تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیاتی در عهد جدید وجود دارد که بیان می کند حضرت مسیح(ع) خدا نیست/ قرنها طول کشید تا مسیحیان تثلیث را پذیرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه کارشناس و پژوهشگر مطالعات مسیحی:
آیاتی در عهد جدید وجود دارد که بیان می کند حضرت مسیح(ع) خدا نیست/ قرنها طول کشید تا مسیحیان تثلیث را پذیرفتند
یک کارشناس و پژوهشگر مطالعات مسیحی با بیان اینکه آیاتی در عهد جدید وجود دارد که متناظر با آیات قرآن است و بیان می دارد که حضرت مسیح(ع) خدا نیست، گفت: تلاش مبلغان مسیحی این بوده که ثابت کنند تثلیث در کتاب مقدس پایگاه دارد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمید طباطبایی، کارشناس و پژوهشگر مطالعات مسیحی شب گذشته در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما به مسئله تثلیث در مسیحیت پرداخت و اظهارداشت: تثلیثی که مسیحیت تبشیری آن را مطرح می کند از حیث تاریخی، کتاب مقدس و آیاتی که در این رابطه وجود دارد و از نگاه قرآن کریم قابل بررسی است.
 
وی با بیان این مطلب که تثلیث از ارکان مسیحیت بوده  و بسیاری از اندیشه‌های مسیحیان بر آن تعریف شده است گفت: در قرآن کریم سرتاسر توحید است و این توحید دائما با آیات مختلف تکرار می شود حتی سوره‌ای به نام توحید داریم اما تمام تلاش مبلغان مسیحی این بوده که بتوانند ثابت کنند تثلیث در کتاب مقدس پایگاهی دارد.
 
حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: اعتقادنامه نیقیه جریانش این است که  دو تن از شخصیت‌های مهم مسیحیت آریوس و آناتاسیوس بودند که آریوس به توحید و آناتاسیوس به تثلیث معتقد بودند در سال 325 میلاد وقتی بحث درباره توحید و تثلیث بالا می گیرد شورایی تشکیل می شود و یک تصویب حکومتی و نه تصویب اعتقادی صورت می گیرد که در این شورا بیان می شود که همه باید به تثلیث معتقد باشند.
 
وی ادامه داد: پس از اعتقادنامه نیقیه کتابهای آریوس را آتش زده و طرفدار تفکرش را می کشند و از آن به بعد همه مجبور می شوند که تثلیث را بپذیرند هر چند که این پذیرش نیز تا چندین قرن طول می کشد. یکی از تفاوت‌های مسیحیت با اسلام این است که مسیحیت تاریخی است و اعتقادات مسیح در طول تاریخ به تصویب رسیده اما اعتقادات اسلام در زمانی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند مشخص بوده است.
 
وی تفاوت دیگر اسلام و مسیح را در رابطه با علما اسلامی و اباء کلیساها دانست و گفت: تفاوتی که آباء کلیسا (پدران کلیسا) با علمای اسلامی دارند این است که علمای اسلامی در فروعات و احکام نظر می دهند آن هم براساس روایات اما آباء کلیسا در اصول اصلی مسیحیت نظر می دهند.
 
حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: ما معتقدیم کل هستی و پیامبران همه مخلوق خدا هستند و مسیح(ع) هم اگر به نحو اعجاز به دنیا آمده این هم معجزه ای از خداوند بوده است اما مسیحیان معتقدند که همه چیز به واسطه حضرت مسیح آفریده شده و خالق هستی حضرت مسیح است در حقیقت آن ها به وجود سه خدا معتقد هستند خدای پدر، پسر که حضرت عیسی است و روح القدس.
 
این کارشناس مطالعات مسیحی گفت: همان طور که در قرآن در آیات سوره آل عمران آیه 49 و سوره مائده آیه 110 بیان می شود که حضرت عیسی(ع) داشتن معجزات را به اذن خدا می داند در کتاب اعمال رسولان نیز عبارتی با این متن آمده که ای مردان اسرائیلی به این سخنان گوش دهید عیسی ناصری مردی بود که مأموریتش از جانب خدا بود و به وسیله معجزات و شگفتی ها و نشانه هایی که خدا توسط او در میان شما انجام داد به صعود رسید.
 
حجت الاسلام در پایان سخنانش تصریح کرد: در سوره آل عمران آیه 49 می فرماید که علم غیب حضرت مسیح از خداست در یوحنا نیز آمده است که عیسی(ع) می فرماید تعلیم من از من نیست بلکه از فرستنده من است. بنابراین در عهد جدید آیات زیادی وجود دارد که متناظر آیات قرآن است و بیان می دارد که حضرت مسیح خدا (ع) نیست.



۱۳۹۲/۱۲/۲۵ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن