تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار تخصصی خود مراقبتی و پرورش نسل سالم در کرج برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سمینار تخصصی خود مراقبتی و پرورش نسل سالم در کرج برگزارشد کرج- ایرنا- درسومین روز از هفته سلامت ، کارشناسان بهداشت و درمان استان االبرز درهمایشی تخصصی با عنوان ˈخود مراقبتی و پرورش نسل سالم ˈ دردانشگاه علوم پزشکی این استان گردهم آمدند.


به گزارش ایرنا، در این همایش کارشناسان به بیان مباحث علمی در زمینه های مراقبت از کودکان و پیشگیری از حوادث ، خود مراقبتی در حاملگی های پر خطر و ناباروری ، تک فرزندی و نیز خود مراقبتی برای پیشگیری از ناهنجاریهای جنینی پرداختند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این همایش با توجه به سیاست حمایتی کشور درزمینه افزایش جمعیت و نگاه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری دراین زمینه برگزارشده است.
ˈفخرالسادات امامیˈ بیان کرد: افزایش سن بارداری، بیشتر شدن فاصله سنی بین دو فرزند و تک فرزندی از موارد زنگ خطر برای جامعه و کاهش جمعیت کشور به شمار می رود که دراین زمینه ضمن برنامه ریزی باید عوارض ناشی از این روند اطلاع رسانی شود.
وی اظهارکرد: برای افزایش نرخ جمعیت کشور علاوه بر تقویت زیرساخت ها، باید برنامه های مشاوره و آموزش قبل، حین و پس از ازدواج مورد توجه ویژه قرار گیرد.
امامی گفت: در این زمینه علاوه بر آگاهی بخشی برای داشتن نسلی سالم و تشویق خانوادهها به چند فرزندی ، از بارداری مادرانی که دارای بیمارخاص هستند، جلوگیری شود.
*****بخشی از خود مراقبتی تنها بر عهده دولت است
دکترˈ کوروش کبیرˈمعاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرزدیگر سخنران این همایش بود که اظهار کرد: بخش اعظم خود مراقبتی برعهده مردم است و دولت تنها باید بسترها را فراهم نماید.
وی ادامه داد: طبق بررسی ها بیشترین مرگ و میردرسنین بین نوزادی تا 19 سالگی در کشور مربوط به حوادثی از قبیل خفگی، تصادفات، سوختگی، سقوط ازارتفاع و مسمومیت است.
کبیر بیان کرد: آسیب های اجتماعی نیز مانند خشونت ها بخشی دیگری از علل مرگ و میر کودکان درکشور است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرزیادآورشد: طبق آمار جهانی، عوامل مرگ غیرعمدی در کودکان پسر بیش دختران است لیکن مرگ و میر ناشی از سوختگی در دختران بیشتر می باشد.
*** سال گذشته 120 کودک زیر پنج سال در استان البرز جان باختند
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرزافزود:سال گذشته 120 کودک زیر پنج سال دراین استان جان باختند که عامل بیشتر این مرگ و میرها بر اثر غرق شدن بود.
وی گفت: درصد بالایی از حوادث قابل پیشگیری است و برای جلوگیری از بروز این حوادث به خصوص حوادث جاده ای اعطای گواهینامه رانندگی به صورت مرحله ای به مردم ، نصب تجهیزات ایمنی برای کودکان در خودروها، وضع قوانین، اطلاع رسانی، ترغیب مردم به استفاده از کلاه ایمنی حتی برای دوچرخه سواران و کاهش محدودیت سرعت در اطراف مدارس مورد توجه قرار گیرد.
*** قدرت باروری در خانم ها بعد از30 سال کاهش می یابد
دکترˈ زرین آجودانیˈ متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج سخنرانی خود را دراین سمینار به موضوع خود مراقبتی درحاملگی پرخطر و ناباروری اختصاص داد و گفت: بهترین زمان برای باروری 25 سالگی است و بالای 30 سال قدرت باروری بانوان کاهش می یابد.
وی بیان کرد: قدرت باروری نیز در آقایان نیز تابع سن است اما نسبت به خانم ها از اهمیت کمتری برخوردار است .
آجودانی اظهارکرد: با توجه به شرایط اجتماعی مانند ادامه تحصیل و اشتغال بانوان، سن باروری در کشور افزایش یافته که خطر اجتماعی محسوب می شود.
وی یادآور شد: تاکید ما بر افزایش جمعیت و تعداد فزرندان است اما افزایش جمعیت پر خطرهیچگاه مد نظر کارشناسان بهداشتی درمانی نیست.
این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: بانوانی که در سن بین 35 تا 39 سال ازدواج می کنند، بهتر است در صورت عدم بارداری پس از شش ماه و بانوان متاهل بالای 40 سال بلافاصله پس از ازدواج برای ارزیابی توان بارداری به پزشک مراجعه نمایند.
آجودانی، آلودگی هوا، پخش مواد شیمیایی مانند حشره کش ها در محیط زندگی، استفاده ازمواد آرایشی غیر استاندارد، امواج تلفن همراه و رادیو و تلویزیون و مغناطیس، امواج ماکروویو، اشعه ایکس و رادیو اکتیو را به عنوان عوامل تاثیرگذارناباروری انسان ذکر کرد.
*** تاکید یک کارشناس برتربیت اصولی کودکان
دکترˈمرضیه عصارهˈ فوق تخصص روانشناسی دراین همایش به موضوع ˈ تک فرزندی ˈ پرداخت وگفت: هرچند افزایش تعداد فرزندان از موارد قابل توجه برای بالا بردن نرخ جمعیت است اما نباید از تربیت درست و اصولی کودکان غفلت کنیم.
وی افزود: افزایش جمعیت خانواده باید بر اساس امکانات و توان تربیتی خانواده صورت گیرد.
عصاره با اشاره به نکات مثبت و منفی تک فرزندی، یادآورشد : کودکان تک فرزند باید تمامی امیال و آرزوهای پدرو مادر به دوش بکشند، سلامت روانی این کودکان در ارتباط با نحوه تطابق والدین با مسائل است، این کودکان انتظار دارند همه افراد مانند پدر و مادرشان با آنها رفتار کنند و متاسفانه همیشه نگران کفایت خود در نحوه پذیرش و ارزیابی دیگران از عملکردشان هستند.
وی افزود: عدم ارتباط با خواهر و برادرو در نتیجه تعاملات کمتر با کودکان هم سن، کاهش رقابت از دیگر نکات منفی تک فرزندی است.
عصاره افزود: در کل اگر والدین با روش های صحیح فرزند پروری آشنا نباشند با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد.
دراین همایش یک روزه حدود یکصد تن از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی البرز حضورداشتند.ک/4
7421/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن