تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820442659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈخودمراقبتیˈ راه رسیدن به جامعه سالم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی صدوقی : ˈخودمراقبتیˈ راه رسیدن به جامعه سالم است یزد- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : تمام تلاش ما در سال جدید بر تحقق شعار جهانی هفته سلامت ˈ خود مراقبتی ˈ متمرکز شده تا مردمی سالم و جامعه ای سالم داشته باشیم .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمدرضا میرجلیلی همزمان با آغاز هفته سلامت در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت : خوشبختانه با نگاه مثبتی که رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به سلامت و ارتقای سلامت جامعه دارند مسیر خوبی آغاز شده است .
وی با اشاره به اینکه دولت برنامه های زیادی برای هفته سلامت دارد ،افزود : یکی از دغدغه های ما این است که سالم باشیم و جامعه ای سالم داشته باشیم و این امر میسر نمی شود مگر با رعایت شعار امسال و خودمراقبتی .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد : البته نباید تصور شود که سلامت فقط در سلامت شخصی خلاصه می شود بلکه سلامت از نظر ما ، رفاه کامل جسمی ، روانی و معنوی است و مولفه های متعددی را شامل می شود .
میرجلیلی با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جمع رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی گفت : باید بهسمتی برویم که پیشگیری بهتر از درمان است فرهنگ شود و هر فرد خود مراقب باشد و از خود مراقبت کرده تا مانع بیماری شود و نیاز به درمان نداشته باشد .
وی درباره برنامه این دانشگاه نیز تصریح کرد : ساماندهی نظا سلامت استان ، مهندسی شبکه سلامت استان در طل چهار سال که برای این امر سرو سامان دادن و فعال کردن مراکز بهداشت داخلی را در اولویت قرار داده ایم .
این مقام مسئول ادامه داد : البته در این مسیر طرح پزشک خانواده فراموش نشده و در دو استان در حال اجراست و قرار است در یک شهر هر استان به اجرا گذاشته شده و با تعیین هزینه مورد نیاز گسترش یابد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه در بخش درمان در میان استانهای رتبه برتر کشور قرار داریم ، اظهار داشت : افتخار ما یزدی هاست که بیماران استانهای همجوار را پذیرفته و درمان کنیم این امر یک فرصت است .
میرجلیلی درباره وضعیت کلینیک های یزد نیز گفت : در حال حاضر پنج کلنیک در یزد داریم و نباید چنین تصور شود که چون در کلنیک ها هزینه های بیماران کمتر است پس سرویس دهی کمتر و پزشکان ضعیف تر هستند بلکه برعکس است؛ هم سرویس دهی خوب است و هم پزشکان برجسته فوق تخصص و متخصص خوبی در این مراکز مستقر هستند .
وی در پاسخ به سئوالی درباره بحث دریافت پول های غیرمتعارف یا زیرمیزی در میان تعداد اندکی از پزشکان اظهار داشت : باید این فرهنگ بد را خشک کرد و بجای آن عدم مراجعه مردم به این پزشکان متخلف را فرهنگ کرد به گونه ای که خود مردم به این نتیجه برسند که نباید سلامتی خود را از افراد متخلف بخواهند بلکه باید به سراغ پزشکان متخصص و باتجربه که زیاد هم هستند بروند .
میرجلیلی البته تأکید کرد : متأسفانه برداشت غلطی در جامعه وجود دارد که پزشکی که پول بیشتری می گیرد و بیمار را در فلان مرکز خاص جراحی و درما می کند بهتر است ؛ خیر چنین چیزی کاملا اشتباه بوده و پزشکان بهتری در استان داریم که مردم می توانند نتیجه بهتری هم از آنها بگیرند .
در این نشست دکتر محمدحسن لطفی معاون بهداشت ، دکتر محمدحسین مصدق معاون غذا و دارو ،و دکتر علی دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در گزارشی درباره هفته سلامت سخنانی را بیان کردند .ک/2
1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن