تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801231031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش های ترمیم یا دوختن بکارت


واضح آرشیو وب فارسی::

بکارت یک مسئله بسیار مهم در فرهنگ ایرانیان است. از آنجایی که باکرگی یک دخترخانم نمادی از عفت و پاکدامنی اوست، سالم بودن پرده بکارت یا هایمن اهمیت زیادی برای خانم‌ها دارد؛ اما ممکن است که این غشاء در دهانه مهبل دخترخانم‌ها به دلایل ناخوشایندی مانند تجاوز جنسی یا ضربه‌های سنگین مانند تصادف، پاره شده و آسیب ببیند. ترمیم بکارت می‌تواند نگرانی را از دوشیزگانی که ناخواسته بکارت خود را از دست داده‌اند، برطرف کند.

آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، نحوه ترمیم بکارت و روش‌های انجام آن است. انتخاب روش مناسب برای ترمیم پرده هایمن به تخصص و تجربه نیاز دارد. در این راستا انتخاب یک پزشک متخصص و متعهد نیز اهمیت می‌یابد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا راجع‌به این موضوع اطلاعاتی ارائه دهیم.



ترمیم پرده بکارت

پرده بکارت یا هایمن، غشاء ظریفی است که در دهانه مهبل دوشیزگان قرار دارد و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. شایع‌ترین علت پارگی این غشاء، رابطه جنسی به همراه دخول است؛ چون پارگی تنها توسط دخول جسم خارجی انجام می‌شود. در برخی از دوشیزگان که دارای پرده ارتجاعی هستند، نداشتن بکارت به‌راحتی قابل تشخیص نیست. برخی از خانم‌ها نیز ممکن است در زایمان اول، غشاء هایمن را به‌صورت کامل از دست بدهند؛ اما به هر حال امکان ترمیم بکارت وجود دارد و انجام آن درصورتی‌که خانم قصد فریب همسرش را نداشته باشد، قانونی و شرعی است.

در هر زمان بعد از پاره شدن بکارت می‌توانید برای ترمیم آن اقدام‌ کنید؛ اما درصورتی‌که زمان زیادی از پارگی هایمن نگذشته باشد، ترمیم آن آسان‌تر است؛ چون ممکن است بقایای پرده باقی مانده باشد. اگرچه به نظر می‌رسد که اولین دخول جسم خارجی هایمن را از بین می‌برد؛ اما معمولا پارگی کامل پرده طی چند بار دخول انجام می‌شود؛ به‌همین خاطر است که توصیه می‌کنیم برای ترمیم پرده بکارت یک دکتر جراح و زنان متخصص را انتخاب کنید.

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند که تنها راه ترمیم بکارت، عمل جراحی است؛ اما ترمیم این غشاء با روش‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است. انتخاب روش مناسب ترمیم به نظر پزشک متخصص زنان بعد از معاینه بستگی دارد. با این‌حال جراحی رایج‌ترین شیوه ترمیم یا دوختن بکارت است؛ چون در روش‌های دیگر ممکن است ترمیم به‌صورت کامل انجام نشود و حتی انجام این کار قابل تشخیص باشد. از روش‌های غیرجراحی برای این منظور می‌توان به استفاده از برخی داروهای گیاهی خاص مانند شیاف ماریانا اشاره کرد که با سفت کردن عضلات واژن و افزایش خاصیت کشسانی آن، دهانه مهبل را به حالت طبیعی بازگردانده و ممکن است پرده بکارت بازسازی شود. در نظر داشته باشید که این روش‌ها نتیجه قطعی ندارند. قطعی‌ترین راه ترمیم، عمل جراحی است که البته نتیجه آن هم به تخصص و مهارت پزشک زنان و زایمان بستگی دارد.



روش جراحی بکارت

این نوع جراحی با نام پزشکی هایمنوپلاستی یا عمل جراحی ترمیم بکارت، یک روش بازسازی پرده هایمن است. خانم‌هایی که به هر دلیلی باکرگی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با این روش به بازسازی پرده بکارت خود برسند. با این عمل خانم‌ها مجددا باکره به نظر می‌رسند. ترمیم و بازسازی به‌صورتی انجام می‌شود که بعد از برقراری رابطه جنسی قابلیت خونریزی وجود داشته باشد و از این طریق باکرگی خانم مشخص شود. در نظر داشته باشید که در این روش از پرده مصنوعی استفاده نمی‌شود و خود بافت هایمن به‌صورتی جراحی می‌شود که دست نخورده نشان دهد. روش انجام این عمل ترمیمی در افراد مختلف یکسان نیست. نوع این عمل به میزان پارگی بکارت بستگی دارد. گاهی ممکن است در اولین پارگی تمام بکارت از بین برود؛ اما در برخی افراد بقایایی از باکرگی باقی می‌ماند. در ادامه روش‌های جراحی هایمن را بررسی می‌کنیم.

ترمیم بکارتی که بقایا دارد

دوختن بکارت درصورتی‌که بقایایی از پرده هایمن باقی مانده باشد، امکان‌پذیر است. به این صورت که پزشک متخصص جراح زنان می‌تواند بخش‌های باقی مانده را به هم دوخته و پرده را بازسازی کند‌. این شیوه جراحی آسان‌تر بوده و کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. این عمل سرپایی است و حتی به بیهوشی هم نیازی ندارد. حداکثر یک هفته نیز طول می‌کشد تا بخیه‌ها جوش بخورند. در صورت جذبی بودن، بخیه‌ها جذب می‌شوند.

ترمیم بکارتی که بقایا ندارد

درصورتی‌که به‌دلیل برقراری رابطه جنسی و دخول کامل، پرده پاره شده باشد و بقایایی از آن باقی نمانده باشد، می‌توان از بافت واژن برای کاشت پرده یا ساختن پرده جدید استفاده کرد. در این روش جراحی از بافت‌های سطحی واژن برای ساختن پرده کشیده می‌شود و نتیجه یک پرده بکارت سالم خواهد بود. این پرده با برقراری رابطه جنسی پاره شده و خونریزی خواهد داشت. طبیعتا این جراحی ترمیمی نسبت‌به روش قبلی سخت‌تر است و استراحت و نقاهت بیشتری می‌طلبد. خانم‌هایی که با این روش بکارت خود را ترمیم می‌کنند، نباید تا سه ماه بعد از جراحی، رابطه جنسی با دخول داشته باشند.

آلوپلنت

از دیگر روش‌های جراحی ترمیم بکارت در خانم‌هایی که پرده هایمن آن‌ها هیچ بقایایی ندارد، روش آلوپلنت است. در این روش از پیوند بافت برای تنگ کردن واژن و تقلید بکارت استفاده می‌شود. این شیوه ترمیم نیز نسبت‌به ترمیم هایمنی که بقایا دارد، سنگین‌تر بوده و نقاهت طولانی‌تر و مراقبت جدی‌تری دارد.

ترمیم هایمن با لیزر

در این روش بازسازی هایمن که بیشتر با عنوان سفت کردن پرده بکارت شناخته می‌شود، متخصص جراح زنان و زایمان، لبه‌های بافت واژن را بدون این‌که دهانه واژن را به‌صورت کامل بپوشاند، با استفاده از لیزر بخیه می‌زند. به این ترتیب بعد از مدتی لبه‌ها کنار هم رشد می‌کنند و بدون این‌که عملا جراحی‌ صورت گرفته باشد، پرده هایمن ترمیم می‌شود.



هزینه ترمیم بکارت

هزینه این جراحی ترمیمی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. باتوجه‌به این‌که این عمل به نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود، هزینه آن تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد؛ اما هزینه آن چندان هم زیاد نیست. درصورتی‌که دختر خانمی در اثر تصادف، ضربه سنگین یا تجاوز جنسی باکرگی خود را از دست بدهد، می‌تواند به ترمیم آن بپردازد و نگرانی زیادی از بابت هزینه‌ها وجود ندارد. با این‌حال هزینه آن به نوع جراحی ترمیمی، میزان پارگی و پزشک جراح زنان و زایمان بستگی دارد. دکتر طاهره فروغی فر با هزینه منصفانه این عمل جراحی ترمیمی را برای دوشیزگان و خانم‌ها انجام می‌دهد.

نکته:

جراحی ترمیم بکارت توسط پزشکان متخصص زنان باتجربه و پزشکان پزشکی قانونی قابل تشخیص است؛ اما درصورتی‌که توسط یک جراح متخصص و کاربلد انجام شود، چندان مشخص نخواهد بود و هیچ مشکلی برای دوشیزگان به‌وجود نمی‌آورد. علاوه‌بر آن با انتخاب یک پزشک زنان و زایمان معتمد و متخصص می‌توانید بدون دغدغه و استرس، به بازسازی هایمن پرداخته و در کمتر از یک هفته به حالت عادی بازگردید. باتوجه‌به اهمیت این مسئله در فرهنگ ما، انتخاب پزشک خوب مورد توجه قرار می‌گیرد. دکتر زنان قبل از انجام عمل از طریق معاینه و تشخیص وضعیت هایمن، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد و شما را در جریان مراقبت‌های قبل و بعد از عمل قرار می‌دهد. دکتر طاهره فروغی فر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.



جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به ترمیم بکارت و روش‌های آن صحبت کردیم. ممکن است دوشیزگان به دلایل مختلفی باکرگی خود را از دست بدهند. دوختن بکارت با روش جراحی امکان‌پذیر است. افرادی که بقایایی از پرده هایمن آن‌ها باقی مانده، راحت‌تر می‌توانند به بازسازی آن بپردازند. حتی اگر بکارت به‌صورت کامل از بین رفته باشد هم می‌توان به ایجاد یک پرده جدید یا تقلید باکرگی اقدام کرد. تنها کافیست یک دکتر متخصص و جراح زنان و زایمان باتجربه را انتخاب کنید. دکتر طاهره فروغی فر بهترین دکتر متخصص زنان برای انجام این عمل بازسازی است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن