تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798437233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در ولادت حضرت زهرا(س) بودجه ای برای فرهنگ سازی حجاب درنظر بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دولت در ولادت حضرت زهرا(س) بودجه ای برای فرهنگ سازی حجاب درنظر بگیرد فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت:

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای بحث فرهنگی قانون های زیادی داریم اما این قوانین یا اجرانشده و یا برای اجرایش بودجه ای در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: از جمله این موارد بحث عفاف و حجاب است که عزم جدی مدیران و دستگاه‌ها را به همراه نداشته است. کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع بررسی عفاف و حجاب سخن می گفت، اظهار داشت: به نظر می‌آید که وقتی می گوییم که حجاب اجباری است، یعنی قبل از انقلاب این اجبار نبوده است در صورتی که هر فردی که اسلام را می‌پذیرد احکامش را نیز می‌پذیرد و حجاب نیز ازجمله احکامی است که در متن دین آمده است و برای اجبارش نمی‌توان زمان تعیین کرد. بنابراین آیین نامه‌ها نیز تنها ضوابطی است که بخش نظارتی اجتماع را به خود اختصاص می دهد.

وی ادامه داد: مطالب فرهنگی زمانی نهادینه می‌شود که اغناکننده باشد و برای پذیرش آن انگیزه ایجاد شود متأسفانه در رابطه با بحث عفاف و حجاب اغنا به اندازه کافی به وجود نیامده است به‌ طوری که وقتی از فرد کم حجاب دلیل رفتارش را می‌پرسی فکر نمی‌کند که کارش نادرست است. مطالبات مردم در رابطه با بحث عفاف و حجاب بسیار بر حق است و ما هم به عنوان مرکز سیاست‌گذاری و برنامه ریز تحت فشار هستیم زیرا از سوی مردم از ما سؤال می‌شود که چه زمانی ما باید تحقق عینی دستورات دینی و تغییر جامعه به سوی مطلوبیت‌ها را شاهد باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر می‌بینیم که در کشوری مانند فرانسه و ترکیه با حجاب می جنگند به این دلیل است که حجاب باعث حفظ فرهنگ عفاف و عفاف نیز باعث حیاست و حیا نیز رأس ایمان است اما، ما نه تنها متأسفانه کار چندانی در این رابطه نکرده‌ایم بلکه گاهی در رابطه با عفاف حیازدایی هم می‌کنیم.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش 12 سال از بهترین سال‌های عمر نسل‌ جوانانمان در اختیارمان است اما گاهی آموزش های ما از الگوهای غربی پیروی می کند به طوری که بعضی از آن‌ها آموزش های ضد حیاست، دانشگاه‌ها نیز می توانستند عفاف و حجاب را نهادینه کنند اما اطلاعات را به جوانان نرساندند و می‌توان گفت که نظارت ما در رابطه با این موضوع بسیار ضعیف بوده است.

کبری خزعلی یکی از بحث های مهم در این رابطه را بحث اقتصاد فرهنگ دانست و اظهار داشت: ما در رابطه با فرهنگ دچار ضعف اقتصادی شدیدی هستیم به طوری که در این سال های پس از انقلاب مجموعه بودجه‌ای که برای دستگاه‌ها در رابطه با بحث فرهنگ و عفاف و حجاب گذاشته شده بسیار اندک بوده است. الگوی توسعه غربی حاکم بر برنامه اول، دوم و سوم و چهارم الگویی اقتصاد محور است که برایش تنها سود و سرمایه و بالا بردن شرایط اقتصادی مطرح است و در این میان بودجه بحث فرهنگی ضعیف بوده و هست، از طرفی این سؤال را باید بپرسیم چرا وقتی ما اسلام و احکامش را پذیرفته‌ایم شاخص ارزیابی عملکرد ما باید نگاه سکولار غربی باشد.

وی همچنین با اشاره به وجود قانون‌های بسیار برای بحث های فرهنگی بیان داشت: هر چند در رابطه با بحث فرهنگ قانون‌های فراوانی داریم اما این قوانین اجرا نشده و در اجرا نیز بودجه‌ای برای آن تخصیص داده نشده است و در مدیریت نیز ساختار مناسب برایش در نظر گرفته نشده است، پس از ساختار مناسب آنچه که مورد نیاز است عزم جزم مدیران و مسئولان بوده است که ما ان را نداشته‌ایم و بسیار با مطلوب فاصله داریم.

خزعلی تأکید کرد: در رابطه با موضوع عفاف و حجاب باید سه قوه و تمام مسئولان پاسخگو باشند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و فعالیت دستگاه‌ها یا متوسط و یا ضعیف بوده است و متأسفانه وضعیت مطلوب و خیلی خوب اصلا نداشته ایم.

وی در پایان سخنانش با بیان این مطلب که مردم و مسئولان همگی برای پیگیری فرمان و مطالبات رهبری شوق و آمادگی دارند گفت: من از دولت می‌خواهم تا به مناسبت نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت زهرا(س) و به عنوان هدیه و عیدی به مناسبت روز زن برای بحث فرهنگ و عفاف بودجه‌ای را در نظر بگیرد و درصدی از بودجه‌ها به بحث فرهنگی تخصیص داده شود و اولویت این درصد نیز با بحث عفاف و حجاب باشد. /6262



شنبه 23 فروردین 1393 - 11:54:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن