تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816709555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر اسلامی ایرانی در سه دوره متفاوت تاریخ ایران قابل تعریف است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه ناصر فکوهی:
شهر اسلامی ایرانی در سه دوره متفاوت تاریخ ایران قابل تعریف است
یک استاد دانشگاه تهران در سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: شهر اسلامی ایرانی را در سه دوره متفاوت تاریخ ایران تحت عنوان ورود مدرنیته (مشروطه)، شکل گیری مدرنیته بر اساس الگوی غربی (دوره پهلوی) و سرانجام بازتعریف مدرنیته تعریف کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع «واکاوی مفاهیم و نظریه‌های رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در کتابخانه ملی آغاز شد.
 
دومین نشست توسعه و پیشرفت سیاسی ارایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور هیئت رئیسه جلسه دکتر علیرضا صدرا و دکتر سید سعید زاهد زاهدانی با ارایه مقاله دکتر مصطفی ملکوتیان درباره چالش‌های توسعه سیاسی در کشورهای صنعتی برگزار شد.
 
دکتر مصطفی ملکوتیان با ارایه مقاله ای در خصوص چالش‌های توسعه سیاسی در کشورهای صنعتی گفت: بررسی مفهوم و عملکردهای توسعه سیاسی در غرب لزوم تحقیق در اين امر مهم را فراروی ما قرار داد. نخستین مورد مبانی فکری فلسفی نظام‌های سیاسی غربی بوده است.
 
این اندیشمند با اشاره به دومین مهم که کارکردهای مختلف توسعه سیاسی است، افزود: این کارکردها که حتی بسیاری از نخبگان غربی نیز از یادآوری آن شرمنده‌اند و برخی از آنان در تلاش برای اصلاح این نظام‌ها هستند و به کلی از آن بریده‌اند، حاکی از وجود انواع سه‌گانه‌ای از نارسایی‌ها و چالش‌های فرهنگی- اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در غرب است.
 
این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: وجود انواع این سه‌گانه‌ها می‌تواند پایه معضلات بزرگ‌تر و بنیان برافکن تر غرب در آینده باشد.
  
همچنین دومین نشست توسعه و پیشرفت فرهنگی ارایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور هیئت رئیسه جلسه دکتر مهدی محسنیان راد، دکتر سعیدرضا عاملی با ارایه مقاله دکتر ناصر فکوهی درباره تبيین الگوی هویتی -ترکیبی شهری در جهت پیشرفت و توسعه کشور برگزار شد.
 
ناصر فکوهی در تبیین الگوی هویتی ترکیبی شهری در جهت پیشرفت و توسعه کشور در مقاله خود اظهار کرد: ابتدا تبیین نظری براساس قرار دادن مقوله شهر در چارچوب فرآیند عمومی، جهانی شدن انجام می‌گیرد و درک جدیدی را نسبت به فرهنگ و اولویت آن در برابر رویکردهای فناورانه-اقتصادی به توسعه بیان می‌کند.
 
این مدرس دانشگاه افزود: شهر اسلامی ایرانی را در سه دوره متفاوت تاریخ ایران تحت عنوان ورود مدرنیته (مشروطه)، شکل گیری مدرنیته بر اساس الگوی غربی (دوره پهلوی) و سرانجام بازتعریف مدرنیته تعریف کرد.
 
وی با اشاره به الگوی شهری تصریح کرد: این الگو شاید بتواند آینده ای بهتر و هماهنگ‌تر را برای شهروندان به وجود آورد. بنابراین رویکرد عمومی مقاله بنیادی است اما در آن نکته اساسی کاربرد پذیر بودن، مهم‌ترین نیاز کنونی شهرهای ما و بالاترین انتظار مسئولان محلی از گرایش‌های شناخت اجتماعی و فرهنگی است.



۱۳۹۳/۲/۳۱ - ۱۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن