تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814802337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش عملي راه رسيدن به خدا به نوجوانان در حرم بانوي کرامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۴۵ب.ظ)
آموزش عملي راه رسيدن به خدا به نوجوانان در حرم بانوي کرامت آموزش تئوري احکام اسلامي در عين اين که نقش زيادي در آموزش احکام دارد، ولي در ميان قشر نوجوان آنها را با پرسش‌هاي فراواني روبرو مي‌سازد؛ از اين رو در شهرک معارفي حرم حضرت معصومه سلام‌الله عليها احکام ديني به صورت عملي به نوجوانان آموزش داده مي‌شود و به پرسش‌هاي آنها نيز پاسخ داده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها، حجت‌الاسلام سيد حامد ميري،‌ مسئول غرفه "راه رسيدن"، در بيان عملکرد غرفه خود، گفت: غرفه راه رسيدن ويژه نوجوانان 10 تا 16 سال است.
وي ادامه داد: در غرفه راه رسيدن احکام شرعي به صورت عملي و کاربردي به مخاطبان بيان مي‌شود، يعني نوجوانان به صورت عملي با چگونگي وضو گرفتن و تيمم کردن آشنا مي‌شوند، همچنين طريقه صحيح غسل کردن روي ماکتي به نوجوانان آموزش داده مي‌شود.
فعال عرصه فرهنگي، با بيان اين‌که در غرفه راه رسيدن احکام مربوط به نماز، همانند نماز جماعت، نماز مسافر و اجزاي نماز به صورت عملي به نوجوانان آموزش داده مي‌شود، اظهار داشت: در اين غرفه نخست احکام مربوط به وضو به صورت کامل و عملي به مخاطبان بيان مي‌شود.
وي افزود: در غرفه راه رسيدن پس از بيان احکام وضو، چگونگي و احکام مربوط به تيمم بيان مي‌شود، در مرحله بعد احکام نماز جماعت به صورت عملي و کاربردي بيان شده و در پايان تمام اين مراحل مسابقي با پرسش احکام مربوط به نماز، وضو، تيمم و غسل برگزار مي‌شود.
استاد حوزه، يادآور شد: پس از آن‌که نوجوانان با احکام وضو آشنا شدند، يکي از افراد به نمايندگي از ديگران به صورت عملي وضو مي‌گيرد، نوجوانان ديگر ضمن داوري درباره چگونگي وضو نوجوان داوطلب، اشکالات او را در نظر گرفته و به کارشناس مسائل ديني بيان مي‌کنند.
حجت‌الاسلام ميري، بيان داشت: پس از آن‌که نوجوانان با احکام صحيح وضو گرفتن آشنا شدند، وارد مرحله بعد شده و با احکام ديگر دين مبين اسلام همانند چگونگي تيمم کردن، اقامه نماز‌ مسافر، جماعت و اجزاي نماز به صورت علمي آشنا مي‌شوند.
وي تصريح کرد: کارشناس مسائل ديني نخست احکام مربوط به هر مسأله را بيان مي‌کند و مخاطبان پس از آن احکام را به صورت عملي انجام مي‌دهند، در پايان نيز پرسش‌هاي خود را مطرح کرده و کارشناس دين به آن‌ها پاسخ مي‌دهد، همچنين کارشناس مذهبي بر چگونگي انجام احکام از سوي نوجوانان نظارت داشته و در صورت اشکال به آن‌ها بيان مي‌کند.
فعال عرصه فرهنگي، تأکيد کرد: پس از آن‌که تمام احکام مربوط به وضو و تيمم به صورت عملي و کاربردي به يک گروه بيان شد، گروه جهت ياد گرفتن مسائل مربوط به نماز به ويژه نماز جماعت آماده مي‌شوند و يک نفر به داوطلب از ديگران عبا به دوش انداخته و مشغول اقامه نماز مي‌شود.
وي افزود: همزمان به اقامه نماز از سوي يکي از نوجوانان، ديگر نوجوانان به داوري پرداخته و اشکال فرد اقامه کننده را بيان مي‌کنند، پس از آن‌که اشکالات را بيان کردند، کارشناس ضمن بيان مسائل مربوط به نماز به پرسش نوجوانان پاسخ مي‌دهد.
حجت‌الاسلام ميري، درباره بخش مسابقه غرفه راه رسيدن نيز، بيان داشت: پس از آن‌که نوجوانان با احکام مربوط به نماز، غسل و تيمم آشنا شدن، به مرحله پاسخ به سؤالات ديني مي‌رسند.
وي ادامه داد: در اين مرحله مجري مسابقه، نوجوانان را به دو گروه تقسيم کرده و سؤالاتي را از آن‌ها مي‌پرسد، نوجوانان نيز در يک فضاي رقابتي به بيان پاسخ‌هاي صحيح مي‌پردازند.
استاد حوزه، عملي بودن روش بيان احکام و رقابت ميان نوجوانان را از مهم‌ترين عوامل حضور گسترده مردم در غرفه راه رسيدن دانست و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن نوجوانان در فضاي مسجد و انداختن عبا به دوش آن‌ها بر جذابيت برنامه‌هاي اين غرفه افزوده است.
حجت‌الاسلام ميري در پايان ضمن مثبت ارزيابي کردن اثرگذاري شهرک معارف نسبت به بازديدکنندگان، اظهار داشت: علاقه‌مندان براي حضور در اين غرفه مي‌توانند در ايام نوروز همه روزه در نوبت صبح و عصر با مراجعه شهرک معارفي در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها احکام اسلامي را به صورت عملي فرا بگيرند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن