تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798699991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسرائیل در سراشیب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اسرائیل در سراشیب اسرائیل برای چندمین بار مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین را عمداً به شکست کشاند. این بار از سرگیری مذاکرات ابتکار کاخ سفید بود که بشدت نیازمند موفقیتی در سیاست خارجی است.


در ادامه یادداشت روز شنبه «حسین واله » که روز شنبه در روزنامه اطلاعات منتشر شده است می خوانیم: شاید بدین سبب برای نخستین بار آمریکا شرمگینانه مقصر شکست را اعلام و صد البته تحت هجوم لابی اسرائیلی، فوراً موضعش را ترمیم کرد.
دلایل اسرائیل برای این موضع فراوان و مهم اند اما مهمتر از آن، نکاتی است لابلای سطور که اغلب خوانده نمی شوند.
باید اعتراف کرد گرچه اسرائیل تاکنون توفیقی در عادی سازی مناسبات با همسایگان کسب نکرده و بطور راهبردی جنگ با اعراب را نبرده است، اما در فریب افکار عمومی مغرب زمینیان و اعمال سیاست مشت آهنین در میدان سیاست و اشک تمساح در دیپلماسی، انصافاً موفق عمل کرده است.
کامیابی ماشین تبلیغات این رژیم تا حد زیادی وامدار موفقیت رهبران اسرائیل در فروش این انگاره به قدرت های بزرگ بوده که امنیت جهان در گرو اقتدار اسرائیل است.
کمک های بی حساب و کتاب دموکراسی های غربی به خصوص ایالات متحده به اسرائیل بیش از هر چیز در جهت تامین منافع خود از طریق تثبیت جای پایی در خاورمیانه و اهرمی برای واداشتن اعراب نفتی به پیروی از اراده آنان است. پس از جنگ جهانی دوم، برای غرب در خاورمیانه دو چیز اهمیت راهبردی داشته؛ جریان امن نفت و امنیت اسرائیل.
اکنون مسائل مهم بین المللی اند ک اندک تغییر می یابند. با تحولات اخیر، وابستگی اقتصاد آمریکا به نفت خاورمیانه دیگر حیاتی نیست؛ با رسیدن موج تروریزم به شهرهای آمریکا و شکست نظامی در سرکوب این پدیده، ترمیم چهره این کشور در جهان بخصوص نزد مسلمانان اولویت یافته و در شمار سیاست های روزمره قرار گرفته است؛ حقوق بشر به مسأله ای در سیاست تبدیل شده که بر دموکراسی های اروپایی فشار جدی وارد می سازد و نادیده انگاری رفتارهای ضد حقوق بشری اسرائیل را دشوار کرده است؛ صورت مسأله فلسطین در افکار عمومی مغرب زمین، از معضل دسته ای تروریست به مسأله ملتی آواره و بی دولت مبدل شده است و سرانجام در جهان کوچک شونده، تأثیر متقابل سیاست های قدرت های بزرگ بر ملت های منطقه خاورمیانه و بالعکس، جدی تر شده است.
در این شرایط، رهبران اسرائیل دوست دارند به حکم تربیت و عادت، کماکان بر طبل گذشته بکوبند و به تحولات راهبردی یاد شده بی تفاوت بمانند.
به گمان ایشان، قدرت های بزرگ تحت هیچ شرایطی «بچه لوس» خود را وا نخواهند گذاشت. این اطمینان خاطر، ریشه اشتباه محاسباتی بزرگی است که کفه را به زیان اسرائیل برخواهد گرداند.
سیاست گذاران واشنگتن دیر یا زود در برابر این پرسش خود را خواهند یافت که تا کی می توان صدها میلیون نفر را در خاورمیانه و جهان اسلام قربانی مطامع مشتی نژاد پرست کهنه گرا کرد.
که انگل وار از جنایت نازی ها در جنگ دوم ارتزاق می کنند؟
اعمال معیارهای دوگانه هرجا که حواس ملت ها جمع شده، دردسر ساز بوده و گاه به سقوط دولتی در دموکراسی های مستقر انجامیده است.
وسایل ارتباطی جدید و تشکل های جامعه مدنی حواس ها را بیش از پیش جمع کرده و برای دولت هایی که راز زیاد دارند، اسباب زحمت فوق العاده فراهم می سازد. با گذشت زمان، بحران اسرائیل برای توجیه رفتار و سپس وجود خود نزد افکار عمومی حامیان، پیچیده تر خواهد شد و بدین سان فلسفه وجودی این رژیم به تدریج برباد خواهد رفت.
بی جهت نیست که اسرائیل نسبت به حضور دولت خودگردان فلسطین در سازمان ملل تا این اندازه حساسیت نشان می دهد و حاضر است به خاطر آن، با حامی اصلیش آمریکا، قهر کند.
در این میان، اهمیت حیاتی دارد که اقدام های نسنجیده دیگران، به نجات اسرائیل برنخیزد. افول راهبردی این دولت غاصب براثر شتابزدگی و غیرت ورزی نابجا، همان قدر می تواند کند، بلکه متوقف شود، که براثر ظهور بی غیرتی مطلق دولت ها و ملت هایی که به جهان نشان دهند که نسبت به سرنوشت فلسطین هیچ حساسیتی ندارند و تا روزی که تانکهای دشمن پشت مرزهاشان نرسد، تکان نمی خورند.
هر سیاستی که این ادعای دروغ اسرائیل را برای مغرب زمینیان تأیید کند که تنها دموکراسی دوست آنان در منطقه، این دولت غاصب است، آب به آسیاب اسرائیل می ریزد.
اول**س.ن1744**1104
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن