تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803220678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف حامیان گروه‌های تکفیری نابود کردن تفکر شیعی است/ تکفیری‌ها نه اهل سنت هستند و نه اهل شیعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه در نشست جریان‌شناسی جبهه معارض انقلاب اسلامی مطرح شد؛
هدف حامیان گروه‌های تکفیری نابود کردن تفکر شیعی است/ تکفیری‌ها نه اهل سنت هستند و نه اهل شیعه
نخستین نشست از سلسله نشست‌های جریان‌شناسی جبهه معارض انقلاب اسلامی، عصر سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد و عصام یحیی عماد وهابی گرویده به مذهب تشیع و دکتر سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل خاور میانه در این نشست سخنرانی کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این نشست مجری برنامه مواردی را درباره ضرورت برگزاری نشست‌هایی با موضوع جریان‌شناسی جبهه معارض انقلاب اسلامی برشمرد و همچنین نقل‌قول‌هایی از مقامات کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی که از حامیان اصلی گروه‌های تکفیری و وهابی هستند بیان کرد که مهم‌ترین آن‌ها سخنی بود از قول هیلاری کلینتون، وزیر اسبق خارجه کشور آمریکا. به گفته کلینتون، گروه‌های معارض سوریه افرادی هستند که آمریکا از 20 سال پیش روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و امروز در حال بهره‌برداری از آنهاست. سازمان جاسوسی آمریکا(CIA) سرمایه‌گذار اصلی گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند طالبان است. بن لادن در سال 1997 در جایی بیان می‌کند: «سودی که من در افغانستان به دست آوردم در هیچ جای دیگر و در هیچ کاری دیگری نمی‌توانستم کسب کنم.» این در حالی است که در این مدت، کشور افغانستان بیش از یک میلیون نفر کشته و میلیون‌ها نفر دیگر آواره داشته است.
 
پس از این توضیحات، نوبت به «عصام یحیی عماد» وهابی گرویده به مذهب تشیع رسید تا درباره تفکر گروهای تکفیری و تاریخچه آن در جهان سخن بگوید. وی گفت:«شیخ محمد عبدالوهاب را باید موسس اصلی گروه وهابی در جهان دانست. این شخص از بزرگ‌ترین رهبران اهل سنت در جهان بود که هم اکنون کتاب‌های بسیاری از او در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود؛ اما در زمان عبدالوهاب هیچ شعیه‌ای در جهان کشته نشد و مسأله شیعه‌کشی بعد از فوت او مطرح شد. او ابتدا علیه اهل سنت و سپس علیه شیعیان موضع گرفت.
 
وی در ادامه درباره ریشه‌های فکری تکفیری گفت: اساس فرقه تکفیری، برداشت غلط از قرآن و سخنان رسول اکرم(ص) است. این برداشت غلط باعث شد تعدادی از یاران علی(ع) از او جدا شوند و گروه خوارج را تشکیل دهند. این گروه، علیه حضرت قیام هم کردند. بسیاری از رهبران این گروه‌ها معتقدند بعد از فوت پیامبر، مردم از اسلام واقعی برگشته‌اند. شیخ سلیمان یکی از همین رهبران است. برای همین اینان دست به کشتار زدند. اساس تکفیر، درک اشتباه از قرآن است.
 
یحیی عماد، درباره مفهوم «مرتدین» در نزد اهل سنت گفت: یکی از رهبران برجسته اهل سنت، ابو حامد محمد عزالی است. او صاحب کتاب‌های بسیاری در مسایل دینی است که در دانشگاه‌های مختلف جهان تدریس می‌شوند. در زمان محمد غزالی هیچ‌کس کشته نشد. بنای عملکرد او، ترویج صحیح دین و آموختن بود و اما یکی از برنامه‌های تکفیری‌ها، برخورد با همین اندیشه‌های غزالی است. بیش‌تر دشمنی‌ها و کشتار این گروه، فقط غرض ورزی شخصی است، نه کشف حقیقت و آیات الهی. برنامه رهبری تکفیری‌ها تاکنون نابود کردن تفکر غزالی است. این رهبران قصد دارند ابتدا بزرگان اهل سنت را نابود و مقامشان را نزد دیگران خراب کنند و خود جایگزین آنان شوند، سپس نابودی اهل شیعه و بزرگان آن در دستور کار آن‌هاست.
 
این متفکر گرویده به مذهب تشیع، در ادامه سخنانش درباره مشکلات فکری تکفیری‌ها گفت: اصول فقه، روش و نحوه درک کلام خدا را بیان می‌کند. فقه، علم درک قرآن است و ناآشنایی به علوم و اصول فقهی و درک نادرست کلام خدا از عمده‌ترین مشکلات تکفیری‌هاست. ممکن است کسی اصول فقه را بخواند ولی  باز هم تکفیری بماند؛ اما من با خواندن این اصول بود که از گروه تکفیری جدا شدم. رهبران تکفیری، مطالعه این علوم را تحریم کرده‌اند.
 
بحث که به این‌جا رسید، یکی از حاضران در جلسه از عماد یحیی درباره لزوم وحدت و سیره رسول خدا و ضرورت مقابله با تکفیری و همچنین فطرت امام راحل در این مورد، پرسید و او این‌گونه پاسخ داد: وحدت اسلامی همان تفکر قرآنی است. آیه وحدت اسلامی کاملا شفاف و روشن است. این کلام هزاران بار در قرآن و دیگر کتاب‌های دینی تکرار شده است؛ زیرا بسیار با اهمیت است. خداوند می‌فرماید: شما قبل از مسلمان شدن با هم دوست و برادر نبودید، حال که مسلمان شده‌اید باید با هم دوست و همراه باشید. این کلام وحدت است. آیه اهتمام، آیه اسلام است. اگر کسی آن را قبول ندارد، مسلمان نیست. در این مورد امام خمینی(ره) هم تاکید بسیار داشتند و به همین دلیل بود که هفته وحدت ایجاد شد.
 
در ادامه برنامه، فیلمی کوتاه با عنوان «دشمان وحدت» برای حاضران پخش شد. این فیلم مروری داشت به برنامه‌های تروریستی در داخل کشور و معرفی گروهک تروریستی سلفی در کردستان که دو رهبر دینی را در این استان به شهادت رسانده‌اند. به انفجار تروریستی در مسجد جامع شهر زاهدان در شب میلاد امام حسین(ع) دست زده‌اند. 
 
پس از پخش فیلم مستند، دکتر سیدهادی سید افقهی، کارشناس مسایل خاورمیانه، در اهمیت شناخت گروه‌های تروریستی و سلفی سخن گفت.
 
وی در ابتدا درباره ماموریت این گروه‌ها در ایران و خاورمیانه گفت: «گروه‌های افراطی و ضاله سلفی و وهابی ماموریت دارند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و با ایجاد رعب و وحشت میان مردم به اهداف شوم خود برسند. حامیان اصلی این گروه‌ها سرمایه‌داری غرب است. نکته جالب در اینجا این است که موضع غرب در مورد حمایت از اینان ثابت نیست و دایم در حال تغییر است؛ به طور مثال، غرب از آن‌ها در مصر، لیبی، اردن و سوریه حمایت می‌کند، ولی هرگاه احساس کند منافع آنان را تامین نمی کنند حمایت‌شان را قطع می‌کنند. از زمانی که بیداری اسلامی در کشورهای عربی ایجاد شد، شاهد این مواضع از سوی غرب بودیم. حال حلقه مقاومت اصلی این گروه‌ها به سوریه کشانده شده و آن‌ها برای حفظ منافع خود دست به هر جنایتی در این کشور می‌زنند.
 
در ادامه برنامه، بیانات مقام معظم رهبری درباره اندیشه‌های تکفیری برای حضار پخش شد. جان‌مایه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد این جمله بود که: تکفیری‌ها نه اهل سنت هستند و نه اهل شیعه.
 
سیدافقهی سپس با استفاده از مجموعه اسلاید، به معرفی شاخه‌های مختلف مذهب تسنن مانند حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی اختصاص پرداخت و به تفصیل در مورد دیدگاه هریک از این مذاهب و معرفی رهبران و حامیان آنان سخن گفت.
 
وی درباره سلفیت گفت: برنامه این گروه، تاسیس خلافت اسلامی با روش قهر و استیلاء است؛ آن هم در دو مرحله؛ ابتدا ایجاد امارت‌های اسلامی و سپس پیوند امارت‌ها و تاسیس نهایی خلافت اسلامی.
 
وی با بیان این نکته که تکفیری‌ها دو نوع هستند؛ تکفیری مذهبی و تکفیری سیاسی، گفت: نشان دادن دشمنی مبتنی بر دوستی با آل سعود و اسرائیل علیه ایران، از جمله اهداف این گروه تکفیری است. حامیان این تفکر هم استعمار انگلیس و آمریکا هستند. آن‌ها می‌خواهند شیعه را با استفاده از خشونت حذف کنند.
 
سیدهادی سیدافقهی در پایان سخنانش اعلام کرد: «در عرصه مقابله با این گروه‌های شیطانی باید همه رهبران شیعه با هم متحد شوند و تمام شیعیان جهان، جهاد علیه آنان را  سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
در حاشیه نخستین نشست جریان‌شناسی جبهه معارض انقلاب اسلامی نمایشگاه عکسی از جبهه مقاومت سوریه با موضوع جنایات تروریست‌ها درسوریه به نمایش گذاشته شده بود. 



۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن