تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798539322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاه خودروی خوراکی ˈریواسˈ قند خون را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گیاه خودروی خوراکی ˈریواسˈ قند خون را کاهش می دهد خمین - ایرنا - ˈریواسˈ از گیاهان خوراکی و خودرو در فصل بهار با خواص فراوان است و مصرف آن به صورت تازه خوری می باشد، این گیاه لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین کرده و قند خون را کاهش می دهد.


به گزارش ایرنا ، ریواس یا ریباس یا ریواج یک گیاه علفی است که در فصل بهارو اوایل تابستان می روید که به ساقه زیرزمینی این گیاه راوند می گویند.
ریواس گیاهی است از تیره هفت بندان (Polygonaceae) بومی آسیا (به احتمال سیبری یا هیمالیا) که از سده شانزدهم در اروپا کشت می شود و در پیش از میلاد مسیح در چین به عنوان دارو مصرف می شد.
ریواس همچنین در دامنه بینالود، کوهستان های آذربایجان، و بلندی های البرز در شمال تهران و همچنین در کوههای روستای رباط ترک به صورت وحشی رشد می کند و اهالی با چیدن سنگ دور ساقه اش آن را پرورانده و سبب بلندتر شدن ساقه اش می شوند.
مشخصات ظاهری ریواس، این گیاه خوراکی دارای یک ریشه معمولی است که یک تا دو متر در خاک رشد می کند و از ویژگی های منحصر به فرد این که، ریشه ریواس در برابر سرما و یخبندان مقاوم است.
این گیاه در غذاهای ایرانی به صورت خام و پخته در سالاد و خورش کاربرد دارد و در کوفته ریزه و رب و پیاز و صورت دیگر همراه با گوشت قرمه سبزی، همراه با نعناع و جعفری پخته می شود، این خورش ها ویژه نواحی جنوبی البرز از جمله تهران و قم است.
کارشناس تغذیه بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات گفت: خوردن گیاه ریواس برای بدن فواید فراوانی دارد از جمله برای تقویت معده و کبد مفید است وبا خوردن 100 گرم آب ریواس یا رب ریواس برای بیماران تب دار و بی اشتها مفید و یرقان و سستی را درمان می کند.
ˈ مریم نوروزیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این گیاه خودرو خوراکی ، طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگون است وبرای تمامی اعضای بدن، ماده غذایی بسیار مفیدی است و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد.
وی اظهار داشت: خوردن ریواس صفرا و دل به هم خوردگی را رفع و می توان از آن برای برای تهیه خورش، کمپوت، مربا و شربت استفاده کرد.
وی گفت: ریواس به عنوان فعال کننده عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک اعصاب دهان به واسطه مزه تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره دهان می شود و دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می کند.
نوروزی افزود: این گیاه سبب افزایش ترشح معده می شود وعلاوه بر این با تحریک ترشح نمک های صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی از روده کمک می کند.
کارشناس تغذیه بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات گفت: نوشیدن شربت ریواس برای درمان کم خونی و بی اشتهایی مناسب و بهتر است ریواس تازه مصرف شود چراکه پس از گذشت یک سال به تدریج اثر دارویی آن کم می شود.
نوروزی افزود: مصرف آب ریواس همراه با آب هویج، کرفس، خیار و سیب بسیار مفید است و می توان یک سوم آب ریواس و دو سوم آب بقیه مواد را هر روز میل کرد.
ریواس همچنین اشتها آور و برای درمان یبوست مفید است ودر طب سنتی ریواس برای دفع بعضی از باکتریهای مضر استفاده می شود.
بهترین نوع ریواس آن است که از کشور چین می آورند و رنگ آن قرمز و میانه آن زرد رنگ است و به آن ریوند چینی می گویند.
ریواس غنی از فیبر و ویتامین c بوده در آن آب، پروتئین، قند، کربو هیدرات، کلسیم ، ویتامین های A و B سدیم و پتاسیم وجود دارد.
از جمله خواص دارویی ریواس شامل؛ طبیعت آن سرد و مقوی ملین و کرم کش است و لوز المعده را وادار به ترشح انسولین کرده و قند خون را کم می کند.
خوردن ریواست برای رفع جوش بدن مفید و درد معده و بیماری های کبدی نافع و باعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات و حرکات معده است.
از دیگر خواص دارویی این گیاه ، سستی و خماری را بر طرف و مسرت بخش است و برای امراض وبایی و اسهال مفید و خون را تصفیه می کند.
ورود گیاه خوراکی ریواس به بازار بهاره میوه و تره بار شهرستان های جنوب استان مرکزی (خمین ، دلیجان، محلات) حال و هوای خاصی به این بازار داده و علاقه مندان زیادی گیاه مذکور را برای مصارف خوراکی و تهیه خورش فصل خریداری می کنند. ک/4
منبع اطلاعات: برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا
گزارش: معصومه ابراهیمی
2482/555
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن