تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق خانواده مسلمان در نظام قضایی شرعی در کرانه باختری فلسطین بررسی و مکتوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
حقوق خانواده مسلمان در نظام قضایی شرعی در کرانه باختری فلسطین بررسی و مکتوب شد
از جمله مباحث مورد توجه کتاب  «فراسوی قانون: حقوق خانواده مسلمان در نظام قضایی شرعی در کرانه باختری فلسطین» می توان به مباحثی هم چون «روابط بین زوجین»، «طلاق»، «حقوق زن مطلقه» و «وضعیت حقوقی زنان بیوه در جهان عرب» اشاره کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فراسوی قانون: حقوق خانواده مسلمان در نظام قضایی شرعی در کرانه باختری فلسطین Beyond the Code: Muslim Family Law and the Shariʼa Judiciary in the Palestinian West Bank» توسط «لین ولکمن» به نگارش درآمده است.
 
موضوع کتاب حقوق خانواده در اسلام و نظام قضائی شریعت محور، ذیل تمرکز بر کرانه غربی در فلسطین، است. از جمله مباحث مورد توجه کتاب می توان به مباحثی هم چون «روابط بین زوجین»، «طلاق»، «حقوق زن مطلقه» و «وضعیت حقوقی زنان بیوه در جهان عرب» اشاره نمود.
 
هدف نویسنده این کتاب بررسی گروهی از مباحث حقوق خانواده در دل زمینه های قانونی موجود اسلامی و دانش معاصر بوده است.
 
وی در انجام این مهم با تمرکز با احوال شخصیه در قوانین فلسطین کوشیده است نسبت قوانین و رویه های موجود را با اصول شریعت از یک سوی و نیازهای معاصر، از سوی دیگر بسنجد. 
 
نویسنده در توضیحی پیشینی نسبت به دلایل انتخاب مورد فلسطین برای مطالعه خود یادآور شده است که فقدان دولت مرکزی در فلسطین و کرانه باختری سبب ساز آن گردیده است که وضعیت حقوق خانواده در این منطقه بیانگر ترکیبی از رویکردهای حقوقی در کشورهای عربی باشد و هم از این روی، مطالعه آن قابل توجه گردد.
 
فصول اصلی این کتاب از این قرار است: «مقدمه: دادگاه ها، قوانین و موارد»، «دادگاه های شرعی: موقعیت ثابت در جهانی متغیر»، «ازدواج نمودن: چیستی و چگونگی قرارداد»، «چندین مبحث: جهیزیه، شروط ضمن عقد و چندهمسری»، «ازدواج و حقوق: حقوق و مسئولیتهای زوجین در پیشگاه دادگاه»، «طرح دعوای طلاق: انتظارات و رویه ها»، «زمانی که پایان می یابد: انتظارات زنان مطلقه و بیوه» و «نتایج: به سمت یک حقوق فلسطینی در احوال شخصیه؟»
 
این کتاب در 444 صفحه تنظیم یافته و حاوی 9 فصل اصلی (شامل فصل مقدمه)، فرهنگ لغات دشوار، کتاب شناسی و ایندکس در پایان کتاب است. 
 
کتاب «فراسوی قانون: حقوق خانواده مسلمان در نظام قضایی شرعی در کرانه باختری فلسطین» به دست انتشارات معروف بریل به بازار نشر عرضه گردیده است.



۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن