تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه وجین کن موتوری شالیزار در توسعه پایدار کشاورزی نقش مهمی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستگاه وجین کن موتوری شالیزار در توسعه پایدار کشاورزی نقش مهمی دارد رشت - ایرنا - طراح و سازنده دستگاه وجین کن موتوری ویژه شالیزار گفت : این دستگاه در توسعه پایدار کشاورزی نقش مهمی دارد.


ˈسید محمدرضا سید یوسفیˈ روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : استفاده از دستگاه وجین کن در حفظ محیط زیست نیز بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان این که با استفاده از دستگاه وجین کن می توان برای سالم تر شدن محصول برنج اقدام کرد، اظهار داشت : این دستگاه جایگزینی برای عدم استفاده از سموم است که در سالم تر شدن محصول نقش مهمی دارد.
طراح و سازنده دستگاه وجین کن موتوری شالیزار یادآور شد : استفاده از سموم در برنج کاری موجب بروز مشکلاتی می شود که با استفاده از دستگاه و عدم استفاده از سم، می توان در پیشگیری از ناراحتی های پوستی ، انواع سرطان ها و ... اقدام کرد.
یوسفی ارتقاء بهداشت فردی را از دیگر مزایای استفاده از دستگاه وجین کن عنوان و خاطرنشان کرد : با فرهنگ سازی در رابطه با استفاده از این دستگاه می توان در بهداشت فردی گام موثری برداشت.
طراح و سازنده دستگاه وجین کن موتوری ویژه شالیزار یادآور شد : استفاده از این دستگاه موجب کاهش هزینه برای کشاورز می شود بطوریکه طبق برآورد سال گذشته در هر هکتار 330 هزار تومان هزینه ها کاهش می یابد.
وی با بیان این که اولین نمونه دستگاه وجین کن موتوری ویژه شالیزار در سال 89 ساخته شد ، تصریح کرد : بعد از آن سه گواهی شامل ثبت اختراع ، تاییدیه ساخت از مرکز آزمون ماشین های کشاورزی و گواهی تایید کاربری از موسسه تحقیقات برنج کشور اخذ شد.
وی اظهار داشت : تاکنون 20 دستگاه وجین کن موتوری ویژه شالیزار ساخته و به فروش رسیده و 50 دستگاه دیگر نیز تا اواخر هفته جاری وارد بازار می شود.
یوسفی با اشاره به مزیت دستگاه وجین کن موتوری نسبت به دستگاه وارداتی آن اظهار کرد: دستگاه وجین کن ساخت ایران خدمات فروش و پس از فروش بسیار خوبی دارد .
وی با بیان ضرورت توجه و اهمیت حمایت مسوولان برای ساخت و فروش این دستگاه خاطر نشان کرد : پارک علم و فناوری گیلان و بنیاد نخبگان بیشترین حمایت را در این زمینه داشته و سازمان جهاد کشاورزی نیز کم و بیش همکاری خوبی داشته است.
وی از مسوولان خواست تا نسبت به تغییر فرهنگ انجام عملیات کشاورزی و عدم استفاده از سموم در برنجکاری گام های اساسی بردارند و گفت: استفاده از دستگاه در کارهای کشاورزی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر ضرورت آشنایی کشاورزان از مزیت های استفاده از دستگاه وجین کن تصریح کرد : دست اندرکاران بایستی کشاورزان را از مزیت های این دستگاه آشنا و شرایط راحتی را برای مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به وجود آورند.
وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی و کار و سرمایه ایرانی بیان داشت : برای ساخت ، فروش و خدمات پس از فروش این دستگاه، 53 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
ˈسید محمدرضا سیدیوسفیˈ در دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که 18 تا 20 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد؛ در بخش طراحان کسب و کار با طرح وجین کن موتوری ویژه شالیزار برگزیده شد.
جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اردیبهشت هر سال در اصفهان برگزار می شود که با ارایه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و یکی از رویدادهای مهم فن آفرینی کشور محسوب می شود.
یوسفی در جشنواره منطقه ای کوهرنگ در قم و فکر برتر در رشت در سال 91 و در همایش منطقه ای فرصت ها و چالش ها در تولید ملی در رشت در سال 91 نیز برگزیده شد.
استان گیلان دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که حدود 55 هزار هکتار از شالیزارهای استان امسال به صورت مکانیزه کشت می شود.
حدود 40 درصد برنج کیفی کشور در استان گیلان تولید می شود.ک/3.
7286/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن