تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805286471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حل معوقات مالی هنرمندان به دنبال جنجال آفرینی نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گفت وگوی تفصیلی ایرنا با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برای حل معوقات مالی هنرمندان به دنبال جنجال آفرینی نیستم تهران - ایرنا - مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در مدت زمانی دو ماهه از تصدی گری این پست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید در کنار جمیع فعالیت های خود و همکارانش کمتر سعی در رسانه ای کردن هرگام خود داشته که متاسفانه این رویکرد عملیاتی فارغ از جار و جنجال باعث انتقادهایی به این مدیر شده است.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا ، حسین طاهری با سابقه بیش از سه دهه فعالیت مستمر در بدنه مدیریت بخش های مختلف سازمان صدا و سیما به عنوان سهمی از کوله بار تجربیات مدیریتی اش طی سال ها فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر کشور با شعار همراهی، تعامل و همکاری به اداره کل هنرهای نمایشی وارد شد و در همان روزهای نخست حضورش در مراسم تکریم و معارفه خود بر ارجحیت حل مشکلات هنرمندان به جای کار مدیریتی تاکید کرد.
وی در همین راستا و برای عمیاتی کردن نخستین وعده خود به شورای حمایت و صدور مجوز تولید آثار تئاتر حرفه ای تاکید کرد تا حل شدن مشکل معوقات مالی هنرمندان از عقد قرارداد جدید برای تولید اثر خودداری شود تا اداره کل هنرهای نمایشی در دور جدید فعالیت اش با خوش حسابی گام های حرکتی خود را آغاز کند؛ وی و همکارانش طی همین مدت اقدامات فراوانی را برای حل شدن مشکلات مالی و پرداخت دیون هنرمندان انجام دادند اما عدم رسانه ای کردن هرکدام از این گام ها منتج به نقد برخی رسانه ها از این سکوت شد.
با وجود آنکه وی در حاشیه نشست های خبری، افتتاحیه و اختتامیه چند جشنواره تئاتری طی دو ماه حضورش در اداره کل هنرهای نمایشی بارها اعلام کرده تا وعده های نخست خود را محقق نکند کمتر در رسانه ها حضور پیدا خواهد کرد طی مدت اخیر از طرف یکی، دو سایت خبری که کمتر به نقد مستدل و مستند اعتقاد دارد مورد نقد در باب بی اعتنایی به مساله مطالبات مالی هنرمندان متهم شد اما یادآوری نخستین گفته های وی در تنها نشست خبری اش موید این مساله است که وی اولین و اولی ترین فعالیت خود در آغاز دوران مدیریت در اداره کل هنرهای نمایشی را پرداخت مطالبات هنرمندان بازگو کرده بود.
وی در گفت وگویی با ایرنا علاوه برپرداختن به مسئله مطالبات و معوقات مالی هنرمندان، به مواردی چون فعالیت شورای نظارت و ارزشیابی (ممیزی) در دوره جدید، نحوه همیاری و تعامل با نهادهای دولتی برای کمک و حمایت مادی و معنوی از تئاتر و عدم اتکای صرف به وزارت ارشاد، اهمیت توجه به بودجه تئاتر و مساله تئاترشهر و بازسازی و به سازی آن تاکید کرده است .
مشروح این گفت وگو از نظرتان می گذرد.
س: جناب طاهری مساله معوقات مالی هنرمندان همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های هرمدیر فرهنگی است، در حوزه هنرهای نمایشی با وجود مدت زمان کوتاه حضورتان و تعدد جشنواره ها و رخدادهای نمایشی مانند جشنواره تئاتر فجر، بارانجام این کار را با وجود تمام گرفتاری ها به دلیل دغدغه و احساس مسئولیتی که احساس می کردید برعهده گرفتید؛ البته رویکرد مثبت شما در این زمینه باعث به وجود آمدن انتقادهایی ناشی از عدم اطلاع رسانی کارها و اقداماتی که تاکنون توسط شما و همکاران تان صورت گرفته است به وجود آمده است، در این زمینه توضیح می دهید؟

- برای پاسخ دادن به این سوال باید از وجوه مختلفی به این مساله نگاه کرد. نخست آنکه در مورد بودجه اداره کل هنرهای نمایشی طی چند سال بر این محور استوار بوده که همواره میزان بودجه پیش بینی شده به تئاتر کشور به شکل کامل به آن تخصیص داده نمی شد و از سوی دیگر پرداخت معوقات هنرمندان یکی از اصلی ترین دغدغه هایی بود که از پیش از پذیرفتن مسئولیت اداره کل هنرهای نمایشی، هم پیگیر میزان و مدت زمان تعویق پرداخت آنها بودم ، سعی کردم پیش از هر اقدام و فعالیتی برای حل این مساله اقدامات و رایزنی های لازم را انجام دهم.
بعد دوم، مساله ای است که شما به آن اشاره کردید و آن ، مدت زمان حضورم در مسئولیت جدیدی است که به من محول شده است. تاریخ ابلاغ حکم به من 17 دی ماه بود که از 23 همان ماه با برگزاری مراسم تکریم و معارفه کار خود را آغاز کردم و این در شرایطی است که از12 ماه کار در مسیر اداره و هدایت تئاتر کشور طی یک سال، چیزی حدود 10 ماه در اختیار مدیر پیشین بود و 2 ماه هم سهم من، طی همین بازه زمانی، تنها چند روز بعد از حضورم در اداره کل هنرهای نمایشی شاهد برگزاری جشنواره تئاتر فجر بودیم.
نکته سوم آنکه، حضورم در این اداره کل و مرور پرونده های موجود در زمینه مطالبات مالی هنرمندان موید این نکته بود که حجم قابل توجهی از مطالبات مالی اداره کل مربوط به هنرمندانی بود که بنا به دلایل مختلف آثار خود را به اجرا رسانده بودند اما هنوز تسویه حساب مالی با آنها صورت نگرفته بود.
چهارمین نکته نیز متوجه این امر بود که کار بررسی پرونده این هنرمندان به دلیل آنکه بر اساس نظم و روال مشخصی پیگیری نشده بود با پیچیدیگی و ابهاماتی مواجه بود که در حال حاضر نیز آخرین مراحل بررسی های خود را پشت سر می گذارد و بدون شک بار دیگر بر این مهم تاکید می کنم که تا حل نشدن بدهی های معوقه سعی نمی کنیم با عقد قرارداد با هنرمندان بر دیون اداره کل بیافزاییم و از سوی دیگر به محض تخصیص بودجه به این نهاد اولویت با پرداخت مطالبات هنرمندان است.

س: در سخنان و گفته های شما در دیدارهای متعددی که با معاونت امور هنری وزارت ارشاد، مسئولان و مدیران دولتی و دخیل در امر فرهنگ و همچنین تعاملی که با سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای دیگر داشتید بر جذب کمک های مالی و حمایت های مادی و معنوی تاکید شده است، آیا می توان این گونه برداشت کرد که این گفت و گوها و اقدامات شما موید این نکته است که اداره کل هنرهای نمایشی در دور جدید فعالیت هایش با سکانداری و هدایت شما بنا ندارد اتکای صد در صدی خود در بحث مالی را تنها از وزارت ارشاد مطالبه کند؟

- کاملا درست است ؛ مساله ای که طی سال ها خدمت و تجربه در کار رسانه ای آموختم این است که کارعملیاتی و به دور از جار و جنجال رسانه ای باید در پیشانی فعالیت های هر مسئولی باشد و نکته مهمتر آنکه پاسخگویی نباید به معنای شعار دادن باشد.
طی همین مدت کوتاه دیدارهایی با مدیران آموزش و پرورش و دیگر مسئولانی داشتم که به شکل مستقیم و یا با واسطه در امور فرهنگی وهنری دستی بر آتش داشته اند و به اتفاق همکارانم سعی کردیم تا نگاه جامعی درباره هنر تئاتر و میزان تاثیرگذاری آن در جامعه میان این دوستان ایجاد کنیم، نباید براین شیوه نادرست که طی چند سال اخیر در مدیریت تئاتر کشور وجود داشت تاکید داشته باشیم و به جای پرداختن به برنامه ها واقدامات برای تاثیرگذاری دراز مدت، تنها دست و پای خود را به مسائلی کوچک بند کنیم و در یک دایره محدود به حرکت ادامه دهیم.
بحث اصلی در فعالیت یک مدیر، نحوه سیاستگذاری وی به شمار می رود و آنکه برنامه هایی را در حوزه فعایت خود اجرایی کند که با وجود تغییر و رفتن او از آن حوزه، شاهد برچیده شدن اقدامات و فعالیت های صورت نگرفته نباشیم. اگر صادقانه بخواهیم صحبت کنیم باید گفت که نمی توان در کار فرهنگی سیاست یک بام و دو هوایی داشت، فعالیت و اقدامات در حوزه فرهنگی باید از یک شاهراه متمرکز تزریق شود و نمی شود هر مدیر از زاویه دید خود به حل مشکلات و برنامه ریزی دست بزند، بلکه باید نگاه ها در یک حوزه و یا آسیب به شکل متمرکز تجمیع شود و در نهایت برآیند آرا و نظرات برای رفع آن آسیب و تقویت نقاط موجود بیان و اجرایی شود.
فعالیت اداره کل هنرهای نمایشی طی دوره های گذشته و تمامی فراز و فرودهای آن شامل یک پرونده حجیم می شود که در اختیار من مسئول قرار گرفته و کاملا مشخص است که در یک ظرف زمانی دو ماه با تعدد و تکثر فعالیت های جشنواره ای نمی توان نظم و نسق درست و کارشناسانه ای به آسیب های موجود در این حوزه داد؛ بلکه باید با ارائه کاردقیق و کارشناسی ضمن حل مشکلات، چشم اندازی صحیح از آینده این هنر و آرامش هنرمندان آن در بازه های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت ترسیم کرد.

س: یکی دیگر از مسائل مورد توجه در حوزه فعالیت های فرهنگی، مقوله ارزشیابی و نظارت است که بین هنرمندان به ممیزی و سانسور شهرت دارد، با توجه به تغییر رویکرد دولت یازدهم در تزریق نگاه باز و امیدوارانه به هنرمندان و اعتماد به آنها که در کلام ریاست جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری ایجاد شده است، رویکرد اداره کل و شواری نظارت و ارزشیابی این مرکز در دور جید فعالیت ها به چه شکل است؟

- پرواضح است که بهترین شکل در یک کار جمعی آن است که هر دو طرف دست به تعامل بزنند و اجازه ابراز عقیده و فعالیت در یک چارچوب منطقی و با احترام به خطوط قرمز را به یکدیگر بدهند. نقطه قدرت ما در حوزه هنرهای نمایشی و فعالیت های آن این است که اهالی تئاتر به خوبی خطوط قرمز را می شناسندد، به آن توجه دارند و با تمام وجود به این قوانین احترام می گذارند.
از صمیم قلب و با تمام صداقت و صراحت می گویم که خانواده تئاتر به دلیل توجه به اقتدار ملی نظام، دولت و در یک مفهوم کلان تر، کل کشور دلسوزتر از من برای کشور و همیت ملی آن هستند. برای اثبات این مهم می توانید به تولید آثار نمایشی و محتوای تئاترهای تولید شده توسط دوستان و هنرمندانی که در خارج کشور هستند مراجعه کنید و ببینید که چقدر دلسوزانه و تا چه حد وفادارانه و با احترام به نگاه ملی کشور، سرزمین و پرچم آن دست به خلق آثار تئاتری و هنری می زنند.
بر همین اساس است که اعتقاد دارم با تمام احترام به فعالیت همکارانم در گذشته باید تعامل خود را به عنوان مسئول در مواجهه با هنرمندان افزایش دهیم و تاکیدم این است که در رویکرد جدید اداره کل هنرهای نمایشی فارغ از هرگونه کار شعاری اجازه ابراز عقیده، نضج چند صدایی و تولید آثار مختلف فکری و اندیشه ای را به هنرمندان بدهیم.
وقتی قانون ملاک ما باشد می توانیم با سعه صدر و با توجه و نگاه عمیق تر و دور اندیش تر از نگاه روز ضمن احترام به همه چارچوب ها و قانون اساسی، با نگاهی قانون گرایانه به بیان نقدها و آسیب های موجود در کشور بپردازیم تا از این طریق شاهد ترمیم نقص ها و آسیب های اجتماعی در کشورمان با دستان هنرمندان تئاتر باشیم.
وقتی قانون ملاک ما باشد و نه نگاه سلیقه ای، هم من به عنوان ضابط اجرای قانون توجه بیشتری به آن خواهم داشت و هم دوستان و فعالان هنری؛ چرا که طبیعتا تنها خواسته و نیازهنرمندان تولید اثر و فعالیت در عرصه و حرفه تخصصی شان است و با همین محور، نگاه و اندیشه است که در آینده شاهد آثار بهتر و بهتر و بیشتری در خانواده تئاتر خواهیم بود.

س: توجه دولت جدید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به استفاده از آرا و نظرات هنرمندان برای بازتاب آسیب های جاری در جامعه و رفع آنها چگونه نمود پیدا می کند؟

- توجه دولت جدید، ریاست جمهوری و دیگر فعالان و همکاران ما در خانواده فرهنگ و هنر بر این محوراستوار است که بتوانیم نگاه مان را به خانواده پرارزش هنر تغییر دهیم و هنرمندان را به عنوان یاوران ما و دلسوزان آینده کشور ببینیم. باید با صراحت و شهامت اعلام کرد در پاره ای از مواقع و در تلاطم های مختلف جاری در فراز و فرودهای حوادث اجتماعی و تاریخی کشورمان شاهد کم توجهی به اهالی هنر در مقاطعی بودیم اما در نگاه جدید، هدف و عمل ما حول این محور قرار گرفته است که برای ساختن آینده و فردای کشور از همکاری و آرای اهالی هنر به ویژه هنرمندان حوزه تئاتر استفاده کنیم.
در این نکته شکی وجود ندارد که آینده کشور را باید با نگاه نقادانه، دلسوزانه و آینده نگر طراحی و برنامه ریزی کنیم و در این زمینه نگاه و عمق دید اهالی تئاتر یکی از بهترین ابزارهای یاریگر ما به شمار می رود. از زمانی که در مسئولیت جدید کار خود را در اداره کل هنرهای نمایشی آغاز کردم از هنرمندان تقاضا کردم که نقد و اشکالات ما را بیان کنند چرا که اگر این انتقادها در چنین فضایی بازگو نشود و به نمایش در نیاید، منِ مسئول ، مخاطبان و افراد جامعه چگونه باید اشکالات خود را ببینم و برای رفع آنها تلاش کنیم.

س: در یک دهه اخیر، بودجه تئاتر هیچ وقت براساس رقمی که اعلام می شود نه از طرف مجلس، نه از طرف ارشاد و نه از سوی خود مدیران کل به دلایل مختلف جذب نشده است، آیا بودجه سال آینده تئاتر مشخص شده است در صورت تایید این مساله، چه میزان از این بودجه قرار است صرف جشنواره ها شود، چقدر به حمایت ها اختصاص یافته است و چه میزان از آن به کارهای زیرساختی تعلق می گیرد؟
- پیشتر نیز بارها به این مساله اشاره کردم که اگر تئاتر را در راستای منافع ملی ببینیم، اگر تئاتر را در راستای رشد اندیشه و خدمت به کشور مورد توجه قرار دهیم ، اگر تئاتر را در برنامه های تعالی بخش ایران در جهان درنظر بگیریم ، اگر تئاتر را در خدمت آرامش و همفکری و تربیت مردم ببینیم، اگر تئاتر را به عنوان درمان آسیب های مهم زندگی ببینیم و در نهایت اگر تئاتر را یک زندگی و یک موجود زنده بدانیم که تمامی این موارد به صراحت در این هنر مقدس حضور دارد، طبیعتا نسبت بودجه و بهایی که در کشور به آن اختصاص پیدا کرده و یا می کند را می توان نقد کرد.
تنها با نگاهی ساده و کوتاه به تئاتر می توان تاثیر آن در امنیت روانی، رشد بهداشت اجتماعی و ایجاد فضایی آرام و توام با اندیشه را در جامعه به واسطه این هنر رصد کرد اما با مقایسه میزان بودجه این هنر با بخشی مانند بهداشت و درمان در کشور به تفاوت بسیار زیادی برخورد می کنیم که ناخودآگاه دچار یک تناقض شدید می شویم که با وجود چنین کارکردهایی در این هنر چرا در زمینه حمایت مادی و نقش پذیری آن در جامعه کمتر به آن بها داده می شود.
به قول آقای دکتر روحانی رییس جمهوری تئاتر مادر هنرها و مهد خلاقیت و جوشش است و به تعبیر قاطبه کارشناسان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر، تئاتر بخش مهمی از تفکر و اندیشه و نگاه مردم به آینده را در هر کشوری شکل می دهد پس با تمام این داده ها ، اطلاعات و آنچه در حال حاضر در هنرهای نمایشی کشور جاری و ساری است مسلم است که نسبت بودجه و نسبت این توازن باید مورد نقد، بررسی و توجه بیشتر شود و در این زمینه باید علاوه بر فعالیت مدیران و مسئولان شاهد همراهی و یاری رسانه ها و خود اهالی تئاتر برای ساماندهی هر چه بیشتر در این زمینه باشیم.
صادقانه باید بگویم که باید اهالی برنامه ریزی کشور در خانه اهالی تئاتر را بزنند و از آنها دعوت کنند که ما برای برنامه ریزی آینده کشور به کمک و همراهی شما نیازمندیم و امیدواریم در درمان دردهای مبتلابه جامعه بتوانید به ما کمک کنید.
مسئولان باید از هنرمندان تئاتر درخواست کنند تا با آثار و نمایشنامه های شان مسیر تعالی کشور را برای مردم هموار کنند، به آنها آموزش دهند که چگونه رفتارشان را برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور اصلاح کنند، اهل منطق و تعامل باشند و نه جنگ و کینه توزی! باور کنید غیر از موجود زنده یا به نام تئاتر هیچ هنری قدرت چنین تاثیرگذاری در جامعه را در بطن خود به شکل بالقوه ندارد.
تئاتر مانند گرمای دست مادر است که نوازش او آرامش را به فرزند منتقل می کند و یک مادر از راه دور نمی تواند مادرانگی و مهر و عشق بی پایانش را نثار فرزندانش کند. به خاطر جمیع این ویژگی ها است که تاکید داریم باید در بودجه این هنر تجدید نظر صورت گیرد و همچنین درخواست می کنم که مسئولان نه به خاطر منِ مدیر بلکه به خاطر مردم جامعه و به دور از همه تنش ها، چالش ها و ضعف های موجود در مسیر تزریق بودجه و حمایت مادی و معنوی به توسعه زیرساخت های این هنر توجه کنند و اکرام هنرمندان تئاتر را فراموش نکنند.
به شخصه طی همین مدت کوتاه حضورم در جمع اهالی خانواده تئاتر و دیدن زحمات، تلاش ها و دغدغه های آنها پیش روی آنها سر تعظیم فرود می آورده و شرمنده می شوم از اینکه یک انجمن صنفی در خانه تئاتر مانند کانون نمایشنامه نویسان برای برگزاری جشنواره سالیانه خود با بودجه بسیار محدود گرفتار تامین مخارج خود است.
واقعا در برابر این مسائل حرفی برای گفتن ندارم جز شرمندگی و ارادت و اینکه از خود بپرسم که نمایشنامه نویس ما چرا نباید بتواند با دست باز و وسیع به مشق و آزمون و خطا بپردازد تا در بطن همین فعالیت ها دست به خلق آثاری بزند که مخاطب در مواجهه با آن دچار تحول و دگرگونی مثبت و موثر شود اما در کنار این مساله خوشحالم که در دوره جدید فضای سیاسی و برنامه های دولت یازدهم ریز و درشت گروه های سیاسی در کشور نظرشان بر این امر استوار است که برای فرهنگ و هنر ایران قلب و دلشان می تپد و اعتقاد دارند که باید به تعالی و رشد هنر و فرهنگ ایران به شکل دراز مدت و نه مقطعی نگاه شود و برنامه ریزی صورت گیرد.

س: پرسش آخرم درباره حوزه هنرهای نمایشی کشور، سالن یا قلب تپنده ای به نام مجموعه تئاترشهراست که طی چند سال اخیر کار بازسازی و بهسازی آن در کنار رشد کند و آرام آن حاشیه های فراوانی را به خود اختصاص داده است، به تازگی نیز شایعه ای مبنی بر تعطیلی این تالار در سال آینده برای آغاز کار بازسازی و نوسازی سالن های این مجموعه مطرح شده است، در نهایت برنامه اداره کل هنرهای نمایشی درباره این تالار چیست؟

- تئاتر شهر به عنوان یک خانه و نماد تئاتری در کشور شناخته می شود و جد به این مساله اعتقاد دارم که این مجموعه نمایشی موجود زنده ای است که باید به آن احترام بگذاریم ، توجه کنیم و بتوانیم آن را سر پا نگه داریم. محوطه اطراف این مجموعه طی چند سال اخیر به فضایی بدل شده است که در شان هنر و هنرمندان تئاتر کشور نیست، وظیفه ما و نهادهایی چون شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و متولیان فرهنگی کشور این است که برای این ساختمان زنده و جزو میراث فرهنگی و هنری کشور اقداماتی در خور و شایسته آن صورت گیرد.
هرچند خوشحالیم طی مدت اخیر با پیگیری های معاونت امور هنری شاهد حضور مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم اما ناگفته پیداست که هرتلاشی برای بازگرداندن اعتبار درخور هنرمندان به این مجموعه در حقیقت تلاش برای احترام به هنر تئاتر و هنرمندان آن است.
در سفر به کشورهای صاحب تئاتر و مراجعه به محیط های تئاتری و نمایشی آن کشورها به وضوح درمی یابیم که آن تالارها در محیط هایی قرار گرفته اند که حتی معماری شهری آن منطقه نیز متاثر از هنر تئاتر است و بر همین اساس است که می گویم شان تئاترشهر ما آن نیست که مخاطبان از میان دست فروشان و بازارچه های سنتی و فضاهای متفاوت غیر فرهنگی برای ورود به این تالار گذر کنند.
تئاترشهر نیازمند آن است که محوطه آن با کمک شهرداری تهران و شورای شهر به محیطی بدل شود که حتی عابران و یا کسبه این منطقه در برابر بزرگی و اهمیت این محیط فرهنگی و تئاتری سر تعظیم فرود آورند. وقتی به تئاترشهر احترام گذاشته شود در حقیقت به تئاتر احترام گذاشته شده است چرا که این محیط یک مکان مقدس است.
طبیعتا چون سن و سالی از این موجود زنده گذشته است برای ادامه حیات نیازمتد بازسازی هایی است و از همین جا از معاونت اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که چندین بار به این محیط آمدند و از نزدیک شرایط را زیرنظر گرفتند و قول همکاری مساعدی دادند تشکر می کنم و البته ما هم از مسئولان خواهش کردیم که کار بازسازی تئاترشهر در کمترین مدت تعطیلی انجام شود.
بر همین اساس برنامه ریزی کردیم در سال آینده و در فواصل زمانی چون مسابقات جام جهانی فوتبال و ماه مبارک رمضان که بر اساس آمار میزان تماشاگران کمی دچار افت می شود کار تعمیرات و بازسازی ها را انجام دهیم. هر چند ناگفته پیداست که کار تعمیرات صندلی ها و بازسازی سالن ها نیازمتد تعطیلی آنها است تا به پیمانکار اجازه دهیم در کمال آرامش و سرعت کار خود را انجام دهند اما به شما قول می دهم که شاهد تعطیلی کامل این مجموعه نخواهیم بود و تنها به اقتضای انتخاب سالن ها، آن سالن تا اتمام تعمیرات اجرایی نخواهد داشت.
گفت وگو از امین خرمی
فراهنگ(4)**9266**1601**
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن