تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814813626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزده بدر به دور از صدای کُشنده تبر/ دست آشتی انسان در گردن طبیعت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش مهر از کوهدشت/
"سیزده بدر" به دور از صدای کُشنده تبر/ دست آشتی انسان در گردن طبیعت
کوهدشت - خبرگزاری مهر‌: بارش های پی درپی باران بر کوهستان های تشنه کوهدشت آغوش طبیعت بهاری را سبزتراز سال های گذشته به روی مشتاقانش گشود تا روزی به یاد ماندنی را در خاطره مردم طبیعت دوست این شهرستان جا بگذارد.



به گزارش خبرنگار مهر، پس از سال ها خشکسالی و بهارهای بی رنگ و رو و بی باران، نوازش بارش های متوالی امسال برسر و روی دشت ها و کوه های کوهدشت، باعث رویش سبزه ها و روییدن گل های رنگارنگ شد تا مردم را با اشتیاق تمام به آغوش باز و سبز طبیعت بکشاند. هرچند امسال مردم کوهدشت با آغاز اسفند هر روز دغدغه های خود را به پای درختان بلوط برده و بسیار زودتر از هرسال مهمان دامنه های سرسبز شدند اما آن چه بر زیبایی بهار سال 93 افزوده است میزبانی دامنه های مخملی کوهستان های اطراف این شهرستان است که با وجود هوای ابری مردم را به سمت خود کشانده تا زیبایی شاخه های سبز بلوط و سبزه های پررنگ و بلندخود را در یک سیزده بدر هفت رنگ به نمایش بگذارد.

تاچشم کار می کند فرش سبز گیاهان است که از سینه کوه ها بالا رفته و درختان بلوطی که چترسبز خود را بی هراس تبر بی رحم گردشگران روی سایه های خود باز کرده اند.به راستی که امروز انسان، خالصانه و دور از چشم غره ماموران امر، دست آشتی درگردن طبیعت انداخته است. عصر سیزده بدر امسال با بارش باران بهاری همراه شد و هرچند این بارش فرصت تماشا و لذت بیشتررا از کسانی گرفت که سیزده بدر خود را به میهمانی دامنه های سرسبز آورده بودند اما این بارش تند، ادامه رحمت خداوندی است که بهار امسال را از چنگال دیو زرد خشکسالی رهانیده است و می رود تا سالی پراز محصول را به کشاورزانش نوید دهد. آن چه باعث خوشحالی است این که سیزده بدر امسال خالی است از صدای بی رحم تبرهایی که سال های پیش بی رحمانه بر تنه و شاخه ی درختان ستبربلوط ضربه می زدند تا هیزم اجاق کباب شوند.

روز گذشته در سیزده بدری سبز، به هرگوشه ای که سر زدم شاهد شکستن شاخه سبز بلوطی نبودم و خانواده هایی را دیدم که یا باخود کیسه های زغال آورده اند یا ازسرشاخه های خشک استفاده می کنند. اگر نوجوانی یا کودکی شاخه کوچکی را خم می کند با سرزنش و نصیحت بزرگ ترهایی روبه رو می شود که حالا دیگر قدر درختان بلوط را می دانند و می دانند که باید از این نعمت های سبز و پرسایه محافظت کنند.

به مرد میانسالی نزدیک می شود که تبر به دوش گرفته و از سینه کوه بالا می رود. از او می پرسم چرا تبر به دوش دارد؟ و او می گوید می خواهم با بالای کوه بروم تا هیزم های خشک را دسته کنم و باخود بیاورم. او با حدیثی از پیامبر حرفهایش را ادامه می دهد و این که هرکس شاخه درختی را بشکند انگار بال فرشته ای را شکسته است و آرام از کنار درختان سبز بلوط سینه کش کوه را بالا می رود.  






۱۳۹۳/۱/۱۴ - ۱۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن