره ملی قرآن را دانشگاه پیام نور پیگیری می کند، همچنین مطالعات میان رشته ای بر عهده با جهاد دانشگاهی است. در بخش دانشگاهی تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت تا حرکت جدیدی را در بخش فعالیت های قرآنی داشته باشیم.

معاون فرهنگی داشنجویی وزیر علوم اظهار کرد: در نمایشگاه امسال نشست های تخصصی خوبی را در نظر گرفته ایم که سهم بخش دانشگاهی تنها 10 نشست بوده است. همچنین امسال سیزدهمین دوره جشنواره پایان نامه های دانشجویی را خواهیم داشت که تا کنون 500 پایان نامه مورد داوری قرار گرفته است.

وی در پایان سخنانش در مورد جشنواره های قرآن و عترت وزارت علوم گفت: میزبانی این دوره از مسابقات ملی قرآن دانشجویان برعهده دانشگاه پیام نور گذاشته شده است که این مسابقات در آبان ماه برگزار خواهد شد. همچنین مرحله سراسری مسابقات قرآن وزارت علوم شهریورماه در ایلام برگزار خواهد شد.


۱۳۹۳/۴/۱۰ - ۱۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن