تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816070397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه کاهش مصرف انرژی در ساختمان های تجاری


واضح آرشیو وب فارسی::

عدم موفقیت در بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تجاری شما می تواند به این معنی باشد که شما پول بیشتری از آنچه که نیاز دارید برای خدمات برق آن خرج می کنید. به حداقل رساندن مصرف انرژی ساختمان تجاری با استفاده از کولر آبی صنعتی و هیتر برقی صنعتی در ساختمان ها و کارگاه های صنعتی شما ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید و همچنین ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شما بیشتر از آنچه فکر می کنید باشد.


نحوه کاهش مصرف انرژی در ساختمان های تجاری

نکات مهم صرفه جویی در مصرف انرژی برای ساختمان های تجاری

ساختمان های تجاری بخش عمده ای از مصرف انرژی در جهان را تشکیل می دهند. در ساختمان های تجاری، این مصرف معمولاً به روش زیر تقسیم می شود :

  • تهویه مطبوع: 35% 
  • روشنایی: 11%
  • لوازم اصلی مانند یخچال، فریزر، آبگرمکن، خشک کن: 18%
  • حوزه های متفرقه، از جمله الکترونیک: 36% 

هم مدیران تاسیسات و هم ساکنان می توانند با رعایت چند نکته موثر صرفه جویی انرژی برای ساختمان های تجاری به کاهش مصرف انرژی کمک کنند:  

1- تعمیر عایق

عایق از دید خارج است، بنابراین ما معمولاً فرض می کنیم که در همان شرایطی است که هنگام نصب آن بود. با این حال، عایق می تواند تحت تاثیر نشت یا آسیب فیزیکی قرار گیرد و کار خود را متوقف کند. به علاوه، اگر نصب اولیه شما شکاف و نشتی داشته باشد یا نوعی عایق را که می توانید از آن سود ببرید (مانند عایق لوله یا عایق سقف) نادیده گرفته شود، ممکن است مقدار زیادی انرژی هدر دهید. گزینه های عایق جدیدتر و نازک تری مانند فوم برد سفت و سخت وجود دارد که می تواند عایق بیشتری را بدون اشغال فضای بیشتری ارائه دهد.

می توانید از متخصصان بخواهید که وضعیت فعلی عایق شما را بررسی کنند. می‌توانید آنها را به مناطقی هدایت کنید که مشکوک هستید ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، مانند جایی که نشت یا آسیب آب وجود دارد. در پشت بام، کشش با آب ایستاده می تواند عایق زیر آنها را فشرده و خراب کند. ارتقاء تمام عایق کاری بزرگ تری است، اما اگر عایق شما به خصوص قدیمی باشد یا عملکرد ضعیفی داشته باشد، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

2- درب و پنجره را تعویض کنید

سقف، پنجره‌ها و درها در موقعیتی قرار دارند که هوای مطبوع زیادی را خارج می‌کنند و بازده انرژی شما را تضعیف می‌کنند، مگر اینکه آنها را در شرایط خوبی نگه دارید. گاهی اوقات تغییر آب و هوا برهنه کردن یا درزبندی روی آنها کافی نیست. پنجره‌ها و درهای جدیدتر که از مواد عایق‌تر ساخته شده‌اند، می‌توانند بازده انرژی بیشتری را به ساختمان شما ارائه دهند. همچنین استفاده از درب های بسته کننده یا درب های اتوماتیک بسیار مهم است تا مطمئن شوید مستاجران، مشتریان و مهمانان آنها را باز نمی گذارند.

3- نورپردازی خود را بهبود بخشید

روشنایی می تواند باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان شود. انواع نورپردازی کارآمدتر نیز تمایل به ارائه نور راحت تری دارند که تأثیر منفی کمتری بر خلق و خوی افراد می گذارد. نور ال ای دی حدود نیمی از انرژی نور فلورسنت را مصرف می کند. همچنین باید به دفعات کمتر تعویض شود و در وقت و انرژی کارکنان و همچنین هزینه میله های جایگزین صرفه جویی شود. همچنین می‌توانید سرمایه‌گذاری در فناوری را در نظر بگیرید که چراغ‌ها را به‌طور خودکار در سراسر ساختمان خاموش می‌کند، اگر این کار در ملک خاص شما ایمن باشد.


کاهش مصرف انرژی در ساختمان های تجاری

4- تهویه مطبوع خود را تعمیر یا ارتقا دهید

بسته به سن و شرایط سیستم تهویه مطبوع شما، ممکن است انواع مختلفی از ناکارآمدی ها وجود داشته باشد. هر قطعه آسیب دیده یا ضعیف نصب شده یا طراحی شده مطمئناً انرژی بیشتری از آنچه برای ارائه نتایج نیاز دارد مصرف می کند. اما ممکن است بخواهید ارزیابی کنید که آیا تعمیر یا تعویض بهتر است یا خیر. فن‌آوری‌های جدیدتر گرمایش و سرمایش میزان انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای ملک خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند و صرفه‌جویی در یک ساختمان تجاری بزرگ می‌تواند بسیار زیاد باشد.

بهبود تجهیزات در تنظیمات تجاری

ترموستات قابل برنامه ریزی را نصب کنید

یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی می‌تواند دستگاه را بر روی دمای تنظیم‌شده در ساعات کاری و دمای متفاوت زمانی که همه برای آن روز رفته‌اند، تنظیم کند. در ساعات غیر کاری، دمای محیط کار را در ماه‌های گرم‌تر چند درجه بیشتر و در ماه‌های سردتر چند درجه خنک‌تر کنید. استفاده از ترموستات قابل برنامه ریزی می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش را تا 30 درصد کاهش دهد.

از کمپرسورهای هوا استفاده کنید

موتور محرک قسمت اصلی کمپرسور هوا است که از برق استفاده می کند. سیستم‌های جدیدتر به این درایوها اجازه می‌دهند تا از فرکانس متغیری استفاده کنند که قدرت درخواستی درایو (بسته به بار) را تغییر می‌دهد. اینکه بتوانید درایو را فقط با سرعت لازم برای ایجاد مقدار جریان هوای درخواستی راه اندازی کنید، می تواند برق مصرفی سیستم هوای فشرده شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

بازیابی حرارت را در نظر بگیرید

هر قطعه ای از تجهیزاتی که گرما تولید می کند می تواند از یک مبدل حرارتی برای کمک به جبران نیاز گرمایشی از تجهیزات تهویه مطبوع استفاده کند. به عنوان مثال، 80 تا 90 درصد انرژی الکتریکی مورد استفاده توسط کمپرسور هوا به گرما تبدیل می شود. استفاده از واحد بازیابی حرارت می تواند 50 تا 90 درصد از این گرما را برای گرم کردن هوا یا آب بازیابی کند.

بخاری های آب گرم را ارزیابی کنید

مدیران ساختمان در حال حاضر گزینه های بیشتری برای انتخاب یک آبگرمکن آب گرم کم مصرف تر دارند. ساده ترین راه حل شروع استفاده از آبگرمکن های لحظه ای است که فقط در صورت نیاز آب را گرم می کنند. آنها معمولاً می توانند مستقیماً در جایی که مخزن آبگرمکن قدیمی قرار داشت با حداقل نصب نصب شوند. این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود زیرا دیگر در تمام ساعات روز مقادیر زیادی آب را در دمای گرم نگه ندارید.

گزینه دیگری که نیاز به نصب بیشتری دارد، سیستم آب گرم خورشیدی است. این سیستم آب را از طریق لوله هایی که توسط خورشید گرم می شوند رانده می کند. با هر دوی این گزینه ها، عایق کاری لوله ها یک گزینه عالی است که ارزان است و در حفظ دمای آب در حین حرکت به سمت خروجی بسیار موثر است.

سوئیچ های نور حساس به حرکت را نصب کنید

استفاده از کلیدهای دیمر یکی دیگر از گزینه های صرفه جویی در مصرف انرژی است که به کار بسیار کمی نیاز دارد. این سوئیچ ها را می توان مستقیماً با سوئیچ های موجود تعویض کرد و اطمینان حاصل می کند که چراغ ها فقط زمانی روشن می شوند که فضای تجاری شما اشغال شده باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن