تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قابلیت گسترش جشنواره امام رضا(ع) در حوزه تفکر شیعی برای جهانیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قابلیت گسترش جشنواره امام رضا(ع) در حوزه تفکر شیعی برای جهانیان تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت جشنواره امام رضا(ع) در حوزه تفکر شیعی قابل گسترش در سطح جهان دانست.


به گزارش روز دوشنبه جشنواره امام رضا(ع)، علی مرادخانی در نشست کارگروه هنری دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به لزوم بازنگری برنامه ها و ایجاد نوآوری برای جذب مردم در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در حوزه تفکر شیعی امکان بین المللی شدن را دارد.
وی افزود: در جامعه ما به ویژه در شهر ها عصبیت ها افزایش یافته است و می توان از طریق این جشنواره مبانی و مسایل اخلاقی را به جامعه گوشزد کرد.
مرادخانی با تاکید بر این نکته که جشنواره رضوی باید دایره تبلیغی و معرفتی خود را گسترده کند تا مردم در جریان آن قرار گیرند، افزود: باید کاری کنیم جشنواره رضوی، جشنواره دولتی کم عمق و کم رمق نشود.
وی در ادامه گفت: مهم ترین سیره امام رضا (ع) مهربانی و نگاه لطیف ایشان است و همین مهربانی بود که انسان ها را جذب می کرد و اگر به این صفت امام در آثار جشنواره توجه شود موفقیت را برای جشنواره به همراه می آورد و بسیار تاثیرگذار تر از این خواهد بود که محتوای آثار تنها در منقبت خود امام رضا (ع) باشد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: وظیفه ما راه اندازی حوزه هنر در بخش های مختلف است. آستان قدس را نیز بخش دولتی نمی پنداریم و از این منظر با توجه به این که یک موسسه معظم فرهنگی با جایگاه ویژه ای است از آن حمایت می کنیم.
مرادخانی تاکید کرد: جذب مخاطبان و هنرمندان بسیار مهم است و در ماندگاری جشنواره نیز موثر است. ممکن است حرف های هر جشنواره ای بعد از مدتی تمام شود اما باید کاری کنیم که چرایی این جشنواره و اصل حضور وشان نزولش باقی بماند و روزبه روز بارور تر شود.
مجید ملانوروزی مدیرکل امور هنرهای تجسمی نیز گفت: حضور هنرمندان کشور در این جشنواره معنوی می تواند هم هنر و هم حوزه معنوی را اعتلا دهد. جشنواره امام رضا(ع) باید با همت و درایت طوری برگزار شود که هنر معنوی معاصر را رقم بزند و آثار، رنگ و بوی قدسی داشته باشند و به مکتب هنر معاصر که رنگ و بوی دینی دارد بیانجامد.
پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی که از سال ها پیش با جشنواره شعر رضوی آشنا و چند سال هم داور بخش سرود بوده، گفت: در حوزه موسیقی نیاز به آسیب شناسی داریم. بنابراین باید پس از آسیب شناسی این بخش، رویکردهایی را پیش بینی کنیم که درشان امام رضا (ع).
سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی اما رضا (ع) در این نشست گفت: کارگروه هنری جشنواره یکی از موثر ترین بخش های جشنواره است. چون ابزار موثر هنر را در اختیار دارد و هنر باید برای انتقال مفاهیم ناب رضوی وارد شود.
وی درباره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: این جشنواره در دو حوزه مالی برای تولید آثار فاخر و یکی هم از نظر حضور مدیران هنری که اقبال به جشنواره را افزایش می دهد نیاز به حمایت دارد. در ایام برگزاری جشنواره حضور مسئولان معاونت هنری می تواند حضور بالنده هنرمندان را فراهم کند.
او گفت: طبق آن چه معتهد بودیم در 19 آذرماه فراخوان جشنواره رضوی به صورت ملی و بین المللی صادر شد و کارگروه های اجرایی در استان ها فعال شدند.
در نشست کارگروه هنری دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، حسن مهرجردی مشاور معاون امور هنری، مجید ملانوروزی مدیرکل امور هنرهای تجسمی، پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی، علی چشمه نور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، محمدحسین شفیعی ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین و امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با اعلام این خبر از برگزاری این جشنواره همز مان با دهه کرامت از پنجم تا پانزدهم شهریور سال آینده در تمام استان ها و 75 کشور جهان خبر داد.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن