تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عالم الهی اطرافش را هم الهی می کند/ تقاضای طول عمر برای اولیاء


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه پای درس اخلاق آیت الله قرهی؛
عالم الهی اطرافش را هم الهی می کند/ تقاضای طول عمر برای اولیاء
آیت الله قرهی  گفت: هر چه آیت‌الله العظمی بهجت، آیت‌الله العظمی بهاءالدینی، آیت‌الله خوشوقت و امثال این بزرگواران، عمرشان بیشتر می‌شد، برکاتشان برای مردم بیشتر می‌شد؛ چون ارتباطشان با ذوالجلال و الاکرام بیشتر و درجات انسانیتشان بالاتر می‌رفت.



به گزارش خبرگزار ی مهر، آیت الله قرهی در بخش روایات حکیم از سلوک عرفا گفت: اصلاً هر چه از عمر این اولیاء خدا می‌گذرد، انسان این‌ها را نگاه می‌کند، یاد خدا بیشتر در وجودش می‌آید. حتی انسان‌های عادی هم وقتی اولیاء خدا را می‌بینند، همین‌طورند.
 
وی افزود: هر چه آیت‌الله العظمی بهجت، آیت‌الله العظمی بهاءالدینی، آیت‌الله خوشوقت و امثال این بزرگواران، عمرشان بیشتر می‌شد، برکاتشان برای مردم بیشتر می‌شد؛ چون ارتباطشان با ذوالجلال و الاکرام بیشتر و درجات انسانیتشان بالاتر می‌رفت.
 
وی در ادامه گفت: لذا حتی یکی از اولیاء خدا بیان می‌فرمود: هرچه عمر این‌ها بالاتر می‌رود، جا دارد انسان بیان کند: خدایا! طول عمر به این‌ها بده، حتی اگر عمرشان کم هم هست، خدایا! می‌‌شود از عمر ما بکاهی و به عمر آن‌ها بیفزایی.چرا این‌طور بیان کنیم؟ این‌که مثلاً نود سالش است، دیگر فرتوت شده؟ نمی‌دانیم نفس این‌ها، حال این‌ها برکات است، عالم را عوض می‌کند، محیط اطراف را دگرگون می‌کند، این اتصال، این مقام انسانی شدن، مدام درجاتشان بالاتر می‌رود، حالشان بیشتر می‌شود، آن‌وقت اثر وجودیشان در همه بیشتر است.
 
قرهی بیان کرد: در مثال مناقشه نیست. دوستان خودمان در ایران برای ما تعریف کردند: ما دو تا سیب برداشتیم - مثل آن سی‌دی شهادت آب - روی یکی اسم خدا را نوشتیم، حتی بسم الله هم ننوشتیم، خدا را به فارسی روی یک برگه نوشتیم، روی آن چسباندیم، روی سیب دیگر هم برگه‌ای را که شیطان نوشته بودیم، چسباندیم. این‌ها را در یک ظرف آب قرار دادیم. یک هفته بعد، آن که روی آن شیطان نوشته شده بود، پژمرده بود، اما آن سیبی که خدا روی آن نوشته شده بود، شاداب بود.
 
وی افزود: حال انسان‌های الهی هم همین‌گونه است، وقتی هستند، محیط اطراف را شاداب می‌کنند، ارتباط انسان را با پروردگار عالم زنده می‌کنند.همان‌طور که اگر یک وجود شیطانی، کسی که خدای ناکرده همه وجودش گناه شده، قلبش دیگر قسی شده، نگاهش شیطانی است، حرف زدن‌هایش انسان را به شهوت، شیطان و کثافات روحی دعوت می‌کند و وجودش شر شده، یک جایی باشد، اثر می‌گذارد، یک ولی خدا هم، کسی که ارتباط قوی با پروردگار عالم دارد و وجودش متخلق به اخلاق الهی شده، اثر می گذارد؛ چون عالم، عالم اثر و مؤثر است.
 
این استاد اخلاق یادآور شد: چقدر در باب همنشینی روایات داریم. اصلاً چقدر اولیاء خدا، زیبا در مورد هم‌نشینی صحبت می‌کنند. اصلاً این هم‌نشینی، اثر عالی دارد. اگر یک کسی هم‌نشینش، هم‌نشین بد باشد، گرفتار می‌شود، اما هم‌نشین خوب، غوغا می‌کند، محشر می‌کند، او را بالا می‌برد، به اوج می‌برد، به مقام معرفت می‌رساند و انسانش می‌کند.چون معلوم است آن کسی که الهی شد، اطراف خودش را هم الهی می‌کند، کما این‌که آن کسی که شیطانی شد، سعی می‌کند اطراف خودش را هم شیطانی کند. لذا بخواهیم این‌طور شویم.



۱۳۹۳/۲/۱۴ - ۰۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن