تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812622864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکی از نیازهای اساسی و مهم جامعه امروز، خود مراقبتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: یکی از نیازهای اساسی و مهم جامعه امروز، خود مراقبتی است گرگان - ایرنا - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: خود مراقبتی یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز می باشد و از آنجا که ایران یک کشور در حال توسعه می باشد نیاز است تا در زمینه خود مراقبتی بیشتر توجه شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈتقی ریاحیˈ روز دوشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان نمونه دولتی ˈرحمتیˈ گرگان افزود: با توجه به اینکه سلامت بودن جسم انسان ها یک نعمت خدادادی است باید برای حفظ آن تلاش کرد.
به گفته وی، دانش آموزان و نوجوانان و جوانان، سالم ترین لایه جامعه ما هستند و بیش از هر فرد و لایه دیگری در جامعه نیاز به خود مراقبتی دارند.
وی تصریح کرد: لبخند و شادی، نماد سلامتی جسم و جان می باشد و سلامت روح، روان و سلامت اجتماعی نشان دهنده سلامتی جسم انسان ها است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم باید نسبت به مقوله فرهنگ سلامتی تلاش کرد تا این نعمت بزرگ حفظ شود.
ریاحی گفت: فرهنگ سلامت، نیاز اصلی ما در جامعه اسلامی ایرانی، به عنوان کشور در حال توسعه با نگاه اعتلاء و ارتقاء سطح سلامت می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: شیب رو به تزاید بیماری های قلبی عروقی در سال های گذشته در بین کشورهای توسعه یافته بزرگترین عامل مرگ و میر بوده، که اکنون این موضوع متوقف شده و جامعه ما نیز دچار این تهدید به صورت شدید شده و بعد از آن نیز سوانح به خصوص حوادث ترافیکی مهمترین عامل مرگ و میر در ایران می باشد.
وی یادآور شد: آگاهی و باور یکی از نیازهای ما در بحث سلامت است، زیرا آگاهی باعث می شود تا از عوامل تهدید کننده جلوگیری شود و رفتارهای پرخطر که یک آسیب اصلی در جامعه است، را مدیریت می کند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که دیابت، فشارخون و چربی خون باعث بیماری های قلبی و عروقی می شوند، گفت: اصل اول پیشگیری، خود مراقبتی است و مراقبت از تداوم سلامت نیز مهم می باشد و باید عوامل تهدید سلامت را به خوبی بشناسیم.
ریاحی افزود: تغییر مقوله سبک زندگی در کشورهای اروپائی و توسعه یافته، از عوامل کاهش بیماری های قلبی و عروقی در آن جوامع می باشد، اما در ایران تغییر ساختار و زندگی شهرنشینی با این سبک و سیاق، باعث افزایش بیماری های مزمن در جامعه ما شده است.
وی با اشاره به این که رفتارهای سالم در فرهنگ مهم است، ادامه داد: یکی از مباحث مهم در رفتارهای سالم، مربوط به تغذیه است که توجهات زیادی به این بحث شده و امروز بهترین تغذیه دنیا، غذاهای سنتی و بومی منطقه مدیترانه و کشورهای اسلامی است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اگر به باور سلامت و فرهنگ در جامعه برسیم، می توانیم بسیاری از رفتارهای پرخطر که بیشتر از سوی قشر جوان صورت می گیرد، اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: تحرک، ورزش و توجه داشتن به تغذیه پرهیز از رفتارهای پرخطر باعث حفظ سلامتی انسان می شود.
ریاحی گفت: بسیاری از افرادی که در حوادث ترافیکی آسیب می بینند جز قشر پویا و پرتحرک جامعه هستند و در مقابل، این قشر سنتی هستند که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.
وی خاطرنشان کرد: درگیری افراد با بیماری های مختلف، اقتصاد خانوده ها را تهدید می کند، زیرا هزینه زیادی را هر فرد در صورت ابتلا به بیماری می پردازد، با خود مراقبتی و به کارگیری فرهنگ پیشگیری می توان بسیاری از تهدیدات در بخش سلامت را حذف و یا کم کرد.
وی در پایان یادآور شد: با پیشگری و خود مراقبتی به طور متوسط 50 درصد از آسیب های بعد از بروز بیماری را می توان رفع کرد که به دنبال آن 50 درصد از هزینه های اقتصادی خانواده در بخش درمان کاهش می یابد.
زنگ سلامت روز دوشنبه با حضور مقامات و مدیران استانی و شهرستانی در حوزه های مرتبط، با شعار ˈیک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی رحمتی شهرستان گرگان مرکز استان گلستان به صدا در آمد.
/579/7467
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن